lastig

25-08-2012 00:02 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Iets wat ik kwijt moet..ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom.

Ik hou van mijn vriend maar sommige dingen...ik weet niet hoe ermee om te gaan. Hij is 29, ik 28.

Vanaf het begin had ik dat al, we kennen elkaar nu zo'n drie jaar, maar ik lijk er steeds slechter mee om te kunnen gaan. Paar opmerkingen.

Op onze tweede date vroeg hij, lollig bedoeld maar ik vond van niet, of mijn zus net zulke memmen als mij had. De volgende dag herinnerde hij zich dat niet eens meer.

Ook heeft hij eens tegen iemand gezegd, vond ie lollig en hij was beschonken, goh dus je bent dik én gay. Die man is toen heel boos geworden. Dit is al een aantal jaren geleden, maar gewoon het idee dat hij het ZEGT. iemand kwetsen is dat.

Ik vind dat hij over het algemeen gewoon vaak heel bot is. Over mensen met tattoos, gays, van alles wat maar niet gewoon is heeft hij wel een opmerking over. Harde opmerkingen.

Voor de rest gaat het ook niet soepel tussen ons, ander punt. Maar ik mis een stukje inleving.

Ik twijfel ongelooflijk of ik dit wel wil. Overdrijf ik of is het niet gek dat ik om dit aan de relatie ga twijfelen?
Klaarblijkelijk kun je je er dus niet over heen zetten, en hij ook niet over jouw issues. Wat voor toekomst geeft dat? Zie je daar heil in? Jij voelt je rot omdat hij niet gelukkig is, maar vergeet niet dat jij je ook gewoon rot mag voelen omdat hij jou niet gelukkig maakt. Dat werkt vice versa, ondanks dat hij dat pakket graag bij jou neer legt dat het tussen jullie niet goed botert.
Ik denk dat jullie bepaald niet het beste in elkaar naar boven halen. Ik heb best begrip voor een rugzak bij een partner, maar ik zou na 2 jaar, waarin ik geen enkele aanleiding heb gegeven voor onzekerheid qua vreemdgaan oid, het volkomen gehad hebben met jouw onzekerheid op dat vlak. Dat zou ik vreselijk oneerlijk vinden en ik zou de relatie er waarschijnlijk om verbreken.

Ik begrijp ook dat jij empathie mist bij je vriend en dat hij je kwetst. Ik zou daarom de relatie ook verbreken.

Ik denk dat je hem minder gaat missen dan je nu denkt, dat je vooral opgelucht gaat zijn. Daarnaast raad ik je aan hard aan jezelf te werken in de therapie om die ontzettende onzekerheid kwijt te raken, want ik vind dit echt oneerlijk naar een nieuwe partner toe. Rugzak is OK, maar dit is gewoon een juk dat je op de schouders van een ander laadt. Kun je niet maken, vind ik.
Aikidoka, ik snap dat je dat oneerlijk vindt, en dat dat een zware last is voor hem, zie ik ook. Ik zou het zelf bijna uitmaken daarom omdat ik m dat niet meer wil aandoen. Maar vanaf t begin had ik al t gevoel dat hij t een last vond en daarom zei ik Niks aan de hand, ik kan dit, dit komt goed, ik werk eraan. Het zijn niet alleen mijn jaloezie die mij onzeker maakt maar ook juist het idee van: neemt hij iemand wel hoe die is?
Hij is gister weer thuis gekomen na zijn dagje uit, hoe staat het er nu voor? Hoe gaat het met jou Ine?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven