Ring voor driejarige

01-09-2012 11:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grote zus is jarig binnenkort en wil het liefst een echte ring. Van de juwelier. Wordt geen gouden natuurlijk maar alleen al een ringetje daar uitzoeken is speciaal. Ze wordt 6.



Kleine zusje wordt 3 jaar en wil alles eigenlijk hetzelfde. Is een ringetje voor haar ook een optie? Of zou ze nog te klein zijn. Lijkt me zo eng dat ze ergens achter blijft haken.



Zelf heb ik zo'n hekel aan ringen dat ik niet eens een trouwring draag dus ik weet het eigenlijk niet zo goed.
Eerlijk gezegd zou ik een 3 jarige geen ring geven. Misschien een armbandje?
Alle reacties Link kopieren
Als je met je ring ergens achter blijft haken, kun je in het ergste geval je vinger verliezen. Zou het zeker niet aan een 3 jarige geven, ze raken ze ook zo kwijt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de driejarige uitleggen dat als zij ook zes wordt, ze een ringetje krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:yezka schreef op 01 september 2012 @ 11:56:

Ik zou de driejarige uitleggen dat als zij ook zes wordt, ze een ringetje krijgt.Ook dat. Ik kreeg ook geen pony omdat mijn vriendinnetje die kreeg
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ach een ringetje met bijvoorbeeld een lieveheersbeestje dat ze op zondag ook om mag en waardoor ze 'zich heul groot' voelt wat maakt dat uit? Ik zou het geven.



Nee want anders kan je geen ringetje om dan ben je te klein.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht nee , ze wil alles hetzelfde als haar grote zus? Nee dan moet je echt vier zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn, zou jij niet bang zijn dat ze het in haar mond gaat stoppen en stikt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 01 september 2012 @ 11:59:

Ach een ringetje met bijvoorbeeld een lieveheersbeestje dat ze op zondag ook om mag en waardoor ze 'zich heul groot' voelt wat maakt dat uit? Ik zou het geven.Jeugdsentiment!
Alle reacties Link kopieren
nee in haar mond stopt ze het echt niet meer. Die fase is al lang voorbij.

Een armbandje heb ik ook aan zitten denken, maar lijkt me dat je daar toch ook erg aan kan blijven haken..
Alle reacties Link kopieren
quote:yezka schreef op 01 september 2012 @ 11:56:

Ik zou de driejarige uitleggen dat als zij ook zes wordt, ze een ringetje krijgt.



Zou ik ook doen, niet leuk voor de oudste als zij iets krijgt, de jongste het ook krijgt. Wat is anders de lol van groter zijn.

Voor de rest is het alleen maar "jij bent groot dus jij moet de verstandigste zijn, dus laat je zusje haar gang maar gaan "
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ring met liefheersbeestje heb ik ook gehad.



Maar drie jarige iets geven, omdat zij dat wil, daar zou ik wat meer moeite meehebben.

Ze moet leren dat ze niet altijd alles krijgt wat zus ook heeft.

En voor grote zus is het zo bijzonder, en dan krijgt kleine zus het ineens ook.



Is wel heel zwart wit natuurlijk, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef geen ringetjes tot ze groter zijn. Ik heb op mijn werk te vaak ringetjes van meisjesvingers moeten afknippen met een grote tang. Vinger gegroeid, ringetje opeens te klein. Deukjes in de meestal slappe ringetjes die pijnlijk in vingers drukten en waardoor de ring er niet meer fatsoenlijk af kon. Kinderen uit hele normale gezinnen overigens, echt geen aso's die niet naar hun kinderen lijken om te kijken. Mijn dochter krijgt dus pas een ringetje als ze tegen de pubertijd gaat. Ik heb laatst voor een 12-jarige een spinningringetje in de kleinste maat gehaald. Eerder krijgt mijn kind het niet. Liever armbandjes en kettinkjes die makkelijk stuk gaan als dat nodig is!
Alle reacties Link kopieren
Als je het argument van eraan blijven haken gaat gebruiken; dat is natuurlijk ook zo bij je 6 jarige dochter!
Aan 3-jarige beloven, dat zij het ook krijgt als ze 6 wordt? Er zeker nu niet op ingaan, maar misschien wel een keuze geven voor een ander klein kadootje? Dit - of dat - maar zeker niet iets geven wat kleine madammeke zelf wil hebben!!!!
Als ik mijn 3 jarige alles zou geven wat haar grote zussen ook hebben, dan ging ze nu volledige in de make-up met minirok en uggs de straat op.
Alle reacties Link kopieren
quote:liesse schreef op 01 september 2012 @ 12:02:

[...]





Jeugdsentiment! ja! En ik was toevallig wel heul heul heul errug groot met dat ringetje om!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:mazzelen schreef op 01 september 2012 @ 12:18:

Als ik mijn 3 jarige alles zou geven wat haar grote zussen ook hebben, dan ging ze nu volledige in de make-up met minirok en uggs de straat op.





Nee daar moet ze écht vier voor zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een driejarige geen ring of armbandjes etc om doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:galadriel schreef op 01 september 2012 @ 12:06:

Ring met liefheersbeestje heb ik ook gehad.



Maar drie jarige iets geven, omdat zij dat wil, daar zou ik wat meer moeite meehebben.

Ze moet leren dat ze niet altijd alles krijgt wat zus ook heeft.

En voor grote zus is het zo bijzonder, en dan krijgt kleine zus het ineens ook.



Is wel heel zwart wit natuurlijk, maar toch.



tsja, ze zijn allebei dezelfde week jarig. Het is niet zo dat ik haar iets geef omdat ze het wil.

ook heeft ze niet om een ringetje gevraagd, iets anders zou net zo goed zijn.



Het is dat haar grote zus ook een soort grote voorbeeld is. Ik weet dat ze er erg van gaat glimmen als ze een ringetje krijgt en haar grote zus zou het niet erg vinden.



maar gezien de reacties, ik denk toch maar aan een ander kadootje. Ik vroeg me alleen af of het normaal was voor drie jarige een ringetje te dragen....blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook van die open ringetjes, lijkt me dat die openbuigen als ze ergens achter blijft hangen. Misshien is dat een optie.



ringetje
Ik zou een plastic sieradensetje (ring en kettinkje) uit de speelgoedwinkel cadeau doen.
Je zou tegen de jongste kunnen zeggen; ringetjes mogen pas met 6. Maar aan de andere kant, als ze jarig is en dat als cadeautje wil hebben, tja.



Dochter hier mocht op 3-jarige leeftijd wel van die ´meegroeiringetjes´ dragen, te koop bij speelgoedwinkels, kosten geen drol, ook geen echt zilver natuurlijk. Maar die kun je uit elkaar trekken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, die met zo'n openingetje is inderdaad wel een optie, had ik nog nooit van gezien. Het was ook niet dat ik het stom vind staan, maar dus gewoon teveel beschadigde vingertjes gezien bij de gewone ringetjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:millefleurs schreef op 01 september 2012 @ 13:11:

Oh, die met zo'n openingetje is inderdaad wel een optie, had ik nog nooit van gezien. Het was ook niet dat ik het stom vind staan, maar dus gewoon teveel beschadigde vingertjes gezien bij de gewone ringetjes.Je zag ze vroeger veel op de kermis, in een geluksei.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven