overval

28-08-2012 11:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah las dat gisteren hier om 20.30 een overval is gepleegd op een tankstation en ik was daar om 20.00

Heb nu nog de kriebels

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt een overval in de buurt of was je daar bij aanwezig
Gebeurt hier aan de lopende band. Ik word er niet meer warm of koud van helaas.
Waar is ''hier'' Achnein? De ghetto van LA?
Geen lokale zenders kijken of verhuizen
Hier is gewoon in Nederland. Elke week een overval in mijn buurt, wekelijks oprollen van wietkwekerijen. Al twee keer op 100 meter afstand van een moord gestaan en 1 keer net 5 minuten van het winkelcentrum weg toen een gek een aantal willekeurige mensen neerstak. Vogelaarwijk
Ach, in Rotterdam en omgeving zijn overvallen inmiddels structureel, niemand kijkt er meer van op als de sigarenboer of de slijter weer eens wordt overvallen of een ouder echtpaar in hun eigen woning. Je neemt het voor kennisgeving aan, het is onbeheersbaar.
verba volant, scripta manent.
Ik vind het zo vreemd dat mensen altijd gaan zeggen: "Oh, ik was daar om zo en zo laat." Je was er niet ten tijde van de overval, punt. De mensen die het mee hebben gemaakt hebben meer recht op schrik. Beetje rare zin, maar je snapt me vast wel.
quote:truffelmaffia schreef op 28 augustus 2012 @ 11:42:

Ik vind het zo vreemd dat mensen altijd gaan zeggen: "Oh, ik was daar om zo en zo laat." Je was er niet ten tijde van de overval, punt. De mensen die het mee hebben gemaakt hebben meer recht op schrik. Beetje rare zin, maar je snapt me vast wel.Lekker spannend joh,om die zooi op zo'n manier naar je toe te trekken.
Ik heb zelf een zware overval meegemaakt, waar 3 oostblokkers de hele boel kort en klein sloegen met bijlen, en de "leider" iemand met een pistool onder schot hield. Was allemaal erg heftig, maar toen het gebeurd was had ik wel de instelling van doorgaan, de rotzooi opruimen, het is gebeurd. 1 is er opgepakt, en er is toen ook geschoten door de politie, die man die opgepakt is heeft 4 jaar gekregen, maar is inmiddels weer na ruim 2 jaar op vrije voeten.

Een gevolg is wel dat ik s'avonds prive mijn deur niet meer open doe als er aangebeld wordt en ik de persoon niet ken. Ook heb ik prive een alarminstallatie aan laten leggen. Ik ben er redelijk over heen gekomen, maar af en toe toch nog flashbacks en momenten van angst.

Ik kan ook geen opsporingsverzocht meer kijken, is te confronterend.
quote:achnein schreef op 28 augustus 2012 @ 11:40:

Hier is gewoon in Nederland. Elke week een overval in mijn buurt, wekelijks oprollen van wietkwekerijen. Al twee keer op 100 meter afstand van een moord gestaan en 1 keer net 5 minuten van het winkelcentrum weg toen een gek een aantal willekeurige mensen neerstak. Vogelaarwijk Nou ik vind dat niet echt normaal. En heel erg triest en treurig.
Ik snap je helemaal Mamasilly. Eng hoor. Ik stond gisteren om precies 20.30 te tanken. Maar dan bij een andere pomp.
quote:yette schreef op 28 augustus 2012 @ 11:47:

Ik snap je helemaal Mamasilly. Eng hoor. Ik stond gisteren om precies 20.30 te tanken. Maar dan bij een andere pomp.
Ja het leven zit vol risico's.
Dat is het ook SG! Helaas verandert er niets. Als ik kinderen zou krijgen verhuis ik direct naar een normale woonplek.
Ik kan me voorstellen dat je zo reageert als mamasilly als je het voor het eerst meemaakt. Je moet even overnieuw nadenken of je jezelf veilig voelt. Dat is na een dag wel weer voorbij en dan ga je gewoon weer verder.
Wat afschuwelijk, Savoije!
Ben nu wel bij gekomen van de schrik maar ja je gaat toch denken van bah daar was ik net

En ik ken diegene die daar werkt best Goed dus ben me echt kapot geschrokken

En het leukste is ze noemen dit de beste buurt van ons dorp maar ja Zo zie je maar het kan overal gebeuren
Las trouwens dat het jongens van 14/15 jaar waren met een vuurwapen
quote:toiletjuffrouw schreef op 28 augustus 2012 @ 11:49:

Ja het leven zit vol risico's.Precies, doodeng dat leven.
Ik zou binnenblijven de rest van je leven
quote:mamasilly2009 schreef op 28 augustus 2012 @ 11:30:

Bah las dat gisteren hier om 20.30 een overval is gepleegd op een tankstation en ik was daar om 20.00

Heb nu nog de kriebels

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt een overval in de buurt of was je daar bij aanwezigJawel, zelfs meerdere keren. Woonde daar zo'n 500 mtr vandaan. Tenminste als je het over een tankstion hebt wat in 5923 ligt!
Ja kareltje die bedoel ik ben je daarom naar tegelen gevlucht haha
Wat heftig Savoije.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mamasilly, er reageert iemand die daadwerkelijk weet wat het is om een overval mee te maken. Als je dat leest vind jij het dan nuttig je bezig te houden met kriebels die je krijgt van een situatie waar je zelf niet bij aanwezig bent geweest?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Och, ik woon in een buurt waar nogal rare dingen gebeuren zo nu en dan. En ik werk in Rotterdam zuid, ook niet echt een geweldige buurt. Ik sta er even bij stil, maar maak me er verder niet druk om, dan mij iets overkomt. Zoals Marianne Davids schrijft, het is onbeheersbaar en ik moet toch naar mijn werk/boodschappen/whatever doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven