Is dit normaal?

30-08-2012 19:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg
Dat is wat mij betreft niet normaal. Wat voel je als je er aan denkt om nog 30 jaar door te gaan in deze relatie?
Nee, dit is niet normaal, maar dat weet je zelf ook wel, anders had je er geen topic over geopend. Je hebt jezelf niet de kans gegeven om even bij te komen van de eerste relatie. Je hebt er kennelijk ook geen leermomentje uit gehaald, qua jalouzie. Een tijdje alleen zal je goed doen. Jaloersheid is een uiting van gebrek aan zelfvertrouwen, als je dat ontbreekt, gaat elke relatie op dezelfde manier aflopen.

Succes.
weg
Als de erge verliefdheid over is, dan zie je elkaar pas echt goed. Als je tot de conclusie komt dat deze relatie toch niet zo gaat als wat jij ervan verwacht, dan is dit wel een moment om voor jezelf te beslissen of het zin heeft om er mee door te gaan.

Ik heb ook wel eens een relatie verbroken omdat ik tot de conclusie kwam dat we samen gewoon geen goede combi waren, maar ik hield wel heel erg veel van hem.

Het is een van de moeilijkste dingen geweest die ik toen moest doen. Daarmee heb ik zowel mijzelf als hem een ongelukkige relatie bespaard en ons beiden de kans gegeven op iets beters.

Als het niet werkt dan werkt het niet en daar kan je beter nu reeel naar kijken dan wanneer je kinderen hebt of nadat je er jaren aan hebt besteedt.
Hoi Seara,

Vervelend , maar misschien toch beter om eerlijk te zijn over de collega .anders blijft het waarschijnlijk knagen..

Het gevoel van jaloezie en onzekerheid kan ik me voorstellen maar besef dat je hem met negatief gedrag alleen maar wegduw..

Als hij niet voor jou wilt gaan zou hij niet bij je zijn en om je altijd maar druk te maken om dingen als vreemdgaan ect. heeft geen zin , het maakt je gek...

Ga op je gevoel af en laat elkaar voelen dat jullie genoeg hebben aan elkaar.. Dan neemt jouw onzekerheid ook vast af

Sterkte!
Hoi Seara,

Vervelend , maar misschien toch beter om eerlijk te zijn over de collega .anders blijft het waarschijnlijk knagen..

Het gevoel van jaloezie en onzekerheid kan ik me voorstellen maar besef dat je hem met negatief gedrag alleen maar wegduw..

Als hij niet voor jou wilt gaan zou hij niet bij je zijn en om je altijd maar druk te maken om dingen als vreemdgaan ect. heeft geen zin , het maakt je gek...

Ga op je gevoel af en laat elkaar voelen dat jullie genoeg hebben aan elkaar.. Dan neemt jouw onzekerheid ook vast af

Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben allemaal gelijk, maar ik durf gewoon geen knoop door te hakken. Mijn ouders drukken me regelmatig op mijn hart dat ze R willen houden, en ik ben gewoon bang dat ik weer zo'n spijt krijg. Ik kan hem niet loslaten. Nu uit zich dat ook door hem te claimen. En ik voel me daar echt heel slecht over, schaam me dood.
Dat van die collega was onvermijdelijk. Want als dat niet was gebeurd, was het wel met iemand anders gebeurd.

Dat komt omdat je niet verliefd op hem bent. En verliefdheid gaat over, maar je moet niet zomaar een relatie nemen met iemand die je 'wel leuk' vindt. Dat is niet genoeg.

Dit zal je daarom vaker meemaken. Niet goed voor het vertrouwen, en je zegt dat je 'denkt' dat je van hem houdt. Nouja dan moet je er sowieso mee kappen. Want je moet het zeker weten.
En hoe weet je dan 100% zeker dat je van iemand houd? Althans, op een relationele manier?
Dan twijfel je daar iig niet meer aan.

Je kan niet zonder diegene, je deelt het liefst alles wat je meemaakt met diegene.

Ik kan het moeilijk uitleggen. Het is een gevoel, net als wanneer je verliefd bent. Dan weet je dat ook zeker. Alleen dan zonder vlinders.
Maar wat jij hierboven beschrijft voel ik ook heel erg. Ik kan niet zonder hem, en ik wil alles met hem delen. Maar aan de andere kant staan er die twijfels.
Aan gezien je verleden is het heel normaal, iedereen draagt een rugzak alleen die van jou is waarschijnlijk iets zwaarder?

Ik zeg it's time to spice it a little bit up!

Misschien een nieuwe look? Kijken wat jullie seksuele fantasieën zijn? Nieuw lenegrie setje voor jou / voor hem? Of samen een naar salsa dans lessen? Romantisch weekendje weg?

Een relatie dip is heel normaal lijkt mij vooral na 1,5 jaar. En soms heeft het een duwtje nodig in de goeie richting... En die stemmings wisselingen en wispelturigheid... it's normal je bent een vrouw en je leeft! Je bent geen robot!
quote:seara schreef op 30 augustus 2012 @ 19:48:

En hoe weet je dan 100% zeker dat je van iemand houd? Althans, op een relationele manier?

Je moet je niet blindstaren op "houden van". Je kan oprecht heel erg veel van iemand houden maar toch geen goede combinatie zijn.

Behalve "houden van" is er nog veel meer nodig om een relatie te laten slagen.

Dus kijk eens rustig naar andere zaken. Is er vertrouwen? ben je elkaars maatje? is het leuk als jullie samen dingen ondernemen? vinden jullie het fijn om samen te zijn? Heb je raakvlakken?

Een keertje ruzie is niet erg, maar elkaar constant de tent uit vechten is geen goed teken.

zo zijn er allerlei dingen om naar te kijken.

En blijf niet bij elkaar uit angst voor een onbekende toekomst of eenzaamheid.

Een goede relatie geeft energie.

En een relatie is altijd aktief werken, het gaat namelijk niet vanzelf.
quote:ThunderassMan schreef op 30 augustus 2012 @ 19:32:

Nee, dit is niet normaal, maar dat weet je zelf ook wel, anders had je er geen topic over geopend. Je hebt jezelf niet de kans gegeven om even bij te komen van de eerste relatie. Je hebt er kennelijk ook geen leermomentje uit gehaald, qua jalouzie. Een tijdje alleen zal je goed doen. Jaloersheid is een uiting van gebrek aan zelfvertrouwen, als je dat ontbreekt, gaat elke relatie op dezelfde manier aflopen.

Succes. Hele wijze woorden
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad eerst proberen de passie weer terug te brengen. Lukt dat niet dan ga ik nog eens goed nadenken over onze toekomst samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven