December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Oh mimsey dat had ik even gemist.. Wat gaat de tijd dan snel en langzaam tegelijk hè? 5 jaar alweer. Klinkt wel als een fijne dagbesteding die je had.

Hier minimuk heel veel gedragen als net geboren baby (in de babyhouding) nu niet meer omdat ik m'n bykay niet fijn geknoopt krijg met groot gegroeide mini en andere zit (beentjes eruit) Baal ik van maar blijkbaar niet genoeg om een keer filmpjes erover te kijken of het meermaals te proberen...

Wat heerlijk dat jullie er zo nuchter instaan schaap, lelie & rouge! Kan ik nog wat van leren, al wil ik jullie nog wel even horen als het bloed uit je baby stroomt twéé keer nog wel

Maar jullie hebben gelijk hoor! Vallen & opstaan hoort erbij. Gelukkig ging het vandaag prima en de laatste bloedresten nu uit dr neus gekomen, ziet er weer redelijk uit. Alleen nog n mega blauwe plek en een schaafje onder haar lip. Stoere meid is het in elk geval want ze is een girl-on-a-mission, gaat door en door en kan nu al bijna de trap op klimmen! (of je daar blij mee moet zijn is een tweede).

Vandaag heerlijk dagje dierentuin gedaan. Ze deed het fantastisch. Helemaal trots!! Voor de dieren & mini hadden we t niet perse hoeven doen (ze kijkt net zo geïnteresseerd naar haar vingers en struikjes als naar de zeldzaamste dieren haha) maar wij vonden het natuurlijk ook erg leuk :-)

Ze was daarna zo moe en lag zo heerlijk te tukken in de wagen dat we ook nog even konden shoppen, relaxed!

Voldaan dus. Nu lekker slapen en hopelijk morgen fit voor de grote huistovertruc- het minivriendelijk maken is geen overbodige luxe, pure noodzaak

Als iemand nog tips heeft buiten traphekjes/hoekrandjes/kastsluiters & stopcontactbeveiligers hoor ik het graag!

Slaap lekker (dat zijn jullie vast al aa het doen)
Hahahha... Daar heb je wel een punt hoor, hani. Bij het kind van een ander kan ik altijd wel bokhard zijn, ben benieuwd hoe dat straks zal zijn.

En die veiligheidsartikelen... Ik ga dit weekend maar eens op zoek naar een mooi traphekje of twee. Stopcontacten, daarvan zitten de lage achter de kasten. Mooi opgelost dus! Hoekbeschermers. Daar gaan wij niet aan beginnen. Het ziet er niet uit en met een beetje geluk weet ze heeeel snel dat hoekjes zeer doen succes iig!

Ehhh.. De week daarop op maandag dan maar zwemmen. Tenzij ik in ene heeeel snel hoor dat alles wel door gaat. Ik snap er niets meer van. Hier hetzelfde probleem als Mims: ik moet spaaaaren (al is het alleen maar omdat ik meer wensen heb naast die geweldige doeken en dragers). En zonder inkomen gaat mijn spaarrekening eerder achteruit!

Rouge, hopelijk was het de boter als in: doe die vandaag maar niet. Arm kereltje! Ik weet wel dat er boter is die kindjes mogen met kma. (dat vond ik namelijk altijd zo raar - iets van becel. Maar daar weet jullie kinderarts vast meer over).

Schaap, nu niet denken dat ik te hard van stapel loop, hè? Een kindje zit er nog niet in, maar ik wil die kast gewoon al hebben. Ik heb nog een spiraal en ik word nog niet ongesteld. Duurt nog even dus... Las laatst dat er vrouwen na 20 maanden pas ongesteld werden, dan duurt het dus nog even.

Vanavond heeeeeel veel plezier, hè! Is het live? Schaapje achter de coulissen ?

Mims, wat leuk dat je zo onder de indruk was van de slapende leliebabybol. Prettig ook, dat ze (nog) niet snurkt helpt vast mee in het "ahhhhhhh" gehalte. Had je nog gekeken naar de roses and rebellion? Gaaf zijn die, hè?

Zo.. Vandaag dus mysteryland. Leuk! Mijn mams past op leliebabybol dus ik heb er vertrouwen in (o, wat erg van mij. Ik weet het). Mijn vriezervoorraad raakt aardig leeg, van de week maar even extra kolven om de boel aan te vullen. Ik denk namelijk dat de melk van vandaag in de drankkast beter op zijn plek zal zijn

Weten jullie vanaf wanneer ze pannenkoeken mogen? Ik wil dat morgen eten ~ jum! Of zal ik een los prakkie moeten maken voor leliebabybol met iets anders?
o schaap. Net even je drs2s geprobeerd. Inderdaad: wat een fijne knoop. Samen met de dh komt deze in de favorieten
Lelie, ik ben ooit wel eens gestuit op iets van pannenkoeken met moedermelk Moet je ook voor kolven natuurlijk.... En geen idee wat daar nog meer doorheen gaat. Even googlen? Ik vind het zelf nog een beetje een raar idee maar waarom niet?

Semi-live, is dat ook goed? Wij beginnen een half uurtje voor de big show, dus er kan nog wel het een en ander geknipt en geplakt worden, gelukkig Heb er onwijs veel zin in! Wel heel spannend.....

Jij veel plezier bij mysteryland! Valt daar nog een beetje privé te kolven of niet?

20 maanden? Na de bevalling? Want ik was de vorige keer na het spiraal wel direrct weer ongesteld hoor. Dat hoeft niet lang te duren. Maar ok, je loopt minder hard van stapel dan ik even dacht Wel leuk om al met een kast bezig te zijn!

Ik zit sinds gisteren trouwens wel te denken aan die hoekbeschermers. We hebben een paar gemene hoekjes op exact de juiste hoogte.... Schaap leert het vast snel af als het fout gaat. Aan de andere kant heb ik ook nog steeds een litteken op mijn voorhoofd van toen ik ieniemini was.

Hani, wat heerlijk, een dagje dierentuin! Dat willen wij ook binnenkort gaan doen!

Rouge, ik was bloedserieus hoor....
Ehhh... Ik had namelijk een beetje bedacht dat ik voor pannekoeken wel de melk van vandaag kon gebruiken want alcohol verdampt wel, dacht ik. Anders mocht ik vroeger ook geen stoofpeertjes of zo.

Ik medder er al een tijdje mee, in mijn hoofd. En eigenlijk vind ik het voor leliebabybol helemaal geen gek idee. Om alleen voor haar een pannekoekje a la lelie te maken. Het voorschotelen aan lelieman gaat me net te ver.

Uiteraard mag semi-live ook! Wel superleuk. Ik zit weer bij de ehbo, en hoop nu op meer privacy. Jij kan wel rustig ergens kolven?

Ik ga verder met de poets. Moeders komt hier in huis... Ze moet natuurlijk wel een goede indruk behouden van haar dochter
We hebben Rougefils gisteravond om 22.15 nog maar een flesje gegeven... Toen ik hem weer in bed legde hoorde ik de baby (bijna 12 weken volgens mij) van de buren heel erg hard huilen. Dat zou ook de 'dader' van het niet kunnen slapen kunnen zijn...

Voordeel was wel dat we vanmorgen tot ruim 8.00 hebben kunnen slapen.. En ik heb hem voor 9.00 weer in bed gemikt... Hij was nog zooooo moe....

Lelie, veel plezier vandaag! Hopen dat het een beetje droog wordt... Zelfs onze kat ligt balend in zijn hangmat...

Hani, wat leuk een dagje dierentuin! Hebben wij het gisteravond ook over gehad... Rougefils vindt katten en honden in ieder geval super leuk!

Wij hebben de traphekjes nog niet in huis, maar moeten wel snel zijn... Nog even meten en dan halen we ze wel bij de Karwei...

Schaap, veel plezier vandaag!

Ik heb een date met een vriendin vandaag, dus ga me maar eens klaar maken...
Via google kwam ik op jullie topic terecht. Lees dat er nog iemand naar Mysteryland gaat. Vroeg me af of je daar kunt kolven en zo ja, of je een electrische kolf mee mag nemen. Is er dan ook een stroompunt beschikbaar?

Alvast heeel veel dank!
Gekko! Jaaaaa... Kolven kan bij de EHBO! Als er een spoedgeval komt, gaat die uiteraard voor. Stroom, daar kreeg ik geen antwoord op. (heb je ook een avent duo, dat je verplicht vast zit aan snoer?)

Maar bij indian summer hadden ze ook gewoon een stroompuntje. En voor de zekerheid: het handpompje gaat ook gewoon mee.
Ahhh rouge, had het buurbaby'tje krampjes? Zoooo zielig, zo'n vers huiltje...

De kleine man is wel weer goed, nu?
Daar leek het wel op..... Was echt zo sneu, dat huiltje... We horen de buurbaby bijna niet, het is echt een groot verschil met hoe Rougefils was. Hij heeft ook wel zijn onrustige momenten..

Ik was gisteren even op kraamvisite met Rougefils en dat meisje was zooo lief.. Lag gewoon op de bank te slapen met visite in huis.. Zelfs toen Rougefils haar wilde 'aaien' (lees knijpen, voorzichtig is hij niet ), werd ze niet wakker...

Doe mij een volgende keer ook zo'n baby...

Gekko, veel plezier! Kolven komt goed joh!
@leliemeisje: nee, ik heb een medela pump in style. Ga zo eens ff op zoek naar 10 (!) batterijen. Die handkolf dat lukt mij niet goed en duurt mij veeeelste lang. Maaruh...wellicht tot ziens dan bij de ehbo!

En heel veel plezier!
Hanimuk wat leuk zeg de dierentuin. Herkenbaar hoor dat handen en vingers ook heeeeeeel erg interessant zijn. Al is die periode bij Mini soho nu even voorbij. Ik had trouwens ook al de fantasie dat je in een landhuis woonde met in de kelder een prachtig verwarmd prive zwembad (ik hield het nog bescheiden kasteel kwam niet in mij op hahaha) Over je huis kindveilig maken: ik heb het een en ander bij bol.com besteld. Veel keuze en (wat ik wel erg handig vind bv) van die plexiglasschermen voor dvdspeler/tv zodat er geen vingers of ander spul in komt en je instellingen niet foetsie zijn. Verder hebben ze er alles wat al genoemd is door anderen. Maar misschien weten andere goedkopere of betere producten.

Mims is dat al weer 5 jaar van jouw Hero?! Pfft wat holt de tijd vooruit en wat staat ie ook weer ongelooflijk stil. Brok in mijn keel. Peanuts natuurlijk in vergelijking met jou en je oudste (jullie gevoelens. Sterkte en knuffel (al ben ik dan behoorlijk mosterd)

Jeetje en jouw kleine meid klautert al. Rappe dame Maar ze moet nog maar even wachten met traplopen/ trapklauteren. Dat moet ze gewoon bewaren voor als ze stiekem het huis uit wil sluipen. Tot die tijd gewoon geen trap op/ af :D Hier ook al wel eens een tandje door lip gehad. Bloedneuzen zijn me tot nu toe bespaard gebleven. Blauwe neus en blauwe plekken weer wel. Uiteraard is alles letterlijk met vallen en opstaan. Maar soms krijg ik een hartverzakking als ik Mini soho zie vallen.

Wow nieuwe slaapkamer voor Lelie. Ik waag me er ook nog niet aan. Maar ach als het kan, en het mot dan gewoon lekker doen. Gewoon omdat het kan En dragen is zalig! En wat je schreef over ziekzijn: mama's kunnen niet ziek zijn toch Dus ik zal daar dan een oplossing voor moeten zoeken - en die is er dan ook wel- als ik echt niet mobiel ben (of sta te tollen op mijn benen) Ben al wel een weekje grieperig geweest maar dat mag geen naam hebben (in vergelijking met echte griep) Had gelukkig vakantie dus kon gewoon mijn bed weer in als het dutjes tijd was en anders lamlendig op de bank hangen met een vrolijke baby om me heen.

Rouge: Als je het mij vraagt (als mede KMA "expert" en -helaas- inmiddels beginnende "expert" glutenallergie (mini Soho) dan reageert jouw kleine ook op de boter. Maar ben geen arts dus mag eigenlijk niets zeggen. Enige wat ik kan zeggen is: je weet hoe je kind is en je herkent vast ook wel zijn zwakke punten/ zijn pijn en ongemak betreffende KMA.

Mijn kleine reageert helaas wel ook op boter (en krijgt daarom op zijn glutenvrij en koemelkvrije brood boter -dat bestaat, nooit geweten- die ook geen koemelk bevat. Al kan het bij jouw kleine natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn geweest. Je zou eens kunnen testen met boter die koemelkvrij is? Ik haal het brood en boter bij de natuurvoedingswinkel. Sterkte met de provocatie. Mijn kindje slaat totaal de andere kant op met elke provocatie dus de symptomen zijn helaas direct te herkennen.

Ik zou trouwens zo een pannenkoek maken met BV voor de kleine Lelie. Volgens mij gaat ze daar wel van smullen.

Gekko en Lelie veel plezier Mysterieland en succes met kolven aldaar!

Tandje nr 7 is ook al door. Pfffffft nu hij door is gaat het wel weer. Maar het arme ventje krijgt niet echt rust in zijn mondje. Eet -alweer- minder warm eten/ brood/fruit en wil alleen de fles dus nr 8 en of 9 zitten er ook al weer aan te komen. Verder lig ik hier regelmatig in een deuk: hij schuift -voor zover het lukt- vitrage en gordijnen opzij om naar buiten te kunnen kijken. En die gordijnen en vitrage werken dus niet direct mee dus goede work-out voor hem Fijne avond/ fijn weekend allemaal.
Soho, bedankt voor je reactie. We zagen gisteravond de oude blinde paniek terug van het begin, ontroostbaar. Zelfs vriend was onder de indruk. Vandaag een soort van eczeemaanval en zijn ademhaling is ook weer anders. Maar dat kan ook komen door het huis van vriend's ouders waar het nogal een rotzooi is en nogal stoffig..

Snel de provactie doen dus, wat mij betreft. Dan weten we het zeker.

Wij hadden ook koemelk-vrij brood, op vakantie kreeg hij gewoon brood, daar kwam geen reactie op. Maar op de boter dus wel.

Tandje 7! Hier gisteren tandje 3 gespot!

Nou.. ik weet je te vinden als er hier ook KMA is.:)

Hier wel een lekker dagje gehad, date met vriendin, erg gezellig! Mooie spijkerbroek gekocht en ook nog een truitje..

Rougefils is de hele avond al rustig, goed aan het slapen. Gelukkig maar. Hoop dat het eenmalig was!
Ik ben weer thuis! Nu op zoek op youtupe naar Schaap!

Ik had het leuk, ondanks de regen, en kolven ging prima!

Telefoon kwijt, da's dan wel weer balen!
Herkenbaar Rouge, ik moet bij het provoceren zelfs weer teruggrijpen naar infacol (tegen de buikkrampen) terwijl daar sinds de Pepsi geen sprake meer van is. Klinkt me toch als KMA reactie. Zit me net iets te bedenken (brainstorm midden in de nacht, moet het schrijven anders ben ik het zo vergeten) Kan het zijn dat Rougefils tijdens zijn vakantie het brood heeft gegeten wat de plaatselijke bevolking ook eet? En gebruiken die geen melk in hun brooddeeg? Niet in alle landen wordt melk gebruikt om brood mee te bereiden. Zomaar een idee hoor.

En jippie voor Rougefils tandje nr 3. Ondanks alle ongemak die mini Soho heeft vind ik de neer doorgekomen fase erg aandoenlijk. Het ziet er dan net uit als rijstekorreltjes.

Lelie da's flink balen van je telefoon zeg! Onanks dat je een leuke dag had is dit toch wel een beetje een domper.
Schaa, ik heb je bekeken hoor. Helemaal niet op youtube, maar gewoon op de site zelf. Jammer dat de kwaliteit dan wel weer om te huilen is. Maar goed...

...ben de halve nacht bezig geweest met het blokkeren van mijn telefoon, wachtwoorden veranderen en Ik ben heeeel blij dat ik laatst nog een hele rits foto's van leliebabybol in mijn dropbox heb gezet + een hele rits filmpjes op youtube. Dan wel niet (meer) te downloaden, ik ben ze niet kwijt

Gelukkig is het vandaag koopzondag, want dan kan ik een nieuwe simkaart shoppen. Tenslotte zou ik het erg fijn vinden om bereikbaar te zijn al is het alleen maar voor mogelijk werk...

...leliebabybol deed het gister super! Ze is lekker gaan slapen en om half 6 meldde ze zich weer. En daarna om kwart voor 8, dus ze is best vriendelijk geweest. Straks als ze weer op stok gaat, doe ik nog wel een tukje mee, gok ik zo.
Zoheee..... Word ik even wakker alsof ik gisteren een enorm feest heb gehad En ik lag er nog wel (net) voor 12en in... Oh man, ik wordt wel bejaard! Maar goed, koffie staat voor mijn neus dus hopelijk gaat het snel beter.

Rouge, ik moest ook gelijk denken aan dat brood, zou dat niet brood op waterbasis zijn geweest? Heb je veel in het buitenland.

Wel spannend nu, die provocatie. Ik heb er de ballen verstand van, maar had niet verwacht dat er van boter al zo'n heftige reactie zou (kunnen) ontstaan. Succes morgen! En het komt echt goed!

Lelie, fijn dat je het zo leuk hebt gehad! Heb jij veel gekolfd? Ik heb dus gisteren maar 1x gekolfd, op de 12 uur dat ik van huis ben geweest. Ik had er gewoonweg niet de tijd voor (en dat met tv, das eigenlijk alleen maar de hele dag wachten!). Maar mijn borsten waren niet extreem vol, en bij thuiskomst kolfde ik ook helemaal niet veel.... Vraag me af of dat dan toch te maken heeft met het stabiliseren van de productie. Of dat het juist toch erg afneemt?

Balen van je telefoon zeg! Zet me wel aan het denken, ik moet mijn foto's er ook maar eens van af halen. En instellen dat nieuwe foto's automatisch worden geüpload naar Google plus! Dan kan mijn telefoon elk moment crashen of kwijtraken.... Dan heb ik die foto's nog.

Soho, ik ga even op bol kijken! Dank voor de tip!
Ik heb 1x gekolfd. Meer wilde ik niet.. Ik wilde dansen! Dus rond 6 uur gingen we naar de EHBO. Het was druk! Maar ik kon toch kolven en dat ging prima. Daarna niet meer gekolfd tot vanmorgen 8 uur. Toen stond ik wel echt op knappen en ik lekte ook aan alle kanten. Dat kan dus niet... Kolfopbrengst was wel echt super ;-)! Het zal wel met stabilisatie te maken hebben, denk ik. 14 uur is te bar, maar ruim 6 uur, dat lukt prima.

(leliebabybol had voor het laatst gedronken om een uurtje of 12).

Enne... Succes met wakker worden vandaag!
Even een vluchtige blik naar traphekjes... Maar die dingen zijn ook nie goekoop! Wow!
Ow wow..... Dan maak ik me dus weer druk om niets... 6 uur is peanuts vergeleken bij die 14 van jou! Wel goed dat het gelukt is daar Gekko nog tegengekomen?
Misschien.. Maar niet bij de EHBO in ieder geval.

En ze had ook niet dezelfde kerel die de tassen checkte als ik had. (of ze was later). Maar die kerel had geeeeeen idee wat een kolf is en wat je daarmee doet.

Ik reageerde niet echt heul vriendelijk ("tja.. Dat vraag ik me ook wel eens af, naast melken").

Wie weet heb je de weg wel voor haar vrijgemaakt en kon zij zo doorlopen bij dezelfde tassen-check-kerel
Ooh Lelie wat naar van je telefoon! Ik zag je what's appje pas rond 22.00, dus heb je toen ook een berichtje terug gestuurd... Dus hier is mijn antwoord: herkenbaar! Ik heb dat zelfs bij vriend, ook al weet ik dat het altijd goed gaat. Zeker de 1e keren na mijn verlof was dat zo.. Wordt al minder, dat controle gevoel...

Aan de andere kant, wat betreft je telefoon: ik heb jouw telefoon gezien en die was best aan vervanging toe!

En wat goed dat je kon kolven, ben benieuwd of het Gekko ook gelukt is!

Traphekjes zijn inderdaad niet goedkoop! Waar heb je gekeken, Lelie. Wij hier bij de Karwei! Dat was zo'n 40 euro geloof ik.

Soho, ai ai.. Wat naar dat je terug moet naar de infacol. Ik ga morgen even langs de drogist, dan kan ik hem met de 2e voeding Nutrilon standaard geven..

Spannend spannend!

Rougefils voelt zich weer heel goed, hij is lekker aan het prutsen vandaag. Vanmiddag maar een rondje kermis doen..

Schaap dank voor de tip over google plus en telefoon, dat kan ook!

Tijd voor lunch!
Lelie, heb je nog pannenkoeken gebakken??? Ik ben aangestoken (zie buren) en ben ook aan de slag gegaan. Schaap vond het een succes, hij was druk bezig met alle koeken weer oppeuzelen. Ik ben om!

Ik heb wel traphekjes vanaf 25 euro gezien geloof ik. Weet alleen niet meer waar... ga maar weer eens op zoek. Oh en bol.com heeft goede dingen dus daar moet ik ook maar weer eens inkopen doen
Bedankt voor de bol.com tip! Vind ik fijne webwinkel dus ga morgen maar ff kijken. In elk geval goed opgeruimd al dit weekend & stopcontacten dichtgemaakt. Helaas zijn de salontafel & de bank nu het grootste gevaar en daar doe je niet zo veel aan Ben gelukkig wel wat gewend aan mijn kleine kamikazepilootje inmiddels.

Jemig Soho ben wel onder de indruk van wat je omschrijft over mini Soho met de gluten en KMA. Wat naar zeg, bah.

Rouge spannend met provoceren! Hoe werkt dat eigenlijk, en waar moet je op hopen? (sorry als dit een suffe vraag is, ik weet er niks van).

Balen van je telefoon lelie, als schrale troost wellicht dat je nu een nieuwe 'moet' kopen?!

Nog ff een vraag, wellicht weet iemand van jullie het, anders zal ik m op het bv topic stellen. Ik kolf nu nog 1x per dag (live voeden al eerder gestopt op initiatief van minimuk) dat krijgt ze bij de avondvoeding. Aandeel bv nog maar 15/20% van alle melk die ze krijgt op n dag. Heeft dit zin?

Ik wil nog niet helemaal stoppen omdat ik denk dat het wel goed is ivm weerstand nu ze zoveel kruipt. Maar misschien is dat wel onzin en kan ik net zo goed geen bv meer bijgeven omdat zo weinig niks doet? Nergens kan ik hier iets over terugvinden online. Iemand ergens iets gelezen toevallig?

Moet wel lachen om jullie fantasieën over ons huis, zo'n huis wil ik in de toekomst! Al moet ik zeggen dat we prachtig wonen, vrijstaand is het bepaald niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven