Mode & Beauty alle pijlers

Borstvergroting?

24-08-2012 09:07 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier

Ik weet dat er al heel wat topics zijn over borstvergrotingen, maar die zijn allemaal vrij oud, dus ik dacht tijd voor een nieuwe.

Ik ben heel nieuwsgierig naar ervaringen van (jonge) vrouwen die een BV ondergaan zijn. Heb al veel gelezen, maar zoals ik al zei is dat niet erg recent.

Mijn verhaal: Ik denk zelf ook na over een borstvergroting, ik weet dat ik nog erg jong ben (bijna 19) maar ik zit er al zolang mee. De laatste 3 zomers waren voor mij echt een hel. Bikini's vind ik vrezelijk, dus van vakanties kan ik ook nooit volledig genieten. Ik heb zelfs vorig jaar pillen en creme besteld, even leek dat wel te werken maar als ze al hebben geholpen is het niet veel geweest... :( Ik heb een kleine 70/75 A en voel me echt een meisje van 13. Helaas hebben meisjes van 13 vaak al meer! Mijn heupen en schouders zijn best breed en ik heb ook wel een goede kont, daardoor valt mijn gebrek aan borsten nog meer op. Het is voor mij echt een issue, voel me gewoon niet lekker in mijn lichaam, al een paar jaar. De huisarts heeft al bevestigd dat mijn borsten zeker niet meer zullen groeien ivm mijn postuur.

Lang verhaal, sorry! Maar ik wil echt graag wat tips en persoonlijke verhalen horen :D

Dankjullie alvast..
Zet goed de pro's en contra's op een rijtje met iemand die er verstand van heeft (dus niet de plastisch chirurg). Het kan best wel gevolgen hebben, denk aan borstvoeding geven of het laten vervangen. Pas als je dat allemaal goed op een rijtje hebt moet je een knoop doorhakken.

Ik ben geen uitgesproken tegenstander, ik kan me goed voorstellen dat je niet zo blij bent met je cup als de verhoudingen niet kloppen. Aan de andere kant: bij wie kloppen de verhoudingen wel? Dat is ook maar een gecreëerd ideaalbeeld!
Jammer dat je je zo voelt TO. En ik zou daar iets aan laten doen (hulp zoeken) ipv in een gezond lichaam laten snijden.
Je huisarts kraamt echt onzin uit...

Ik heb tot m'n 19e een À cup gehad, daarna B tot m'n 23e, c tot m'n 27e en heb nu (28) zelfs een D. Zonder operatie, maar wel met enkele (denk iets van 4) kilootjes erbij.

Doe het niet, werk aan je zelfvertrouwen en koop een goede push-up voor onder kleding. Weet je, ik was stiekem altijd blij met mijn bescheiden borsten. Niet vervelend met sporten, slapen, en een dagje thuis zonder beha was makkelijk te doen. Al zal dat met keiharde siloconenknollen ook moeten kunnen
Als de zomer voor jou een hel is doordat je kleine borsten hebt, lijkt het me dat je beter wat aan je zelfbeeld kunt doen.
Naast dat heel misschien je borsten nog gaan groeien, is het heel waarschijnlijk dat je zelfvertrouwen nog groeit. Veel vrouwen zijn super-onzeker over hun lijf als ze jong zijn en veel minder onzeker, of zelfs heel zeker over hun lijf als ze wat ouder zijn. Je bent eigenlijk ook nog een 'beginnende' vrouw -je bent het pas een jaartje-, als mensen een nieuwe rol/beroep krijgen, meten ze zich vaak eerst met het gemiddelde of een ideaalbeeld (net zoals stagaires in een beroep zich vooral druk maken over hoe praat en kleed ik me als een echte X), en later snap je dat zo'n gemiddelde of ideaalbeeld een beetje gebakken lucht is.
quote:fantastissima schreef op 24 augustus 2012 @ 09:12:

Je huisarts kraamt echt onzin uit...

Ik heb tot m'n 19e een À cup gehad, daarna B tot m'n 23e, c tot m'n 27e en heb nu (28) zelfs een D. Zonder operatie, maar wel met enkele (denk iets van 4) kilootjes erbij.

Doe het niet, werk aan je zelfvertrouwen en koop een goede push-up voor onder kleding. Weet je, ik was stiekem altijd blij met mijn bescheiden borsten. Niet vervelend met sporten, slapen, en een dagje thuis zonder beha was makkelijk te doen. Al zal dat met keiharde siloconenknollen ook moeten kunnen

+1 Ook mijn borsten arriveerde pas tegelijk met mijn bachelordiploma (ik was 22 ofzo)

Ik zou je dus aanraden om nog even geduld te hebben. Een borstvergroting is natuurlijk duur, maar volgens mij kan je nu beter investeren in een hele goede bikini bij een speciaalzaak die precies benadrukt wat jij wil benadrukken en je lijf op zn allermooiste laat zien.
ga naar een dure lingeriezaak en laat je goed adviseren. Daar hebben ze vaak ook prima bikini's. Duur? Ten opzichte van een borstvergroting kan je heeeeeeeeel veel leuke bhtjes kopen.

Ook met soorten kleding valt veel te doen. Jij kan topjes aan die mij totaal niet staan.

Ieder figuur kan gekleed, kies de soorten kleding die erbij past. Kijk bijv bij de site van Trinny and Susannah, of nederlands koop het boek 'de stijlgids'.
Een grotere cup is ook niet altijd feest hoor. Ik ben maar 1.61 en heb een volle D cup. Ze zijn zwaar, zijn gauw gevoelig (ivm mentruatie) krijg van asociale kerels op straat opmerkingen zoals: 'grote tieten', en voor mijn gevoel hangen ze nu al. Maar tjah that's me denk ik dan.

Ik zou een operatie goed overwegen, zitten vaak een hoop complicaties aan vast. Er komt iets in je lichaam wat er niet hoort.

Succes!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Mijne begonnen pas met groeien toen ik 18 was. En ondertussen heb ik 75F. Be carefull what you wish for.
quote:laylalala schreef op 24 augustus 2012 @ 09:32:

[...]

+1 Ook mijn borsten arriveerde pas tegelijk met mijn bachelordiploma (ik was 22 ofzo)

Ik zou je dus aanraden om nog even geduld te hebben. Een borstvergroting is natuurlijk duur, maar volgens mij kan je nu beter investeren in een hele goede bikini bij een speciaalzaak die precies benadrukt wat jij wil benadrukken en je lijf op zn allermooiste laat zien.+2 Mijn C cup kwam ook pas rond mijn 22-23e, of nog later. Je bent mogelijk wel uitgegroeid in de lengte, maar je lichaam verandert echt nog.
quote:brocoli schreef op 24 augustus 2012 @ 09:41:

Mijne begonnen pas met groeien toen ik 18 was. En ondertussen heb ik 75F. Be carefull what you wish for.
quote:daydream schreef op 24 augustus 2012 @ 09:44:

[...]

Jep. :( Heb altijd veel gesport, maar DNA heeft me toch nog gevonden na mn 18e. Ben nu halverwege de 20 en ze lijken uitgegroeid te zijn. Thank god.

Nadat ik kinderen heb gehad ga ik zeker nadenken over borstverkleining, net als mijn moeder.

Grote borsten zijn echt niet ideaal. Ze bewegen altijd, je kan ze alleen insnoeren met bh's die meer dan 80 euro kosten en dan nog heb je niet veel keuzes. Kom je al snel bij de oma bh's uit. Volgens mij weet alleen mijn vriend wat de kleur van mijn ogen is, rest kijkt niet verder dan borsthoogte.

Ook vrouwen. Met kleine borsten kan je alles aan. En simpel shirtje heb ik snel al teveel decollete. Hoge neklijn of ronde hals accentueert het, een lage neklijn zie ik er hoerig uit. Heb altijd meerdere laagjes aan en lijk 10 kilo zwaarder dan ik ben omdat mn borsten groot zijn. En mn borsten lijken alleen maar groter als een shirt wel wat strakker over mn buik loopt, dus dat is ook geen oplossing.

Snap dat A misschien wat klein is, maar je bent 19. Wacht nog een paar jaar. Zie in iedereen in mijn omgeving dat borsten ook nog veranderen als je stofwisseling veranderd. Een paar kilo's erbij na je 21 merk je ook in je bh.

Wow lang verhaal geworden. Borsten zijn gevoelig onderwerp blijkbaar. :p
quote:brocoli schreef op 24 augustus 2012 @ 09:57:

[...]

Jep. :( Heb altijd veel gesport, maar DNA heeft me toch nog gevonden na mn 18e. Ben nu halverwege de 20 en ze lijken uitgegroeid te zijn. Thank god.

Nadat ik kinderen heb gehad ga ik zeker nadenken over borstverkleining, net als mijn moeder.

Grote borsten zijn echt niet ideaal. Ze bewegen altijd, je kan ze alleen insnoeren met bh's die meer dan 80 euro kosten en dan nog heb je niet veel keuzes. Kom je al snel bij de oma bh's uit. Volgens mij weet alleen mijn vriend wat de kleur van mijn ogen is, rest kijkt niet verder dan borsthoogte.

Ook vrouwen. Met kleine borsten kan je alles aan. En simpel shirtje heb ik snel al teveel decollete. Hoge neklijn of ronde hals accentueert het, een lage neklijn zie ik er hoerig uit. Heb altijd meerdere laagjes aan en lijk 10 kilo zwaarder dan ik ben omdat mn borsten groot zijn. En mn borsten lijken alleen maar groter als een shirt wel wat strakker over mn buik loopt, dus dat is ook geen oplossing.

Snap dat A misschien wat klein is, maar je bent 19. Wacht nog een paar jaar. Zie in iedereen in mijn omgeving dat borsten ook nog veranderen als je stofwisseling veranderd. Een paar kilo's erbij na je 21 merk je ook in je bh.

Wow lang verhaal geworden. Borsten zijn gevoelig onderwerp blijkbaar. :p

Helemaal eens. Je bent pas 19, ik zou het echt nog een paar jaar afwachten. Bij mij begon het juist heel vroeg, ik had op mijn 13e al een flinke Ccup (en dat is NIET leuk) en inmiddels zit ik op 70/75 F/G. De laatste vijf jaar is het stabiel, zelfs tijdens mijn zwangerschap. Als we er uit zijn dat het bij 1 kindje blijft, gaat het mes erin en laat ik ze een aantal cups verkleinen. Ik ben maar 167 cm en 60 kilo, die grote tieten passen niet bij me. Herken ook heel erg wat brocoli schrijft over kleding.

TO, probeer nu vooral even te focussen op de positieve punten van kleine borsten: geen last met sporten, je kunt veel kleding dragen die iemand met grote(re) borsten niet eens hoeft te proberen, geen last van nek, schouders en rug. Kijk het nog een paar jaar aan en als je je er dan nog steeds zo onder voelt, kun je er altijd nog iets aan laten doen. Je bent nog zo jong dat het nog alle kanten opkan.
Na mijn 45e begonnen ze ook weer te groeien
Jij voelt je niet lekker met kleine borsten en er zijn middelen om dit te verhelpen. Waarom niet? De ene heeft AA en kan zich er bij neerleggen de ander heeft een C en wilt groter. Bij mij was het geval dat ik te weinig borstweefsel had. Ik zat er altijd mee al toen ik om mij heen zag dat iedereen groeide en ik niet. Lange tijd gedacht komt wel. Nu 2 jaar later MET borsten zit ik op alle fronten beter in mijn vel. De keuze heb ik voor mij zelf genomen en er is maar een handvol die het weten. De rest is het overigens nooit opgevallen (denk ik) maar ik ben nog iedere dag blij. In verband met privacy wil ik niet te veel uitwijden maar ik raad je aan om te kijken naar wat je zelf wil. Het is makkelijk te roepen werk aan je zelfvertrouwen maar dat gaat niet altijd op. Ik voel mij nu gewoon zoveel meer vrouw. Heerlijk strand, zwemmen, leuke jurkjes en truitjes! Ik kijk er naar uit terwijl die dingen eerst altijd een negatief gevoel meenamen .
Mijn borsten zijn altijd klein gebleven, alleen als de kilo's eraan kwamen groeiden mijn borsten mee maar als de kilo's eraf gingen dan ook mijn borsten. Verhoudingsgewijs waren ze gewoon altijd te klein voor mijn lichaam, gezien mijn breede schouders en dikke billen. Zonder mijn bh stak mijn buik verder naar voren als mijn borsten (en ik had geen dikke buik bij 1.67 en 55 kg). In bikini en topjes ging ik wel, want ik laat er niet mijn vakantie of wat dan ook door verpesten. Maar ik was er wel altijd mee bezig (vergelijken met anders, altijd met borsten bezig zijn, dikke maximezers dragen).

Ik ben nu 29 (dus wel wat ouder en ook wel zeker weten uitgegroeid) en heb ze onlangs laten vergroten. En ik kan je zeggen dat ik er echt heel erg blij mee ben. Ik had het veel eerder moeten doen, alles is me zo ontzettend meegevallen. De verhoudingen kloppen gewoon beter. Op zich heb ik een 'kleine' vergroting, 275cc en ga daarmee van een 75a naar een 75c (oogt als een mooie volle b). Het heeft me echt wel rust gegeven, ik ben er niet meer zo mee bezig. Ik heb er wel bewust voor gekozen om geen silliconen te nemen.

Op zich is er wel wat voor te zeggen om je zelfvertrouwen te vergroten en misschien eens een gesprek met een psycholoog aan te gaan. Voor mezelf heb ik echter de keus gemaakt om het gewoon te doen, omdat ik geen zin had om nog jaren met mijn borsten bezig te zijn.

Lees veel, verzamel informatie, ga bij verschillende pc's op gesprek (consulten vaak gratis) en laat alles even bezinken voor je een keus maakt. Want uiteraard is het niet geheel risicoloos.
waarom niet vraagt cm-89

hier maar even wat redenen:

- het is een operatie, elke operatie kent risico's van heel mild tot heel ernstig

- je hebt geen enkele garantie mbt het resultaat

- implantaten blijken keer op keer gedonder te geven en een aanslag te zijn op je lijf. Onlangs PIP, eerder de silliconen. Gevolgen van een borstvergroting op lange termijn (>40 jaar) zijn niet of nauwelijks bekend

- implantaten hebben een beperkte houdbaarheid, als je op je 19e een BV neemt zal je in je leven nog een paar keer onder het mes moeten om de implantaten te laten vervangen, elke nieuwe operatie heeft minder kans op succes vanwege littekenvorming

- een implantaat is een lichaamsvreemd object, je lijft verzet zich daar altijd tegen. Met soms verstrekkende gevolgen zoals kapselvorming etc.

- een operatie is definitief, mocht je onverhoopt de implantaten moeten verwijderen zijn je borsten voorgoed verpest want de huid is wel opgerekt en zal nooit meer strak worden
nog meer redenen

-implantaten kunnen kapot gaan, bij een autoongeluk bijvoorbeeld. weg tieten.

- er zijn veel mensen/ mannen die een afkeer hebben van nepborsten (en ja je ziet het altijd)

- de littekens aan de buitenkant kunnen heel lelijk genezen
quote:boekje227 schreef op 24 augustus 2012 @ 11:28:

Ik ben nu 29 (dus wel wat ouder en ook wel zeker weten uitgegroeid) en heb ze onlangs laten vergroten. En ik kan je zeggen dat ik er echt heel erg blij mee ben. Ik had het veel eerder moeten doen, alles is me zo ontzettend meegevallen. De verhoudingen kloppen gewoon beter. Op zich heb ik een 'kleine' vergroting, 275cc en ga daarmee van een 75a naar een 75c (oogt als een mooie volle b). Het heeft me echt wel rust gegeven, ik ben er niet meer zo mee bezig.

Dit soort dingen wilde ik horen idd, DANKJEWEL!

"werk aan je zelfvertrouwen""koop goede bh's en bikini's" not so much... dit hoor ik al 3 jaar, maar zo makkelijk is dat niet! En natuurlijk zeggen alle zelfverzekerde vrouwen (met een mooie Ccup) dat. Tevreden zijn met kleine borsten is net zo moeilijk als tevreden zijn met een minimum salaris terwijl je collega's het dubbele verdienen (voor mij dan). Geloof me, dit is niet een idee wat aan is komen waaien afgelopen week. Ik zit al zo lang niet lekker in mijn vel.

Mijn borsten groeien al 5jaar niet meer, en aangezien mijn moeder ook een schammel B-cupje heeft komt het bij mij ook niet meer aanwaaien. Al mijn vriendinnen (zelfs degenen die echt tegen plastische chirugie zijn) zeggen nu; ga t ajb doen. Het sloopt me echt. Natuurlijk zou ik dankbaar moeten zijn voor wat ik heb en juist het feit dat ik echt ongelukkig ben in mijn lichaam maakt t moeilijker. Ik wil me zo graag mooi voelen, vrouwelijk en aantrekkelijk. Maar met t lijf van een meisje voel ik me echt niet sexy. het is zo erg dat zelfs de bloesjes van de kinderafdeling mij beter passen dan die van de vrouwenafdeling, aangezien kinderen ook geen tieten hebben.

En pushup bh's heb ik zat! liefst draag ik er 2. Maar om dat de rest van mn leven te blijven doen zit ik echt niet op te wachten.

En trouwens, psychologen zijn lekker goedkoop wou je zeggen?

Een BV kost dan wel zo'n 4000 euro, maar ik zie het als een investering in mezelf. Zou jij niet 4000 euro betalen om jezelf uit een cubaanse gevangenis te kopen? Vast wel toch? Waarom mag ik dat dan niet om mij uit deze gevangenis van pushup bh's en een zelfvertrouwen van 0,0?

Iedereen met een natuurlijke C-cup heeft t recht niet om mij te zeggen dat ik naar een psycholoog moet en iedereen met een F-cup die klaagt over dat grote borsten een hel zijn, laat ze verkleinen or just shut up... Ik snap dat t voor jullie echt niet fijn is en dat rugklachten en dure BH's daarbij komen kijken vind ik echt naar voor jullie. Ik hoef ook echt geen F! Geef mij maar een mooie B zodat ik ook zonder vulling nog een vrouw lijk en het niet moet hebben van mijn lange haar of roze rokjes.

(sorry als ik nu heel bitchy overkom, zo bedoel ik het niet. Maar als je niet weet hoe ik me voel van binnen, hoe kun je me dan afraden om een BV te nemen? Nogmaals, ik bedoel het niet zo gemeen als het waarschijnlijk overkomt)
ik was op die leeftijd ook niet erg blij met mijn 75a/b, eigenlijk heel dom, want ik heb gewoon leuke tietjes.

jammer dat ik dat nu pas zie, ben bijna 40.

mijn schoonzus heeft 20 jaar geleden implantaten genomen, die dingen zijn gaan lekken en je hebt geen idee hoeveel pijn ze heeft.

t zit door haar hele lichaam, ze was altijd een hele mooie vrouw, maar haar hele gezicht is getekend door de pijn.

tegenwoordig schijnen implantaten wel veel veiliger te zijn, maar ik blijf het eng vinden.
wij slapen nooit.
VM, tegenwoordig zijn de implantaten helemaal niet veilig, zie onlangs het PIP schandaal. Pas in de jaren 80 kwamen de BV's mondjesmaat in opmars, dat betekent dat er nu 30 jaar ervaring is met implantaten, we weten dat die lang niet altijd positief zijn. We weten nog helemaal niet wat het lichaam doet als ze de implantaten 40 of 50 jaar moet verdragen. TO is 19, en hoopt denk ik zeker 90 te worden, die implantaten moeten dus zeker 70 jaar mee.
klopt meds, van dat schandaal. waren die ook gaan lekken trouwens?
wij slapen nooit.
Tegenwoordig worden er zo'n 3000 BV's per jaar gedaan in nederland. Ik weet dat er risico's zijn en die neem ik ook mee in mijn beslissing. Tot nu toe -met de technologie van deze tijd- zie ik meer voors dan tegens.

en als een BV betekend dat ik elke 15-20 jaar onder het mes moet om me mooi te blijven voelen, so be it. Er zijn vrouwen die door meer gaan voor zelfvertrouwen.

Ohja en over dat mannen fake-boobies lelijk vinden... De resultaten van tegenwoordig zijn amper te onderscheiden van 'the real deal'. Mijn vriend (1jaar samen) heeft liever dat ik mn mini-tietjes houd, maar IK ben er niet gelukkig mee, ik doe t echt voor mezelf.
Er zijn ook andere mogelijkheden als silliconen, die een stuk minder risico's met zich meebrengen (afgezien van eventuele risico's die bij een operatie horen).

Ook ik neem voor lief dat ik vaker geopereerd moet worden. Voor de operatie heb ik daar zeker wel over nagedacht, maar nu ik ze eenmaal heb neem ik het zeker voor lief.

Voor mijn vriend hoefde het ook niet, maar toen hij zag hoe ik oplichte tijdens het passen bij een consult stond hij er achter. En als hij heel eerlijk is vind hij het nu toch ook wel mooier als voorheen. Nu moet ik zeggen dat ik ook wel echt mooie borsten heb, het heeft mijn verwachting overtroffen. Of andere mensen zien dat het nep is weet ik niet, maar in kleding heb ik daar gelukkig geen last van. En de paar mensen die mij naakt zien weten ook dat ik het heb laten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven