Ten einde raad

27-08-2012 13:00 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier en dacht mijn verhaal eens neer te zetten want zoals de titel het zegt, ik ben ten einde raad.

Ik ben 46j en woon sinds een 18tal maanden samen met mijn nieuwe vriendin.

In het begin vertrouwde ik haar in alles maar daar is verandering in gekomen, naar mijn mening met reden.

Ben een paar keer uitgekomen dat er leugens verteld werden tegen me, dingen achter mijn rug gedaan werden enz

Nu heeft mijn vriendin een hechte band met haar dochter.

Ik heb er al een paar keer op uitgekomen dat moeder en dochter plannen achter mijn rug aan het smeden waren om mij op het verkeerde been te zetten.

Een voorbeeld:

Mijn vriendin moest ergens naartoe maar had er niet veel zin in, en daar ik ook ergens moest zijn kon ik haar niet brengen. Toen ik thuiskwam was zij ook al thuis, en vroeg haar hoe het geweest was en ze zei "heel goede, en nog een paar dingen dat het goed geweest was waar ze naartoe geweest was.

30m later kreeg ze een sms van haar dochter. Daar zij niet in de buurt was las ik hem.

Toen in die tijd zei ze soms dat ik haar sms'en mocht lezen en dus deed ik dat ook.

Ik las die sms en het was echt een voor mij onverklaarbare. Dus ik keek naar de verzonden berichten en daar zag ik staan dat mijn vriendin naar haar dochter stuurde dat ze de zetel van de auto zou verplaatsen, alsook de auto zodat het zou lijken alsof ze weggeweest was. De leugen kwam uit dus. Haar uitleg was en is nog altijd dat ik haar controleer, terwijl de afspraak was toen we samen gingen wonen dat de gsm's open en bloot zouden liggen. Hetzelfde is ook gebeurt toen mijn vriendin naar de oogarts moest, ik had geen sms'en gelezen maar was ook toen ik thuiskwam dat ze het zo goed gesteld had bij de arts en dat ze de rekening zouden opsturen.

Later moest ik met papieren naar het ziekenfonds en daar de rekening nog niet toegekomen was dacht ik die te gaan betalen, dan kon ik ineens het getuigschrift van de arts mee pakken en zo het geld rapper terug krijgen. Bij de arts aangekomen bleken er geen gegevens te vinden te zijn dat ze die dag geweest was. Ik nog redelijk kwaad op die vrouw dat ze het niet vond, zei zelfs dat ze beter eens zelf haar ogen zou laten controleren totdat ze haar monitor draaide en ik las dat de afspraak gewoon verzet was.

De gsm rekening van de dochter is meerdere keren betaald geweest door mijn vriendin, nadat we afgesproken hadden dat ze het neit zou doen.

Van dat moment was het vertrouwen weg bij mij, en kijk is soms (stiekem) in haar gsm.

Het is mij in de loop van de maanden dikwijls opgevallen dat ze haar gsm verbergt. Soms zelfs in haar slip. (voor mij is het dan zo dat iemand die niets te verbergen heeft ook niets verbergt).

Van mijn kant, mijn gsm ligt open en bloot, er zit geen paswoord in mijn pc, ze weet al mijn andere paswoorden enz. Van haar kant zit er een paswoord in haar pc.

Deze namiddag moet ik ergens zijn. En ben er niet trots op dat ik er moet zijn.

Gisteren zat mijn vriendin in bad, ik kwam naar de woonkamer en haar gsm lag aan de lader. Toen ik binnenkwam ging haar gsm af en ik dacht hem van de lader te koppelen en te brengen naar haar. Ik keek eens wie er stuurde (al had ik wel een vermoeden dat het de dochter was) en ik las een sms dat ze het verteld had dat ik deze namiddag daar moest zijn waar ik moet zijn. Ik heb er niets over gezegd maar het bleef hangen bij mij. Ik dacht "kan ze nu gewoon niet eens zwijgen en stoppen met alles te vertellen was hier gebeurt?"

Vanmorgen vroeg ik haar of ze het al verteld had tegen haar dochter dat ik naar die afspraak moet deze namiddag.

Haar antwoord was dat ze het nog aan niemand verteld had, zelfs aan haar ouders niet dat het gewoon hun zaken niet zijn. Ook vroeg ze nog als ik dacht dat ze tegen allemaal zomaar alles verteld wat hier gebeurt. Ik zei "aan je dochter wel ja", en toen zei ik dat ik die sms gelezen had.

Weer was haar antwoord dat het controle was van mijn kant en telkens als ze op een leugen betrapt wordt krijg ik dit antwoord.

Nu ben ik ten einde raad, de zoveelste leugen is weer een feit.

Ik vraag mij af of ik echt zo controleer. Wel moet ik toegeven dat als ik vermoed dat er leugens verteld worden ik inderdaad ga zoeken.

Op dit moment voel ik mij echt een slecht persoon, al ben ik niet degene die leugens verteld.

Ik vraag mij af wat ik kan doen om door te dringen bij haar dat die leugens echt de ondergang van onze relatie zijn want ik kan er echt niet meer tegen.

Zoek ik teveel en zijn sommigen dingen beter niet te weten?

Ben ik een slecht mens omdat ik in haar gsm kijk, al dan niet stiekem?

Ben ik slecht omdat ik die leugens er niet bij neem?

Help me aub met raad, want zo kan het niet verder hier.

Mark
Geloof mij, op de vader van mijn kinderen na heeft werkelijk niemand ter wereld iets te zeggen over wat ik wel of niet voor mijn kinderen betaal.

Juist door je extreem contolerende gedrag voelt ze dat ze dingen moet verzwijgen voor je omdat ze anders gezeik krijgt. Oftewel, ze kan zichzelf niet zijn.
Kwaad worden op een secretaresse van een dokter vindt ik nogal van een kort lontje getuigen. Zo'n opmerking dat 'zij haar ogen zelf moet laten controleren' komt nou niet echt van een rustige, beleefde man, vind ik. Maak je vaker van dat soort k#topmerkingen als iets niet naar jouw zin gaat?

En volgens mij kun je een moeder niet verbieden een dochter te steunen of een dochter te vertellen wat er in háár leven gebeurt. Als mijn moeder bij een man is en opeens ophoudt dingen te delen, dan zou ik me zorgen gaan maken!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
quote:Beauke schreef op 27 augustus 2012 @ 13:35:

Maar als ze de rekeningen van haar dochter wilt betalen van haar eigen inkomen, moet ze dat toch zelf weten? Als het maar van haar geld afgaat dan. En dat zij dan degene is die er leuke dingen voor moet laten.

Hoe oud is de dochter?

Toen was het de afspraak dat het inkomen voor het huishouden was, dus daarop handelde ik en zei wat ik toen zei.

De dochter is 25j en omdat er nogal wat reacties zijn over de dochter zal ik proberen een beeld te scheppen hoe de vork in de steel zit.

Toen ik en mijn vriendin op het punt stonden samen te gaan wonen is de dochter uit haar appartement gezet omdat ze de huur niet kon betalen. Ze was werkloos, werd opgeroepen door de plaatselijke vdab om werk te gaan zoeken maar doordat ze ganse dag in haar bed ligt is ze niet geweest.

Resultaat was dat ze geschorst werd voor een uitkering. Geen geld dus.

Dan is ze maanden bij ons komen wonen maar doordat ze te maken had met drugs (en ervoor opgepakt is geweest) en doordat ze reed met een auto zonder rijbewijs en verzekering (ook voor opgepakt is geweest), en doordat de schulden zich aan het opstapelen waren en zijn, zijn ik en mijn vriendin verhuis naar een huis. We woonden toen in een appartement. En hebben haar adres niet meegenomen, kwestie van niet te moeten opdraaien voor de schulden.

In die maanden dat ze bij ons woonde hoefde ze niets te betalen (ze kon ook niet) het enige dat wij wensten was dat ze zich herpakte en haar leven op orde zette.

Kwam allemaal niets van in huis en 18u 's avonds lag ze nog in haar bed.

Hier in België kunnen de deurwaarders alles wat ik en mijn vriendin bezitten in beslag nemen om iemands anders schulden te betalen, mits het adres bij ons staat.

Dit was het geval dus. Wij hebben dan maar verhuist. Waar de dochter haar adres nu staat weten wij niet.

Dochter is een "probleemgeval" en doet er niets aan ook.

Moeten wij dan alles betalen voor haar? Denk het niet he.

Bij de oogarts was ik zo overtuigd van mijn gelijk dat ik inderdaad dingen gezegd heb die ik beter niet gezegd zou hebben. Heb ook mijn excuses aangeboden daar.

Dat het haar hoog zit dat er "controle" is snap ik al te goed. Moet ik dan alles over me heen laten gaan? Is het dan zo'n spannend onderwerp om bvb over de oogarts te liegen?

Als er gelogen wordt over zo'n kleine dingen, waar wordt er dan nog over gelogen?

Plannen smeden met de dochter om mij op het verkeerde been te zetten? Dat is dan ook ok?
quote:ozzy13 schreef op 27 augustus 2012 @ 13:35:

@paloma

Vertel me dan waar mijn probleem zit?Ik denk dat jij last hebt van een extreem hoog diep gewortelde chronische neiging om iemand niet te vertrouwen. Verder denk ik dat jij een controlfreak bent, die heel goed is in het goedpraten van z'n eigen tekortkomingen.
quote:xantippe schreef op 27 augustus 2012 @ 13:39:

En volgens mij kun je een moeder niet verbieden een dochter te steunen of een dochter te vertellen wat er in háár leven gebeurt. Als mijn moeder bij een man is en opeens ophoudt dingen te delen, dan zou ik me zorgen gaan maken!

Het gaat mij niet om het verbieden, maar enige discretie is toch ook op zijn plaats.

Vertelt je moeder ook aan jou wanneer en hoe ze sex gehad heeft? Ik denk het niet, dus er zijn dingen die je als moeder niet vertelt aan je dochter/zoon.
Een man die mij controleert is exit. En ik snap die vrouw prima dat ze haar dochter hoe dan ook probeert te helpen. Laat die vrouw gewoon vrij!!!
Dat je überhaupt nog zin hebt in deze relatie...
dit werkt niet.

jij klinkt als een verschikkelijke controlfreak. Het is haar dochter, niet haar geheime minnaar. Misschien heeft heeft je vriendin wel de behoefte om sommige dingen tussen haar en haar dochter te houden. En omdat jij haar blijft checken gaat ze liegen.

En dat liegen is trouwens ook onhandig. Zo niet dom. Zo niet verwerpelijk.

Maar.. hou alsjeblieft op met zo die relatie tussen haar en haar dochter te checken. Pfff..
Oh en verder denk ik dat jij een sado masochistische inslag hebt, door in een relatie te blijven waarin je overduidelijk niet gelukkig bent. Verder denk ik dat jij hier je gram komt halen, maar thuis een mak schaap bent, die flink onder de duim van moeder de vrouw zit.
quote:ozzy13 schreef op 27 augustus 2012 @ 14:02:

[...]

(heel verhaal)

Moet ik dan alles over me heen laten gaan? Is het dan zo'n spannend onderwerp om bvb over de oogarts te liegen?

Als er gelogen wordt over zo'n kleine dingen, waar wordt er dan nog over gelogen?

Plannen smeden met de dochter om mij op het verkeerde been te zetten? Dat is dan ook ok?

Volgens mij moet de oogarts ook jouw ogen openen.

Wat doe jij nog in deze slechte situatie?
quote:ozzy13 schreef op 27 augustus 2012 @ 14:02:

*Hele verhaal over dochter*

Is het dan zo'n spannend onderwerp om bvb over de oogarts te liegen?

Ok nu snap ik het beter, dochter is een probleem.

Misschien is je vriendin bang dat jij boos op haar wordt als ze met dochter iets doet.. en het is HAAR dochter!! Niet die van jou. Dus zij zal HAAR dochter willen blijven steunen (of het moeilijker vinden om haar probleemdochter los te laten). Als jullie elke keer ruzie krijgen als het om dochter gaat zou ik op een gegeven moment ook gaan liegen als ik je vriendin was.

Die opmerking dat over dat er al kleine leugens zijn en dat ze dan ook wel zal liegen over grote dingen. Tja.. Dat kan jij alleen inschatten. Als je dat serieus denkt: wegwezen.

En die laatste vraag is vast een retorische vraag.. maar nee.. dat is natuurlijk niet OK. Maar probeer je wel te realiseren wat jouw rol in het verhaal is. Ik denk dat jullie niet op 1 lijn zitten wat betreft de aanpak van HAAR dochter. En dat het niets aan de hele situatie gaat veranderen totdat jullie dit uitgesproken hebben, en het echt met elkaar eens zijn hoe dochter te behandelen.

Kortom: relatietherapie lijkt hier noodzakelijk.
Mits de vrouw haar afgesproken financiële bijdrage in het gezamenlijke huishouden betaalt, heb je niets te zeggen over het restant.

Ik zou eerst de boel financiëel splitsen, dan kan je daarna nog kijken of het samenleven nog leuk is.
it's a big club and you ain't in it
quote:nettel schreef op 27 augustus 2012 @ 14:14:

[...]

Ok nu snap ik het beter, dochter is een probleem.

Misschien is je vriendin bang dat jij boos op haar wordt als ze met dochter iets doet.. en het is HAAR dochter!! Niet die van jou. Dus zij zal HAAR dochter willen blijven steunen (of het moeilijker vinden om haar probleemdochter los te laten). Als jullie elke keer ruzie krijgen als het om dochter gaat zou ik op een gegeven moment ook gaan liegen als ik je vriendin was.

Dit lijkt mij inderdaad een logische verklaring. Zij kan of wil haar dochter niet te hard aanpakken en zij weet dat jij hier op tegen bent, dus liegt ze tegen jou.
quote:alfa-man schreef op 27 augustus 2012 @ 14:37:

[...]

Dit lijkt mij inderdaad een logische verklaring. Zij kan of wil haar dochter niet te hard aanpakken en zij weet dat jij hier op tegen bent, dus liegt ze tegen jou.

Ik denk dat dit hier de nagel op de kop is.

Ik heb al een tijdje door dat ze (volgens mij) haar dochter te zacht aanpakt. Heb er nooit iets over gezegd maar vriendin weet dat heel goed dat ik die mening aangedaan ben.

Mijn vraag nu daarop is: hoe pak ik dit dan het beste aan?

Dat ik best stop met in haar gsm te kijken heb ik al gesnapt, zeg ik dat ook tegen haar?

Zo ik het nu op dit moment zie is dat er mij hier gezegd wordt dat ik

1 in de moeder/dochter relatie alles zijn gang laat gaan

2 dat ik er ben als ze me nodig hebben maar anders hun hun gang laat gaan, en

3 heel goed moet weten dat het mijn dochter niet is
Ik snap wel dat jij vindt dat de dochter harder aangepakt moet worden. Ik snap jouw vriendin echter ook dat zij dit niet wil of niet kan. Ik denk dat jullie er meer aan moeten doen om elkaar ook te begrijpen en dat bereik je niet door te liegen en te controleren. Jij hebt duidelijk haar vertrouwen in deze verloren en ze luistert dus niet meer naar je. Als je wilt dat het goed komt zul je het vertrouwen weer terug moeten winnen en dat kan volgens mij alleen door te praten en te luisteren, eventueel in het bijzijn van een deskundige (relatie therapie)
Mooi post van alfa-man, waar ik het helemaal mee eens ben. Richt je op de relatie met je vriendin en laat de relatie tussen haar en haar dochter met rust. Jij mag daar je mening over hebben, maar leer die naast je neer te leggen. Zij waren al "een setje" nog voordat jij in het plaatje kwam. Moeders en dochters kunnen water en vuur zijn (voor de buitenwereld), maar als het erop neerkomt, dan sta jij aan de zijlijn. Jij hebt een relatie met haar moeder en die zal alleen maar beter worden, wanneer jij ook de dochter gaat respecteren. Of je het nu leuk vindt of niet.
Ik denk dat jullie gewoon niet het beste in elkaar naar boven halen. Jij een controlefreak, en zij kan daar niet mee omgaan.
quote:Caviahaar schreef op 28 augustus 2012 @ 14:29:

Ik denk dat jullie gewoon niet het beste in elkaar naar boven halen. Jij een controlefreak, en zij kan daar niet mee omgaan.

Dus als ik het goed voorheb dan is het oke van te liegen tegen je vriend/vriendin? Jij bent denk ik van het vrouwelijk geslacht?

Misschien lieg je zelf tegen je partner, is dit verhaal herkenbaar en probeer je ook de schuld in zijn schoenen te draaien?

Ik heb de meeste reakties nogmaals gelezen, veel krijg ik te lezen dat ik een controlefreak ben. Als dat wel of niet zo is laat ik nu effe in het midden.

Er is welgeteld één reaktie waarin staat dat liegen in een relatie verkeerd is.

De eerste leugen die ik ontdekt heb was toevallig, de tweede werd door haar dochter verteld tegen mij, de derde is uitgekomen omdat haar moeder het me vertelde.

Laat degene die elke week een leugen ontdekt van zijn/haar partner nu hier een klaar en duidelijk zeggen dat hij/zij het zich niet aantrekt en haar/hem er niet mee zal confronteren!

Voor mij? Ik weet dat mijn gluren in haar gsm enzo verkeerd gedrag is, maar zet jullie eens in mijn schoenen, het is soms om knettergek te worden dat er gelogen word in je gezicht, je weet dat er gelogen word en moet doen alsof je neus bloedt.

Dus controlefreak of niet, nog steeds ben ik van mening dat iemand die niets te verbergen heeft ook niets verbergt.

btw, Gisterenavond met mijn vriendin gepraat, we gaan in therapie.

Ik heb haar zelfs dit forum laten lezen, haar mening over de controlefreak gedoe is, en ik citeer "Ik snap dat je op zoek gaat naar de waarheid, ik zou het ook doen als ik leugens vermoed."
Succes met jullie relatie therapie. Ik hoop dat er voor jullie iets uit komt waarmee jullie kunnen leven, of dat nu wel of niet samen is. Jullie zullen het toch samen moeten doen, wat iedereen ook zegt, voor mening heeft of voor tips geeft.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Dank je nienke, we gaan er het beste van maken.

We zijn erop uitgekomen dat we van elkaar houden en dat we samen verder willen. Denk dat daarmee de eerste stap gezet is.
Je hebt haar dit forum laten lezen? Alles? En nu wil ze met jou in therapie? Zomaar, van de ene op de andere dag? Vind je het erg als ik dit niet geloof?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven