Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Hahaha, Koehandel! Ik wordt ook steeds aangesproken op mijn vergrote voorgevel.

Welkom Danar! Leuk de 1e jongen is een feit!

Fijn dat je weer gerustgesteld bent Rainbow. Ik heb gelukkig niet zo last van die onzekerheden, maar hoop ook snel op regelmatig getrap zodat het allemaal weer wat echter wordt.
mijn voorgevel groeit ook sneller dan mijn buik.. mag nu wel op houden... had een volle C en zit nu al op DD... mag dus nu wel stoppen :O)
Borsten zijn hier m.n. in t begin gegroeid, laatste tijd niet meer echt. Had wel gemogen eigenlijk

Mn buik begint nu toch echt "zwanger"vormen aan te nemen. We maken elke week een foto, en het verschil met de eerste foto's is echt duidelijk te zien. Terwijl je het normaal niet zo snel t verschil ziet, omdat je er geleidelijk aan went.
@Danar! Gefeliciteerd en welkom!! Zoontjes zijn zo leuk!! (Dochtertjes vast ook hoor, maar dat weet ik niet uit ervaring )
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Zo, ik ben ook weer goedgekeurd! Toch heel fijn, om die hartslag even te horen. Hopelijk voel ik binnenkort zelf getrappel, want eens in de vier weken een teken van leven is wel weinig!
koehandel..waarschijnlijk heb je je baby al gevoelt mar dacht je dat het borrelende darmen waren... iedereen zegt online dat het als een vlinder in je buik voelt... zo ervaar ik het niet.... meer een gevoel als of er een "scheetje" in je darmen borrelt alleen een stuk lager.... je darmen liggen namelijk inmiddels lekker naar achteren en je baarmoeder steekt nu uit midden tissen je schaam been en navel....

Vlammende troela.. ben ik met je eens.. jongetjes zijn leuke... zeker als ze in het bad piemels staan te vergelijken en dan de jongste zegt" kijk mamam die van C is dikker maar die van mijn Langer" (arme frukkel trok hem met man en macht naar benen tussen zijn knieen ..... ik ben lachend weg gelopen en had flying dutchman maar verzogt om boven een situation the handelen hahahah
Haha, Dutchie, veel lol blijkbaar met jongens in huis. Ik had altijd de hoop een meisje te krijgen, maar nu ik zwanger ben lijkt een zoontje me ook superleuk. SEO is op 27 september, dan weten we meer!

Danar, welkom!

Herkenbaar, koehandel, ik vind het ook bizar om te bedenken dat ik een baby in m’n buik heb, zonder het nog te voelen en zonder er nog veel van te zien (behalve grotere borsten). Mijn buik is wel gegroeid, maar volgens mij nog steeds niet door mijn baarmoeder (zit nu op bijna 14 weken). Heb zin in een echte zwangerschapsbuik en in het eindelijk voelen van de baby. Nog 2 ½ week tot de volgende controle, hopelijk horen we het hartje dan wel…!

Nog een vraag aan degenen die al een kind hebben: hebben jullie bij je vorige zwangerschap een voedingskussen gebruikt? Ik denk er over een te kopen voor de laatste maanden van de zwangerschap, omdat het schijnt te helpen bij ’t slapen. (Ik ben meer een buikslaper, dus kan een stimulans om op m’n zij te blijven liggen wel gebruiken.) Hebben jullie ‘m daar ook voor gebruikt en zo ja, hoe beviel dat? Als ik een koop, waar moet ik dan op letten?
Dutchie, ja dat denk ik ook steeds, dat iets vast een schop was, maar dan hoor ik daarna mijn darmen borrelen dus geloof ik het niet meer... Nou ja, komt vanzelf!

Haha, wat een situation. Maar ze hebben daar toch gewoon gelijk in, iedereen is anders en elke piemel is anders! Hebben ze ook medelijden met je, omdat jij geen piemel hebt? Dat hoorde ik van een vriendin. 'Maar hoe moet jij dan plassen mama?'

Ik heb een afspraak voor de 20weken-echo, mijlpaal! :-) Nog 4 weken...
Veerleviva, ik heb nog geen kind, maar wel een voedingskussen. Inderdaad om mee te slapen. Ik had gelezen dat een vulling van piepschuimbolletjes het fijnste is. Bij prenatal hebben ze er een van 35 euro, die heb ik gekocht en hij bevalt prima. Slaapt lekker stevig! Hij is wel blauw (andere kleuren waren 2x zo duur..), maar je kunt altijd nog een andere hoes eromheen doen.
Goedemiddag Allemaal,

Ook ik slaap al met een voedingskussen, dat deed ik bij mijn vorige zwangerschap ook al heel snel aangezien ik een echte buikslaper ben en dat nu echt niet meer fijn ligt. Voedingskussen vind ik dus echt ideaal en ook voor als de kleine er is, je kunt de voedingkussen zo neerleggen dat de baby er ook lekker in kan liggen en met de fles/borstvoeding geven krijg je lang niet zo snel last van je schouders.

Trouwens afgelopen dinsdag naar de vk geweest en alles was goed alleen ijzergehalte was wat aan de lage kant. Dus nu aan de roosvicee ferro in de hoop dat ik het zo weer een beetje op kan krikken.

Voor iedereen die onzeker is tussen de bezoeken door kan ik zeker de angelsound aanraden, ik heb er zelf ook 1. Ik gebruik hem ongeveer 3 keer in de week en ik weet nu al heel goed waar ik de beeb ongeveer kan vinden. Het geeft mij heel veel rust om tussen de afspraken door regelmatig het hartje van de baby te horen en ook manlief luistert altijd mee.

Fijne dag allemaal!!
Dutch: Heerlijk, zulke kindergesprekken!

Zo ver is mijn zoon nog lang niet natuurlijk. Hij zegt nu sinds kort wat woordjes..

Ik heb wel even een tip voor over een jaar of twee, als de baby's uit feb. 2013 kleine dreumesen zijn.

Ook al is het bloedheet buiten;

LEG ZE NOOIT MET ALLEEN EEN LUIER AAN IN BED!!

Heb ik dus met mijn slimme hoofd wel gedaan van de week. Zoon had een lol joh, die ochtend in zijn bedje!

Toen ik hem eruit wilde halen bleek dus dat zoon er die ochtend achter gekomen was hoe hij zelf zijn luier uit kan trekken....

....En hij had gepoept....

Ehm ja....dat werd dus flink schoonmaken met mijn net-wakkere-ochtendmisselijkheid-hoofd

@Veerleviva: ik heb vorige keer na de bevalling pas een voedingskussen gekocht. Dacht m niet nodig te hebben en voeden wel zou lukken met wat kussentjes.

Voedingskussen bleek toch veeel makkelijker, vooral als je BV geeft en nog niet zo makkelijk rechtop kan zitten door dat prachtige rijtje hechtingen op plaatsen waar je nu nog niet aan wil denken dat ze daar hechtingen kunnen zetten...

Slapen deed ik hoogzwanger met een kussen tussen mijn knieen en een kussen voor mijn buik langs, als ik me goed herinner....

Maar nu heb ik dat voedingskussen toch, dus ga ik daarmee slapen als ik hoogzwanger ben.

En waarop letten als je er een koopt: geen idee, heb m'n vriend er in de kraamweek opuit gestuurd om er 1 te kopen

Ow ja, wel, let op de kleur. Die van mij is spuuglelijk.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
voedings kussen is de beste investering die je kan doen.... heerlijk.... :O)

jongens zijn hier vanmorgen weer naar school gegaan... eindelijk na 3 maanden... ik ben benieuwd naar de verhalen de oudste had er de pest in want hij zit naast 2 meisjes ...bleeeh
Thanks voor alle tips, 't lijkt er op dat ik zo'n kussen maar moet aanschaffen als ik weer in NL ben. Hoop dan dat mijn koffer niet in 1 keer volzit...

Verder hier de hele middag aan het verknoeien met namen zoeken, terwijl ik nog genoeg werk te doen heb... Maar toch een leuke jongens- en meisjenaam gevonden, even kijken wat manlief er van vindt.
Voedingkussen: doen! Nu je het er over hebt: ga hem gelijk even opzoeken en de hoes wassen!

Verder hier druk aan het verven. Het einde komt in zicht gelukkig. Morgen nog de hele dag samen verven en ik hoop dat we dan zo goed als klaar zijn. Geen zin meer....

Verder gaat alles zijn gangetje!
plaatje plakken lukt niet
Hoi allemaal,

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik heb eerder een topic geopend omdat mijn zwangerschap erg onverwacht kwam en ik even niet goed wist wat ik ermee aan moest. Inmiddels ben ik helemaal aan het idee gewend en vind ik het heel leuk dat we straks een baby krijgen!

Even voor de "stats": Het is mijn eerste zwangerschap, over 3 weken ben ik 26 jaar oud. Ik ben uitgerekend op 8 februari en over precies een week (30 aug) hebben we een geslachtsbepalende echo.

Ik ben zooo benieuwd of we een zoon of een dochter krijgen. Ik heb geen voorkeur, maar ik wil het wel heel graag weten!
jopie25 leuk! gefeliciteerd.. nou meiden ik vrees dat we weer voorlopig opslot gaan de vieze plaatjes plakker is weer bezig :O( kinderachtig hoor
Hee Jopie25, van harte welkom! Ik heb je eerdere topic gezien (niet gereageerd overigens). Wat fijn om te horen dat jullie besloten hebben de baby te houden!! Ik vond het al zo'n bijzonder verhaal: eigenlijk niet zwanger kunnen worden en 't dan toch ondanks alles wel worden! Voor mij is dat een wonder.

Zie je het nu helemaal zitten, en je vriend ook? En hoe waren de reacties uit je omgeving?
Jopie, welkom! Heb net even je andere topic doorgenomen: je hebt een heftige tijd achter de rug! Fijn dat jullie er uit zijn gekomen! Nu genieten!

Hier sta ik weer te verven, bleh! Maar het resultaat mag er zijn en dat is dan wel weer fijn.
-
Och jee lieve vivaatje! Het leven is zeker fucking hard. Heel veel sterkte de komende tijd!!
vivaatje .. jeetje meis.. kippe vel :O( je was toch 16 weken?

jeetje wat hakt dit er in...dikke knuffel meis :O(
Ach nee! Wat erg!!!! Zoiets verwacht je toch helemaal niet meer : ( vreselijk voor jullie! Heel veel sterkte!
Wat!? Hoe kan dat, vivaatje? Wat vreselijk...
Vivaatje, lieve meid, wat een vreselijk bericht! Ieders angst is bij jou werkelijkheid geworden, afschuwelijk! Hoe kan dat nou? Heel veel sterkte, het leven is inderdaad oneerlijk!

.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven