nutteloze irritaties

27-08-2012 20:45 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook? Dat er bepaalde dingen zijn waar je je helemaal rot aan kunt irriteren? Van die dingen waar je je helemaal niet aan zou moeten irriteren, maar zonder reden gebeurt het toch!

Ik heb het nu eventjes, ik ben nogal auditief ingesteld en ik irriteer mij op dit moment ENORM! aan voorbij rijdende scootertjes/brommertjes. Slaat nergens op, weet ik ook wel. Maar dat knetterende vrooooeeem vroeeehoeeeem geluid, pfff!

Hetzelfde geldt voor mensen die smakken tijdens het eten trouwens.

Dus, waaraan irriteer jij je het meest?
Ik kan niet tegen pennen! Dat zenuwachtige getik van pennen, die je met een knopje terug in de huls kan laten schieten. Sommige mensen, wat zeg ik, de meeste mensen hebben de irritante gewoonte om heel de tijd op dat achterkantje te duwen en dan weer op het knopje. "klik, klik, klik, klik". Serieus, door merg en been.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:boterblommetje schreef op 28 augustus 2012 @ 09:36:

vanochtend om 20u ??

oeps...

kijk dat krijg je nou als je zo bruut wakker gemaakt wordt

verder erger ik me aan TO die schrijft irriteren aan....

het is ergeren aan en je irriteren..... (als we toch mekaar aan het verbeteren zijn, al is dit mosterd volgens mij maar goed...)
Dat mijn dochter zich elke ochtend met een dreun uit bed laat vallen om dan met stampende voeten rennend richting de zoldertrap te gaan, de trap af te bonken, weer verder stampend rennend zich naar mijn bed begeeft om mede te delen dat ze gaat plassen.

Wij hebben houten vloeren boven en ik zweer je dat het doordreunt door het hele huis en ik vermoed ook de buren.

En drie seconde later is daardoor dus negen van de toen keer mijn zoontje ook wakker.
Follow your heart, but take your brain with you....
quote:kookwekkertje01 schreef op 28 augustus 2012 @ 09:41:

Ik kan niet tegen pennen! Dat zenuwachtige getik van pennen, die je met een knopje terug in de huls kan laten schieten. Sommige mensen, wat zeg ik, de meeste mensen hebben de irritante gewoonte om heel de tijd op dat achterkantje te duwen en dan weer op het knopje. "klik, klik, klik, klik". Serieus, door merg en been.

''Mag ik je pen even lenen?''

En vervolgens niet meer teruggeven

Bij mijn oude werk hadden ze alleen maar Bics (dus zonder klik-klak. Alleen werden daar weer de doppen van opgeknauwd.....)
Waar ik niet tegen kan is het geluid van smakken van mensen die kauwgom eten. Heb echt de neiging om dan heel hard weg te lopen.
quote:tringtring schreef op 27 augustus 2012 @ 21:55:

Mensen die boeren laten, jak!Moet je hier wonen: mijn buurman doet dat dagelijks, echt zo ongegeneerd hard en onbeschoft. Heeft bovendien ook nog een keffer jack russell.

Arrrrghhhhhh!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Snurken vind ik het meest irritante geluid dat er is. Gelukkig snurkt mij man nooit (tenzij hij heel dronken is ), maar op een camping ben ik 's nachts in staat een vreemde tent binnen te stormen en iemand om te rollen...
Ik zag hem al voorbij komen: mensen die hun neus snuiten, bah!

En nog iets:

Mijn broertje en mijn moeder hebben allebei een rare gewoonte, ze kauwen lucht, smakken en paar keer en slikken dan door.

En mijn broertje ( arm joch, ik erger me groen en geel aan hem, maar verder is hij best aardig) smakt bij het eten, ook al eet hij keurig netjes met zijn mond dicht, geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt, en hij maakt ook een raar geluid als hij doorslikt. Zo´n overdreven slikgeluid wat je wel eens in tekenfilms hoort.
Mijn schoonvader kauwt vla. Hij smakt er gelukkig niet bij maar toch erger ik me er aan.
Nog eentje waar ik me vandaag al verschrikkelijk om heb geërgerd:

Websites die laden en dan wanneer je denkt ze klaar zijn, net 1 seconde later toch nog iets anders laden, zodat de pagina nog 1 cm verspringt. En daardoor klik je dan op de verkeerde link. En dan 100 keer in diezelfde val blijven trappen op die website...

grrrrrrrrr
Ik heb een hekel aan fluitende mensen (hele liedjes dus).
Aan een vriendin op fb. Ze,kan prima nederlands, maar mijn en zijn kent ze blijkbaar niet.

Dus ik lees steeds: me zoontje met ze opa/oma/neef enz. me zoontje met ze auto/zandbak enz.

Gaan mij de nekharen van omhoog. En ik vind slecht nederlands op zich niet erg en spel fouten ook niet. Maak ze zelf ook, vooral op de mobiel met mijn dikke vingers. Maar dat geme en geze. Afschuwelijk.
En aan de buurvrouw met haar irritante beltoon/smstoon/sntoon van een lachende baby, dit elke 10 sec.

En geen leuke lachende baby maar echt een hard vervelende lachende baby, heel nep zeg maar.
ik erger me niet aan smakken maar aan het 'crunchen' van chips of zo
quote:italie_meisje schreef op 28 augustus 2012 @ 17:50:

Aan een vriendin op fb. Ze,kan prima nederlands, maar mijn en zijn kent ze blijkbaar niet.

Dus ik lees steeds: me zoontje met ze opa/oma/neef enz. me zoontje met ze auto/zandbak enz.

Gaan mij de nekharen van omhoog. En ik vind slecht nederlands op zich niet erg en spel fouten ook niet. Maak ze zelf ook, vooral op de mobiel met mijn dikke vingers. Maar dat geme en geze. Afschuwelijk.

ik zou iemand daarvoor denk ik uit mn fb smijten, echt te irritant...

of mensen die ik vind met dt schrijven. daar krijg ik echt kromme teentjes van. oww heb nog een hele nutteloze: ik weet niet wat dat is maar volgens mij is dat een spelletje op de I phone of blackbarry, een soort van vogelachtig geluidje of zo. dan zit iemand met dat ding te klooien en dan hoor je de hele tijd dat geluidje. erg irri en ik vind het ook wel aso...
- in de auto irriteer ik mij aan alles en iedereen

- in de supermarkt overal mensen die theekransje staan te houden en oeverloos staan te beppen over de ingegroeide teennagel van de buurvrouw van dr broer. En dat er ondertussen een heuse file om die mensen heen ontstaat en er omheen moeten . Mensen die voorkruipen

- Ik irriteer mij aan lawaai op momenten dat het juist even stil moet zijn omdat ik a: de kat zoek (die komt niet als er tig motors voorbij rijden, iemand met blaffende honden langs komt en een paar gillende kinderen) b: mijn zoontje van 6 maanden nét ligt te slapen als de grasmaaiert, graafmachine e.d. hier een de gang gaat. sirenes door mijn favo programma heen.

- buurjongetje van beneden die ik al 7 jaar lang elke nacht hoor janken en roepen om zijn mammie en boos zijn kamer uit loopt en met deuren slaat

- Buurvrouw die voor het minste geringste staat te zeiken. Die kennelijk geen leven heeft en de hele dag voor het raam zit om de boel in de gaten te houden. (voorbeeld: ik loop met 2 zware vuilniszakken maar de 1 is te zwaar dus zet ik even neer en gooi eerst 1 weg en wil dan terug lopen voor de 2e zak. Staat madam al in haar deuropening wat ik van plan ben met die andere zak)

- Mensen aan mijn deur met een verkooppraatje, beweren geen verkoper te zijn, maar het wél te zijn. Als je zegt geen zin en geen tijd te hebben tóch door gaan.

- Achterbaks gedoe

- mensen die niet begrijpen dat niet iedereen is gecharmeerd van honden en hun grote kalf op je af laten stormen en tegen je aan laten springen en dan roepen 'hij doet niks hoor!'

- mensen die rotzooi op straat gooien

- als ik met mijn handen vol spullen naar een andere kamer/keuken wil lopen en met mijn mouw blijf hangen aan de deur

Het is allemaal compleet zinloos om mij er aan te irriteren maar echt....grrrrr!!!

http://www.youtube.com/watch?v=sD7ESlyKAyE
En aan mensen die nog steeds niet snappen dat er een uitvinding is die oortjes voor je mp3spelerniphone whatever heet.

Zo aso, iedereen die een beetje kan meegenieten van hun harde muziek ( nou ja, genieten).
Bellende mensen in het OV, hardop.

Zo schaamteloos. Letterlijk dus.

Daar gaat dan vooraf nog een ergenis over de harde ringtoon. Man, ik schrik me elke keer weer rot. Zet dat ding zacht, op trillen, maar niet zo HARD.

en dan dus hele verhalen, waar niemand in de trein op zit te wachten.

Wat is er mis met ' ik zit in de trein, bel je terug als ik thuis ben?"

Oh en belllen bij de kassa. Ongelofelijk. Niet even 10 min kunnen wachten.
Je bent zelf een theepot
in het openbaar bellen vind ik sowieso aso. In de supermarkt, op de fiets, in de trein... en vooral omdat het onzin gesprekken zijn als: haaaaaaaaaaaay hoe gaat ie? ja ik ben even boodschappen aan het doen en jij? ow leuk ja! lekker gestapt gisteren?'

Ik bedoel, kan dat niet gewoon THUIS??
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 28 augustus 2012 @ 18:21:

- in de auto irriteer ik mij aan alles en iedereen

- in de supermarkt overal mensen die theekransje staan te houden en oeverloos staan te beppen over de ingegroeide teennagel van de buurvrouw van dr broer. En dat er ondertussen een heuse file om die mensen heen ontstaat en er omheen moeten . Mensen die voorkruipen

- Ik irriteer mij aan lawaai op momenten dat het juist even stil moet zijn omdat ik a: de kat zoek (die komt niet als er tig motors voorbij rijden, iemand met blaffende honden langs komt en een paar gillende kinderen) b: mijn zoontje van 6 maanden nét ligt te slapen als de grasmaaiert, graafmachine e.d. hier een de gang gaat. sirenes door mijn favo programma heen.

- buurjongetje van beneden die ik al 7 jaar lang elke nacht hoor janken en roepen om zijn mammie en boos zijn kamer uit loopt en met deuren slaat

- Buurvrouw die voor het minste geringste staat te zeiken. Die kennelijk geen leven heeft en de hele dag voor het raam zit om de boel in de gaten te houden. (voorbeeld: ik loop met 2 zware vuilniszakken maar de 1 is te zwaar dus zet ik even neer en gooi eerst 1 weg en wil dan terug lopen voor de 2e zak. Staat madam al in haar deuropening wat ik van plan ben met die andere zak)

- Mensen aan mijn deur met een verkooppraatje, beweren geen verkoper te zijn, maar het wél te zijn. Als je zegt geen zin en geen tijd te hebben tóch door gaan.

- Achterbaks gedoe

- mensen die niet begrijpen dat niet iedereen is gecharmeerd van honden en hun grote kalf op je af laten stormen en tegen je aan laten springen en dan roepen 'hij doet niks hoor!'

- mensen die rotzooi op straat gooien

- als ik met mijn handen vol spullen naar een andere kamer/keuken wil lopen en met mijn mouw blijf hangen aan de deur

Het is allemaal compleet zinloos om mij er aan te irriteren maar echt....grrrrr!!!

Voor jou!

http://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00
quote:SeptemberGirl schreef op 28 augustus 2012 @ 19:28:

[...]

Voor jou!

http://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00Nee dit topic ging over nutteloze irritaties. Daar moet een ander topic voor geopend 'hoe zwaar is jouw leven?'
Mensen die in het park op het loslooop-veld van de honden gaan pick-nicken en dan kwaad worden wanneer er een hond op hun afkomt.
In een tunnel rijden en dat het afschuwelijke geluid horen van motoren die dan extra gas geven?
Alle bellende en hard pratende mensen in het OV, het zou verboden moeten worden!
Grrr, irritatie alom... Er is een of andere buurtgenoot bezig met z'n motor. Maakt zoveel geluid dat de grond ervan trilt (niet zoals een normale motor, volgens mij moet er wat mis zijn met het ding). En maar gas blijven geven. Stop daarmee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven