TTTOT 11

01-08-2012 18:43 3034 berichten
Nummer 11, het gekken getal. Ook wel passend bij dit kluphuis. Wat dat betreft is elk TTTOT topic een 11.

Ergens, op een mooie open vlakte vinden wij ons kluphuis:

Ieder heeft er zijn eigen slaapkamer. Zelf ingericht en naar eigen smaak te veranderen.

Wij respecteren elkaar en elk ander.

Treed u binnen...

Het Kluplied:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Angel)
Alle reacties Link kopieren
B12 is ook zo'n vage vitamine. Ik zit op laagnormaal volgens de arts. Maar op internet lees je dan dat er doorgetest kan worden bij die waarde. Raar allemaal.

Maar ik heb ook het gevoel dat ik mezelf dan weer vanalles aanpraat dus ik laat t maar. Multi en dan moet t maar goed komen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apa:wat een gedoe zeg.. Hoe krijg je btw vitamines D??
Uitde zon
quote:peacy schreef op 29 augustus 2012 @ 09:18:

Dus ik hb een vitamine D tekort. Toch maar vitamines gaan slikken.

Als je een vit D tekort hebt aan het eind van de zomer, is er iets heel erg mis. Of heb je de hele zomer binnen gezeten?

Oh, motnong bij de weg...
Vooral van t zonnetje en ook uit boter / halvarine en vis.

Mag ik ff uit mn plaat gaan? Heb ik eindelijk zin gemaakt om het ene eigenlijk wel leuke klusje te doen. Komt die (&$%^$*(() weer mijn planning omgooien. ^(&%(^%(#^(*#$&*^&%$*((

Sorry dit trek ik niet. Ik haat het om gelleefd te worden. Weg zin in wat dan ook, pleitos, verdwenen.

[braafheidsmodus]Ja hoor ik ga dat eerst wel doen. Ja hoor ik stel dat wel uit. [/braafheidsmodus]

Motnong floofde
quote:apatura schreef op 29 augustus 2012 @ 09:23:

B12 is ook zo'n vage vitamine. Ik zit op laagnormaal volgens de arts. Maar op internet lees je dan dat er doorgetest kan worden bij die waarde. Raar allemaal.

Maar ik heb ook het gevoel dat ik mezelf dan weer vanalles aanpraat dus ik laat t maar. Multi en dan moet t maar goed komen.Ik gebruik smelttabletjes met vit B12 en foliumzuur (=B11). Omdat het via het mondslijmvlies wordt opgenomen ipv het darmslijmvlies komt er meer in mijn bloedbaan terecht (omdat darmslijmvlies beschadigd is door coeliakie).
Op apatura wat vervelend!! ( ben je trouwens iemand met n nick change??)

Peacy niet fijn vit d tekkrt
Ach floofde... Kom maar ff hier. Ik kan niet zulke lekkere knuffels uitdelen als Suus, Missy en Peacy (want niet zo'n mooie cupmaat), maar hij is welgemeend:
Mijn darmen schijnen ook in orde te zijn. Zo zagen ze er iig uit.

Maar zouden ze wel alles opnemen als je regelmatig aan de dunne bent?

Waar haal je die tabletjes?

En weet iemand of een vitamine tekort ook invloed kan hebben op de doorbloeding van je benen enzo?
Weekend: ja
quote:apatura schreef op 29 augustus 2012 @ 09:47:

Mijn darmen schijnen ook in orde te zijn. Zo zagen ze er iig uit.

Maar zouden ze wel alles opnemen als je regelmatig aan de dunne bent?

Waar haal je die tabletjes?

En weet iemand of een vitamine tekort ook invloed kan hebben op de doorbloeding van je benen enzo?

Nee.

Bij de vitamine-store.

En daar hebben ze ook wel wat wat de doorbloeding van je benen bevordert. (ondertussen denk ik hier even over na).
Apa: zoiets?

http://www.bloem.net/onde ... n/doorbloeding-bevorderen
Feit.

Vitamine D is samen met calcium belangrijk voor sterke botten en een sterk gebit. Vitamine D bevordert de opname van calcium door het lichaam. Maar dat is niet het enige. Vitamine D is ook van belang voor de weerstand en het goed blijven functioneren van de spieren.

Ons voedsel bevat geen vitamine D

Fabel.

Vitamine D zit van nature in vette vis, zoals haring, makreel en zalm. Er zit ook een klein beetje in roomboter, volle zuivel en vet vlees. En het wordt toegevoegd aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten. Voor bepaalde groepen mensen is dit - in combinatie met de hoeveelheid die onder invloed van zonlicht wordt aangemaakt - echter onvoldoende. Zij hebben suppletie nodig.
http://www.gezondheidsnet ... tenfabels-over-vitamine-d
Hoi meisjes. Ik meld me ook weer eens.

Suus, wat fantastisch dat je bent aangenomen!

Acy, mijn haar valt ook uit. Maar eet ook niet al te gezond de laatste tijd, die link had ik ook al gelegd...

Apa,

Yv, leuk hoor, een 2ling . Ik ben ervaringsdeskundige. Mijn duimen draaien overuren!

Even update van mijn kant.

Superdruk op 't werk. We gaan over 2.5 week verhuizen en zit dus tot over mn oren in de verhuisdozen. Bah.

Schoonmoeder gaat niet goed. Veel pijn. Afspraak met pijnpoli pas 11/9, kan niet vervroegd worden. Dus of meer morfine en de hele dag slapen, of pijn hebben en wakker(der) zijn... Zwaar kut.

Afgelopen weekend is de bom thuis gebarsten. Ruzie. En niet te zuinig ook. Lucht lijkt nu geklaard, maar ik hou een slag om mn arm.

Morgen worden onze kindjes 12. Pfft. Waar blijft de tijd. We vieren 't zondag. Als allles een beetje gaat, komen schoonouders wel eten morgenavond, maar da's onzeker nog.
Missy, ik denk dat je bedoelt dat het een fabel is dat er geen vit D in onze voeding zit?

Zoals het er nu staat, lijkt het of het een fabel is dat het in vette vis en boter enzo zit...
quote:yezka schreef op 29 augustus 2012 @ 09:53:

Apa: zoiets?

http://www.bloem.net/onde ... n/doorbloeding-bevorderenIk gebruik deze al: http://www.detuinen.nl/bl ... ls/bional-venal-xtra.html Dat werkt geloof ik wel. Ben benieuwd hoe t van de winter gaat.

Ik zoek nog de onderliggende oorzaak.
Ja, yez. Dat bedoel ik. Het zit niet in vette vis. Wel omega trouwens.

En aan sommige voeding word het toegevoegd. Zoals margarine
Pimpel! Verdorie, het was me al opgevallen dat ik je een tijdje niet gehoord had en wilde gisteren nog naar je vragen.

Wat krijg jij toch veel voor je kiezen momenteel zeg... Kom je nog een beetje aan jezelf toe? Ik kan me zo voorstellen dat zieke ouders alles in je leven ondermijnen. Ik hoop echt dat ze op de pijnpoli iets kunnen doen voor je schoonmoeder. Nog twee weken? Ik moet eerlijk toegeven dat toen je de eerste keer schreef dat ze in september daar terecht kon, ik dacht dat ze dat helemaal niet ging halen... Gelukkig lijkt het er op dat ik het mis had.

Ik was vorige week vrijdag in de kapel hier vlak bij en heb een kaarsje voor jullie gebrand. Ik hoop dat dat een beetje licht gegeven heeft.
Yvonne: spannend ! Gewoon nog niet gelezen! Hoop zo voor je dat het te vroeg was!!
quote:Schoonmoeder gaat niet goed. Veel pijn. Afspraak met pijnpoli pas 11/9, kan niet vervroegd worden. Dus of meer morfine en de hele dag slapen, of pijn hebben en wakker(der) zijn... Zwaar kut.

Lieve pimpel. Ik heb dat 2x meegemaakt met m'n ouders, en ook met ouders van mensen om me heen.

Zal even heel eerlijk zijn nu. Zodra ze de morfine zo ophogen dat ze diegene er slapende mee houden is het een aflopende zaak. (meestal)

Het spijt me.
quote:Morgen worden onze kindjes 12. Pfft. Waar blijft de tijd. We vieren 't zondag. Als allles een beetje gaat, komen schoonouders wel eten morgenavond, maar da's onzeker nog.Ik lees dit nu pas. Viev lag er uit bij me. Als ze kunnen komen is dat positief.
quote:missy_acy schreef op 29 augustus 2012 @ 10:05:

Ja, yez. Dat bedoel ik. Het zit niet in vette vis. Wel omega trouwens.

En aan sommige voeding word het toegevoegd. Zoals margarineDit is wat het voedingscentrum er over schrijft:

Vitamine D is nodig om calcium uit de voeding in het lichaam te kunnen opnemen en daarom belangrijk voor de groei en het handhaven van stevige botten en tanden. De belangrijkste vorm is cholecalciferol (vitamine D3).

Het lichaam kan vitamine D onder invloed van de ultraviolette straling uit zonlicht in de huid zelf aanmaken maar dit is niet voor iedereen, en onder alle omstandigheden, voldoende.

Vitamine D zit ook in eten: vooral in vette vis en eieren, en met wat lagere gehaltes in vlees. Vitamine D wordt toegevoegd aan halvarine, margarine en bak- en braadproducten.

Jonge kinderen, ouderen, mensen met een donkere huidskleur, mensen die weinig buiten komen, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven hebben meer vitamine D nodig dan de voeding kan leveren. Een tekort aan vitamine D kan botontkalking of spierzwakte veroorzaken. Bij te veel vitamine D kunnen kalkafzettingen in het lichaam
Pimpel alvast gefeliciteerd en een dikke

(sinds wanneer wordt onderhoud niet meer aangekondigd?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven