lastig

25-08-2012 00:02 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Iets wat ik kwijt moet..ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom.

Ik hou van mijn vriend maar sommige dingen...ik weet niet hoe ermee om te gaan. Hij is 29, ik 28.

Vanaf het begin had ik dat al, we kennen elkaar nu zo'n drie jaar, maar ik lijk er steeds slechter mee om te kunnen gaan. Paar opmerkingen.

Op onze tweede date vroeg hij, lollig bedoeld maar ik vond van niet, of mijn zus net zulke memmen als mij had. De volgende dag herinnerde hij zich dat niet eens meer.

Ook heeft hij eens tegen iemand gezegd, vond ie lollig en hij was beschonken, goh dus je bent dik én gay. Die man is toen heel boos geworden. Dit is al een aantal jaren geleden, maar gewoon het idee dat hij het ZEGT. iemand kwetsen is dat.

Ik vind dat hij over het algemeen gewoon vaak heel bot is. Over mensen met tattoos, gays, van alles wat maar niet gewoon is heeft hij wel een opmerking over. Harde opmerkingen.

Voor de rest gaat het ook niet soepel tussen ons, ander punt. Maar ik mis een stukje inleving.

Ik twijfel ongelooflijk of ik dit wel wil. Overdrijf ik of is het niet gek dat ik om dit aan de relatie ga twijfelen?
Schaam je jezelf misschien een beetje voor zijn uitspraken?
Is het gewoon een flapuit, uit een soort van ongemak. Of doet die het bewust om mensen te kwetsen. Aan dat eerste kun je wat doen namelijk, tweede hopelijk ook, maar moeilijker.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Hij doet het om lollig te zijn, maar ik vind het kwetsend. Je zegt niet tegen iemand die dik is zo'n uitspraak.
Komt op mij nogal als een tokkie over. Asociaal en onaangepast, meer kan ik er niet van maken.
Doet hij naar jou ook grof of kwetsend, of was dat eenmalig?
Beter een half motto....
Ja op zich is het wel egoistisch asl je een ander kwets om zelf grappig te zijn. Dus dat je hierdoor twijfelt aan een relatie, kan ik me best voorstellen. Ik denk namelijk dat een relatie juist om een verschil/overeenkomst in dit soort dingen houdbaar of niet houdbaar is. Dus hier gaat het eigenlijk over: hoe ga je om met mensen. Als je daar beiden een andere kijk op hebt, denk ik dat het vroeger of later toch moeizaam wordt,
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Kijk. Dat is t m juist, hij is zo op t oog heel rustig en vriendelijk, geen tokkie maar hij kan zo hard zijn, ongelooflijk. Als iemand bv in de ziektewet zit omdat hij gestresst of vermoeid is vindt hij dat stom en raar.

Als hij zich in het nauw gedreven voelt, als we ruzie hebben en ik hem benauw met eindeloos onzeker zijn, en onzekere vragen,dan kwetst hij ook, expres, zodat ik dan mijn mond hou. Hij doet dat uit zelfbescherming zegt hij, omdat hij anders geen rust krijgt.
Moet wel zeggen dat hij dan eerst wel normaal antwoorden geeft maar als ik doorga gaat hij kwetsen.
Wat irritant.

Ik zou ook onzeker worden van zon man.

En er uit eindelijk op afknappen.

Vooral dat zus verhaal op een tweede date.

Was direct einde verhaal geweest voor mij, want ik ben al onzeker genoeg zonder afkrakende vent.

Dus ik had daar zeer zeker geen zin in gehad.

Maar gaat niet om mij, maar om jou.

Als jij je kleiner en kleiner voelt worden door deze man, dan is het geen goede combi.

Hij heeft of de neiging heel erg groot te zijn door anderen kleiner te maken, wat betekend dat hij zelf onzeker zal zijn.

Of het is een lompe hork, en het boeit hem niet wat een ander voelt, zolan hij dr maar geen last van heeft.

In het laatste geval zeg ik run run run, en in het eerste geval zeg ik, leer hem beter kennen, en geef duidelijk je grenzen aan/.

Ik houd niet van patsertjes, die zich groot voordoen en denken een gold dick te hebben.

Jou vent klinkt wel zo.

Denk dat jij daar te lief voor bent en dus ook meer op je plaatst bent bij een lievere man.

Knuff

En laat je alsjeblieft niet onderuit halen door die flapdrol
Oftewel, als ie het verbaal niet van je kan 'winnen', gaat je schelden?

Ik vind 'm niet alleen onaangepast overkomen, maar behoorlijk onvolwassen ook nog.

Zou er iig snel mee klaar zijn. Er bestaat ook nog zoiets als wederzijds respect.
Dankje Dolores.

Weet je wat het is, hij zegt het om lollig te zijn voor zijn vrienden of wie dan ook, maar ik vind t shit. Hij zegt vaker grove dingen als hij boos is maar dan zegt hij dat ik dat niet serieus moet nemen. Of herinnert hij t zich niet terwijl ik ermee zit. Zijn moeder bv, al wat op leeftijd, was eens ziek en dan maakt ie een lullige opmerking over het fijne warme vest wat ze draagt, dat t lelijk is. Ik val daarover, waarop hij me uitlacht en zegt dat ik overdrijf en dat zn moeder die opmerkingen al niet eens meer hoort. Hij zegt zelf wel dat hij ervan houdt op t randje te zitten qua opmerkingen, te shockeren.
Hij zit al over het randje met zijn opmerkingen, vind ik.

Als jij denkt dta dit komt door bijv. overspannenheid of iets dergelijks en je denkt dat daar een mooi mens achter zit, dan is die echt wel te helpen. Maar als het zijn karakter is om mensen te kwetsen, door te gaan, ook als hij weet dat hij kwetst, dan zou ik het wel weten.
Ik word er onzeker van en gewoon kotsberoerd. Gewoon ook als zn moeder iets niet begrijpt, zo ongeduldig doen. Ik weet t gewoon echt ff niet, ook omdat er meer problemen zijn. Hij vindt mij bv veel te gevoelig en onzeker. Klopt, ik ben onzeker en we hebbenvaak gedoe daarom maar dit maakt me nog onzekerder. Tegelijkertijd dat ik t schrijf, besef ik dat we misschien niet matchen. Als je t al zolang probeert...
Hij reageert uit spanning met kwetsen, maar in t dagelijks leven is hij ook vrij hard dus allebei.
Lijkt mij dat de kern van het probleem vooral zit in hoe verschillend jullie in het leven staan. Dat jij je stoort aan hoe hij zich uitdrukt is niet het probleem maar een symptoom van het achterliggende probleem.
Ik weet het niet, je moet het zelf beslissen. Maar ik zou er voor passen, ook bij gewone vrienden, om met iemand op te trekken die me telkens in een situatie plaatst waar ik niet in wil zitten. Waar telkens dat gevoel van 'over mijn lijk' bij komt kijken, bijvoorbeeld hoe hij tegen zijn moeder praat. Waar heeft die arme vrouw dat aan verdient? En jij hebt dan vast het gevoel dat je het voor die mensen op moet nemen. Ik denk dat dit weleens een levenslang gevecht kan worden.
Klopt, we staan heel anders in t leven. Over een aantal dingen. Maar het idee dat ik hem los moet laten vind ik eng.
Zoals jij het hier beschrijft komt hij over als een hele vervelende, egotrippende vent, met zijn zogenaamde humor ten koste van anderen. Hij lijkt zichzelf (leuk zijn, shockeren) vele malen belangrijker te vinden dan de gevoelens van anderen, zelfs de mensen waar hij van houdt.

Ik zou het er geen uren dagen jaren mee vol houden.
Ik schrijf hier gewoon van me af, ik heb nog een gesprekje erover gehad. Hij doet het enkel om grappig te zijn en te ouwehoeren. Ik heb verschrikkelijke koppijn van t nadenken vannacht erover. Zijn moeder zegt dat hij vrij lang kind is gebleven en dat hij nog niet echt volwassen is. Ze denkt dat het komt omdat hij een heel belangrijk familielid verloren is toen hij klein was en dat hij daarom denkt Niet te serieus allemaal. Ik hoor hem ook geregeld zeggen dat hij t leven te kort vindt voor moeilijk doen en mijn emotioneel zijn is al helemaal ver van zijn bed. Als hij over dat familielid praat krijgt hij wel vaak tranen in zijn ogen en dat zegt me juist dat hij het niet verwerkt heeft maar verdrongen, hoofd omhoog en doorgaan. Opvoeding is wel zo geweest, dat weet ik van verhalen van hem en zijn moeder.

Misschien is dit omgeslagen naar het extreme? Ik breek me er de kop over iig.
Hij klinkt als een klootzak. Alle redenen die je geeft hebben niets te maken met kwetsen. Je kan prima lang leve de lol zijn zónder dat dat ten koste van anderen moet gaan.

Bij mij was date nr. 2 direct het einde geweest. Beetje respect graag, of anders hoepel je maar op.
Zeg maar Spijker.
Shit zeg. Ik baal hier zo van! Ik snap je spijk-er en dat ik de redenen noem komt omdat gedrag vaak niet zomaar ontstaat. Daar wil ik dan doorheen kijken.
En ik hou gigantisch veel van hem, hij heeft ook leuke kanten. Ik ben zo verdrietig. Weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik houd nu bijna drie jaar van die jongen. Bah zeg.
Het leven is te kort om moeiijk te doen? Wat een rare opmerking, alsof mensen bewust voor beperkingen e.d. kiezen? En iets is pas een beperking als je het zelf als beperking ervaart, maar ik begrijp dat hij daar een beeld bij heeft en dat nogal bruusk uitspreekt om zelf lollig gevonden te worden. Not my cup of tea!

Ik kan me goed voorstellen Ine22 dat je je hier aan stoort. Jullie karakters lijken behoorlijk ver uitelkaar te liggen. Daar hoef je je hoofd niet over te breken, dat is iets wat je accepteert of niet. En gezien je (terechte) twijfel is dat een punt om nader met hem te bespreken.

Voel je je vaak ongemakkelijk in zijn bijzijn? Kun je geheel jezelf zijn? Voel je je zeker bij hem?
Houdt hij ook zo gigantisch veel van jou? Jouw onzekere en emotionele kant zijn ver van zijn bed. Dan neemt hij jou toch niet zoals je bent? Dan voel je je toch niet gewaardeerd om wie en wat je bent? En feitelijk is dat hetgeen wat jij ook beschrijft, jij kan (en wil?)niet met zijn lompe en kwetsende uitspraken omgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven