Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
Eng? Sorry hoor, het is een minnaarrelatie maar er is ineens iets anders uitgesproken door hem en ik moest slikken maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de nr2 relatie daarvoor te verbreken!!

Trouwens bij de ene groeien gevoelens al sterker als bij de andere...dus ongeschreven regels bestaan niet!
Sense, hebben jullie nog nooit gedroomd over samen zijn? Hoeft niet eens met de intentie het ooit te doen, maar ook niet als een 'goh, hoe zouden wij zijn als stel?'.
Ella, wat zou je van ons willen horen dan? Als je de relatie niet wilt verbreken en ook jouw nr 1 relatie tip top is, dan is er toch niet zoveel aan de hand?

Wat steekt er dan, dat je dit topic op zulke momenten weer opzoekt?

Gewoon een vraag hoor, ik val je niet aan.
Jawel Nop, maar alleen in de humoristische zin..

Als we beiden als weduwe en weduwnaar in het bejaardenhuis zitten, aan de zuurstof en met een rollator.. Maar in geen enkele andere zin..

Dat gevoelens groeien is prima Ella, daar weet ik alles van, maar dan uit gaan spreken dat je graag samen verder wil, terwijl jij hebt aangegeven een prima nr1 relatie aan te gaan is iets wat naar mijn idee een hele foute zet van zijn kant is, en dat zie je zelf hier aan de overige reacties ook wel (of je heb je wederom de posts van Rooss niet gelezen?)

Als je een minnaar relatie aangaat, met de intentie een nieuwe nr1 te zoeken, maak dan eerst een einde aan je huidige nr1 relatie.. (en kinderen zijn een smoes... )
Ik snap wat je bedoelt, Sense. In een grappige context is het wel lachen ook. Zo hebben NL minnaar en ik het er ook over, juist omdat het echt een groot drama zou worden.

Maar als het een serieus issue wordt, de een echt die wens heeft, wordt de relatie anders. Helemaal als de ander dat niet wil. Dan gaat alles ineens scheef.

Alsof er dan ineens keuzes gemaakt moeten worden, terwijl het daarvoor wel los liep en niet aan de orde was.
Juist.. dat scheve dus.. alleen omschrijf ik het anders
quote:Sensual_D schreef op 26 augustus 2012 @ 19:45:

[...]

.......... voel je je zo gevleid en hou je hem zo aan het lijntje?

Grappig, dit gevoel had ik ook even. Nou, niet zozeer het aan het lijntje houden maar wel vreselijk gevleid voelen. En er trots op zijn natuurlijk, vandaar de behoefte het hier te delen. Wat ik ook wel snap hoor alleen vrees ik dat het voortkomt uit een behoorlijke portie onzekerheid.

Ella, heb je echt een dilemma (zie post Noppies 8 uur) of wilde je het gewoon even komen vertellen?
@ sense: ik léés ieder bericht van Roos....

En wat bedoel je met een foute zet van zijn kant?
Tegen je nummer 2 zeggen dat je als stel door wilt gaan terwijl je minnares een goede relatie heeft. Daarmee breng je je minnares in een aardige spagaat en het maakt de verhouding scheef.
Hmm niet altijd even aardig hier tegen elkaar maar goed jullie zullen elkaar langer kennen.

Vraagje: weegt al die onzekerheid en toch ook verdietige momenten op tegen een paar uur aandacht en geiligheid (en die geweldige supermomenten) ?

Ik vind nu van wel haha heb niet voor niets zelf nu een lekker ding.
Oh my god, wat heb ik er er aan om dit te delen met mensen die ik niet eens echt ken???? On-ge-lo-fe-lijk hoe jullie denken, ja, ik voel me enerzijds gevleid dat ga ik niet ontkennen en wtf aan het lijntje houden??? Wat heb ik daar aan? Ik zie die man doodgraag, dat gaat door merg en been en ik kan hem geen kwaad doen!!

Alleen zijn er zoveel andere bezwaren die het heel moelijk zouden maken dus ja ik heb écht een dilemma.

Ik ben eigenlijk echt wel een beetje aangedaan door de reacties van sommigen hier.

@noppies: wat er steekt? dat ik dit niet kan geloven deze situatie
Nee hoor Jo, loeder zijn we! En de meesten aardig van de tongriem gesneden dus dat knalt wel eens. Heerlijk.. dan kan ik er weer een weekje tegenaan (onzin hoor!)

Jo, dit heb ik me ook wel eens afgevraagd en het antwoord is controle. Zo lang het er niet met me vandoor gaat, dan ja, dan is het het waard. Als de minnaarrelatie het overneemt van ratio en welzijn dan nee! Absoluut niet.

Alleen zit je er dan al te diep in.. en dat is de grote valkuil.
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:14:

Tegen je nummer 2 zeggen dat je als stel door wilt gaan terwijl je minnares een goede relatie heeft. Daarmee breng je je minnares in een aardige spagaat en het maakt de verhouding scheef.Ja ik hou van 2 mannen en dat weet hij...
Ella, doe es niet zo dramatisch.

Je zet het hier toch zelf neer? Ga dan praten met mensen die je wel kent!

We zeggen toch niet dat je hem kwaad doet?? Soms doe je dingen met een doel zonder het zelf goed te weten... dat is juist zo mooi aan dit topic.

Wat wil je nou eigenlijk?

Als je hulp wilt bij je dilemma, zet je dilemma hier dan neer!
quote:x_ella_x schreef op 26 augustus 2012 @ 20:17:

[...]

Ja ik hou van 2 mannen en dat weet hij...Ja, dat weet hij maar dat wil niet zeggen dat het van zijn kant een eerlijke zet is om je dit te vertellen. En dat is wat Sense bedoelde!
Roos, het delen met mensen die ik niet ken was als reactie op jouw "En er trots op zijn natuurlijk, vandaar de behoefte het hier te delen." van enige posts hoger.

Ik ben daar toch niet trots op, wat heb ik er dan aan om het te delen met onbekenden??? Ik zoek hier gewoon een klein beetje hulp....
Dramatisch, ja, zo ben ik nu éénmaal blijkbaar....
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:20:

[...]

Ja, dat weet hij maar dat wil niet zeggen dat het van zijn kant een eerlijke zet is om je dit te vertellen. En dat is wat Sense bedoelde!Eerlijke zet? Hij meende dit...inclusief tranen
Ella,...

Ga eens voor een spiegel staan, en kijk wat zijn uitspraak met je doet (ondanks dat jij zei "ja ik vind dit fijn" ) en zeg dan nog eens dat zo'n uitspraak eerlijk is....
quote:Sensual_D schreef op 26 augustus 2012 @ 20:26:

Ella,...

Ga eens voor een spiegel staan, en kijk wat zijn uitspraak met je doet (ondanks dat jij zei "ja ik vind dit fijn" ) en zeg dan nog eens dat zo'n uitspraak eerlijk is....Nu begrijp ik je niet...Ja, dat doet veel met me maar waarom zou het niet eerlijk zijn?
Oneerlijkheid is niet hetzelfde als liegen. Hij had het voor zich moeten houden omdat hij jou in een lastig parket brengt. Dat hij niet liegt snappen wij ook maar het uitspreken is niet zuiver. Omdat hij daarmee de minnaar relatie op scherp zet. Kijk jij nou zoveel anders dan wij?

En nogmaals, waar wil je hulp bij?

Noppies schreef al, je nummer 1 relatie gaat goed, je nummer 2 relatie gaat goed, wat is dan je dilemma?
Euhhhh, hij zegt eerlijk wat hij voelt.

Of het handig is, of je die eerlijkheid zou moeten openbaren, dat zijn misschien terechte vragen, maar ga hier alsjeblieft niet zeggen dat eerlijk zijn niet mag.

Raar is dat, dat als je eerlijk bent, het je kan worden verweten, dat het oneerlijk is om eerlijk te zijn. Dat je gevoelens bloot geeft en dat dat niet mag omdat de ander een goede relatie heeft.

Dat je niet verliefd mag zijn...

Misschien dat iemand me dat duidelijk kan maken?
Er is een groot verschil, Zeb, tussen verliefd zijn, houden van... en uitspreken dat je eigenlijk met iemand anders verder wil..

Je bent als minnaar/minnares behoorlijk kwetsbaar, ook qua gevoel. Iemand van slag brengen met zulke opmerkingen is dan iets waar je vreselijk voorzichtig mee moet zijn.
zeb dat is kul, waar staat dat hij niet verliefd mag zijn?'

Ik zeg niet dat eerlijk niet mag, je moet je afvragen of het handig is. Als je eerlijk zegt dat je een nummer 1 relatie wilt met iemand die een goede nummer 1 relatie heeft, dan is dat niet handig, vind ik. Omdat je de nummer 2 in een hele lastige positie manoeuvreert. Omdat je de minnaar relatie op scherp zet. Omdat je de verhoudingen overhoop gooit.

Of vind jij dat wel eerlijk?
Sense, ga es weg.. ik was eerder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven