Dochter 10 weken
zaterdag 1 september 2012 om 11:58
DAG ALLEMAAL
Mijn dochtertje is nu 10 weken en ik geef 4keer per dag borstvoeding en 1keer een flesje kunstvoeding. Nu wil ze sinds een week overdag nog amper slapen in haar bedje.(we zitten wel aan zee met oma en opa erbij).Het is telkens een gevecht om haar te slapen te leggen. Ze brult dan alles bij elkaar.
We hebben al een redelijke routine nochtans: slapen, eten, spelen in Wipstoeltje,spelen op de Speelmat, even rustig worden in het park, rustig worden op de arm en dan bedje in. maar dat rustig worden vooraleer slapen te leggen werkt niet echt meer.
Ze iis heel alert en vecht enorm tegen haar slaap. ik zie dat ze dan echt moe is en ambetant,lastig wordt maar toch geeft ze zich niet. Iemand tips?
En ze nam ook eerst gaviscon maar ik had de indruk dat ze hiervan harde stoelgang kreeg dus ben ik ermee gestopt. Ze slikt nu wel wat meer maar is wel altijd content dus niet al teveel last denk ik.
En dan nog een vraag. Ze zevert heel veel. Is het niet nog veel te vroeg voor tandjes of kan dit nu ook al?Ze laat echt het speeksel uit haar mondje lopen de hele tijd en steekt haar tongetje ook veel uit.
Bedankt voor de reacties
Mijn dochtertje is nu 10 weken en ik geef 4keer per dag borstvoeding en 1keer een flesje kunstvoeding. Nu wil ze sinds een week overdag nog amper slapen in haar bedje.(we zitten wel aan zee met oma en opa erbij).Het is telkens een gevecht om haar te slapen te leggen. Ze brult dan alles bij elkaar.
We hebben al een redelijke routine nochtans: slapen, eten, spelen in Wipstoeltje,spelen op de Speelmat, even rustig worden in het park, rustig worden op de arm en dan bedje in. maar dat rustig worden vooraleer slapen te leggen werkt niet echt meer.
Ze iis heel alert en vecht enorm tegen haar slaap. ik zie dat ze dan echt moe is en ambetant,lastig wordt maar toch geeft ze zich niet. Iemand tips?
En ze nam ook eerst gaviscon maar ik had de indruk dat ze hiervan harde stoelgang kreeg dus ben ik ermee gestopt. Ze slikt nu wel wat meer maar is wel altijd content dus niet al teveel last denk ik.
En dan nog een vraag. Ze zevert heel veel. Is het niet nog veel te vroeg voor tandjes of kan dit nu ook al?Ze laat echt het speeksel uit haar mondje lopen de hele tijd en steekt haar tongetje ook veel uit.
Bedankt voor de reacties
anoniem_155991 wijzigde dit bericht op 01-09-2012 12:14
Reden: Spelfouten
Reden: Spelfouten
% gewijzigd
zaterdag 1 september 2012 om 12:07
zaterdag 1 september 2012 om 12:10
zaterdag 1 september 2012 om 12:13
HALLO TO
Hier werkt een speen heel goed om in te slapen. (Dochter van 7 weken)
En misschien leg je haar te laat op bed? Als ik bij Twimini te lang wacht dan gaat ze ook 'vechten'. Maar als ik haar bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed leg, dan slaapt ze zo.
Volgens mij is het nog veel te vroeg voor tandjes, maar dat kan ik mis hebben.
Hier werkt een speen heel goed om in te slapen. (Dochter van 7 weken)
En misschien leg je haar te laat op bed? Als ik bij Twimini te lang wacht dan gaat ze ook 'vechten'. Maar als ik haar bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed leg, dan slaapt ze zo.
Volgens mij is het nog veel te vroeg voor tandjes, maar dat kan ik mis hebben.
zaterdag 1 september 2012 om 12:15
Ambtenaar wordt??
Sorry.
Komt dat door de autocorrect, of is dat ook een uitdrukking die ik niet ken?
Gefeliciteerd nog met je kleine meisje!
Mijne sliep ook heel slecht overdag, toen ze zo klein was, heb niet echt tips, behalve misschien gewoon doorgaan met wat je doet, niet teveel opwinding voor het slapen of even lekker bij jou laten slapen. Ze is nog zo klein!
Sorry.
Komt dat door de autocorrect, of is dat ook een uitdrukking die ik niet ken?
Gefeliciteerd nog met je kleine meisje!
Mijne sliep ook heel slecht overdag, toen ze zo klein was, heb niet echt tips, behalve misschien gewoon doorgaan met wat je doet, niet teveel opwinding voor het slapen of even lekker bij jou laten slapen. Ze is nog zo klein!
zaterdag 1 september 2012 om 12:15
Nee hoor, tandjes kunnen best, mijn kindjes waren 10-11 weken bij de tandjes. Misschien dat ze daardoor ook slecht kan slapen. Zou haar wat langer troosten, rondjes lopen of in slaap voeden (dat deed ik veel met borstvoeden). Bedenk ook dat het aantal voedingen steeds kan veranderen, heeft ze geen honger?aangezien je ook bijvoedt met kunstvoeding kan het zijn dat jouw borstvoeding snel terugloopt, 4 voedingen per dag bij 10 weken is niet veel!
zaterdag 1 september 2012 om 12:18
Ze heeft ook een speen en die heeft ze nodig om in te slapen, maar als ze zo boos is en brult dan krijg ik haar op geen enkele manier rustig. Ook niet met speen. En van het moment dat ze in haar oogjes vrijt of zielige geluidjes maakt pak ik haar op van Speelmat of uit het park en ga dan naar haar kamer , maar meestal begint t gevecht dan al. Alsof we weet van oei nu moet ik gaan slapen.
zaterdag 1 september 2012 om 12:18
ah ok
ik denk dat en een wipstoel en een speelmat en een box misschien wat veel is. Zou iets schrappen en dan lekker bij je nemen tot ze moe wordt. Bij eerste signalen in bed leggen. Te veel prikkels kunnen ervoor zorgen dat ze niet wil slapen. het entertainment zou ik langzaam uitbreiden.
Maar waarom gaviscon? Heeft ze last van zuur?
ik denk dat en een wipstoel en een speelmat en een box misschien wat veel is. Zou iets schrappen en dan lekker bij je nemen tot ze moe wordt. Bij eerste signalen in bed leggen. Te veel prikkels kunnen ervoor zorgen dat ze niet wil slapen. het entertainment zou ik langzaam uitbreiden.
Maar waarom gaviscon? Heeft ze last van zuur?
zaterdag 1 september 2012 om 12:20
@ lotteke: maar dus maar 4 borstvoedingen, dat kan te weinig zijn om je productie op pijl te houden, zeker als je een dip hebt door bijvoorbeeld ongesteldheid die eraan zit te komen. Het klinkt alsof TO erg aan schema's doet en die kunnen BV om zeep helpen. Tijdens dips voedde ik tot 14 voeidngen per dag
zaterdag 1 september 2012 om 12:32
Ja ik dek dat ik gewoon zo verder ga doen, missen betert t als we weer thuis zijn zonder al teveel volk om haar heen.
Zal eens proberen mat en box af te wisselen. Relax is omwille van reflex. Direct mat of box dan heeft ze teveel last. En wipper vindt ze nog zo leuk.
Inbakeren wordt ze wild van. Het rare is dat ze een 3weken terug thuis beter sliep overdag. In bed bij eerste signalen vermoeidheid en dan viel ze zelf in slaap. De eerste dagen hier ook, maar daarna een gevecht. Mssn teveel aandacht?
Ze zit idd al op een redelijk schema maar geeft dit vrij goed zelf aan: 5u30,6u30 eerste voeding, 9u,10u30 voeding, spelen tot moe, slapen tot14u,15u. Spelen tot moe, slapen tot18,19u. Spelen tot moe, slapen tot22u,22u30 meestal wakker maken voor badje dan eten en dan valt ze als een blok in slaap tegen 23u.
Bedankt voor de tips! Straks ook eens in haar mondje kijken voor tandjes
Zal eens proberen mat en box af te wisselen. Relax is omwille van reflex. Direct mat of box dan heeft ze teveel last. En wipper vindt ze nog zo leuk.
Inbakeren wordt ze wild van. Het rare is dat ze een 3weken terug thuis beter sliep overdag. In bed bij eerste signalen vermoeidheid en dan viel ze zelf in slaap. De eerste dagen hier ook, maar daarna een gevecht. Mssn teveel aandacht?
Ze zit idd al op een redelijk schema maar geeft dit vrij goed zelf aan: 5u30,6u30 eerste voeding, 9u,10u30 voeding, spelen tot moe, slapen tot14u,15u. Spelen tot moe, slapen tot18,19u. Spelen tot moe, slapen tot22u,22u30 meestal wakker maken voor badje dan eten en dan valt ze als een blok in slaap tegen 23u.
Bedankt voor de tips! Straks ook eens in haar mondje kijken voor tandjes
zaterdag 1 september 2012 om 12:38
De reden van de kunstvoeding is om mij wat te ontlasten en te laten rusten terwijl mijn vriend dan de fles geeft. Ik rust veel te weinig en raak oververmoeid. Er is mij gezegd dat het geen kwaad kan voor de productie als ik elke dag de fles geef op een ander tijdstip. Bvb de ene dag voormiddag en de andere namiddag. Ik merk ook dat ze beter drinkt en ik meer melk heb als ze de voeding ervoor fles heeft gehad.
zaterdag 1 september 2012 om 12:57
Heb niet alle reacties gelezen , maar heb je de oortjes al eens na laten kijken ?
Kan zijn dat jek ind oorontsteking heeft of beginnende en dan willen kindjes vaak slecht plat liggen.
Je kan t hoofdeind verhogen door boeken onder de poten van het ledikant te zetten en een handdoek onder t matras aan t hoofdeinde doen. Dit helpt vaak al voor de oortjes en ook voor evt omhoog komen van voeding.
En dan maandag even langs huisarts om oortjes na te laten kijken..
Wat gebeurd er als je je kindje een zetpil 60mg geeft 20min voor het slapen gaan ? Slaapt je kindje dan wel in ?
Kan zijn dat jek ind oorontsteking heeft of beginnende en dan willen kindjes vaak slecht plat liggen.
Je kan t hoofdeind verhogen door boeken onder de poten van het ledikant te zetten en een handdoek onder t matras aan t hoofdeinde doen. Dit helpt vaak al voor de oortjes en ook voor evt omhoog komen van voeding.
En dan maandag even langs huisarts om oortjes na te laten kijken..
Wat gebeurd er als je je kindje een zetpil 60mg geeft 20min voor het slapen gaan ? Slaapt je kindje dan wel in ?