Werk & Studie alle pijlers

Afscheidscadeau collega's. Tips?

24-08-2012 17:39 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Binnenkort neem ik afscheid van mijn collega's. Ik heb er niet heel lang (een jaar) maar wel heel leuk gewerkt. Wat is een leuk cadeautje wat ik aan het team van ongeveer 15 mensen kan geven? Bij ons zijn er vaker jonge krachten die een jaar ervaring op komen doen.

Wat is een leuk idee? Ik hoor het graag!
Een gevulde snoeppot?

15 - niet heel erg dure - mokken?

Een plant?

Een kalender?

Kunstbloemen? ( 15 stuks, met voor iedereen een persoonlijk kaartje en 1 grote vaas om ze in te zetten naderhand)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Taart en een mooie plant voor een gezamenlijke ruimte
Wij hadden ook eens een hele leuke collega, die korte tijd bij ons werkte, toen ze wegging, kreeg iedereen een fotolijstje met een foto van haar erin (gemaakt op het werk, dus iedereen kende die foto). Ik vond het een super leuk cadeau.

Van een andere collega kreeg ik een mok met tekst, maar ik vond dat andere persoonlijke cadeau, toch leuker.
Blikjes vergeet-me-nietjes?
Als je een freubelaar bent; voor elke collega een eigen kledinghanger beplakken.
Of voor iedereen gelukspoppetjes haken.
Een collega heeft wel eens als afscheid een espressoapparaat op de afdeling neergezet. Wel duur, maar er is zeer veel gebruik van gemaakt. Lekker!
Missen ze niks? Iets als een gieter, oid?

[img]http://4.bp.blogspot.com/-aYlmCTJ8a2g/T ... oep+3a.jpg[/img]
quote:Lievelente schreef op 24 augustus 2012 @ 17:49:

Of voor iedereen gelukspoppetjes haken.Of halen.
quote:tartufone schreef op 24 augustus 2012 @ 17:47:

Wij hadden ook eens een hele leuke collega, die korte tijd bij ons werkte, toen ze wegging, kreeg iedereen een fotolijstje met een foto van haar erin (gemaakt op het werk, dus iedereen kende die foto). Ik vond het een super leuk cadeau.

Ehm ik vind dat een erg raar cadeau eigenlijk. Alsof je jezelf heel belangrijk vindt. Maargoed, ieder z'n eigen ding natuurlijk

Maar dan zodat je haar foto weg kon gooien en er een eigen foto in kon doen? Toch hopelijk wel, hè?
Meestal krijg je als je weggaat een kadootje toch? Bij ons dat totaal niet gebruikelijk, heb het nog nooit gezien.
quote:beautyfly schreef op 24 augustus 2012 @ 18:33:

Meestal krijg je als je weggaat een kadootje toch? Bij ons dat totaal niet gebruikelijk, heb het nog nooit gezien.Ik heb op mijn vorige werkplek 12 jaar gewerkt. Had lekker getracteerd en een snoeppot weggezet.

Heb je die foto nu ook ergens staan cq hangen dan?

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik ermee zou moeten thuis een andere eigen foto of kaart oid. in het lijstje doen.

Zou de collega's op iets lekkers trakteren en misschien iets als een wandversiering/ mooie plant /groot memobord oid. cadeau doen. Voor een algemeen cadeau is het is ook maar net in wat voor tak je werkt.
Bij mij op het werk wordt er getrakteerd, volgende week vrijdag hebben we echte Limburgse vlaaien

Voor de rest krijg je kleinigheidjes/cadeau's. Moet er niet aan denken dat ik voor 100 mensen een cadeau'tje moet halen als ik wegga
Ik heb niet echt de illusie dat mijn collega's zitten te wachten op een foto van mij... Kunnen ze die leuk naast de tekening van de kinderen hangen of zo?
Bedankt voor de leuke reacties! Juist omdat het zon klein team is, vind ik het leuk om een algemeen kadootje te geven. Die nepbloemen vind ik een leuke! Maar die mokken kunnen ook nog wel, als een soort grap. Bedankt!
Iets met een persoonlijk berichtje voor iedere collega. Dat iets kan vanalles zijn. Een collega van mij heeft dat ook gedaan . Wij vonden dat persoonlijke berichtje heel mooi. (Bijv een wens.)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2018 15:53
Reden: Spam
97.81% gewijzigd
Had je veel persoonlijk contact met die collega's?
Dan misschien met porseleinstift iets op iedere mok zetten?

Wat lunchen jullie? Een grote fruitschaal? Een tosti-ijzer zodat ze bij iedere tosti aan je kunnen denken?

Ergernisjes op de zaak? Deur die steeds dichtwaait: deurstopper, suiker die steeds op is: 3 pakken suiker, altijd maar saaie naturelthee: een theedoos met lekkere smaakjes? Allemaal met een knipoog natuurlijk. Ik probeer ook maar wat te bedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven