mijn moeder

28-08-2012 09:46 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen allemaal,

Ik heb eventjes speciaal voor dit onderwerp een nieuwe nick aan gemaakt,Aan mijn eigen nick kan je namelijk zien dat ik het ben en ik wil niet dat dit op google te vinden is.

Het gaat om mijn moeder.

Ik heb nooit echt een hele onbezorgde jeugd gehad.

Als mijn moeder kwaad was(en dat was veel en nergens over)sloeg ze ons.

Als ik mijn mening gaf sloeg ze me,als ik een grote mond had sloeg ze me enz.

Niet een tik onder de billen,nee in m'n gezicht,stompen in mijn rug enz.

1 x heeft ze me zelfs door mijn bed bodem heen gestompt zo hard sloeg ze me.

Ik kan van mezelf zeggen dat ik een erg makkelijk kind en puber was,had niet vaak een grote mond en luisterde best goed.

Hierdoor wou ik natuurlijk al snel uit huis.

Toen ik uit huis ging sloeg ze me niet meer maar als ik nu mijn mening ergens over geef en haar dus tegenspreek verbreekt ze al het contact.

Er zijn al meerdere dingen voorgevallen sinds ik uit huis ben.

1 van de grootste dingen was toen ik beviel toen had ze zelf foto's gemaakt van mijn baby en zelf had ik natuurlijk ook heel veel foto's gemaakt.

Ik heb toen op mijn hyves foto's gezet zodat mijn vrienden en kennnissen ook konden zien hoe ze er uit zag.

Hier kwam een erg boos telefoontje over van mijn moeder en haar toen nog man.

Dat ik eerst haar dat had moeten sturen en als ik zeker wist dat zei ze gezien had ik ze dan pas op hyves mocht zetten.

Ze was zo kwaad dat ze me begon uit te schelden en toen heb ik gezegd dat als ze niet normaal kon doen dat het dan maar over moest zijn.

Dit was natuurlijk niet alleen door dit incident maar er waren meerdere dingen voorgevallen.

Uiteindelijk hebben we dit weer goed gemaakt een jaar later toen er iets ergs gebeurde voor haar(kan eventjes niet neer zetten wat want dan is het wel heel herkenbaar).

Eigenlijk hebben we het er nooit echt over gehad en zijn gewoon normaal verder gegaan.

Het afgelopen half jaar begon ik me eigenlijk steeds meer te irriteren aan mijn moeder.

De intresse is naar mijn idee vaak alleen van mij af en niet van haar af.

Ze wilt niet dat de kinderen bij haar komen logeren,spelen enz want ze zegt dat ik voor kinderen koos en niet zij.

Natuurlijk hoeft ze geen oppas te zijn maar als mijn kinderen vragen of ze een keertje bij oma mogen eten is het standaard nee.

Ze vraagt altijd veel aandacht en ik moet altijd bellen als er voor haar wat leuks gaat gebeuren,andersom is dit niet zo.

Ik heb het idee dat ze zelfs niet naar mijn verhalen luisterd.

Laatst gingen wij op vakantie en ik moet altijd bellen van haar voordat ze op vakantie gaat,ik werd niet gebeld door haar dus dacht laat ik haar zelf maar even bellen.

Toen wist ze geneens dat ik op vakantie ging en al helemaal niet waarheen.

De weken ervoor heb ik het elk telefoon gesprek wel genoemt en nog wist ze het niet.

Het afgelopen jaar heeft ze erg veel geklaagd over haar leven tegenover me,denk wel 2 x per week een uur lang.

Het is mijn moeder dus luisterde hier altijd naar en gaf haar advies.

Nu het probleem 1,5 maand geleden las ik oppeens op haar facebook een berichtje waaruit bleek dat ze een vriend had.

Dit was een van de dingen waar ze erg mee zat dat ze vrijgezel was en niemand kon vinden enz waar ze dus erg vaak tegenover mij over heeft geklaagd.

Nu moest ik dus op facebook lezen dat ze een nieuwe vriend had wat dus al 2 weken ofzo aan de gang was.

Dit viel me een beetje in het verkeerde keelgat,ik bel dus al meer als een jaar met haar en elke keer is het negativiteit en klagen,zeuren enz nooit vraagt ze bijna hoe het met mij gaat of is ze echt geintresseerd wat ik te vertellen heb.En als ze dan wat leuks heeft moet ik dat lezen op facebook.

Ik heb op facebook gevraagd of ze idd een vriend had toen zei ze dat ze idd een vriend had.Toen vroeg ik aan haar waarom ze mij dat niet had laten weten.

Toen ging ze me samen met haar nieuwe vriend uit zitten lachen op facebook en mijn moeder ging zelfs dingen neer zetten dat ze niet mijn vriendin was maar mijn moeder en dat ik me nergens mee moest bemoeien.

Mijn man werd hier kwaad om,die heeft me de laatste jaren erg zien lijden onder haar gedrag,onder haar nukken en onder haar geklaag.

Hij heeft gezegd dat hij het erg vind dat als er wat is ze me wel weet te vinden en dat er nu iets leuks is en dat ik het dan op facebook moet lezen dat hij dat erg vervelend voor mij vond.

Mijn man werd met de grond gelijk gemaakt,moest zijn grote bek houden had geen respect en mijn moeder was vooral geen stuk stront voor me .

Ze smste mijn man met de woorden: ik ben er klaar mee ik ben geen stuk stront voor je ik wens je een prettig leven verder.

Ze heeft daarna mn man van facebook af gegooid,ik sta d'r nog in.

Ik heb niets meer van me laten horen,ik sta achter mijn man aangezien ik van hem houd en ik mijn leven met hem wil delen en zei niets anders heeft gedaan dan mijn leven moeilijk te maken.

Nu was gister mijn kind jarig en heb niets van haar gehoord.

Ik heb nu helemaal zoiets van gooi haar uit je facebook en laat haar maar voor wat het is .

Maar ohw wat is het moeilijk weet niet goed wat ik met deze situatie moet,ik ben zo gewend mijn mening nergens over te geven dat het erg raar voelt om wel mijn mening te geven.

Wie heeft er tips over wat ik hier mee aan moet?

groetjes eventjes zonder naam
Ik heb tot de helft gelezen. Je laat je moeder, die je zo heeft mishandelt, toch niet op je kinderen passen???

Heb jij daar vertrouwen in, na alles wat er is gebeurd?
het gaat mij niet om dat oppassen dat zou ik zelf geneens willen maar het gaat me erom dat ze totaal geen intresse in mijn kinderen heeft, en al zou ik dus wel willen dat ze daar een keer bleven eten of slapen of wat dan ook dan witl ze dat dus niet omdat ze dus niet voor mijn kinderen heeft gekozen
Zo een vrouw wil je toch totaal niet meer in je leven hebben? Zo labiel als de pest dat ze is?!?

Breken ermee en snel! Dit is een zeer ongezonde relatie..
Maar als je kinderen het willen, vind jij het goed? Ze gaan niet omdat oma het niet wil?
Ga in therapie!
Waarom zou jij nog energie steken in je moeder? Zij doet dat niet voor jou. Haar gedrag kun je niet veranderen, jouw eigen gedrag wel.
quote:pinklady27 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 09:51 het gaat mij niet om dat oppassen dat zou ik zelf geneens willen maar het gaat me erom dat ze totaal geen intresse in mijn kinderen heeft, en al zou ik dus wel willen dat ze daar een keer bleven eten of slapen of wat dan ook dan witl ze dat dus niet omdat ze dus niet voor mijn kinderen heeft gekozen

Het spijt me heel erg maar jouw moeder is geen moeder. Jouw moeder is een geestelijk zieke vrouw.

Ze mishandeld haar eigen kind fysiek en emotioneel, is geen moeder voor haar eigen kind dus en al helemaal geen oma voor haar kleinkinderen.

Hoe moeilijk het ook zal zijn, mijn advies is om je moeder los te laten.
en waarom je je kinderen daar naartoe brengt terwijl je moeder geen behoefte aan ze heeft, is mij een raadsel. In dit geval lijkt het me tich nog beter voor de kinderen om 1 x goed telerugesteld te worden, dan keer op keer.
Wat een moeder van hel !!!!! Weg met haar je heb haar niet nodig !! En bewust of onbewust heeft ze nog steeds macht op jouw !!! Ik heb ook zo een moeder gehad maar lang niet zo erg als de jouwe , thanks God ! Heb ik alle contact verbroken en ik ben nu super gelukkig !! Ik mis haar niet en zou ook nooit gebeuren ! Zoek nooit meer contact met zo een monster , je krijg zo veel rusttttttt !!!
Ik breng mijn kinderen niet naar haar toe heb ik ook nog nooit gedaan.Ze zegt al vanaf dat ik zwanger was dat ik er niet op hoef te rekenen dat ze ooit gaat op passen want ik kies voor kinderen en niet zei,dit herhaalt ze een paar keer per jaar.

Ik zou mijn kinderen er dus echt niet heen brengen!

Het ging me idd meer om de teleurstelling want hun weten natuurijk niet wat er vroeger gebeurd is en ze zijn te jong om het uit te leggen,als ze dan aan mij vragen of ze een keer bij oma mogen slapen zeg ik nee dat kan niet en vragen dan altijd door ik zeg gewoon dan dat oma geen tijd en ruimte heeft.

Het is zo dubbel,ik weet heel goed dat ze niet goed voor me is en dat ik haar beter kwijt als rijk ben maar ik heb erg weinig zelfvertrouwen,en weet soms echt niet of ik dingen goed doe of niet daarom wou ik dit er op zetten om te kijken ohe jullie er over denken dat ik geen contact meer wil,een soort wake up call om het zo maar te zeggen!
Je moeder is een bullebak en zolang jij haar toelaat in je leven zul je altijd aan het kortste eind trekken.
ik heb nu al veel meer rust nu ik haar 1,5 maand niet heb gesproken maar ik had haar dus wel altijd nog in mijn facebook staan op de hoop dat ik ooit misschien een berichtje zou krijgen dat het haar spijt maar ja haar hele leven heeft ze nog nooit spijt gehad van haar acties dus gok niet dat ze hier ooit spijt van gaat krijgen
quote:pinklady27 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 10:06 ik heb nu al veel meer rust nu ik haar 1,5 maand niet heb gesproken maar ik had haar dus wel altijd nog in mijn facebook staan op de hoop dat ik ooit misschien een berichtje zou krijgen dat het haar spijt maar ja haar hele leven heeft ze nog nooit spijt gehad van haar acties dus gok niet dat ze hier ooit spijt van gaat krijgenZelfvertrouwen krijg je pas als ze helemaal uit je leven incl. FB is opgetieft !! Sorry als ik jouw verhaal lees raak me zo enorm en ik denk dan aan mij eigen moeder from hel ! Weg met die kreng en je wordt echt een heel andere mens !!! Geloof mij maar !
Breek dan met je moeder als het je zoveel negativiteit oplevert. Je kunt blijven bedelen en verwachten dat ze je liefde gaat geven, maar dat gaat niet gebeuren. No way!

Trek je conclusies en hou de eer aan jezelf. Je wel of niet laten kwetsen is een keuze.
Ik krijg er een punthoofd van!
dit is jouw loyaliteit naar je moeder toe die elk kind naar zijn ouders toe heeft. je moet er nu als volwassen vrouw ook eens volwassen naar kijken. deze vrouw maakt jouw kapot. en ondertussen stelt ze keer op keer ook JOUW kinderen teleur.

kom dus voor je kinderen en man op en verbreek dat loyaliteits gevoel, je bent nu volwassen.

al is het natuurlijk makkelijk gezegd en zal dit alles je gigantisch pijn doen....maar zij doet je nog veel meer pijn

sterkte
Kon Mijn Moeder Zijn....

Ik heb het contact 5 jaar geleden verbroken, heb geen verwachtingen meer en meid, wat heb ik een RUST!!

Heb tussendoor nog 1 keer contact gehad maar toen bleek dat ze iets van mijn pas overleden oma had weggegooid omdat dat voor mij was... Ik heb haar er zo uit gezet.

Het is geen makkelijke beslissing maar mij zeker waard! Kies voor jezelf en je eigen gezin. Geen contact via FB, Hyves, sms of wat dan ook. Gewoon niet!

Sterkte!
Sociale media maken asociale mensen niet sociaal.

Door je jeugd heb je nooit zelfvertrouwen en eigenwaarde kunnen opbouwen. Jij gedraagt je nog steeds als dat kind van toen dat wanhopig op zoek is naar erkenning en liefde van haar moeder. Maar je bent nu volwassen. Je kunt nu keuzes maken om op eigen houtje je zelfvertrouwen op te bouwen en een moeder te zijn die een gezond en sterk rolmodel voor haar kinderen is.
Ga in therapie!
Lees je verhaal terug , en je ziet dat ze allang niet meer in je leven hoort ! Je bent een volwassen vrouw , je heb een lieve vent en super leuke kindjes , en door die verzuurde moeder word jij dood ongelukkig , en dat ziet iedereen die je lief hebt ! Dikke knuffel voor jou !
je bent uit haar geboren maar dat maakt haar nog geen moeder.

Probeer afstand te nemen, ze zuigt en jij wil haar nog steeds pleasen. Ze heeft je mishandeld en doet niet aardig tegen je. Dat horen moeders niet te doen. Ondenkbaar dat je het rot vindt dat je kinderen niet naar oma mogen. Ik zou mijn kinderen ver bij zulke figuren vandaan houden.
het enige goeie aan jouw moeder, is dat ze jouw kinderen niet in huis wil.

iemand zei het al eerder, je moeder is geen moeder.

zie haar als een patiënt. alleen kun jij haar met zorg niet-nooit beter maken.

ze trekt jou mee omlaag.

hier nieuwe vriend is blijkbaar van het zelfde kaliber. het zou me niet verbazen als het iq of eq dusdanig beneden gemiddeld ligt, gezien hun reacties.

dit is niet bedoeld om ze af te branden, dit zeg ik opdat het is wat ik lees uit jouw teksten.

jij hunkert naar een moeder, en dat is heel erg logisch.

je hebt recht op een moeder, maar hoe moeilijk ook. je hebt er geen. dit is misschien nog wel moeilijker dan een moeder die overleden is. dit kun je niet zomaar afronden.

ik wens jou, je man en je kinderen heel veel sterkte. haal je gemis uit je gezin. geef daar de aandacht en liefde die je tot nu toe in de bodemloze put stort.

knuff!!
En los komen van iemand die zo'n negatieve uitwerking heeft op je is moeilijk, je wil loyaal blijven maar bedenk zelf... Je betaald wel een erg hoge prijs en dat moet t je niet waard zijn.
Helemaal eens met iedereen.
quote:Plokkie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 10:14 Breek dan met je moeder als het je zoveel negativiteit oplevert. Je kunt blijven bedelen en verwachten dat ze je liefde gaat geven, maar dat gaat niet gebeuren. No way!

Trek je conclusies en hou de eer aan jezelf. Je wel of niet laten kwetsen is een keuze. Vergeet het maar liefde van haar zou ze nooit krijgen nee ... En ze gung jou niks , zij is zelf dood ongelukkig !
Wat verschrikkelijk voor je, ook dat je na alles wat ze jou en ook je gezin aandoet! dat je nog steeds haar aandacht nodig hebt. Misschien omdat je altijd nog hoopt dat ze aan jou laat zien dat ze wel om je geeft en echt van jou houdt.

Door alles wat er gebeurd is, ben ik bang dat je keer op keer teleurgesteld gaat worden. Je hebt nog steeds verwachtingen, maar helaas zij gaat ze niet vervullen.

Accepteren en afstand nemen, voor je eigen gemoedsrust.

Want ze verandert echt niet: als een mens heeft laten zien hoe ze zijn, geloof dat dan ook.

is ook zo ik blijf hopen dat ze ooit wel een liefdevolle moeder wordt maar dat zal idd niet gebeuren.Heb haar net ook uit facebook gegooid,heb trouwens de afgelopen 1,5 maand ook geen contact met haar gezocht.Het blijft idd gewoon moeilijk ik ben zo opgevoed heb nooit mijn mening mogen geven en ik wordt nu ouder en besef dat je mening geven niet slecht is.Ik heb er altijd erg veel problemen mee gehad iedereen kon over me heen lopen en nooit gaf ik mijn mening.Sinds ik op mijn werk heb wordt dit beter,ik kom nu vaker in situaties terecht waar ik mijn mening moet geven en waarin ik ook merk dat ik gewoon mijn mening mag en kan geven.

Ik pas dit nu ook in mijn prive leven toe maar het is moeilijk als het je moeder is,ze is verbaal zo dominant dat ik me altijd dan weer het kleine meisje voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven