nutteloze irritaties

27-08-2012 20:45 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook? Dat er bepaalde dingen zijn waar je je helemaal rot aan kunt irriteren? Van die dingen waar je je helemaal niet aan zou moeten irriteren, maar zonder reden gebeurt het toch!

Ik heb het nu eventjes, ik ben nogal auditief ingesteld en ik irriteer mij op dit moment ENORM! aan voorbij rijdende scootertjes/brommertjes. Slaat nergens op, weet ik ook wel. Maar dat knetterende vrooooeeem vroeeehoeeeem geluid, pfff!

Hetzelfde geldt voor mensen die smakken tijdens het eten trouwens.

Dus, waaraan irriteer jij je het meest?
Dat ik de enige ben zonder goed werkende fietsstandaard en met een spiraalslot en dus 'RECHT' heb (vind ik dan) om mijn fiets in deze ghettobuurt aan het gezamenlijke fietsboogje voor het slooppand te bevestigen.

Maar dan zetten al die mensen met driedubbele axasloten en hypertechnische titanen en geborgde standaarden die zelfs een orkaan zouden doorstaan, hun fietsen ALSNOG tegen die van mij aan.

Gevolg is dat ik elke keer als ik wil gaan fietsen ik eerst die andere fietsen moet verplaatsen (en dat kost best moeite met al die molenstenen beveiliging die er op zit), voor ik weg kan.

Ik heb me nu laten 'wegpesten' en zet m'n fiets voortaan aan een lantaarnpaal waar altijd glasscherven om heen liggen (daarom zet niemand anders hem daar vast dus; elke week lekke band) en elke keer als ik hem daar weer noodgedwongen moet vastzetten, irriteer ik me weer aan het feit dat ik me irriteer aan al bovenstaande beschreven feiten

Zo, dat lucht op!
Fluiten, boeren, snuffen, snurken, het getik van een lepel of vork tegen de tanden, chips-etende huisgenoten (behalve als ik zelf ook chips eet.....) klokkend drinken (brrrr ik hoor iedere slok naar beneden glijden) mensen die met hun sleutels of kleingeld in hun broekzak rammelen, die over hun kleding wrijven of ergens tegenaan tikken, blaffende honden, bladblazers, elektrische grasmaaiers, klikkende kaken en kunstgebitten.

Er valt me dadelijk vast meer in.

Ik heb gewoon oordopjes nodig. Ik vrees dat ik overgevoelig ben voor geluid.......
Ongetwijfeld zijn er mensen die zich nu aan mij gaan ergeren. Excuses daarvoor alvast:

- na 4 dagen slecht slapen, eindelijk wel eens lekker slapen, maar dan om 7 uur 's morgens wakker gemaakt worden door de plantsoendienst die met bladblazers en harken tegenover mijn huis in de weer gaan.

- vriend die dan heel sociaal reageert en een praatje met ze gaat maken en mij verbied op hoge poten naar buiten te stormen.

- mensen in de supermarkt die gaan zuchten en steunen omdat ik me nu even niet tussen een schap en een display kan wurmen om ze erlangs te laten en ze dus even moeten wachten tot ik weer verder ben gelopen.

- mensen in de supermarkt die tegen me aan duwen omdat ik niet snel genoeg mijn mandje van de grond heb geraapt en spullen op de band heb gelegd. Nee, ik kan mijn mandje nu even niet heel de tijd optillen en bukken gaat niet zo snel.

- mensen die vragen, zeker last van je hormonen als ik me ergens aan erger.

(ben nu 38 weken zwanger)
Mensen die sloffen.

Spugen op straat.

Troep op straat gooien.

En nog véél meer.
-
De SuperMoederGroep op het schoolplein die de hele tijd beppen over wat zij goed vinden wn hoofdschuddend naar jou kijken. Ik probeer zo laat mogelijk voor de schoolbel aan te komen, maar dat is niet makkelijk voor mij.
- De buurvrouw die om half 7 's ochtends de heg moet bijwerken met een elektrische heggeschaar, die sneeuwschuift op dat zelfde tijdstip terwijl het nog enorm sneeuwt en die haar paadje veegt terwijl er niks te vegen valt.

- De benedenburen die 's avonds om half 11 de vuurkorf aansteken om afval te verbranden en waarvan de lucht direct mijn slaapkamer binnenwaait.

- Diezelfde buren die, als ze buiten zitten om vanalles op te fikken, binnen aan de andere kant van het huis de muziek keihard aanzetten om het buiten te horen.

- Steekmuggen midden in de nacht die om mijn hoofd zoemen

- en mijn vriend die daar dus nooooit wakker van wordt en geirriteerd gromt als ik over hem heen hang om de vliegenmepper te pakken.

- De broer van mijn vriend die altijd grommende geluiden maakt als hij eten opschept, heel apart is dat. Hij brult ook PINO PINO PINO naar de parkiet als iemand aan het praten is, zodat je elkaar niet meer verstaat.

- Koekoeksklokken of vergelijkbare exemplaren die enorm lawaai maken als het hele of halve uur weer aangebroken is. Ik moet dan 11 keer geklinkel doorstaan en kan de tv niet meer horen. En lelijk dat die klokken ook zijn.

- Mensen die de tv onnodig hard zetten en dan ook nog gaan schreeuwen omdat ze zichzelf niet horen praten.

- Mijn vader die in slaap valt voor de tv en zodra je van zender wisselt, wordt hij wakker en zeurt dat hij wat aan het 'kijken' was.
Mensen die te laat komen.

Ik die zelf te laat dreig te komen omdat mijn vriend zich niet ergert aan laatkomers.

Onbeleefde, veel te luide kinderen mensen.

*denkt verder*
* Je fiets langs een lege weg, je wilt oversteken en eigenlijk kun je zo doorrijden. Maar precies nét die éne auto die er op die hele lange lege weg rijdt, rijdt voor jou langs en je moet afstappen.

* Een heel leeg gangpad bij de supermarkt. Er is maar één persoon.

En die éne persoon staat nét voor het produkt wat jij moet hebben.

Op een gegeven moment had ik dat zó vaak.. dat als ik iets niet kon vinden, ik gewoon keek waar er iemand in de weg stond.

En ja hoor. Daar lag het dan.

* Oh en fruitvliegjes natuurlijk.

* De miljoenmiljard sekszenders na 12:00 's avonds. Vooral die met die enge omasekskoppen.

.
ik iriteer mij aan de vervloekte muggen die boven mijn hoofd zoemen wanneer ik in slaap probeer te komen.

Of

Mensen met een vaste/volledige strakke planning over hoe hun dag,week,maand er uit ziet.
quote:Twinkle1001 schreef op 30 augustus 2012 @ 18:18:

* Je fiets langs een lege weg, je wilt oversteken en eigenlijk kun je zo doorrijden. Maar precies nét die éne auto die er op die hele lange lege weg rijdt, rijdt voor jou langs en je moet afstappen.

* Een heel leeg gangpad bij de supermarkt. Er is maar één persoon.

En die éne persoon staat nét voor het produkt wat jij moet hebben.

Op een gegeven moment had ik dat zó vaak.. dat als ik iets niet kon vinden, ik gewoon keek waar er iemand in de weg stond.

En ja hoor. Daar lag het dan.

* Oh en fruitvliegjes natuurlijk.

* De miljoenmiljard sekszenders na 12:00 's avonds. Vooral die met die enge omasekskoppen.

.Hahaha, zó herkenbaar! Ik heb vakantie, mijn vriend en zoon niet. Zij moeten gewoon werken. Ik haal dus elke dag de boodschappen. En ik heb het de afgelopen 4 weken zo goed als elke dag gehad dat iemand staat voor het product wat ik wil hebben. Het brood, de kaas, de sausjes, kattenvoer noem het maar op. Vreselijk.
quote:Ratteke schreef op 30 augustus 2012 @ 18:25:

[...]

Hahaha, zó herkenbaar! Ik heb vakantie, mijn vriend en zoon niet. Zij moeten gewoon werken. Ik haal dus elke dag de boodschappen. En ik heb het de afgelopen 4 weken zo goed als elke dag gehad dat iemand staat voor het product wat ik wil hebben. Het brood, de kaas, de sausjes, kattenvoer noem het maar op. Vreselijk.

Hahaha, té bizar hè? Alsof ze het van tevoren met z'n allen afspreken.

Het is alleen maar handig als je niet weet waar iets ligt.

Gewoon even kijken waar iemand vreselijk in de weg staat, zodat jij er net niet bij kan. Daar ligt het dan meestal! Echt, ook al vaak meegemaakt.
- 20 minuten in de file staan.....IN de parkeergarage. En helaas, dat gebeurt zeker 1 keer per week :(

- Te zachte kaas, die scheurt als je er met de kaasschaaf overheen gaat.

- Voor de tweede keer in een half jaar mijn enkel verzwikt waardoor ik al mijn mooie hakken moet laten staan (ok geen werelddrama, maar mijn outfit miste echt hakken vandaag)

- Mijn zeurbaas die alles een prioriteit vindt (als alles een prioriteit is, is niks een prioriteit)

Verder ben ik best tevreden
quote:Isasue schreef op 30 augustus 2012 @ 18:12:

- De broer van mijn vriend die altijd grommende geluiden maakt als hij eten opschept, heel apart is dat. Hij brult ook PINO PINO PINO naar de parkiet als iemand aan het praten is, zodat je elkaar niet meer verstaat Mijn dank is groot!
Eens met Apagante: volwassen vrouwen die hihi gebruiken. Néé, je bent geen 10 meer! (denk ik dan)

Oh en vrouwen die, zodra hun vriend erbij is of ze hem aan de telefoon hebben, met zo'n iel, lief, schattig, zacht stemmetje gaan praten. Denk je nu écht dat hij niet doorheeft dat dat niet je echt stem is?! Walgelijk bleeegh (goh heerlijk zo'n topic trouwens haha).

Oh en ik kan me ontzettend ergeren aan prullenbakken met zo'n pedaal, omdat die altijd alweer dichtvallen voordat ik er iets in heb kunnen gooien. Ik weet het, is mijn eigen schuld want ik moet gewoon langer dat pedaal intrappen, maar op de één of andere manier lukt me dat niet:P
Ik spreek toch geen Chinees?!
Toen ik nog een blauwe maandag hyves had, die achterlijke glitterplaatjes met de wensen van goeie avond cq dag en nacht

OMG
Mannen die hihi zeggen/schrijven wat erg
Als je net de vloer gedweild hebt en de kat komt binnen met modderpoten. Vanmorgen weer in de auto, ik sta te wachten op verkeer op de doorgaande weg en dan net voordat ze op de kruising komen pas richting aangeven. Als ze dat nu eerder deden dan had ik allang kunnen oversteken.
Buggy's en scootmobiels in winkels.
Ik heb elke ochtend de streekbus van 06.30. Daar zitten altijd dezelfde mensen in. Iedereen zegt netjes gedag maar is verder stil (want: vroeg!). Er stapt echter ook altijd iemand in die achterin gaat zitten en dan haar ontbijt nuttigt: cracottes!!! *kraak! Smak, smak, smak... Kraak! Enz.* galmt door de hele bus. Aaargh!
quote:Isasue schreef op 30 augustus 2012 @ 18:12:

- De buurvrouw die om half 7 's ochtends de heg moet bijwerken met een elektrische heggeschaar, die sneeuwschuift op dat zelfde tijdstip terwijl het nog enorm sneeuwt en die haar paadje veegt terwijl er niks te vegen valt.

- De benedenburen die 's avonds om half 11 de vuurkorf aansteken om afval te verbranden en waarvan de lucht direct mijn slaapkamer binnenwaait.

- Diezelfde buren die, als ze buiten zitten om vanalles op te fikken, binnen aan de andere kant van het huis de muziek keihard aanzetten om het buiten te horen.

- Steekmuggen midden in de nacht die om mijn hoofd zoemen

- en mijn vriend die daar dus nooooit wakker van wordt en geirriteerd gromt als ik over hem heen hang om de vliegenmepper te pakken.

- De broer van mijn vriend die altijd grommende geluiden maakt als hij eten opschept, heel apart is dat. Hij brult ook PINO PINO PINO naar de parkiet als iemand aan het praten is, zodat je elkaar niet meer verstaat.

- Koekoeksklokken of vergelijkbare exemplaren die enorm lawaai maken als het hele of halve uur weer aangebroken is. Ik moet dan 11 keer geklinkel doorstaan en kan de tv niet meer horen. En lelijk dat die klokken ook zijn.

- Mensen die de tv onnodig hard zetten en dan ook nog gaan schreeuwen omdat ze zichzelf niet horen praten.

- Mijn vader die in slaap valt voor de tv en zodra je van zender wisselt, wordt hij wakker en zeurt dat hij wat aan het 'kijken' was. Ik hou van jou. En van de broer van je vriend.
Ik erger me enorm aan het feit dat het forum een stukje verspringt net voordat ik op 'laatste' wil klikken. Altijd, Al-tijd klik ik dan ineens 'plaats reactie' aan terwijl een nanoseconde daarvoor er nog 'laatste' stond. En na 100 keer zou je denken dat ik dat wel onthou en gewoon iets langer wacht met klikken...maar nee. En dat irriteert me dan weer van mezelf.

En mijn vriend die zo hard stampt op de trap dat het lijkt alsof er 83 olifanten en een neushoorn naar beneden komen.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Wat een heerlijk topic

Ik erger mij aan:

- Mijn eigen lange haar dat in bed tegen mijn gezicht aan ligt of mijn nek. Ik veeg het met mijn handen daarvandaan. Jammer genoeg heb ik ook een hekel aan slapen met een elastiekje in.

- Willen gaan douchen en dan merken dat de boiler niet is aan gesprongen.

- Mensen die doen alsof ze weten waar ze over praten.

- Asociale inhaalacties op de snelweg.

- Mensen die tijdens het rijden duidelijk iets anders aan het doen zijn wat ze prioriteit geven boven opletten en een normale snelheid(en geen slakkegangetje) rijden. Zeker als ik geen gelegenheid heb in te halen.

- Moeders die alleen maar over hun kind praten.
I choose happy!
Iemand op facebook die IEDERE (nou ok, bijna iedere) statusupdate begint met "ik zeg". Heel irritant.
Mensen die met de k*tkinderwagen over mijn tenen rijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven