De Overblijvende Paprika

26-08-2012 14:36 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist hoorde ik op 3fm een gesprek over paprika's (context onbekend ). Beide DJ's beweerden dat bij hen van een paprikastoplicht altijd de gele overblijft. Dat verbaasde me, want hier blijft altijd de groene over en bij vrienden ook. Hoe zit dat bij jullie?

Welke paprika uit het stoplicht blijft er bij jullie over?

Totaal aantal stemmen: 74

De rode (1%)
De gele (15%)
De groene (84%)
Geeneen, ik gooi ze allemaal in de curry!!
Groen. Koop tegenwoordig alleen met oranje ipv groen, want die vind ik zo vies!
quote:achnein schreef op 26 augustus 2012 @ 14:42:

Groen. Koop tegenwoordig alleen met oranje ipv groen, want die vind ik zo vies!Oh, bestaan die? Daar moet ik dan ook maar aan, want die oranje zijn lekker
Groen natuurlijk.
Mijn overgebleven groene paprika is rood geworden... ^o)
owww echt niet.ben dol op alle paprika,s

ik eet ze hier door salade,gebakken met een biefstukje of visfilet. verwerkt in een omelet,in hartige taart,gevuld met gekruid lams of kalfsgehakt en mozarella,in groentensaus voor pasta.maar weg gooien gebeurd niet.
Ik koop geen driepak, want de groene vind ik niet lekker.

Geef mij maar geel of oranje (rood is ook nog wel te eten, liefst de zoete, puntige variant).
Als er 1 over blijft, is het wel de groene...
geel
Ik geloof niet dat ik ooit een stoplicht heb gekocht.
100% zeker de groene, die gele zijn juist zo lekker!!
Ik koop alleen rode puntpaprika's, soms die kleine oranje paprikaatjes maar daar maak ik dan een pot tafelzuur van.
verba volant, scripta manent.
Hier blijft ook de groene over omdat die minder zoet is dan geel en rood.

Voor de mensen die geel overhouden...waarom die?
vind er weinig smaak aan zitten nellaaa
Hier blijft niet vaak een paparika over, maar als er een overblijft is het vaak de groene.
heb nu een redelijk lekker recept (niveau man kan het koken) met groene paprika, dus het probleem is opgelost

overigens is het hier eens in de zoveel tijd pasta-met-restjes-saus of rijs-met-restjes-curry en daar kun je al je overgebleven groentes in kwijt.....
ik vind de groene juist het lekkerst.

In reepjes op een boterham met kaas, jammie !

De gele blijft het vaakst over omdat daar idd minder smaak aan zit.
.
Bij mij geen een. Groen is heerlijk door de pastasauzen. Of om zo weg te knabbelen Geel en rood gebruik ik ook vaak.

Alleen, mijn ouders eten niet vaak paprika, alleen als ik dus alleen ben :-)
Echt? Hier blijft de groene altijd over.
Groen.
Ik koop nooit stoplichtpaprika's, ik koop namelijk alleen rode en soms gele of oranje paprika's. Nooit groen want die zijn bitter.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Groen.
Ik koop geen stoplicht meer, want dan was laatste die ik gebruik (en dat was wel meestal de groene ) altijd slap tegen de tijd dat ik hem kon gebruiken.
Maar soms kost 1 rode paprika 95 cent, en dan kost een stoplicht ¤1,10. Dan kies ik zeker het stoplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven