Is dit normaal als je uit elkaar gaat?
donderdag 17 april 2008 om 19:34
Been at the other side. Al moet ik zeggen dat voor het telefoontje al behoorlijk de klad in onze relatie was gekomen, en Rotterdam / Groningen nogal een afstand voor een afscheidsgesprek.
Kon jíj het zien aankomen, dat 'ie klaar was met je? In dat geval kan het zijn dat 'ie het idee had dat het al duidelijk was voor je, dat het over was, en dat daar verder niet veel gedoe meer over nodig was.
Het kan natuurlijk ook gewoon een hork zijn.
Kon jíj het zien aankomen, dat 'ie klaar was met je? In dat geval kan het zijn dat 'ie het idee had dat het al duidelijk was voor je, dat het over was, en dat daar verder niet veel gedoe meer over nodig was.
Het kan natuurlijk ook gewoon een hork zijn.
donderdag 17 april 2008 om 19:48
heel herkenbaar, ik dacht ook dat problemen bespreekbaar waren, mijn vriendin dacht daar kennelijk anders over en ben waarschijnlijk ook aan de kant gezet voor een ander en het ergste vindt ik het liegen en ontkennen, als je een tijd samen bent geweest dan verdien je toch wel eerlijkheid lijkt mij!
Je moet hier zelf uit zien te komen, het dal is diep, dat weet ik, maar het is niet oneindig diep en je zult eruit komen!
Leef met je mee!
Je moet hier zelf uit zien te komen, het dal is diep, dat weet ik, maar het is niet oneindig diep en je zult eruit komen!
Leef met je mee!
donderdag 17 april 2008 om 20:08
Daarom voelt het ook zo verschrikkelijk, omdat je eerlijkheid verwacht maar het niet krijgt.
Vond dit wel toepasselijk, heb ik ergens anders van het forum afgejat:
toen ik jou verloor
verloor jij, zowel als ik
ik, omdat jij degene was waar ik zo veel van hield
en jij, omdat ik degene was die zoveel van je hield
maar van ons tweeen verlies jij meer dan ik
ik kan van een ander houden, zoals ik van jou hield
maar niemand kan van jou houden, zoals ik van je hield.
Laat zien dat je doorgaat met je leven en wat hij mist, juist dit kan goed in een klein dorp. Als jullie bij elkaar horen te zijn dan zal de tijd dat uitwijzen, mocht het niet zo zijn dan zal de tijd je wonden helen!
Vond dit wel toepasselijk, heb ik ergens anders van het forum afgejat:
toen ik jou verloor
verloor jij, zowel als ik
ik, omdat jij degene was waar ik zo veel van hield
en jij, omdat ik degene was die zoveel van je hield
maar van ons tweeen verlies jij meer dan ik
ik kan van een ander houden, zoals ik van jou hield
maar niemand kan van jou houden, zoals ik van je hield.
Laat zien dat je doorgaat met je leven en wat hij mist, juist dit kan goed in een klein dorp. Als jullie bij elkaar horen te zijn dan zal de tijd dat uitwijzen, mocht het niet zo zijn dan zal de tijd je wonden helen!
donderdag 17 april 2008 om 20:08
Sunflower en Dobber, wil jullie even sterkte toewensen. Ik heb dit gelukkig zelf nooit meegemaakt en ik vind het eerlijk gezegd keihard. Erg egoistisch.. Op deze manier is het extra moeilijk om het af te sluiten lijkt me. Je hebt niet eens een kans gekregen om het zo maar te zeggen. Ik vind jullie zeker niet overgevoelig, ik zou het precies zo ervaren. Ik zou het ronduit bizar vinden als mijn vriend onze relatie zo zou afdoen, alsof het niks heeft voorgesteld. Onbegrijpelijk. Nogmaals sterkte!
donderdag 17 april 2008 om 20:10
Sunflower, ik heb aan de andere kant gestaan. Soms ben je gewoon uitgesproken. Dan heb je (voor jouw gevoel tenminste) alles al een aantal keren gezegd en dan merk je dat het nog een keer zeggen niets uitmaakt. De boodschap komt niet aan. Heel vervelend voor de ontvanger maar ook voor de boodschapper. Ik ben ook zo iemand die verteld wat ze er van vind en over is over. Ik kan gerust daarna weer 'normaal' doen tegen iemand hoor. Ik zal niet kwaad blijven. Het feit dat je elkaar niet begrijpt (of een verschil van inzicht hebt) tja dat kan. En nee ik ben dan niet iemand die daar maar over wil blijven praten. Over is over.
donderdag 17 april 2008 om 20:21
Jouw ex heeft materieel en emotioneel weinig te bieden maar omdat jij van alle vrouwen nu en in de toekomst het meest om hem geeft, zou je recht hebben op een gesprek? Komop zeg!
Het is heel naar als je partner de relatie verbreekt. Maar inmiddels ben je drie maanden verder en staat je leven kennelijk nog altijd stil. Hij heeft zijn leven opgepakt en is een nieuwe relatie begonnen. Hij wil geen relatie meer met je en hij wil geen gesprek met je. Er zit niets anders op dan dat te accepteren en ook je eigen leven weer op de rit te zetten. Nog één ding: je kunt pas aan het einde van je leven vaststellen wie de grote liefde in je leven was en voor wie jij de grote liefde bent geweest. Daar is het nu echt nog veel te vroeg voor. Sterkte.
Het is heel naar als je partner de relatie verbreekt. Maar inmiddels ben je drie maanden verder en staat je leven kennelijk nog altijd stil. Hij heeft zijn leven opgepakt en is een nieuwe relatie begonnen. Hij wil geen relatie meer met je en hij wil geen gesprek met je. Er zit niets anders op dan dat te accepteren en ook je eigen leven weer op de rit te zetten. Nog één ding: je kunt pas aan het einde van je leven vaststellen wie de grote liefde in je leven was en voor wie jij de grote liefde bent geweest. Daar is het nu echt nog veel te vroeg voor. Sterkte.
donderdag 17 april 2008 om 20:38
Ik vind het echt niet meer dan normaal dat je na een lange relatie tenminste een persoonlijk gesprek voert voordat je er de brui aan geeft. Dat heeft je toekomstige ex toch wel verdiend?! Ik heb 6 jaar geleden mijn relatie van 5 jaar verbroken, nadat er al genoeg was gezegd. Maar mijn toenmalige vriendje had behoefte aan uitleg om de dingen voor zichzelf op een rijtje te krijgen. En natuurlijk wilde ik er met hem over praten, dat was wel het minste wat ik kon doen. Die jongen was er stuk van, ik had het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem maar te laten zitten met z'n vragen en onduidelijkheden. Ook in de tijd erna heeft ie me nog wel gebeld omdat ie iets kwijt moest en daar heb ik altijd naar geluisterd en op gereageerd, ookal had ik daar niet altijd zin in.
Jullie moeten het inderdaad maar accepteren en zo snel mogelijk verder gaan. Maar makkelijk lijkt me dat niet.
Je hebt 'closure' nodig.
Jullie moeten het inderdaad maar accepteren en zo snel mogelijk verder gaan. Maar makkelijk lijkt me dat niet.
Je hebt 'closure' nodig.

donderdag 17 april 2008 om 20:40
Ik kan je weinig nuttigs zeggen, ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen. Ik weet waar je doorheen gaat en met hoeveel vragen en onbegrip je bent achtergebleven. Mijn ex verdween na jaren samenwonen in het niets. Geen woord, hij is gewoon vertrokken, met achterlating van zijn spullen. Er waren bij ons niet eens problemen, geen ruzie of niks. Hij had me een paar dagen daarvoor nog verteld hoeveel hij van me hield en dat hij zich geen leven zonder mij kon voorstellen.
Ik heb nog geprobeerd om uitleg te krijgen via de telefoon, maar buiten een hoop geshreeuw kwam er geen zinnig woord uit. Nooit echt iets gehoord dus.
Ik ben nou een aantal maanden verder, maar ik zit nog steeds in de wanhoop, in het niet begrijpen. Het is op deze manier zo onafgesloten. Ik hoop voor jou dat je er beter mee om kunt gaan dan ik.Ik kan je maar één tip geven en dat is probeer door te gaan met je eigen leven, probeer in je eentje weer iets op te bouwen. Want hoe hard het ook is, met hem wordt het nooit meer iets, hij wil niet meer. En als je eerlijk nadenkt, wil jij dan wel iets met iemand die je zo kan kwetsen, die zo met je omgaat? Had je samen willen zijn met iemand die niet 100% voor jou gaat en die blijkbaar minder om jou geeft dan jij om hem?
Nogmaals, heel veel sterkte
Ik heb nog geprobeerd om uitleg te krijgen via de telefoon, maar buiten een hoop geshreeuw kwam er geen zinnig woord uit. Nooit echt iets gehoord dus.
Ik ben nou een aantal maanden verder, maar ik zit nog steeds in de wanhoop, in het niet begrijpen. Het is op deze manier zo onafgesloten. Ik hoop voor jou dat je er beter mee om kunt gaan dan ik.Ik kan je maar één tip geven en dat is probeer door te gaan met je eigen leven, probeer in je eentje weer iets op te bouwen. Want hoe hard het ook is, met hem wordt het nooit meer iets, hij wil niet meer. En als je eerlijk nadenkt, wil jij dan wel iets met iemand die je zo kan kwetsen, die zo met je omgaat? Had je samen willen zijn met iemand die niet 100% voor jou gaat en die blijkbaar minder om jou geeft dan jij om hem?
Nogmaals, heel veel sterkte

donderdag 17 april 2008 om 20:45
quote:wuiles schreef op 17 april 2008 @ 20:21:
Jouw ex heeft materieel en emotioneel weinig te bieden maar omdat jij van alle vrouwen nu en in de toekomst het meest om hem geeft, zou je recht hebben op een gesprek? Komop zeg!
Het is heel naar als je partner de relatie verbreekt. Maar inmiddels ben je drie maanden verder en staat je leven kennelijk nog altijd stil. Hij heeft zijn leven opgepakt en is een nieuwe relatie begonnen. Hij wil geen relatie meer met je en hij wil geen gesprek met je. Er zit niets anders op dan dat te accepteren en ook je eigen leven weer op de rit te zetten. Nog één ding: je kunt pas aan het einde van je leven vaststellen wie de grote liefde in je leven was en voor wie jij de grote liefde bent geweest. Daar is het nu echt nog veel te vroeg voor. Sterkte.Ik vind dat je een harde reactie geeft (ook al begrijp ik wel wat je wilt zeggen). Drie maanden is niks hoor! Die zijn zo voorbij, maar verdriet kan nou eenmaal langer duren. En dat pleit alleen maar voor degene die achterblijft, dat betekent dat zijn/haar gevoelens echt en oprecht zijn geweest, tot het einde aan toe.
Het is heel naar als je partner de relatie verbreekt. Maar inmiddels ben je drie maanden verder en staat je leven kennelijk nog altijd stil. Hij heeft zijn leven opgepakt en is een nieuwe relatie begonnen. Hij wil geen relatie meer met je en hij wil geen gesprek met je. Er zit niets anders op dan dat te accepteren en ook je eigen leven weer op de rit te zetten. Nog één ding: je kunt pas aan het einde van je leven vaststellen wie de grote liefde in je leven was en voor wie jij de grote liefde bent geweest. Daar is het nu echt nog veel te vroeg voor. Sterkte.Ik vind dat je een harde reactie geeft (ook al begrijp ik wel wat je wilt zeggen). Drie maanden is niks hoor! Die zijn zo voorbij, maar verdriet kan nou eenmaal langer duren. En dat pleit alleen maar voor degene die achterblijft, dat betekent dat zijn/haar gevoelens echt en oprecht zijn geweest, tot het einde aan toe.
donderdag 17 april 2008 om 20:50
Hoe langer het verdriet duurt hoe meer je van iemand hebt gehouden? Het lijkt me niet dat dat iets met elkaar te maken zou hebben. Bovendien betwist niemand dat TO oprecht van hara ex-partner heeft gehouden. Soms moet een mens zichzelf dwingen het onvermijdelijke onder ogen te zien. Misschien heeft TO wel gelijk dat haar expartner zich onheus heeft gedragen. Maar het doet er niet meer toe. Hij wil zijn leven niet langer met haar delen en haar leven zal dus zonder hem doorgaan. Als dat de feiten zijn kun je die maar beter onder ogen zien.

donderdag 17 april 2008 om 21:12
Ik vind het niet normaal om zo uit elkaar te gaan. Je hoort vind ik het fatsoen te hebben om dingen op een normale manier af te sluiten.
Maar goed, wat ik vind, daar trekt ex-niet-lief zich niks van aan. Dus wat dat betreft kun je helaas weinig anders dan je erbij neer leggen.
En natuurlijk door gaan met je eigen leven, laat je leven niet verpesten door iemand anders.
Maar goed, wat ik vind, daar trekt ex-niet-lief zich niks van aan. Dus wat dat betreft kun je helaas weinig anders dan je erbij neer leggen.
En natuurlijk door gaan met je eigen leven, laat je leven niet verpesten door iemand anders.