vreemdgaan

24-08-2012 14:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn partner is 2 x vreemd geweest in onze relatie .

de tweede keer heeft het ruim een jaar geduurd. Wij zijn hier uitgekomen. Het wil niet zeggen dat ik het af en toe moeilijk vind om er mee om te gaan.

Heeft er iemand ervaring mee. Die hetzelfde heeft meegemaakt en hoe je daar mee om bent gegaan.

Elke ruzie komt het naar boven het is natuurlijk erg makkelijk om het erbij te halen. Ik weet dat dit niet correct is. Zo heb je geen gelijkwaardige relatie.
Is therapie een idee? Samen?
Zoiets heeft tijd nodig en is een pijnlijk proces waar je door heen gaat. Maar heb je hem echt vergeven en dat je het nog niet kan vergeten of merk je diep in jezelf dat je het hem nog niet vergeven hebt? Dat is wel een verschil natuurlijk. Het is wel erg fout wat hij gedaan heeft, maar als jullie echt samen verder willen, moet je er toch aan werken hem ook te kunnen vergeven. Kun je niet vergeven en vergeten, dan moet je daar je conclusie uit trekken. Ik weet wel dat het erg simpel klinkt, maar als je alle gevoelens etc er bij weg laat en het nuchter bekijkt is het ook simpel.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Hoi,

Wij zin relatie therapie geweest.

Het heeft geholpen en het gaat ook goed. Er zijn momenten meestal 1 x per maand:) dat ik het er moeilijk mee heb. Het geknaag. Hier komt meestal een ruzie van. Die heftig is.

De dag daarna voel ik me wel opgelucht. Ik ben het kwijt. Mijn man vindt het iets minder.

Hebben dus 1 x per maand ruzie. Ik hoop dat dit minder gaat worden. Want ik merk dat dit voor mijn man ook eens afgelopen moet zijn. Hij heeft er wel begrip voor, maar het is nu een jaar geleden.
Kan me het knagende gevoel voorstellen. Dat gaat niet zo maar over. Is jouw vertrouwen in hem hersteld?
Hormonen zijn geen excuus om elke maand dezelfde ruzie te maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk om een begin te maken dat je het niet erbij haalt bij een ruzie. Hoe moeilijk dat ook is. Als je het hem echt hebt vergeven en je wil met hem verder en hij met jou dan lijkt me het een goed begin. Want als je elke maand hier ruzie over hebt, gaat de wond nooit dicht.
Het geknaag, betekent dat, dat je hem niet vergeven hebt?
Hoe lang hebben jullie een relatie, als ik vragen mag?
Het komt dus niet naar boven bij een ruzie maar JIJ haalt het naar boven.

Stop daarmee. Het is meer dan een jaar geleden, jullie hebben besloten om samen verder te gaan en dus moet je dat oojk doen, verdergaan en niet telkens weer die oude koe uit de sloot halen en voor zijn voeten gooien.

Geef vooral jezelf eens eerlijk antwoord op de volgende vraag: Is er nu nog iets dat je man zou kunnen doen om dat geknaag weg te nemen? Als het antwoord "ja"is, vraag dan concreet aan m om dat te doen. Is het antword"eigenlijk niet, hij doet zijn best en het verwerken is aan mij", besef dan dat je dus actief iets moet doen hiervoor, en dat is op je tong bijten en op je handen gaan zitten op het mement dat je de behoefte voelt om die koe op te vissen.

Of bedenk je dat als je hem gewoon niet kunt vergeven en het geknaag altijd zal blijven, dat op zich niet "fout" is, maar dat je dan ervoor moet kiezen om allebei met een schone lei te beginnen met een ander. Want als je zo doorgaat is de kans groot dat hij op een dag besluit dat ie er geen zin meer in heeft.
Ik heb net heel even je andere topics gelezen en ik schrik ervan wat deze man je heeft aangedaan.

Hou je nog echt van hem? Of blijf je voor de kindjes?
Wat ik dus ECHT niet snap,is dat je het hem vergeeft.

Echt,bij mij was het na de eerste keer al exit.

Waar is je eigenwaarde dan als vrouw,als je je zo als voetveeg laat gebruiken.

Ohja,en die kutsmoes van een burnout hebben en daardoor vreemdgaan?

Nou,ik heb op het moment een burnout,en het laatste waar ik aan denk is sex,laat staan vreemdgaan!

(terwijl je vrouw zwanger is!)

Wat een eikel zeg!

Enne, hij is 2 keer vreemdgegaan,en kon gewoon met je verder,dus die derde keer komt er ook aan hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven