VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ben lekker alleen vanavond.

GW is naar de film.
Lien gefeliciteerd met Meis! Alles gelukt met partijtje?

Ik heb gewoon een hardhouten tuinset. Wij eten buiten zodra het maar een beetje kan. Echt in de zon liggen is niet ons ding, gewoon lekker zitten doen we ook in de tuinset, waaraan overigens niets verstelbaar is ofzo. En zo een boekje lezen ook. Ik geloof niet dat wij veelvuldig zouden loungen in de tuin. Wij willen dan weer wel een bankje in de voortuin, om even met een kopje thee een momentje rust in de zon te kunnen stelen.

Klein Pebbeltje fietst al een paar meter los zonder zijwielen maar vind het wel eng. Ligt nu in bed met koorts. Vroeg opeens of hij mocht gaan slapen (om 17 uur) en toen ik ging kijken was hij loeiheet.

Ik heb al een week of wat beetje pijn in rug, soort spierpijn. En nog steeds of eigenlijk weer want het leek even weg, jeuk. Mijn huid brandt en de aanraking van mijn kleding is pijnlijk. Morgen dus toch huisarts maar even bellen.

Ga even datumprikker checken.
Gefeliciteerd met je dochter Lien! DZN is alweer 6, wat een grote meid.

Datumprikker ingevuld, maar kon maar weinig dagen ivm verjaardagen, weekendjes weg en vakantie. Maar ik heb al taart gemaakt, dus gewoon gaan.

Hehehe..eindelijk een vers mutsenkindje bij de buren. Ben benieuwd of alles ok is gegaan en hoe het kleine kruimeltje heet.

Ik zou wel die hammock van Fatboy willen hebben, maar vind 300 euro wel een boel geld. Toch ook maar even over nadenken. Loungeset is wel leuk vind ik, maar ik zit graag op een ligstoel en nadeel van die sets is dat het wicker zo in je armen gaat staan enzo. Ik ben daar een beetje getraumatiseerd in met rieten stoelen vroeger. Ik kan er iig niet lekker in hangen en zitten.

Koeka, respect! Ik denk dat onze Pebbles ook met haar HHP kunde een oplossing had geweten :-)
Vinden jullie het ook zo zielig dat Clairy's zoontje is overleden? Vreselijk zeg en vandaag was de begrafenis. Ik heb er vandaag toch wel een paar keer aan gedacht hoe je zoiets zou moeten overleven als moeder.
Ik ben ook alleen. Pebblo is naar avond in Rotterdamse Schouwburg. Ik was ook uitgenodigd maar geen oppas.

Zaterdag komt onze nieuwe oppas (via Marktplaats!) oppassen. Ben benieuwd.
Dat van Clairy heb ik echt helemaal geblokt uit mijn systeem. Koeka wees me er een paar weken geleden op, toen wist ik niet eens wie het was. Nu dus wel, en gisteren zag ik dat dat jochie overleden is maar ben ik snel weer weggegaan van dat topic. Kereltje is net zo oud als Schorrie. Ik wil dat gewoon niet weten, hoe erg het ook is voor Clairy en haar gezin.

Die kussens ja Wind, is ook een minpunt. Ik zat vanmiddag te denken dat ik eigenlijk het liefst heb dat Harrie van steigerhout een hoekbank timmer, met banken waarvan je de kleppen omhoog kunt doen en daar dan de kussens in kunt mikken.....

Maar ik zou het liefst qua praktisch dan kussens van een bepaald spul hebben, weet niet hoe het heet, wat je buiten kunt laten liggen. Daar zijn onze grote loungekussens ook van. Canvas ofzo?
quote:vrolijk schreef op 16 april 2008 @ 20:25:

Koeka, respect! Ik denk dat onze Pebbles ook met haar HHP kunde een oplossing had geweten :-)Nou, eigenlijk hetzelfde. Proberen met combinatie heet wassen en vlekkenmiddel op de vlek. En als dat niet afdoende is idd bleek, als dat niet lukt weggooien. Maar ik krijg de meeste vlekken er wel uit. Ik koop voor de zomer per Pebbeltje zo'n 4-5 witte T-shirts (dragen ze 's winters weer onder trui of overhemdje) en als er vlekken in komen gooi ik ze weg. Ben momenteel erg te spreken (qua boordjes, stof en behoud pasvorm) over de witte basic T-shirts van We.
Spannend Pebbles, nieuwe oppas. Heb je hem of haar wel al een keer ontmoet?

Harrie is er ook niet. Afrekenen bij een klant, en sporten. Ik wil vroeg naar bed want ben naar bieb geweest en heb twee boeken: Duizend schitterende zonnen en De Zondares van Tess Gerritsen. In die laatste ben ik net al begonnen.
Is Clairy van het topic van Zoyla zeg maar? Heel eerlijk lees ik daar niet. Maar erg is het.
Tuurlijk Morrie. Ze kwam vorige week vrijdagmiddag kennismaken en heeft op uitnodiging van Groot Pebbeltje direct een potje rummicub met ze gespeeld. Erg gemoedelijk en leuk. 15 jaar en woont echt heel erg dichtbij (loopafstand, vorige oppas moesten we met de auto thuisbrengen)
Helaas was het geen effen wit shirt, maar een shirt met opdruk. Anders had ik er ook niet zoveel moeite voor gedaan hoor. Plus het feit dat Schorrie het pas twee keer aan gehad heeft.... Maar ik zag vanmiddag dat de vlek vanzelf al minder wordt nu het shirt is opgedroogd en ik er nog een keer oxi action opgesmeerd heb. Ga hem nog wel een keer wassen (ik wacht hier zeker veel te lang mee ).
O ja, dat had je al verteld idd Pebbles, van die rummikub, nu herinner ik het me weer. Lekker hoork als je een goede oppas hebt.

Wij laten eigenlijk nooit iemand bij ons oppassen. Schorrie gaat altijd slapen bij opa en oma, mijn broertje, of zijn vriendinnetje van het kinderdagverblijf. Maar zat me laatste wel te bedenken dat het met twee kinderen misschien wel handiger is om iemand te laten oppassen. Ik vind het alleen zo vervelend dat je dan echt zo het gevoel hebt dat er thuis iemand op je zit te wachten.
Verschrikkelijk van dat kindje. Ik weet niet wie het is en wat er mee aan de hand was en net als Morrie wil ik dat ook niet weten. Zelfbescherming denk ik... hoe verschrikkelijk het ook is. Van dit soort berichten word ik echt droevig.

Fijn een oppas Pebbles! Hier passen de (schoon)ouders op als we al weggaan. Nu ik vaak op zaterdag naar school ga vind ik het zo wat om ook nog eens 's avonds weg te gaan.

Waar wilde ik nou nog meer op reageren?
Dat is ook zo.

Als het kan laten wij de Pebbeltjes ook logeren bij schoonouders. Maar als zij zaterdag de hele dag hebben gewerkt zijn ze best moe. Ze hebben nooit gezegd dat het niet kan maar Pebblo wil zijn ouders op zaterdagavond ontzien. Als ze de volgende dag naar school moeten is uit logeren ook niet handig omdat ze dan altijd te laat naar bed gaan en schoonouders 's-morgens niet zo vlot zijn dat ze de kinderen op tijd daar krijgen. De enkele keer dat het wel zo gebeurt zorgen wij dat we vroeg daar zijn om de Pebbeltjes klaar voor school te maken en te brengen. Als ze op vrijdag logeren moeten we ze zaterdagochtend om uiterlijk half 8 ophalen ivm werk schoonouders,

En daarbij hebben wij dus ook nog een Kefpep. We hebben geen idee wat die doet als hij alleen thuis is 's avonds. Waarschijnlijk slapen, maar moet altijd rond 22-23 uur plassen en als hij dan gaat blaffen vinden we niet fijn voor de buren.

Onze oppas past dus ook op Kefpep.
Lijkt me echt ideaal hoor!

Ik denk dat als wij een goede oppas zouden hebben we vaker weg zouden gaan samen. We hadden natuurlijk het plan 1x in de maand samen weg te gaan, maar die oppas kapte er voordta ze begon al mee. Ouders vragen we haast niet omdat ze door de weeks ook al oppassen.
Ja Wind, jullie zouden 1 keer per maand samen weggaan. Hoe vaak is dat gelukt, 3 keer?

Misschien juist wel lekker als je naar school gaat op zaterdag. Doe je de kindjes overdag al naar opa en oma, heeft GW tijd voor zichzelf en kunnen jullie in 1 moeite door uit eten!

Harrie en ik gaan zondag samen naar de sauna. Ik had nog Optimel zegels maar daarme kon ik niet meer reserveren. Nu gaan we dus maar gewoon voor de volle mep. Ik wil namelijk perse naar het Elysium.
O, gekruisd.....

Maar je broertje dan Wind? Schorrie gaat zondag naar mijn broertje bijvoorbeeld.

Hoe is het nou eigenlijk met die werkster afgelopen bij jou Wind?
Goed idee! Ik ga mijn broertje eens vragen.

Lekker naar de suana. Wij gaan ook altijd naar Elysium.

Het is daar zo ruim opgezet. Laatste keer zag ik wel enorme schimmelplekken op het plafond bij de douches. Iets minder...

Las van de week dat de eigenaar van Thermen in Schiedam de grootste sauna en welness huppeldepup van de wereld gaat bouwen in Hoofddorp.

We hebben een nieuwe werkster. Een mevrouw uit Afghanistan en is vorige week begonnen. Morgen komt ze weer. Joy!

Oh, daar wilde ik nog op reageren. Ik heb vandaag bij Bruna (foei) een boek gekocht van Tess Gerritsen. Koud bloed voor 4,95!

Ga er zo in beginnen want wilde niet meteen na de vliegeraar in deuizend schitterende zonnen beginnen.
He, Koud Bloed heb ik vorige week gelezen. Ik vond hem goed!

Ja, inderdaad, die sauna komt hier vlakbij. Maar ik weet nou niet zeker of ik echt heel graag naar zo'n grote sauna zo dichtbij huis zou gaan. Dan is de kans op bekenden wel heeeeeeeel groot....
Nee, hoor want dat denkt iedereen en daarom gaat iedereen naar Elysium

Ik kirjg GW ook niet mee naar die grote hier in de stad ernaast en moet altijd naar Elysium. Geen straf hoor...
In Elysium ben ik nog nooit een bekende tegengekomen. Wel een keer in Haarlem in Van Egmond (ook een lekker sauna, daar hebben ze een filmzaal met banken en een groot scherm waar ze dus films draaien. Zo heerlijk, ben je helemaal relaxed en dan lekker hangen voor de 'buis'). Dat was nog niet eens iemand die ik kende, maar Harrie wel. En die jongen ging zich dus voorstellen, hand geven, naam zeggen, enzovoort. Onder de douche. In ons nakie. Ik schoof echt steeds verder achter Harrie.....
HAHAHAHA... ik zie het helemaal voor me!

Genant zeg! Whoehahaha!
Mooie afsluiter. Ik ga de laptop afsluiten en in mijn boek beginnen en slapen. Trusten!
Ik wilde het net voorstellen Wind, om allebei te kappen nu en te gaan lezen.

Have fun!
Morrie, kun je niet eerst proberen dat shirt een aantal uren (minstens 2) in een emmer heet water met een heel flinke scheut Vanish te laten weken en daarna in de witte was mee te draaien in de machine? Hier werkt dat vaak als een tierelier; vlekken die op die manier niet weggaan (en ik heb er zelfs rode bessensap mee uit een wit truitje gekregen) worden door mij bestempeld als ondoenbaar.

Lekker Wind, dat je weer een werkster hebt! Die van ons is ook weer helemaal beter en aan de slag en het is weer zalig.

Ben trouwens ook bezig in "Duizend schitterende zonnen", maar ben er vooralsnog niet vreselijk kapot van. Goed boek, dat zeker, maar de ophef erover snap ik dan weer niet zo goed, heb al verschillende van dit soort boeken gelezen en zie niet zo wat deze nou anders maakt.

Vrolijk, ik krijg ook buikpijn als ik aan dat kindje van Clairy denk. Verschrikkelijk.

Zo, ik ga zo nog even wat spullen klaarleggen voor ons weekendje Italie. Heb er zin in, ondanks forse discussie met vent over issue waar ik tijd geleden al over had in AK ( ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven