Loop even vast in mijn hoofd
donderdag 23 augustus 2012 om 19:17
Weer een topic over mijn jaloezie, maar loop een beetje vast in mijn hoofd en wil graag jullie visie.
Vriend zit momenteel thuis met burn-out. Zit veel op Facebook en doet weer allerlei contacten op.
In het begin van onze relatie heb ik gezegd het niet tof te vinden als hij met andere meiden afspreekt. Dit heeft hij ook niet gedaan. Nu is hij op een punt ( na 3 jaar) dat het hem opbreekt. Hij maakt geen afspraken met meiden omdat hij weet dat ik het niet tof vind. Maar hij wil het wel.
Dit zijn dan collega's (vrouwen) die met hem willen afspreken om te weten hoe het met hem gaat.
Toen hij dit vertelde sloeg de angst om mijn hart. Ja, en dan? Willen ze meer van hem?
Stel ik mij nu aan en moet ik hem dit gunnen of heb ik wel een punt? Graag jullie ongezouten mening!
Vriend zit momenteel thuis met burn-out. Zit veel op Facebook en doet weer allerlei contacten op.
In het begin van onze relatie heb ik gezegd het niet tof te vinden als hij met andere meiden afspreekt. Dit heeft hij ook niet gedaan. Nu is hij op een punt ( na 3 jaar) dat het hem opbreekt. Hij maakt geen afspraken met meiden omdat hij weet dat ik het niet tof vind. Maar hij wil het wel.
Dit zijn dan collega's (vrouwen) die met hem willen afspreken om te weten hoe het met hem gaat.
Toen hij dit vertelde sloeg de angst om mijn hart. Ja, en dan? Willen ze meer van hem?
Stel ik mij nu aan en moet ik hem dit gunnen of heb ik wel een punt? Graag jullie ongezouten mening!
donderdag 23 augustus 2012 om 19:26
quote:melkschuim schreef op 23 augustus 2012 @ 19:23:
Dat zij meer willen en dat ze contact blijven zoeken en dat hij die meiden leuker gaat vinden dan ik.Wow. sorry, dat is echt verschrikkelijk onvolwassen. Wat een leven moet je dan hebben. Laat het los. Vertrouw op je man, vertrouw op je relatie en belangrijkste, vertrouw op jezelf!! En stel... hij vind dan iemand anders zo snel leuker, dan zit de liefde dus niet zo diep.
Dat zij meer willen en dat ze contact blijven zoeken en dat hij die meiden leuker gaat vinden dan ik.Wow. sorry, dat is echt verschrikkelijk onvolwassen. Wat een leven moet je dan hebben. Laat het los. Vertrouw op je man, vertrouw op je relatie en belangrijkste, vertrouw op jezelf!! En stel... hij vind dan iemand anders zo snel leuker, dan zit de liefde dus niet zo diep.
donderdag 23 augustus 2012 om 19:28
Hoi melkschuim! Ik begrijp je punt. Ik vind er wel een verschil zitten tussen afspreken met een collega of een relatieve vreemde (omdat je schrijft 'contacten opdoen'). Collega of vriendin moet kunnen. Overige zou ik ook vreemd vinden. Zoekt hij alleen aandacht van vrouwen? Zoja, vraag ik me af waarom? Misschien eens vragen? Mijn vriend is erg extravert en stelt zich ook erg open voor vrouwen (ook mannen). Ok via fb. Ik vind dat ook wel s moeilijk. Kom je uiteindelijk weer uit bij het onderwerp vertrouwen. En waarom hij die aandacht nodig heeft?
donderdag 23 augustus 2012 om 19:31
Contacten opdoen als in mensen van vroeger weer opzoeken. Geen wildvreemden voor hem.
Hij spreekt ook regelmatig met zijn vrienden af. Dat vind ik dan niet erg, want dat is geen bedreiging zeg maar. Ik ben er heel erg bang voor dat hij anderen leuker vindt, omdat ik toch eigenlijk gewoon een jaloers kreng ben.
Ook al wil ik dat niet zijn. Als hij met meiden wilt afspreken dan doet dat op de een of andere manier pijn. Alsof ik niet goed genoeg ben.
Hij spreekt ook regelmatig met zijn vrienden af. Dat vind ik dan niet erg, want dat is geen bedreiging zeg maar. Ik ben er heel erg bang voor dat hij anderen leuker vindt, omdat ik toch eigenlijk gewoon een jaloers kreng ben.
Ook al wil ik dat niet zijn. Als hij met meiden wilt afspreken dan doet dat op de een of andere manier pijn. Alsof ik niet goed genoeg ben.
donderdag 23 augustus 2012 om 19:34
Je hebt het vast al vaker gehoord, maar ik vind het heel erg bijzonder dat het hem pas na 3 jaar opbreekt dat je hem aan de ketting hebt gelegd.
Verder doet het me weer denk aan het liedje "ik hou van mij" van Harrie Jekkers: Je kunt pas echt van iemand houden als je jezelf de moeite waard vindt om van te houden!
Sterkte en laat het/hem los..
Verder doet het me weer denk aan het liedje "ik hou van mij" van Harrie Jekkers: Je kunt pas echt van iemand houden als je jezelf de moeite waard vindt om van te houden!
Sterkte en laat het/hem los..
donderdag 23 augustus 2012 om 20:50
donderdag 23 augustus 2012 om 22:00
Weet je wat het is... het lijkt me gewoon zo vermoeiend voor jezelf. Niet alleen ontneem je hem wat. Maar waarom zo 'slecht' over mensen denken, en altijd in 'achterliggende redenen'. Als een vrouw achter hem aanzit, is het aan hem om meteen zijn deur dicht te houden.
Mijn vriend babbelt met iedereen, met kleine kinderen, oude opa's, en jawel.. bloedmooie vrouwen
. En ja, daarbij staat de kans dat hij halsoverkop verliefd word op een andere vrouw. Maar die kans bestaat sowieso. Altijd. Ik geloof er overigens niet in. Ik geloof er in dat wij gewoon bij elkaar horen en dat je niet 'zomaar' verliefd word op een ander, maar ja. Ik zeg altijd maar 'maak je pas druk over de koe op de weg, als die er ook echt staat.. en je er niet omheen kan!'
Mijn vriend babbelt met iedereen, met kleine kinderen, oude opa's, en jawel.. bloedmooie vrouwen