Geld & Recht alle pijlers

geen alimentatie, honger lijden

31-08-2012 21:17 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag van ex te horen gekregen dat hij de alimentatie niet betaald. Ik zit op dit moment in de bijstand, druk op zoek naar werk, en krijg dus (logisch) aangevuld tot het minimum.

Ik heb voor de maand september dus zo'n ¤400 te besteden. Mijn huur ligt al hoger dan dat. Verder heb ik dus ook nog 3 kinderen die moeten eten etc. Ik heb even geen flauw idee hoe ik dit moet gaan doen. Ik ben al bezig met het LBIO, en die staan op het punt om beslag te leggen. Maar het LBIO heeft wel wat meer geduld dan ik heb. Ik heb mijn ex geen reactie gegeven. Ik ben op dit moment zo boos op hem.
meldt dit bij je klant manager,

Zij kunnen je uitkering aanvullen tot minimum en de alimentatie innen bij je ex
Inderdaad als zij aanvullen tot het minimum, zou ik dat aan ze vragen.
hij wil niet meebetalen aan de kosten voor zijn kinderen? waarom niet? is het om jou te pesten...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met Soza/Dienst welzijn. Je kan het overigens ook zo regelen dat jij achteraf doorgeeft wat je het gekregen qua alimentatie, dus een volledig uitkering krijgt en pas achteraf dus gekort wordt
Zal het eens navragen. Weet dus niet zeker of ze dat hier doen, omdat de alimentatie van het minimum afgetrokken wordt waardoor ik dus maandelijks van de gemeente iets meer als ¤400 krijg. Ik zou willen dat dat LBIO eens op zou schieten. Die blijven brieven sturen, en nu heeft hij blijkbaar een laatste kans gekregen om alsnog te betalen.
Ik heb hier weinig verstand van, maar doe inderdaad wat de andere meiden zeggen! Zo snel mogelijk aan de bel trekken.

Hij moet gewoon betalen!!! Voor die 3 kinderen die ook van hem zijn! Jullie moeten toch gewoon kunnen eten, Dat hij zich niet schaamt! En trouwens, belangrijke vraag..

betaalt hij het gewoon niet of kan hij het niet?

Zodra hij het niet kan, hoeft hij ook niets meer te betalen!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ehhhh, die alimentatie mag je toch al niet houden als je in de bijstand zit.....
Soza zal je echt niet laten verhongeren hoor, of uit je huis laten zetten. Dan geven ze je een voorschot en wordt het later verrekend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Cameron10 schreef op 31 augustus 2012 @ 21:28:

hij wil niet meebetalen aan de kosten voor zijn kinderen? waarom niet? is het om jou te pesten...Dat idee krijg ik af en toe wel. Ik moet al elke maand 'zeuren' om de alimentatie, en nu betaald hij dus niet. Hij kan wel andere dingen doen zoals zelf nieuwe kleren kopen en weekendjes weg. Hij heeft een eigen zaak, en nu heeft hij een enorme grote gift gedaan aan de vrijwilligers van een goede organisatie. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik zo pissig ben. Hij biedt wildvreemde mensen (250 man) aan om gratis bij hem een 3-gangen menu te komen verorberen, maar zijn kinderen laat hij honger lijden.
quote:rara70 schreef op 31 augustus 2012 @ 21:34:

Ehhhh, die alimentatie mag je toch al niet houden als je in de bijstand zit.....Volgens mij partneralimentatie niet, en kinderalimentatie wel.
Beide alimentatievormen worden aangevuld tot het minimum, wat ik niet meer dan logisch vind.

Bij de belastingdienst wordt partneralimentatie wel meegerekend als inkomen en kinderalimentatie juist niet.
Heb je familie die je kan helpen financieel?
Ja, ik heb gelukkig een hele lieve broer die een aantal maanden terug aangeboden heeft om financieel bij te springen als ik het niet meer red.

Maarja... liever niet natuurlijk.
Ik zou de kinderen naar hem brengen met de boodschap dat je niet genoeg geld hebt om ze te voeden en te verzorgen.
Ik wilde je al een beetje geld aanbieden (ik heb ook niet veel maar kinderen zonder eten vind ik een afschuwelijk idee), fijn dat je broer je wil helpen meid en ik hoop op een constructievere oplossing binnenkort en snel een baan voor jou!
@Elanora: je bent te lief voor deze wereld.

TO: geen ervaring, maar knoop in mijn maag van plaatsvervangende machteloosheid. Sterkte.
quote:gelebus schreef op 31 augustus 2012 @ 21:17:

Vandaag van ex te horen gekregen dat hij de alimentatie niet betaald. Ik zit op dit moment in de bijstand, druk op zoek naar werk, en krijg dus (logisch) aangevuld tot het minimum.

Tot welk minimum? Bijstand is bijstand en voor iedereen hetzelfde.

Ik heb voor de maand september dus zo'n ¤400 te besteden. Mijn huur ligt al hoger dan dat. Verder heb ik dus ook nog 3 kinderen die moeten eten etc. Ik heb even geen flauw idee hoe ik dit moet gaan doen. Ik ben al bezig met het LBIO, en die staan op het punt om beslag te leggen. Maar het LBIO heeft wel wat meer geduld dan ik heb. Ik heb mijn ex geen reactie gegeven. Ik ben op dit moment zo boos op hem.

Als je ex alimentatie betaalt, wordt dit gekort op je uitkering en blijf je nog steeds op bijstandsniveau, geen euro meer.

Als je ex niet betaalt, blijft jouw uitkering gewoon op bijstandsniveau dus zul je je uitgaves hier aan aan moeten passen.
@gelebus

Regel het liever via de sociale dienst dan geld van je broer te lenen. Geld van jouw broer zou bij een controle als een schenking gezien kunnen worden en dan heb je een nog groter probleem!

Verder vraag ik mij af waarom jij afhankelijk bent van alimentatie / bijstand. Zou jij zelf kunnen gaan werken, om zo de regie over je eigen financiën terug te krijgen en macht van jouw ex over jouw financiële situatie weg te nemen?
Wat vreselijk. Is het een machtsmiddel of heeft hij echt geen geld? Hij laat zijn kinderen zo wel stikken, zeg.
quote:rara70 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 21:34 Ehhhh, die alimentatie mag je toch al niet houden als je in de bijstand zit.....TO mag de alimentatie wel degelijk houden! Echter, de alimentatie is kennelijk niet genoeg om van rond te komen en dus is de sociale dienst zo vriendelijk om dat aan te vullen tot bijstandsniveau.
Gelebus, zou je even uitsluitsel kunnen geven over het soort alimentatie dat je ex moet betalen voordat er hier een slachtpartij ontstaat?
quote:eleonora schreef op 31 augustus 2012 @ 22:31:

Ik wilde je al een beetje geld aanbieden (ik heb ook niet veel maar kinderen zonder eten vind ik een afschuwelijk idee), fijn dat je broer je wil helpen meid en ik hoop op een constructievere oplossing binnenkort en snel een baan voor jou!Ahh, echt heel lief!!
quote:rastafun schreef op 31 augustus 2012 @ 23:12:

[...]

Als je ex alimentatie betaalt, wordt dit gekort op je uitkering en blijf je nog steeds op bijstandsniveau, geen euro meer.

Als je ex niet betaalt, blijft jouw uitkering gewoon op bijstandsniveau dus zul je je uitgaves hier aan aan moeten passen.Hier is het dus zo geregeld dat ex 700 moet betalen en de rest ik van de gemeente krijg. Dus iets meer dan ¤400. Als ex niet betaalt krijg ik toch maar die ¤400
quote:nummerzoveel schreef op 31 augustus 2012 @ 23:13:

@gelebus

Regel het liever via de sociale dienst dan geld van je broer te lenen. Geld van jouw broer zou bij een controle als een schenking gezien kunnen worden en dan heb je een nog groter probleem!

Verder vraag ik mij af waarom jij afhankelijk bent van alimentatie / bijstand. Zou jij zelf kunnen gaan werken, om zo de regie over je eigen financiën terug te krijgen en macht van jouw ex over jouw financiële situatie weg te nemen?Ben bezig met werk zoeken, met een jobcoach etc. Dus binnen nu en een paar maanden hoop ik een baan te hebben. Ook juist zodat ik niet afhankelijk ben van zijn alimentatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven