misleid

23-08-2012 19:17 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 2 jaar een sekuele relatie gehad met een man. Deze relatie liep vrij moeizaam en ik heb vaak veel verdriet om gehad. Toch ging ik na een jaar heel erg veel van hem houden. Ik weet dat het heel naiëf van me was (ik wil hier ook geen oordelen over), maar ik heb er geen moment bij stil gestaan dat hij al wel eens een relatie zou kunnen hebben. Ik ging er steeds van uit dat hij een enorme bindingsangst had, vanwege eerdere relaties waarover hij geschreven had. Ook gaf hij steeds te kennen dat hij nog niet toe was aan een relatie.

Vlak voor de vakantie maakte hij het op een hele lullige manier uit via sms. Het raakte me enorm, ook omdat ik geen enkel weerwoord kon doen. Het bleef maar wringen en vorige week kwam ik er via internet achter dat hij al die tijd gewoon een relatie had.

Wat bezielt zo'n vent toch? Hij woont in een leuk huis, heeft een goede baan, leuke vrouw en gaat een paar keer per jaar op vakantie en toch vindt hij het nodig om een vrouw die toch al behoorlijk wat heeft meegemaakt op zo'n manier te belazeren.Dat je vreemd wil gaan is al triest zat. Ik word helemaal onpasselijk als ik zijn eerste mailtjes lees en ook het gemak waarin hij in latere mails liegt en de zwarte piet naar mij schoof, dat ik te veel wilde..

Ik voel me vreselijk gebruikt nu. Slachtoffer van een crimineel. Het ergste is dat deze man ook nog de wet vertegenwoordigt.

Ik heb de neiging om zijn vrouw in te lichten.

Heeft iemand ook ooit zoiets meegemaakt?
Juist! Ze denken dat ze van iemand houden, maar het echte diepe houden van is het niet. Het is nodig hebben. En vanuit die behoefte zoeken ze dan iemand voor erbij.
quote:Julus schreef op 23 augustus 2012 @ 20:57:

Juist! Ze denken dat ze van iemand houden, maar het echte diepe houden van is het niet. Het is nodig hebben. En vanuit die behoefte zoeken ze dan iemand voor erbij.Ik denk dat ik het inderdaad zo ook maar moet zien. Toch blijf ik het jammer vinden dat hij daar een leugen voor nodig had. Ik zocht hetzelfde als hij, maar wel met iemand die vrij was.
Je zocht feitelijk iets anders dan hij, namelijk een relatie. En hij had jou voor erbij, voor de spanning. Dus dat had nooit gematcht, omdat je andere belangen had. Wat jullie hadden, bestond dan eigenlijk alleen in jouw hoofd, het was een leugen. Het moest stiekem, dus het was er niet echt.
quote:Julus schreef op 23 augustus 2012 @ 21:05:

Je zocht feitelijk iets anders dan hij, namelijk een relatie. En hij had jou voor erbij, voor de spanning. Dus dat had nooit gematcht, omdat je andere belangen had. Wat jullie hadden, bestond dan eigenlijk alleen in jouw hoofd, het was een leugen. Het moest stiekem, dus het was er niet echt.

Nee op dat moment zocht ik zeker geen relatie, daar stond ik nog helemaal niet open voor. Maar wel een soort van vriendschap plus.

Wat hij zocht was ook meer dan seks.

Dat ik later toch meer ging voelen, dat kan gebeuren, maar nog had ik geen ruimte voor een relatie.

Van mij moest het niet stiekem hoor, ik ben er altijd heel open over geweest naar de mensen om me heen.
Vervelend.. Niet te veel energie in hem meer insteken, maar werk aan je eigen toekomst.. Zijn vrouw zou ik niet inlichten, je hebt niks met hun relatie te maken. Sterkte ermee!
Hij heeft jou te kort gedaan door te liegen.

Je hebt jezelf te kort gedaan door 2 jaar ergernis te accepteren.

Je eigen gedrag kun je veranderen, het zijne niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:renic schreef op 23 augustus 2012 @ 20:55:

[...]

Ik denk dat dat zeker zo is. Ik vraag me af of zo'n man wel in staat is om van iemand te houden. Ook niet van zichzelf.Weet ik niet. Het kan ook zomaar zo zijn dat hij van niemand houdt en/of kan houden, behalve zichzelf... In trant van "zij houdt van hem, hij ook..."
Ik heb dit ook een keer gehad, een paar jaar geleden. Het was mijn eerste serieuze relatie. Dacht ik... Meneer had thuis een vriendin met pasgeboren baby..
Probeer eens te werken aan je gevoel voor eigenwaarde i.p.v. je te richten op zijn persoonlijkheid. Succes. Maar aangezien je je vorige vriend als 'narcist' betitelt, denk ik dat professionele hulp wenselijk is om jezelf een gezond zelfbeeld te geven, zodat je wat verstandigere keuzes maakt in de toekomst.
quote:amand1969 schreef op 23 augustus 2012 @ 22:02:

Probeer eens te werken aan je gevoel voor eigenwaarde i.p.v. je te richten op zijn persoonlijkheid. Succes. Maar aangezien je je vorige vriend als 'narcist' betitelt, denk ik dat professionele hulp wenselijk is om jezelf een gezond zelfbeeld te geven, zodat je wat verstandigere keuzes maakt in de toekomst.

Daar ben ik hard mee bezig en ik ben al heel veel gegroeid de afgelopen jaren. Alleen wat er in 25 jaar ingeprogrammeerd is kun je niet meteen veranderen. Ik heb even proffesionele hulp gehad nadat de muur die ik om mijn gevoel had gebouwd tijdens de relatie met ex door een gebeurtenis compleet ineen stortte, maar we waren het er beiden over eens dat ik heel goed zelf kon relativeren. Met mij is niks mis,

Net zo min dat er niks mis mee was om een seksuele relatie te onderhouden.
quote:lexie22 schreef op 23 augustus 2012 @ 21:52:

[...]

Weet ik niet. Het kan ook zomaar zo zijn dat hij van niemand houdt en/of kan houden, behalve zichzelf... In trant van "zij houdt van hem, hij ook..."Dat is de buitenkant ja, maar dit soort gedrag komt in de diepste kern juist van een heel laag zelfbeeld, dat ze proberen op te krikken ten kosten van een ander
Owjee gaan we nu ook al psycholoog spelen hier.... alles om jezelf maar beter te laten voelen hè.
Pardon. Ik weet niet waarom je zo reageert, maar als je een grove leugen nodig hebt om iemand te versieren en buiten je relatie iemand anders nodig hebt om bevestiging te krijgen, maak je mij niet wijs dat je een hoog zelfbeeld hebt.

Heb je een beter idee?

Nee ik voel me er echt niet beter door.
Je hebt ook geen hoog zelfbeeld als je je zelfvertrouwen ophangt aan een SV die je niet leuk behandelt, vervolgens blijkt te liegen waarop je je heel druk gaat maken over zijn karakter ipv je eigen gedrag aan een kritische blik onderwerpen.

Mensen met zelfvertrouwen houden zich niet met bezig met losers, ook niet voor de seks.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 24 augustus 2012 @ 10:36:

Je hebt ook geen hoog zelfbeeld als je je zelfvertrouwen ophangt aan een SV die je niet leuk behandelt, vervolgens blijkt te liegen waarop je je heel druk gaat maken over zijn karakter ipv je eigen gedrag aan een kritische blik onderwerpen.

Mensen met zelfvertrouwen houden zich niet met bezig met losers, ook niet voor de seks.

Ow maar daar heb je gelijk in hoor, dat mijn zelfbeeld en -vertrouwen niet hoog was. (alhoewel het al stukke verbeterd is). Maar dat is nu net wat dit soort mannen precies ruiken.

Ik zal er dus inderdaad voor moeten zorgen dat ik minder kwetsbaar wordt. Nogmaals ik zie mijn eigen rol echt wel.
quote:renic schreef op 24 augustus 2012 @ 09:02:

[...]

Dat is de buitenkant ja, maar dit soort gedrag komt in de diepste kern juist van een heel laag zelfbeeld, dat ze proberen op te krikken ten kosten van een anderDat kan inderdaad, maar hoeft niet altijd zo te zijn.... Er bestaan personen die zichzelf oprecht fantastisch vinden en eveneens niet terugdeinzen voor het parasiteren op de ander. Halen zelf wat ze nodig hebben, zij het sex, zij het materiële zaken bijvoorbeeld, en geven totaal niets om het feit dat ze daar mensen mee kwetsen... Maar dan gaan we meer richting sociopathie; zwak zelfbeeld is dan geen sprake van. Dan heb ik het niet per sé over die ex van jou he, ik ken hem niet dus kan daar niet over oordelen uiteraard...
quote:renic schreef op 24 augustus 2012 @ 10:55:

[...]

Ow maar daar heb je gelijk in hoor, dat mijn zelfbeeld en -vertrouwen niet hoog was. (alhoewel het al stukke verbeterd is). Maar dat is nu net wat dit soort mannen precies ruiken.

Ik zal er dus inderdaad voor moeten zorgen dat ik minder kwetsbaar wordt. Nogmaals ik zie mijn eigen rol echt wel.Juist, heel herkenbaar hoor. Die mannen hebben daar een neus voor.... Probeer nu de energie in jezelf te steken zodat je jezelf beter kan gaan beschermen tegen dat soort lui!
quote:spectral schreef op 24 augustus 2012 @ 10:22:

Owjee gaan we nu ook al psycholoog spelen hier.... alles om jezelf maar beter te laten voelen hè.En u bedoelt?
quote:lexie22 schreef op 24 augustus 2012 @ 11:17:

[...]

Dat kan inderdaad, maar hoeft niet altijd zo te zijn.... Er bestaan personen die zichzelf oprecht fantastisch vinden en eveneens niet terugdeinzen voor het parasiteren op de ander. Halen zelf wat ze nodig hebben, zij het sex, zij het materiële zaken bijvoorbeeld, en geven totaal niets om het feit dat ze daar mensen mee kwetsen... Maar dan gaan we meer richting sociopathie; zwak zelfbeeld is dan geen sprake van. Dan heb ik het niet per sé over die ex van jou he, ik ken hem niet dus kan daar niet over oordelen uiteraard...Nou of het nu het ene of het andere is, het was iig zo'n vent, dat is iig wel duidelijk.
quote:lexie22 schreef op 24 augustus 2012 @ 11:19:

[...]

Juist, heel herkenbaar hoor. Die mannen hebben daar een neus voor.... Probeer nu de energie in jezelf te steken zodat je jezelf beter kan gaan beschermen tegen dat soort lui!Dat ga ik zeker doen hoor, in feite ben en was ik daar al heel goed mee bezig. Toch moet dit wel even verwerkt worden, ik weet het pas een week. Mijn gevoel over hem moet nog helemaal omschakelen, dat gaat niet altijd in hetzelfde tempo als het verstand. Ik had natuurlijk de ervaring met mijn ex, maar dit kwam uit een hele andere hoek. Het was echt een hele lieve, sociale vent, totdat het duiveltje uit het doosje kwam.
Het was helemaal geen hele lieve en sociale vent. Je kon hem nota bene niet eens bellen. Je hebt hem nooit in een sociale omgeving meegemaakt, aangezien je nooit zijn vrienden en familie hebt leren kennen en zijn interactie met die mensen dus nooit gezien hebt. En lief was hij al helemaal niet als hij je 2 jaar lang aan het lijntje houdt en doet alsof jij teveel van hem vraagt als je meer wil dan alleen seks.

Maar wat doet het er toe wat hij voor man is, jij moet nu door. Jij moet de scherven bij elkaar rapen en jezelf wapenen dat je je nooit meer zo laat bedonderen door iemand. Kortom schop onder je kont en niet meer omkijken naar deze man.
Sterkte. Al is ons verhaal een beetje anders, we moeten allebei diep inademen, opstaan en verder.
quote:kattenhaar schreef op 26 augustus 2012 @ 12:55:

Sterkte. Al is ons verhaal een beetje anders, we moeten allebei diep inademen, opstaan en verder.

Ja echt wel! En weet je, je kunt alleen maar leren van je ervaringen.

Maar we laten ons niet kapot maken he, door dit soort mannen. Dat verdienen ze namelijk niet
Ik snap het even niet: jij zegt dat je hetzelfde zocht als hij; een sexuele relatie. Een friend with benefits, een vriendschap plus.

Dus géén relatie, correct?

Nu blijkt dat hij al die tijd een relatie heeft, voel jij je bedrgen en denk je er zelfs aan om zijn vrouw in te lichten? Wtf?!

Val je nu niet een beetje door de mand?
quote:amouage schreef op 26 augustus 2012 @ 14:40:

Ik snap het even niet: jij zegt dat je hetzelfde zocht als hij; een sexuele relatie. Een friend with benefits, een vriendschap plus.

Dus géén relatie, correct?

Nu blijkt dat hij al die tijd een relatie heeft, voel jij je bedrgen en denk je er zelfs aan om zijn vrouw in te lichten? Wtf?!

Val je nu niet een beetje door de mand?

Waarom zou ik door de mand vallen?

Ja correct, maar wel met iemand die vrij is.

Elke relatie is gebaseerd op geven en nemen (of zou dat moeten zijn) en basis van vertrouwen, maar toch zeker niet op basis van een leugen. Het maakt dat de relatie niet gelijkwaardig is,

Nee ik ga zijn vrouw niet inlichten. Hij valt zelf wel een keer door de mand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven