Stickers verwijderen

25-08-2012 21:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie vaas gekocht, maar de prijssticker krijg ik er met geen mogelijkheid vanaf. Trucjes van ineternet heb ik al geprobeerd (terpentine, lampolie, nagellakremover, stickerverwijderaar, zelfs pindakaas), maar niks mocht baten. Het zijn ook niet de lijmresten, maar die complete sticker. Met een schuursponsje ruineer ik die vaas, dus die kan ik ook niet gebruiken. De sticker zit op een nogal opvallende plaats, dus gewoon laten zitten is ook geen optie. Terug naar de winkel ook niet, want dat is iets te ver weg. Weet iemand hoe ik die sticker er alsnog af kan krijgen?
Lang laten weken in warm water ?
Weken in warm water met afwasmiddel

Sticker verwarmen met een fohn,dan wordt de lijm weer zacht.
Stickerverwijderaar, toch. Goed de gebruiksaanwijzing volgen. Eerst inweken, dan papier eraf, dan nog eens aanbrengen, dan de lijm eraf. Het werkt echt. Lees het etiket!
quote:ladytruckster schreef op 25 augustus 2012 @ 21:05:

Weken in warm water met afwasmiddel

Sticker verwarmen met een fohn,dan wordt de lijm weer zacht.

Dan niet te warm water denk ik, want bij mij kwamen er een soort strepen in het glazuur, toen ik eens een vaas schoonmaakte met warm water.

Ik dacht ook aan de föhn.
Misschien dringt de stickerverwijderingsvloeistof wel niet door de sticker heen, als die een plastic-achtige bovenlaag heeft. Ik zie in gedachten zo'n metaalachtige ovalen sticker voor me met zwarte letters.

Als het er zo een is, kun je hem misschien bekrassen met de punt van een aardappelmesje ofzo, dan wordt de bovenlaag poreus en dan pakt dat spulletje misschien wel,
Wasbenzine i.p.v terpentine?
Lampenolie, soms werkt baby olie ook.
met glassex inspuiten

even laten inwerken en dan kan je het eraf halen
Aceton
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik heb geleerd te weken in koud water.
Wasbenzine idd, gebruik ik altijd. Goedkoper dan stickerverwijderaar en ik heb nog nooit gehad dat een sticker bleef zitten
Spiritus wil ook wel eens helpen.
quote:pepexx schreef op 25 augustus 2012 @ 22:28:

AcetonHeeft ze al geprobeerd>nagellakverwijderaar.
Wasbenzine durfde ik niet gebruiken, omdat ik op internet overal las dat dat het materiaal aan zou tasten. Maar de stickers zijn er nu zo goed als af door te weken in water. De laatste restjes neem ik maar voor lief dan..
quote:ladytruckster schreef op 26 augustus 2012 @ 09:18:

[...]

Heeft ze al geprobeerd>nagellakverwijderaar.Heel veel nagellak removers bevatten tegenwoordig geen aceton meer.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven