TTTOT 11

01-08-2012 18:43 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nummer 11, het gekken getal. Ook wel passend bij dit kluphuis. Wat dat betreft is elk TTTOT topic een 11.

Ergens, op een mooie open vlakte vinden wij ons kluphuis:

Ieder heeft er zijn eigen slaapkamer. Zelf ingericht en naar eigen smaak te veranderen.

Wij respecteren elkaar en elk ander.

Treed u binnen...

Het Kluplied:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Angel)
En zelf magere knoflooksaus maken?

Met magere yoghurt?
quote:grobbekuiken schreef op 01 september 2012 @ 12:28:

Vis eet ie trouwens ook heel graag, dus daar liggen ook voldoende mogelijkheden. We hebben hier 2 grilpannen en een contactgrill, dus vlees kan ook zo mager mogelijk gebakken worden. Verder is er met roerbakken waarschijnlijk ook genoeg te doen.

Wat de voedingsdeskundige al wel aangaf is dat als je sauzen wilt eten, je de witte sauzen beter kan laten staan. In rode sauzen zitten veel minder caloriëen. Toevallig is ie ook niet zo gek op mayo op een gebakken piepertje dus dat scheelt ook alweer. Maar ja, knoflooksaus, daar is ie wel weer gek op.Zelf knoflooksaus maken:

http://www.smulweb.nl/rec ... kkere-yoghurtknoflooksaus

Met yoghurt!
voor m'n floofde.

Toevallig vind ik JOU geweldig!!!
Oh, pfoeh....ik schrok al!

Oei, die moeder van jou wil wel heul erg graag horen hoe goed ze is hè? Als mensen zichzelf zo vreselijk ophemelen is dat voor mij meer dan genoeg reden om het tegendeel te geloven. En dat bevestig jij trouwens ook met je opmerking over wat er door de jaren heen is gebeurd.
quote:peacy schreef op 01 september 2012 @ 12:34:

[...]

Zelf knoflooksaus maken:

http://www.smulweb.nl/rec ... kkere-yoghurtknoflooksaus

Met yoghurt!Jeetje, nooit aan gedacht, stom zeg. Bedankt voor de tip!
quote:missy_acy schreef op 01 september 2012 @ 12:34:

voor m'n floofde.

Toevallig vind ik JOU geweldig!!! .

maar dat ben ik helemaal niet
quote:peacy schreef op 01 september 2012 @ 12:37:

[...]

.

maar dat ben ik ook helemaal niet....en stel je dan voor dat we dat zeggen met de houding van mijn ava!
Ben even kattenbrokken scoren, tot straks!
quote:grobbekuiken schreef op 01 september 2012 @ 12:39:

[...]

....en stel je dan voor dat we dat zeggen met de houding van mijn ava!

PeACY to the rescue!

Jouw ava, mijn floofde (in mijn naam, shh, stiekem in het geheim getrouwd) Apa kun je er ook al uithalen.. Yez eerste 2 ook al.

Shh, heb zitten puzzelen..

Wait!
quote:

PeACY to the rescue!

Jouw ava, mijn floofde (in mijn naam, shh, stiekem in het geheim getrouwd) Apa kun je er ook al uithalen.. Yez eerste 2 ook al. Wat tof!
Suus en Tzip enzo, moet ik nog even verder voor puzzelen.

*heeft zin in beschuitpap*
quote:grobbekuiken schreef op 01 september 2012 @ 12:41:

Ben even kattenbrokken scoren, tot straks!

Vind je dat nou weer niet het andere uiterste, om aan je zoon te geven??

Serieus: brood, pasta, rijst zijn allemaal potentiële koolhydratenleveranciers. Tegenwoordig wordt daar vaak heel krampachtig over gedaan, omdat je bij een structureel gebrek aan koolhydraten vaak vlot afvalt.

Het lichaam spreekt als energievoorziening allereerst de koolhydraten aan (die in het lichaam omgezet worden in suikers), en als dat er niet is, wordt direct het vet opgesoupeerd.

Klinkt aantrekkelijk, maar ik zou echt even met een deskundige overleggen of een kind zo maar op koolhydraten mag inleveren. Hij is tenslotte in de groei en heeft ze wel nodig.

Overgewicht, breek me de bek niet open, ook ervaringsdeskundige. Ik wens je heel veel wijsheid toe, grobs. Mijn moeder probeerde het ook in alle liefde zo goed mogelijk aan te pakken, maar het probleem is er nooit minder van geworden. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar het is zo moeilijk een kind ervan te overtuigen dat hij zelf moet kiezen voor de 'goede' voedingsmiddelen en dat er anders op de langere duur nare consequenties aan verbonden (kunnen) zijn.
Waarom lukken mijn planningen nooit?
Omdat je teveel pland of omdat je verkeerde verwachtingen hebt.

Ik ken het Ik heb nog regelmatig t zelfde probleem.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:sri schreef op 01 september 2012 @ 17:05:

[...]

Vind je dat nou weer niet het andere uiterste, om aan je zoon te geven?? Oh? Bugger, had echt gehoopt nu dé oplossing te hebben. Hmpf....niet dus

Serieus: brood, pasta, rijst zijn allemaal potentiële koolhydratenleveranciers. Tegenwoordig wordt daar vaak heel krampachtig over gedaan, omdat je bij een structureel gebrek aan koolhydraten vaak vlot afvalt.

Het lichaam spreekt als energievoorziening allereerst de koolhydraten aan (die in het lichaam omgezet worden in suikers), en als dat er niet is, wordt direct het vet opgesoupeerd.

Klinkt aantrekkelijk, maar ik zou echt even met een deskundige overleggen of een kind zo maar op koolhydraten mag inleveren. Hij is tenslotte in de groei en heeft ze wel nodig.

Overgewicht, breek me de bek niet open, ook ervaringsdeskundige. Ik wens je heel veel wijsheid toe, grobs. Mijn moeder probeerde het ook in alle liefde zo goed mogelijk aan te pakken, maar het probleem is er nooit minder van geworden. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar het is zo moeilijk een kind ervan te overtuigen dat hij zelf moet kiezen voor de 'goede' voedingsmiddelen en dat er anders op de langere duur nare consequenties aan verbonden (kunnen) zijn.

Ik ga ook niet zomaar aan het proberen hoor, ik denk nl ook dat koolhydraten wel degelijk belangrijk (kunnen) zijn. Voorlopig wacht ik eerst de adviezen van de deskundige af en tot die tijd kunnen we in ieder geval vast aan de slag met minder/geen suiker, vermijden van teveel vet en eten van meer fruit en groenten.

Een voordeeltje is wel dat hij zelf ook graag af wil vallen, maar tot nu toe wil hij er nog niet heel veel moeite voor doen. Dat hij ook adviezen van een bewegingsdeskundige gaat krijgen is een pré. Bovendien wil hij ook gaan fitnessen. Zodra die 10 lessen bij de deskundigen voorbij zijn, zijn er gelukkig een paar goede mogelijkheden in onze woonplaats om onder begeleiding verder te sporten. Die begeleiding vind ik voorlopig nog van groot belang en ik denk ook dat dat meer stimuleert.

Volgend schooljaar gaat hij als het goed is naar een school op 15 km. hiervandaan, dat zal grotendeels op de fiets gebeuren, behalve in de winter bij zeer slecht weer, dan rijdt er een bus. Ook dat geeft weer extra beweging.

Ach, we houden de moed er maar in.
Even gemist grobs, hoe oud is zoon?
Die is nu 12.
quote:grobbekuiken schreef op 01 september 2012 @ 19:20:

Die is nu 12.

Poeh, niet de makkelijkste leeftijd. Wordt hij gepest?

Sorry, ik heb niet alles gelezen.

Ik werd ontzettend gepest, maar mijn binding met troostsnoepen was groter dan de stimulans om af te vallen. Dat kan dus ook een gevolg zijn, hou daar rekening mee. Moeilijk grobs, ik denk met je mee.
Wat ook kan (advies kreeg ik ook): gewone suiker vervangen door rietsuiker of natuurlijke suikers. Thee met een klein lepeltje ho.ing vind ik lekkerder dan thee met een klontje. Rietsuiker gebruik ik tegenwoordig ook meer.
Apa: denk het! Had een hoop willen doen, maar amper iets van gekomen.
ff tussen door gillen.

wat vinden jullie van dit set. jurk + vest in de donkere kleur en wat voor kleur panty zou je er onder doen? Ik heb al wel bruine en zwart grijze laarzen.

http://www.expresso.nl/linas-vest-burgu ... oduct/589/

(sorry hoor dat ik zo binnen kom denderen stage is leuk en ik ga nu ff met mn depri lief wandelen)

Laters
Been there, done that, got the T-shirt.
Gelukkig wordt ie niet gepest. Tuurlijk krijgt ie wel opmerkingen en daartegen moet ie zich ook leren weren (hij is veel te lief), dat vindt ie best moeilijk.

Wat dat betreft ben ik ook wel erg blij dat hij nog een jaartje op de basisschool zit (hij heeft een jaartje lange gekleuterd), dat geeft ons een mooie periode om er mee aan de slag te gaan.

Toen ik Macho leerde kennen, was hij 116 kg. Doordat hij op z'n 24e overspannen raakte is hij heel veel afgevallen en dat is er ook nooit meer bijgekomen. Opa was ook aan de zware kant, zeker de laatste paar jaar. Ze hebben wel allemaal een zware bouw, dus mager zal hij nooit worden, maar dat is ook helemaal niet de bedoeling. Waar het om gaat is dat alles weer in verhouding komt en hij meer conditie krijgt.

Wat Macho wel opviel is dat sinds opa (Bombers beste maatje, echt 4 handen op 1 buik) is overleden (nu 1,5 jaar geleden), hij toch meer is aangekomen. Toch een beetje teveel stress. Dan nog het gebit wat niet sluit.....Kortom, genoeg om aan te werken.

Ik realiseer me trouwens wel dat het nog heel zwaar kan gaan worden, maar daar moeten we dan maar een weg in zien te vinden. Uiteindelijk gaat het om de gezondheid van m'n kind.
quote:peacy schreef op 01 september 2012 @ 19:45:

Wat ook kan (advies kreeg ik ook): gewone suiker vervangen door rietsuiker of natuurlijke suikers. Thee met een klein lepeltje ho.ing vind ik lekkerder dan thee met een klontje. Rietsuiker gebruik ik tegenwoordig ook meer. Goeie! Zoetjes zie ik nl helemaal niet zitten.
Oh, en sri, ik ben juist blij dat je meedenkt. Sommige dingen zie je als moeder gewoon niet zo, of misschien wil je ze onbewust ook niet zien....je houdt toch wel van zo'n kind, en ik ben stapel op die van ons

Maar dat betekent dus ook dat ik m'n kop niet in het zand mag steken.
Apa: hij opent niet! Iig het plaatje niet.

Grobs: fijn dat er die periode is. Nu kan hij mooi aan zihzelf werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven