Stickers verwijderen
zaterdag 25 augustus 2012 om 21:01
Ik heb een hele mooie vaas gekocht, maar de prijssticker krijg ik er met geen mogelijkheid vanaf. Trucjes van ineternet heb ik al geprobeerd (terpentine, lampolie, nagellakremover, stickerverwijderaar, zelfs pindakaas), maar niks mocht baten. Het zijn ook niet de lijmresten, maar die complete sticker. Met een schuursponsje ruineer ik die vaas, dus die kan ik ook niet gebruiken. De sticker zit op een nogal opvallende plaats, dus gewoon laten zitten is ook geen optie. Terug naar de winkel ook niet, want dat is iets te ver weg. Weet iemand hoe ik die sticker er alsnog af kan krijgen?
zaterdag 25 augustus 2012 om 21:17
quote:ladytruckster schreef op 25 augustus 2012 @ 21:05:
Weken in warm water met afwasmiddel
Sticker verwarmen met een fohn,dan wordt de lijm weer zacht.
Dan niet te warm water denk ik, want bij mij kwamen er een soort strepen in het glazuur, toen ik eens een vaas schoonmaakte met warm water.
Ik dacht ook aan de föhn.
Weken in warm water met afwasmiddel
Sticker verwarmen met een fohn,dan wordt de lijm weer zacht.
Dan niet te warm water denk ik, want bij mij kwamen er een soort strepen in het glazuur, toen ik eens een vaas schoonmaakte met warm water.
Ik dacht ook aan de föhn.
zaterdag 25 augustus 2012 om 21:17
Misschien dringt de stickerverwijderingsvloeistof wel niet door de sticker heen, als die een plastic-achtige bovenlaag heeft. Ik zie in gedachten zo'n metaalachtige ovalen sticker voor me met zwarte letters.
Als het er zo een is, kun je hem misschien bekrassen met de punt van een aardappelmesje ofzo, dan wordt de bovenlaag poreus en dan pakt dat spulletje misschien wel,
Als het er zo een is, kun je hem misschien bekrassen met de punt van een aardappelmesje ofzo, dan wordt de bovenlaag poreus en dan pakt dat spulletje misschien wel,
dinsdag 28 augustus 2012 om 12:04
quote:ladytruckster schreef op 26 augustus 2012 @ 09:18:
[...]
Heeft ze al geprobeerd>nagellakverwijderaar.Heel veel nagellak removers bevatten tegenwoordig geen aceton meer.
[...]
Heeft ze al geprobeerd>nagellakverwijderaar.Heel veel nagellak removers bevatten tegenwoordig geen aceton meer.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.