Foto's zelfontspanner te donker
donderdag 30 augustus 2012 om 15:39
Ik heb laatst een pocket digitale camera gekocht met zelfontspanner voor ongeveer 75 euro. Prima ding waar mooie foto's mee te maken zijn. Probleem is alleen dat wanneer ik de zelfontspanner gebruik ik veel te donkere foto's krijg. Dit gebeurt niet als ik handmatig foto's maak. Op zich niet zo'n probleem alleen vind ik het jammer dat als ik 'm gebruik op bijvoorbeeld vriendinnenfeestjes we niet allemaal op de foto kunnen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
donderdag 30 augustus 2012 om 16:15
quote:sanne3210 schreef op 30 augustus 2012 @ 16:05:
Met flitser aan wordt de foto nog te donker.
Dan zit je er te ver van af. Flitser werkt alleen als je relatief dichtbij zit.
Wat daarnaast meespeelt wat mij betreft: die lensjes van die pocketcamera's zijn gewoonweg te klein om genoeg licht binnen te laten. Wil je mooie foto's binnen maken, dan heb je gewoon een grote (niet lange) lens nodig.
Met flitser aan wordt de foto nog te donker.
Dan zit je er te ver van af. Flitser werkt alleen als je relatief dichtbij zit.
Wat daarnaast meespeelt wat mij betreft: die lensjes van die pocketcamera's zijn gewoonweg te klein om genoeg licht binnen te laten. Wil je mooie foto's binnen maken, dan heb je gewoon een grote (niet lange) lens nodig.
maandag 3 september 2012 om 00:05
maandag 3 september 2012 om 08:48
Probeer eens buitenfoto's te maken met je zelfontspanner. De zelfontspanner heeft niets te maken met de instellingen van het toestel, zoals de tijd, diafragma en afstand.
De ingebouwde flitser is eigenlijk een invulflitser die er voor zorgt dat als je tegen het licht in een foto maakt en er dan voor zorgt dat bv het gezicht niet als een donkere plek op de foto komt.
Om met minder licht toch goede foto's te kunnen maken kan je gaan "spelen" met je ISO/ASA/DIN waarde spelen of . Hoe hoger het ingestelde getal, des te minder licht heb je nodig.
De ingebouwde flitser is eigenlijk een invulflitser die er voor zorgt dat als je tegen het licht in een foto maakt en er dan voor zorgt dat bv het gezicht niet als een donkere plek op de foto komt.
Om met minder licht toch goede foto's te kunnen maken kan je gaan "spelen" met je ISO/ASA/DIN waarde spelen of . Hoe hoger het ingestelde getal, des te minder licht heb je nodig.