zeur zeur zeur...
maandag 27 augustus 2012 om 15:39
Als je beiden fulltime werkt, waarom zet je dan geen Pool aan 't klussen ipv je vrije dagen er aan op te offeren? En waarom moet jouw man je tijdens zijn vakantie helpen bij 't huishouden? Als je beiden fulltimed zou je ook evenredig veel in 't huishouden moeten doen. En neem anders gewoon 'n poets die 1 keer per week voor de kutklusjes komt.
maandag 27 augustus 2012 om 15:50
meestal is er een soort natuurlijke verdeling van het werk; de een vind behangen het leukste en de andere stofzuigen. Soms kan een partner over geen enkel soort huishoudelijk werk enthousiast worden en dan worden er oplossingen verzonnen waar ze allebei tevreden mee zijn, zoals de Pool van Elninjoo.
it's a big club and you ain't in it
maandag 27 augustus 2012 om 15:50
maandag 27 augustus 2012 om 19:14
quote:sistermoon schreef op 27 augustus 2012 @ 15:50:
Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor!
Bij ons werkt het beter, als ik hem vraag (vooral vragen, haha) of hij de vaatwasser uitpakt, met de stofzuiger door het huis wil enz..
Dan gebeurt het wel.
Uit zichzelf doet hij het niet namelijk.
Het is vaak geen onwil, maar het zijn mannen hé
Succes!
Nee hoor, zo zijn zeker niet alle mannen want ik ken bijv. zelf alleen maar zeer ordelijke en nette mannen die gewoon het huishouden doen zonder als een klein kind een opdracht te moeten krijgen van moeder-de-vrouw.
Ik denk dus dat de meeste mannen gewoon lui en gemakzuchtig worden na het samenwonen/huwelijk omdat ze er mee wegkomen bij hun vrouw die wel zeurt maar het daarna toch gewoon zelf doet.
Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor!
Bij ons werkt het beter, als ik hem vraag (vooral vragen, haha) of hij de vaatwasser uitpakt, met de stofzuiger door het huis wil enz..
Dan gebeurt het wel.
Uit zichzelf doet hij het niet namelijk.
Het is vaak geen onwil, maar het zijn mannen hé
Succes!
Nee hoor, zo zijn zeker niet alle mannen want ik ken bijv. zelf alleen maar zeer ordelijke en nette mannen die gewoon het huishouden doen zonder als een klein kind een opdracht te moeten krijgen van moeder-de-vrouw.
Ik denk dus dat de meeste mannen gewoon lui en gemakzuchtig worden na het samenwonen/huwelijk omdat ze er mee wegkomen bij hun vrouw die wel zeurt maar het daarna toch gewoon zelf doet.