Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
@de nieuwelingen onder ons, welkom ! dat zijn er alweer best veel Zijn we dan echt zo wicked ;)
Het is gewoon het meest interessante topic van Viva .

Nooit saai, eerlijk, soms hard, maar ook veel steun voor degenen die het nodig zijn. Tenminste, zo beleef ik het.
Ik wil even reageren op eerlijk zijn en afspraken maken over verwachtingen. Daar waar Sens het over heeft, dat heet volgens mij vertrouwen. Dat is het belangrijkst, mi in iedere relatie. Als je dat niet hebt, word je inderdaad onzeker.
Sorry, verkeerde topic
quote:Sensual_D schreef op 26 augustus 2012 @ 19:45:

[...]

Dit vind ik eng...

Het is in een minnaar relatie, zeker als er nrs 1 aan beide zijn NIET normaal om uit te spreken dat je hoopt dat je ooit samen zult zijn.. Dat is een ongeschreven regel..

Als dat voor jou wel goed voelt.. tja..

Dan is er duidelijk aan jouw nr1 kant ook iets mis, of...

........... voel je je zo gevleid en hou je hem zo aan het lijntje?

Ik zou me rot schrikken als mijn nr2 met zo'n opmerking zou komen...

Ik weet eigenlijk niet of ik het hier mee eens ben.

Iets wordt niet meer waar doordat het hardop uitgesproken wordt. Je ervaart het misschien zo, maar is het natuurlijk niet zo.

Als Ella en haar lover zo stapeldol op elkaar zijn, dan zal die verbondenheid ook wel gevoeld worden denk ik. In het kader van eerlijkheid kan ik me de mededeling van minnaar wel voorstellen. De vraag is wat Ella met deze kennis gaat doen. Ella, jij wilt je nr1 niet verlaten, hebt een prima relatie. Hoe ervaar je zo'n opmerking van je lover dan? Je zegt dat je er van schrikt. In het kader van verwachtingsmanagement, hoe ga je daar dan mee om?

Ik vraag me af hoe ik op zo'n bericht zo reageren. Nu zijn wij er beide gelukkig heel helder in dat we geen van tweeën onze relatie zouden afbreken om met elkaar verder te gaan, maar we hebben het er ook wel eens over gehad dat we prima met elkaar samen zouden kunnen wonen. Het moment dat ik het gevoel krijg dat hij andere verlangens of verwachtingen krijgt, zou voor mij een moment zijn om eens héél hard na te denken. Het zou voor mij scheefheid betekenen. En misschien ook wel het het begin van het einde. Want ik ga mijn relatie niet verbreken, houd ik hem dan niet aan het lijntje? Wil ik een minnaar die eigenlijk meer wil dan ik kan bieden? Ella, ik kan me voorstellen dat dit best verwarrend is en ik hoop dat jullie communicatie helder genoeg is dat je duidelijk kunt maken dat jij wel blij bent in je relatie. Misschien eens heel goed nadenken of het nog wel verstandig is om deze minnaarsrelatie voort te zetten?
Sluit mij aan bij meis34, mooi gezegd.

Uit hoeveel zuilen bestaat een goede relatie:

Vertrouwen

Goede sex

Eerlijkheid

Humor

.........
quote:liesbethtje schreef op 24 augustus 2012 @ 13:02:

[...]

Ik heb tot nu toe (kan totaal verkeerd zijn) de indruk dat men in NL de mannen minder vrij laat.....en net daardoor er veel meer stiekem gebeurd. Zelfs als er feitelijk nog niets gebeurd is. Kwam gisteren ook ter sprake...(nadat ik gezegd had dat mijn man wist waar ik was) dat men in NL vaak de "intentie" ook al "zonde vindt.

Nou daar ben ik het dus niet mee eens.: stel dat je zegt, "nou die zou ik wel kunnen bespringen"...maar je doet het niet...is geen ontrouw he

Of ...die zou ik wel kunnen vermoorden....maakt je nog geen moordenaar.

Het feit dat ik met mijn intentie wel iets wil doen (actie) dat maakt het natuurlijk een heel ander verhaal.

Wat ben jij polariserend bezig zeg (in deze quote, maar eigenlijk in alle 'ik ben een belg en dus ben/zie/ervaar ik het anders)... Ik vraag me af of er werkelijk zoveel verschil zit tussen "den Hollander" en "den Belg". Ik heb als Nederlandse een open relatie en ben bevriend met een vlaams koppel die het woord seks amper in de mond durven nemen, laat staan dat een open relatie bespreekbaar is. Zou het niet meer aan karakter/opvoeding liggen ipv landsgrens? *ergernismodus uit*

Ik stuurde ook nooit in het prille begin al foto's hoor. Ik vind een mentale klik dan ook veel belangrijker. De naughty foto's kwamen wat later. Zeker als je zelf daar onzeker over bent, zou ik nu nog niet meteen kekke plaatjes gaan sturen.
quote:meis34 schreef op 27 augustus 2012 @ 09:43:

Het is gewoon het meest interessante topic van Viva .

Nooit saai, eerlijk, soms hard, maar ook veel steun voor degenen die het nodig zijn. Tenminste, zo beleef ik het.JAAAAA!
Hallo allemaal, Kiki kruipt ook weer eens onder haar enorme steen vandaan!

Ik volg en lees jullie berichten wel, maar ben zelf even met andere zaken bezig geweest en vandaar dat ik een tijdje niet heb mee geschreven. Het daten ging ondertussen, gelukkig, gewoon door. Inmiddels gaan wij al richting de 3 jaar.

Met beide gezinnen plannen we zeer regelmatig leuke weekenden. Al met al ben ik enorm verwent door een geweldige nr 1 en de aanvulling van nr 2 maakt het luxe. De band die we samen en met z'n allen hebben is bijzonder en uniek te noemen.

Nu heb ik wel een vraag aan jullie; hebben jullie wel eens ruzie gehad met minnaar/minnares? En heeft dit jullie belemmert in het hebben van een date?

Wij hebben gisteren voor het eerst ruzie gehad en het zit me nog steeds niet lekker en maalt door mijn hoofd. Ik kreeg vanochtend van minnaar ook een berichtje dat hij slecht geslapen had en het bij hem ook nog steeds maalt.

We wonen ook net iets te ver van elkaar vandaan om iets af te spreken, niks is onmogelijk natuurlijk, maar het is toch 1,5 uur rijden.

Ik hoor graag jullie ideeen en ervaringen met ruzie met je minnaar.
Kiki, ik heb in al die jaren 2 keer echt ruzie met mijn minnaars gehad. En dat vond ik verschrikkelijk. Ik woon ook niet in de buurt, dus face to face dingen uitpraten was geen optie. En dan is communicatie via mail en telefoon flink ruk vind ik. Maar uiteindelijk is dat ook wel weer goed gekomen. En wacht ik nog steeds op goedmaakseks Ik zou het wel eerst uitpraten voor ik weer zou gaan daten, dat wel.
Ien, je post naar Ella verwoordt het goed, dat is eigenlijk exact wat ik bedoel. De scheefheid en het verschil in verwachtingen, daar ligt het dilemma. Hoop dat Ella iets met jouw post kan.

Stew, eens met het vertrouwensstuk, al gaat dat voor mij niet per definitie hand in hand met 100% eerlijkheid. (hai trouwens!)

Kiki, nee ik ken het niet, ruzie met minnaar. We hebben heus wel eens een woordenwisseling ofzo gehad maar die losten we meteen dezelfde avond op en was het uit de lucht. Voelt vast rot. (ook jij hai! Tijd niet gelezen!)
Nou ik heb niet zo een leuk nieuws eigenlijk.

Het is met mijn potentiele minnaar afgesprongen.

Hij vond mijn onzekerheden niet zo leuk, en heeft dan maar ineens zijn conclusie getrokken.

Ik ben hier eigenlijk behoorlijk van slag van. Iets té.

Waardoor ik eigenlijk enkel kan concluderen voor mezelf dat ik hier niet geschikt voor ben.

Het werd hier hoger al door jullie aangegeven, dat als je niet met onzekerheden omkan je hier eigenlijk niet geschikt voor bent.

Spijtig genoeg hebben jullie gelijk gekregen.
Ja inderdaad, via de telefoon gaat het waardeloos. We blijven elkaar maar niet goed begrijpen en we verschillen duidelijk van mening. Dat zal ik denk ik ook niet gaan veranderen, maar het zegt iets over hem wat ik heel erg moeilijk vind om mee om te gaan en dus ook niet zal gaan begrijpen.

Over een paar weken staat voor ons een date gepland, hotel is al geboekt. Ik heb nu zoiets van; ik zie het de komende weken wel, hoe hij zich opstelt, hij mag er iig wel moeite voor doen.

Ik heb hem gisteren op iets aangesproken wat hij was vergeten, dat is nogal een hekel punt bij hem, dingen vergeten. Maar dit was iets enorm belangrijks voor ons en dat wist hij. In zoverre is daar geen discussie over en heeft hij ook excuus aangeboden.

Ik heb hem in eerste instantie aangesproken via de Whatsapp en uiteindelijk sluit hij het gesprek, terwijl hij fout is geweest, met de woorden dat hij er klaar mee is en ik maar iets van me moet laten horen als ik weer aanspreekbaar ben. Dit gebeurde gisterenmiddag. Ik had wel verwacht dat hij 's avonds zou bellen, maar dat heeft hij dus niet gedaan totdat ik het zat was en hem maar heb gebeld. Ik had zo niet kunnen gaan slapen.

De twee dingen die mij nu nog het meeste bezighouden zijn het feit dat hij het gesprek eindigt met de woorden dat hij er klaar mee is.....en mij niet belt terwijl hij weet dat ik gekwetst ben en teleurgesteld.

Als ik niet had gebeld gisteravond was er geen gesprek geweest, want hij was niet van plan te bellen. Op mijn vraag waarom niet; ik ben er even klaar mee..... Kunnen mannen zo erg op hun pik getrapt zijn? Ook al hebben ze zelf iets verkeerds gedaan en iemand gekwetst?
Hai Rooss

Alles goed met je? Hier ook, weer. Bart zit nu hele weken bij Rooss town in de buurt voor zijn werk. Hij komt pas vrijdag 's avonds thuis, lekker rustig dus nee hoor is niet leuk, niet gezellig maar het went. De weekenden vliegen voorbij zo, veel te kort.
Kiki, oeh, beetje herkenbaar is dit wel... Ik heb toen zelf een enorme mail geschreven met wat mij allemaal dwars zat en verwachtte van hem een gedegen reactie terug. Hij moest toen wel echt laten zien dat hij mij begreep. En ik heb mijnerzijds mijn verwachtingen bijgesteld. We moesten beiden het midden weer een beetje vinden zeg maar. Mannen zijn soms net mensen...
quote:sweetinez schreef op 27 augustus 2012 @ 12:58:

Kiki, oeh, beetje herkenbaar is dit wel... Ik heb toen zelf een enorme mail geschreven met wat mij allemaal dwars zat en verwachtte van hem een gedegen reactie terug. Hij moest toen wel echt laten zien dat hij mij begreep. En ik heb mijnerzijds mijn verwachtingen bijgesteld. We moesten beiden het midden weer een beetje vinden zeg maar. Mannen zijn soms net mensen...

Heel herkenbaar!!
Ow Kiki, stuur Bart es effe langs dan. Gezellig!

Liesbeth, auw.. dat is pijnlijk. Ik vrees dat er meer mannen zijn die er zo in zullen staan, de insteek is toch vrijheid blijheid, je legt hiermee behoorlijke banden aan, daar zal niet iedereen van gediend zijn. Ik zou even een pas op de plaats maken denk ik, minnaar technisch.
Dames does es rustig ;) Wij hebben ook gevoel en nee het zit niet alleen in het zuiden.

@liesbeth, wat sneu voor je. En nu ?

Sterkte meid!
Kiki, ik snap je frustratie helemaal. Sowieso vind ik zeggen dat je er klaar mee bent terwijl je overduidelijk fout zit not done. Lastig hoor, dit!

Dan krijg je toch stuk-maak neigingen?

Ik ga wel oké hoor!
[quote]Rooss4 schreef op 27 augustus 2012 @ 13:13:

Kiki, ik snap je frustratie helemaal. Sowieso vind ik zeggen dat je er klaar mee bent terwijl je overduidelijk fout zit not done. Lastig hoor, dit!

Dan krijg je toch stuk-maak neigingen? Ja het wankelt....zal wel goed komen, maar wat je zegt het is Not Done om te zeggen dat je er klaar mee bent als je fout zit. En daar heb ik dan ook nog steeds moeite mee.

Ik ga wel oké hoor![/quote] Fijn om te horen lieverd! Enne ik stuur Bartje wel hoor ....kun je een beetje koken?
Of ik kan koken? Zeg!!

Kan een paard hinniken?

Hij is welkom hoor.. leuk!
quote:Rooss4 schreef op 27 augustus 2012 @ 13:26:

Of ik kan koken? Zeg!!

Kan een paard hinniken?

Hij is welkom hoor.. leuk!
@Roos

@aviv

denk inderdaad dat een pas op de plaats nu even het beste is.

Ben hier behoorlijk verdrietig van. Ik vond die man echt leuk.

Hij neemt het mij kwalijk dat ik hem het gevoel gaf dat hij zich tegen mij moest bewijzen dat hij geen player was, dat ik hem zo even kenmerkte. Dat heb ik naar mijn gevoel niet gedaan, ik wou aangeven dat ik vond dat er misschien eens over bepaalde dingen moest gepraat worden.

Ik heb verkeerd ingeschat dat hij mijn twijfels kon plaatsen, en dat door zijn conclusie toch wel erg weinig krediet van hem heb gekregen.

Ik had het gesprek dat nu door hem op mail is gevoerd (met eindconclusie) liever live gehad.

Nu ben ik ineens voor voldongen feiten gesteld. Voelt niet lekker.
Ah Liesbeth, wat naar. Kennelijk zaten jullie niet op hetzelfde spoor en waardeer ik het in hem dat hij het je nu al laat weten.Je hebt nu wel wat over jezelf geleerd, misschien is een sv toch meer voor je? Dat kan altijd nog een minnaar worden, maar dan is dat een groeiproces.
Liesbeth, ik denk dat ik hem ook wel kan snappen. Jullie kenden elkaar eigenlijk nog nauwelijks en nu begin je al met het ontrafelen van issues nog voordat die issues uberhaupt bestonden. Je wilt teveel controle en dat werkt in relaties als dezen niet. Je kan tegen een potentiële sv/minnaar zeggen dat je exclusief wilt zijn of dat dit een voorwaarde is voor de relatie. Je mag je voorwaardes/eisen neerleggen, dat absoluut. Aan hem om hiermee akkoord te gaan of niet.

Go with the flow lijkt lastig voor je. Klopt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven