Ring voor driejarige
zaterdag 1 september 2012 om 11:49
Grote zus is jarig binnenkort en wil het liefst een echte ring. Van de juwelier. Wordt geen gouden natuurlijk maar alleen al een ringetje daar uitzoeken is speciaal. Ze wordt 6.
Kleine zusje wordt 3 jaar en wil alles eigenlijk hetzelfde. Is een ringetje voor haar ook een optie? Of zou ze nog te klein zijn. Lijkt me zo eng dat ze ergens achter blijft haken.
Zelf heb ik zo'n hekel aan ringen dat ik niet eens een trouwring draag dus ik weet het eigenlijk niet zo goed.
Kleine zusje wordt 3 jaar en wil alles eigenlijk hetzelfde. Is een ringetje voor haar ook een optie? Of zou ze nog te klein zijn. Lijkt me zo eng dat ze ergens achter blijft haken.
Zelf heb ik zo'n hekel aan ringen dat ik niet eens een trouwring draag dus ik weet het eigenlijk niet zo goed.
zaterdag 1 september 2012 om 11:58
zaterdag 1 september 2012 om 11:59
Ach een ringetje met bijvoorbeeld een lieveheersbeestje dat ze op zondag ook om mag en waardoor ze 'zich heul groot' voelt wat maakt dat uit? Ik zou het geven.
Nee want anders kan je geen ringetje om dan ben je te klein.
Nee want anders kan je geen ringetje om dan ben je te klein.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 1 september 2012 om 12:00
zaterdag 1 september 2012 om 12:06
quote:yezka schreef op 01 september 2012 @ 11:56:
Ik zou de driejarige uitleggen dat als zij ook zes wordt, ze een ringetje krijgt.
Zou ik ook doen, niet leuk voor de oudste als zij iets krijgt, de jongste het ook krijgt. Wat is anders de lol van groter zijn.
Voor de rest is het alleen maar "jij bent groot dus jij moet de verstandigste zijn, dus laat je zusje haar gang maar gaan "
Ik zou de driejarige uitleggen dat als zij ook zes wordt, ze een ringetje krijgt.
Zou ik ook doen, niet leuk voor de oudste als zij iets krijgt, de jongste het ook krijgt. Wat is anders de lol van groter zijn.
Voor de rest is het alleen maar "jij bent groot dus jij moet de verstandigste zijn, dus laat je zusje haar gang maar gaan "
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 1 september 2012 om 12:06
Ring met liefheersbeestje heb ik ook gehad.
Maar drie jarige iets geven, omdat zij dat wil, daar zou ik wat meer moeite meehebben.
Ze moet leren dat ze niet altijd alles krijgt wat zus ook heeft.
En voor grote zus is het zo bijzonder, en dan krijgt kleine zus het ineens ook.
Is wel heel zwart wit natuurlijk, maar toch.
Maar drie jarige iets geven, omdat zij dat wil, daar zou ik wat meer moeite meehebben.
Ze moet leren dat ze niet altijd alles krijgt wat zus ook heeft.
En voor grote zus is het zo bijzonder, en dan krijgt kleine zus het ineens ook.
Is wel heel zwart wit natuurlijk, maar toch.
zaterdag 1 september 2012 om 12:06
Ik geef geen ringetjes tot ze groter zijn. Ik heb op mijn werk te vaak ringetjes van meisjesvingers moeten afknippen met een grote tang. Vinger gegroeid, ringetje opeens te klein. Deukjes in de meestal slappe ringetjes die pijnlijk in vingers drukten en waardoor de ring er niet meer fatsoenlijk af kon. Kinderen uit hele normale gezinnen overigens, echt geen aso's die niet naar hun kinderen lijken om te kijken. Mijn dochter krijgt dus pas een ringetje als ze tegen de pubertijd gaat. Ik heb laatst voor een 12-jarige een spinningringetje in de kleinste maat gehaald. Eerder krijgt mijn kind het niet. Liever armbandjes en kettinkjes die makkelijk stuk gaan als dat nodig is!
zaterdag 1 september 2012 om 12:18
quote:liesse schreef op 01 september 2012 @ 12:02:
[...]
Jeugdsentiment! ja! En ik was toevallig wel heul heul heul errug groot met dat ringetje om!
[...]
Jeugdsentiment! ja! En ik was toevallig wel heul heul heul errug groot met dat ringetje om!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 1 september 2012 om 12:19
quote:mazzelen schreef op 01 september 2012 @ 12:18:
Als ik mijn 3 jarige alles zou geven wat haar grote zussen ook hebben, dan ging ze nu volledige in de make-up met minirok en uggs de straat op.
Nee daar moet ze écht vier voor zijn.
Als ik mijn 3 jarige alles zou geven wat haar grote zussen ook hebben, dan ging ze nu volledige in de make-up met minirok en uggs de straat op.
Nee daar moet ze écht vier voor zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 1 september 2012 om 12:59
quote:galadriel schreef op 01 september 2012 @ 12:06:
Ring met liefheersbeestje heb ik ook gehad.
Maar drie jarige iets geven, omdat zij dat wil, daar zou ik wat meer moeite meehebben.
Ze moet leren dat ze niet altijd alles krijgt wat zus ook heeft.
En voor grote zus is het zo bijzonder, en dan krijgt kleine zus het ineens ook.
Is wel heel zwart wit natuurlijk, maar toch.
tsja, ze zijn allebei dezelfde week jarig. Het is niet zo dat ik haar iets geef omdat ze het wil.
ook heeft ze niet om een ringetje gevraagd, iets anders zou net zo goed zijn.
Het is dat haar grote zus ook een soort grote voorbeeld is. Ik weet dat ze er erg van gaat glimmen als ze een ringetje krijgt en haar grote zus zou het niet erg vinden.
maar gezien de reacties, ik denk toch maar aan een ander kadootje. Ik vroeg me alleen af of het normaal was voor drie jarige een ringetje te dragen....blijkbaar niet.
Ring met liefheersbeestje heb ik ook gehad.
Maar drie jarige iets geven, omdat zij dat wil, daar zou ik wat meer moeite meehebben.
Ze moet leren dat ze niet altijd alles krijgt wat zus ook heeft.
En voor grote zus is het zo bijzonder, en dan krijgt kleine zus het ineens ook.
Is wel heel zwart wit natuurlijk, maar toch.
tsja, ze zijn allebei dezelfde week jarig. Het is niet zo dat ik haar iets geef omdat ze het wil.
ook heeft ze niet om een ringetje gevraagd, iets anders zou net zo goed zijn.
Het is dat haar grote zus ook een soort grote voorbeeld is. Ik weet dat ze er erg van gaat glimmen als ze een ringetje krijgt en haar grote zus zou het niet erg vinden.
maar gezien de reacties, ik denk toch maar aan een ander kadootje. Ik vroeg me alleen af of het normaal was voor drie jarige een ringetje te dragen....blijkbaar niet.
zaterdag 1 september 2012 om 13:02
Je zou tegen de jongste kunnen zeggen; ringetjes mogen pas met 6. Maar aan de andere kant, als ze jarig is en dat als cadeautje wil hebben, tja.
Dochter hier mocht op 3-jarige leeftijd wel van die ´meegroeiringetjes´ dragen, te koop bij speelgoedwinkels, kosten geen drol, ook geen echt zilver natuurlijk. Maar die kun je uit elkaar trekken.
Dochter hier mocht op 3-jarige leeftijd wel van die ´meegroeiringetjes´ dragen, te koop bij speelgoedwinkels, kosten geen drol, ook geen echt zilver natuurlijk. Maar die kun je uit elkaar trekken.
zaterdag 1 september 2012 om 13:19
quote:millefleurs schreef op 01 september 2012 @ 13:11:
Oh, die met zo'n openingetje is inderdaad wel een optie, had ik nog nooit van gezien. Het was ook niet dat ik het stom vind staan, maar dus gewoon teveel beschadigde vingertjes gezien bij de gewone ringetjes.Je zag ze vroeger veel op de kermis, in een geluksei.
Oh, die met zo'n openingetje is inderdaad wel een optie, had ik nog nooit van gezien. Het was ook niet dat ik het stom vind staan, maar dus gewoon teveel beschadigde vingertjes gezien bij de gewone ringetjes.Je zag ze vroeger veel op de kermis, in een geluksei.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé