Mode & Beauty alle pijlers

Borstvergroting?

24-08-2012 09:07 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier

Ik weet dat er al heel wat topics zijn over borstvergrotingen, maar die zijn allemaal vrij oud, dus ik dacht tijd voor een nieuwe.

Ik ben heel nieuwsgierig naar ervaringen van (jonge) vrouwen die een BV ondergaan zijn. Heb al veel gelezen, maar zoals ik al zei is dat niet erg recent.

Mijn verhaal: Ik denk zelf ook na over een borstvergroting, ik weet dat ik nog erg jong ben (bijna 19) maar ik zit er al zolang mee. De laatste 3 zomers waren voor mij echt een hel. Bikini's vind ik vrezelijk, dus van vakanties kan ik ook nooit volledig genieten. Ik heb zelfs vorig jaar pillen en creme besteld, even leek dat wel te werken maar als ze al hebben geholpen is het niet veel geweest... :( Ik heb een kleine 70/75 A en voel me echt een meisje van 13. Helaas hebben meisjes van 13 vaak al meer! Mijn heupen en schouders zijn best breed en ik heb ook wel een goede kont, daardoor valt mijn gebrek aan borsten nog meer op. Het is voor mij echt een issue, voel me gewoon niet lekker in mijn lichaam, al een paar jaar. De huisarts heeft al bevestigd dat mijn borsten zeker niet meer zullen groeien ivm mijn postuur.

Lang verhaal, sorry! Maar ik wil echt graag wat tips en persoonlijke verhalen horen :D

Dankjullie alvast..
Je vraagt om meningen, maar je wilt gewoon een bevestiging. Ik ben absoluut niet tegen BV, maar je bent echt nog te jong! Je lichaam gaat nog veranderen en met een paar jaar vind je het misschien helemaal geen issue meer. Ik zou, als ik jou was, zeker een paar jaar wachten!
was vandaag nog in het nieuws: veel vrouwen hebben goedkope/ slechte PIP implantaten gekregen. Terwijl ze hadden gekozen voor een duurdere/ betere variant.
Hier ook een a-cupje. Toen ik 19 was, was ik daar ook erg onzeker over. Eigenlijk voornamelijk door opmerkingen van anderen erover. Twee erwtjes op een plank, meisje met twee ruggen enz. Toen ook nagedacht over een BV. Echter, een paar jaar later merkte ik dat ik er zelf eigenlijk niet mee zat. Sterker nog, ik vond(en vind) ze mooi. Laat ze maar lullen dacht ik. Dat het mij zo beinvloedde..Ik ben eigenlijk nog steeds blij met mijn bescheiden voorgevel;). Wat ik wil zeggen, op die leeftijd ben je vaak nog wat onzekerder, en kijk je anders tegen dingen aan. Bij mij is het gevoel over mijn borsten iig veranderd, en de maat niet, en ik vind ze nu heel mooi:).
quote:richelle1 schreef op 26 augustus 2012 @ 01:42:

Hier ook een a-cupje. Toen ik 19 was, was ik daar ook erg onzeker over. Eigenlijk voornamelijk door opmerkingen van anderen erover. Twee erwtjes op een plank, meisje met twee ruggen enz. Toen ook nagedacht over een BV. Echter, een paar jaar later merkte ik dat ik er zelf eigenlijk niet mee zat. Sterker nog, ik vond(en vind) ze mooi. Laat ze maar lullen dacht ik. Dat het mij zo beinvloedde..Ik ben eigenlijk nog steeds blij met mijn bescheiden voorgevel;). Wat ik wil zeggen, op die leeftijd ben je vaak nog wat onzekerder, en kijk je anders tegen dingen aan. Bij mij is het gevoel over mijn borsten iig veranderd, en de maat niet, en ik vind ze nu heel mooi:).Dat bedoel ik!
Het hebben van een kleine cupmaat sloopt je? Voelt als een Cubaanse gevangenis? Als je dat nu al zegt vraag ik me af hoe je er aan toe zal zijn als de borstvergroting plots een nare complicatie met zich meebrengt waarvan je de gevolgen jarenlang moet dragen. Dit zeg ik niet om lullig te doen, hoor. Meer uit bezorgdheid. Heb je wel eens geprobeerd je in te denken hoe het zou zijn als je bv. de rest van je leven pijn zal lijden door deze operatie? Heb je dat er echt voor over?

Ik ben ook heel lang niet tevreden over mijn borsten geweest, precies rond jouw leeftijd. Alleen ging het hier niet over grootte, maar over andere dingen die niet zomaar met plastische chirurgie op te lossen zijn, maar anders had ik het vast overwogen.

Maar nu (ben nu 23) kijk ik er al zo anders tegen aan. Ten eerste ben ik de afgelopen jaren nog doorontwikkeld waardoor mijn borsten er op de een of andere manier volwassener en meer "af" uit zien. De verhalen die hier verteld worden over doorgroeien/doorontwikkelen zijn echt geen onzin.

Maar vooral ben ik mentaal erg gegroeid en heb ik (helaas) ondervonden hoe kostbaar je gezondheid is. Echt waar, het is geen cliché als mensen zeggen dat dat je kostbaarste bezit is. En ook het cliché dat je pas weet wat je had als je het kwijt bent is hierop volledig van toepassing. Sinds ik ziek ben geweest en weet wat het is om gevangen te zitten in een lijf dat je tegenwerkt in al je toekomstplannen kan ik me niet voorstellen dat je je gezondheid op het spel zou zetten voor iets als uiterlijk gewin.

Maar natuurlijk is mentale gezondheid ook van belang. Het is heel naar als je zo in je geluk belemmerd wordt door je uiterlijke verschijning. Maar goed in je vel zitten en gelukkig zijn met jezelf zijn ook te bereiken via hele andere wegen dan met een operatie. Waarom geef je deze dingen niet eerst een kans? Waarom spreek je bijvoorbeeld niet met jezelf af dat je het nog een x aantal jaar de tijd geeft. Jaren waarin je lichaam misschien nog verandert, waarin je sowieso ouder wordt en meer levenservaring op doet en vooral jaren waarin je (bijvoorbeeld mbv professionele hulp) aan je zelfbeeld kan werken. Denk je dat je dat zou kunnen? En begrijp je, ondanks dat het duidelijk niet jouw voorkeur geniet, waarom veel mensen in dit topic je daar op willen wijzen?
Ik moet zeggen ik ben er ook onzeker over. Niet vanwege het feit dat ik ze echt te klein vind maar dat ze niet mooi zijn.

Heb punt borsten, had ook gewoon graag mooie ronde borsten willen hebben maar helaas.

Draag 75c, 80b, maar mijn rechterborst is ook veel kleiner, dat zie je (ik) iig bij mijn bh en soms ook bij kleding.

Heb een jurkje gekocht maar daar kan geen bh onder maar je bleek het veel te goed te zien. Erg jammer.

T geeft wel een zegen dat je borsten nog langer kunnen groeien. Nu heeft mijn moeder een grote c, d cup.

Mijne zijn kleine b. Al valt er aan de vorm ook niks te doen en zal ik met de punttieten moeten leven. Zie je gelukkig niet in je bh.

Ach en wie weet veranderd het dus ook nog, ben ook pas twintig
Hai vivavrouwen

bedankt voor jullie meningen en (horror)verhalen ;), ik heb ook wel door dat het best een ingreep is en denk toch wel meer aan de risico's nu. Ik heb nog geen consult gehad en wil in ieder geval dat wel doen binnenkort, om me door een professional te laten informeren en advies te krijgen. Dan voel ik ook hoe het is om in zo'n kliniek te zijn en kan ik proteses passen. Het feit dat ik borsten niet ECHT nodig heb, maakt me ook aan het twijfelen. Ik heb het gevoel dat ik ze nodig heb, omdat ik me niet compleet voel. Maar ik heb ze niet nodig om te overleven....

Toch heb ik een drang om goed in mijn vel te zitten, na de afgelopen (sombere) tijden in mijn leven wil ik echt aan MIJzelf werken. Uiteindelijk blijkt dat je er toch alleen voor staat. En ik weet nu niet zo goed meer wie ik ben maar wel wie ik wil zijn; een jongvolwassen vrouw met pit en zelfvertrouwen. Ik ga daar aan werken en ondertussen blijf ik hard sparen voor een BV. (voor als ik het uiteindelijk toch wil)
Investeer eerst eens in een paar sessies met een psycholoog om aan jezelf te werken. Zelfvertrouwen en pit worden niet automatisch geleverd bij een bv.

Ik heb het idee dat er meer speelt dan wat onvrede over je cupmaat.
mooi gezegd sjors, fijn dat je inziet dat zelfvertrouwen en geluk niet in twee protheses zit.

@cookie-dough ook de vorm van je borsten verandert. Vooral als je zwanger bent. Man je kent je tieten niet meer terug. Na de zwangerschap zijn je borsten ook blijvend veranderd. Bij sommigen ten positieve (stevig of cupmaten groter) bij sommige negatief (hangen, of lege zakken) Voordeel van kleine borsten is dat ze minder snel gaan hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven