Heftige relatie - eindigen?

29-08-2012 11:05 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een break met m'n vriend. We hebben een hele intense/complexe relatie. Het is al eens eerder uitgeweest, toen door hem. Hij is militair en kwam toen net terug van uitzending. Het liep helemaal niet goed tussen ons, veel ruzie, onbegrip aan beide kanten.

Hij speelde onzettende spelletjes toen het uit was, elke keer terugkomen om vervolgens twee dagen later weer te zeggen dat ie het toch niet wilde. Hij heeft een nieuwe vriendin gekregen (terwijl hij tegen mij zei dat hij niemand had en hij bang was dat ik een nieuwe vriend zou krijgen want dat zou hij niet trekken). Hun hebben wel een paar maanden iets gehad, familie leren kennen van elkaar en al. Toen hij dat heeft uitgemaakt omdat hij mij niet kon vergeten, heb ik hem weer toegelaten in m'n leven..

Hij had super veel spijt en miste me ontzettend. Ik geloofde hem. Nog geen 1,5 jaar daarna twijfelt hij weer omdat we zoveel ruzie maakten (hij gaf mij eigenlijk de schuld daarvan) en deed hij heel afstandelijk en soms ronduit bot. Hij was super gefrustreerd, dat merkte ik aan alles. Hij was eigenlijk gewoon heel ongelukkig en deelde niks over gevoel of gebeurtenissen in z'n leven. Ik werd daardoor (weer, net als twee jaar geleden) ongelukkig en gefrustreert wat de sfeer er niet beter op maakte. Ik wilde gewoon zo graag dat het goed ging. Ik paste me helemaal aan aan hem en ben mezelf daar volledig in verloren. In plaats van rustig te praten over wat ik miste, probeerde ik het koste wat kost leuk te maken.

Toen hij op een dag een time-out voorstelde en me ontzettend schofterig behandelde heb ik in z'n laptop gekeken. Ik had een dag eerder gevraagd of er een ander was en toen zei hij dat ik 'm moest vertrouwen (maar ik had een raar onderbuik gevoel). En ja hoor, meneer flirtte ook met andere vrouw.

Heb gezegd dat ik wil nadenken. We zijn nu een maandje verder. Hij zegt alles te willen veranderen, gaat in therapie (heeft nu één sessie gehad) voor z'n negativiteit en z'n afstandelijkheid tov van andere mensen. Hij zegt wat ie allemaal anders wil gaan doen en smeekt me om een tweede kans. Ga hier echt aan onderdoor. Ik neem mezelf van alles kwalijk. Geef mezelf de schuld dat hij zo tegen me kon doen, was soms zo onzeker en verdrietig/hysterisch, ipv daadkrachtig en sterk.

Ik wil gewoon graag even mijn verhaal kwijt en erover praten met 'onbekenden'. En vraag me af of ik hem een tweede kans moet geves. Of dat ik straks waarschijnlijk weer de deksel op m'n neus krijg.
Koekje?
If you're not a priority, don't be an option!

Hij maakt jou nu wel zijn prioriteit, zegt hij, maar pas nadat jij hebt aangegeven geen optie meer te willen zijn. En da's niet voor het eerst.
Geef eens 1 goede, gefundeerde reden waarom je door zou gaan met hem? En niet zeggen dat hij zo lief is, want dat is hij niet.

Je moet door meis, er zijn veel leukere jongens op deze wereld! Jij verdient deze behandeling niet!
Nee precies, elke keer als hij me echt kwijtraakt wil hij me terug.. Maar hij zegt nu zulke waardevolle dingen dat ik zo aan het twijfelen ga of hij het nu wel wil veranderen!

En geloof me, ik weet dat ik wat sterker moet worden en meer voor mezelf moet opkomen. Hij zegt dat we daar samen aan kunnen werken en dat we allebei kunnen leren van elkaar. Klinkt zo mooi..
Koekje?
Die reden is omdat hij nu het perfecte plaatje wil vormen met mij, hij heeft een brief geschreven met alle punten die hij wil veranderen. Hij gaat in therapie.

Hij zegt dat ie voor het eerst in z'n leven liefdesverdriet heeft en dat ie daardoor alles is gaan inzien. Ik ben bang dat als ik het nu niet opnieuw probeer, ik straks zie dat hij het wel kon.. En dan heb ik iets misgelopen voor m'n gevoel.
Koekje?
Run girl Run..;)
Hij weet precies je zwakke punt. En als hij heeft wat hij wil gaat het weer net als de vorige keer.

Print dat maar uit en hang het op je koelkast!
Achnein, dat is PRECIES wat mijn vriendinnen die hem ook kennen zeggen. Dat hij me nu manipuleert. Dat hij weet dat ik hierop zat te wachten.

Maar iets in mij laat het maar niet los dat zo'n groot deel door mij komt! En dat doet pijn!
Koekje?
Zonde van je energie.....ga voor jezelf kiezen nu.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O ja, het komt door jou dat hij je zo behandelt. NOT! Jij vraagt hier toch niet om?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik denk dat je het antwoord zelf ook al weet. Een relatie hoort je meer gelukkig te maken dan ongelukkig. Een stuk meer. Dat is bij jou helemaal niet het geval, je hebt vooral een 'dramalatie'.

Maak jezelf gelukkig en breek de band.
Weetje, ik wilde er altijd voor hem zijn. En dat wist hij. Hij zei een paar dagen voordat ik het uitmaakte tegen me "Jij doet echt NOOIT ergens je best voor!!".

Maar dat is echt niet waar, ik deed juist TEVEEL mijn best. En nu zegt hij dat ook telkens "ik was echt negatief, die dinge die ik zei dat ben IK niet.. Zij was gewoon afleiding omdat het tussen ons niet goed ging...".
Koekje?
quote:leppelke87 schreef op 29 augustus 2012 @ 11:22:

Weetje, ik wilde er altijd voor hem zijn. En dat wist hij. Hij zei een paar dagen voordat ik het uitmaakte tegen me "Jij doet echt NOOIT ergens je best voor!!".

Maar dat is echt niet waar, ik deed juist TEVEEL mijn best. En nu zegt hij dat ook telkens "ik was echt negatief, die dinge die ik zei dat ben IK niet.. Zij was gewoon afleiding omdat het tussen ons niet goed ging...".Ik begrijp dat je heel erg in de details van de relatie zit, dat je je best deed en wie wat zei. Maar zie je ook dat de hele relatie totaal niet werkt? En ben je van plan daar je conclusie uit te trekken om bij hem weg te gaan?
Thanks allemaal Merk gewoon dat ik mezelf in de hoek praat dat het allemaal door mij komt, en dan voel ik me niet beter!

Weet je wat me vooral zo'n pijn doet? Dat hij liegt. Dat hij eerst zegt nee heb geen ander meisje en al 2 weken met haar was (en toen kustte hij me ook nog!). Ik was daar kapot van. Nu 1,5 jaar later gaat ie weeeer te ver door te flirten achter m'n rug om. Dat terwijl hij bijv. thuis kon komen bij mij en me kon vragen "wie heeft hier geslapen vannacht!?" Uhm, ik ... En dan verder ook niet meer erop doorgaan.. Maar snap je, hij zo jaloers en zo controlerend. En dan zelf zoiets doen. Dat getuigd toch van mij niet als gelijke zien?
Koekje?
Jullie zijn beide nog niet klaar voor een echte relatie maar jij bent ook nog niet klaar om helemaal te kappen met hem, volgens mij.

Als ik jullie was zou ik een paar keer samen naar therapie gaan. Daarnaast zou ik als ik jou was ook een therapeut/coach zoeken voor jouzelf. Sterker worden komt niet vanzelf en je wordt het zeker niet van zo'n relatie als jij niet wel/niet hebt.
Het is zoals het is
quote:leppelke87 schreef op 29 augustus 2012 @ 11:22:

"ik was echt negatief, die dinge die ik zei dat ben IK niet.. Zij was gewoon afleiding omdat het tussen ons niet goed ging...".Als hij afleiding nodig had toen het tussen jullie niet goed ging, dan had hij kunnen gaan voetballen, wandelen, een reis maken, opnieuw behangen, 'n vriend helpen met verbouwen. Maar nee, hij zocht afleiding op die manier dat hij jou kwetste. En vertikt het nog om daar verantwoordelijkheid voor te nemen ook nog. Jij bent schuld volgens hem. Dat gaat nooit veranderen, het enige dat gaat veranderen is waaraan jij volgens hem schuldig bent.
Ik denk dat ik geen keuze meer heb dan weggaan. Ben alleen zo bang dat ik iets misloop nu.

Ik klink ook erg zwak nu, dat weet ik wel. Maar ik durf hier tenminste eerlijk te zijn.
Koekje?
Loslaten loslaten loslaten. Echt. Anders zit je over 10 jaar nog in hetzelfde cirkeltje en gooi je die jaren gewoon weg.

Waarom verdien jij geen lieve en eerlijke man die van je houdt?
Kennelijk is dit zijn manier om te vluchten als dingen moeilijker gaan. Dat betekent dat het niet zomaar zal veranderen. Nu doorgaan is een tijdlang leuk, en wanneer alles weer normaal is en jullie je oude routine terugkrijgen, dan zal hij weer neiging krijgen om te vluchten. Ligt niet aan jou, maar aan hem. Hij is emotioneel gezien onvolwassen en kan een volwassen relatie niet onderhouden, volgens mij..

Dat verander je niet zomaar...Wil jij elke zoveel jaar in onzekerheid en met pijn zitten?

Soms is loslaten een groot cadeau, en dat zie je pas later in.
quote:leppelke87 schreef op 29 augustus 2012 @ 11:27:

Ik denk dat ik geen keuze meer heb dan weggaan. Ben alleen zo bang dat ik iets misloop nu.

Ik klink ook erg zwak nu, dat weet ik wel. Maar ik durf hier tenminste eerlijk te zijn.Je loopt ook iets mis als je bij hem weggaat. Een heleboel drama en hartzeer. Sterkte, je kan het en je zal je later beter erom voelen.
Ja, je gaat zeker iets missen. Namelijk de kans om iemand tegen te komen die hoteldebotel van jou is! En blijft!
quote:leppelke87 schreef op 29 augustus 2012 @ 11:27:

Ik denk dat ik geen keuze meer heb dan weggaan. Ben alleen zo bang dat ik iets misloop nu.Wat je ook doet, iets mislopen zul je altijd. Of je loopt een fantastische relatie met deze man mis, of je loopt een slechte relatie mis, of je loopt de kans op een fantastische relatie met iemand anders mis. Niemand kan in de toekomst kijken, maar jij kunt wel het heden zo inrichten dat het goed is voor jou.quote:Ik klink ook erg zwak nu, dat weet ik wel. Maar ik durf hier tenminste eerlijk te zijn.Maar dat geeft toch niks? Hier lekker oefenen met eerlijk zijn, dan kun je straks misschien makkelijker eerlijk zijn tegen jezelf en tegen je vriend. En van je zwaktes onder ogen durven komen en durven benoemen is nog nooit iemand slechter geworden.
Lees je OP nog eens en zie de patronen die zich steeds herhalen... Dan lijkt mij een conclusie niet moeilijk. Waarom ben je zo verslaafd aan zo'n type? Weten vrouwen met hun drang om 'de man te redden' inmiddels niet dat het ze toch niet lukt om hem te veranderen??
Ja, hij kwetst me en ik vraag daar zeker niet om. Hij heeft meerdere keren bewezen behoorlijk egoistisch te zijn. Niet voor mij te kiezen.

Nu ik voor het eerst echt op m'n strepen ben gaan staan is het huilen en therapie nemen omdat ie weet dat hij dingetjes 'verkeerd' aanpakte.

En daardoor word ik weer afgeremd, en ga ik denken "misschien nu.. als hij dat en ik dit doe..".
Koekje?
Dat is de verslaving die spreekt. Hoe meer drama, hoe verslavender. Maar hij zal nooit echt ervoor kunnen gaan, want dat deed hij voorheen ook niet.

Hij heeft je in de tang, de verslaving heeft je in de tang. Je wil hem, omdat hij je niet (helemaal) wilde en dus doe je alles zodat hij je echt wil. Heb je hem dan eenmaal, dan zul je je twijfelmomenten hebben....wil ik dit wel?

Wat jullie met elkaar verbindt is het telkens net niet kunnen hebben of krijgen, dat is spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven