is dit het einde...?

31-08-2012 20:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik maken de laatste tijd echt veel ruzie. Het loopt steeds meer uit de hand.....

Nu hebben we de laatste veel te verwerken gehad. Er is uit onderzoeken gebleken dat samen geen kinderen kunnen krijgen. Maar voor die tijd hadden we ook al veel ruzie over kleine dingen die uitlopen tot grote ruzies.

Nu zijn we samen aan het klussen geslagen en ja hoor.... weer ruzie. Ieder weekend voor de afgelopen maanden hebben we ruzie. Waardoor ik steeds meer ga denken..... heeft dit nog wel toekomst.

En ik denk dit nu niet omdat we geen kinderen samen kunnen krijgen, want voor die tijd heb ik ook al vaak gedacht op mijn spullen te pakken. Er is een tijd geweest dan we maanden geen ruzie maakten, maar op het moment is het dagelijks.

En als mijn man boos is dan schreeuwt hij de hele buurt bij elkaar waar ik me dan weer druk om maak en voor schaam..... En zo gaat het van kwaad tot erger.
Zo te horen brengen jullie niet veel goeds (Meer) in elkaar naar boven..

Als praten/communiceren nu niet meer gaat dan houd het lijkt mij al snel op.
Wat rottig voor je, dat jullie geen kinderen samen kunnen krijgen zeg! Op geen enkele manier?

Super veel sterkte alvast hiermee!

Om wat hebben jullie dan ruzie kleine dingen of grote dingen ( Die in jullie leven staan? ) Lijkt me inderdaad niet fijn alleen maar ruzie te hebben
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Balen voor jullie. Kunnen jullie er nog een positieve draai aangeven? Wil je man nog verder? Praten is de enigste oplossing....
Hmm dit klinkt eerlijk gezegd niet goed. Communiceren is hier het toverwoord, maar helaas is dat nu juist het moeilijkste en daarin gaat het vaak mis, omdat het uitloopt in een vervelende ruzie waarbij beide partijen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.

Als jullie samen geen kinderen kunnen krijgen en je verder eigenlijk geen toekomst met hem ziet zou ik denk ik een einde aan deze relatie maken, want wat is er nog leuk aan als je niet meer het beste in elkaar naar boven haalt en je wellicht onbegrepen, ongehoord of ongezien voelt.
Het samen geen kinderen kunnen krijgen lijkt me hierin toch heel belangrijk. Speelt nog mee dat het aan van beiden ligt? Of kunnen jullie los van elkaar ook geen kinderen krijgen?

Het klinkt alsof het niet meer gaat, want los van het kinderen krijgen geef je aan daarvoor ook al niet meer te willen...dan is het klaar lijkt mij.
Kan op een gegeven moment ook een manier worden om om te gaan met de moeilijkheden. Je bent beiden geschrokken en misschien wat gefrustreerd. Dan kan er zo'n sfeer ontstaan. Verwerken van verdriet doe je allebei op je eigen manier, dat is heel moeilijk omdat je 2 mensen bent die op hun eigen manier dit rouwproces meemaken. Want dat is het wel, als je zoiets te horen krijgt....onderschat niet wat voor impact dit heeft op je relatie en ook voor jezelf.

Relatietherapie of psycholoog voor jullie samen en/ of apart kan ook altijd nog.... Als jullie beiden de wil en motivatie en liefde hebben voor elkaar!

Veel sterkte!
Waarom hebben jullie toch geprobeerd een kindje te krijgen als jij er toen al soms over nadacht je spullen te pakken?
Praten jullie wel eens over de ruzies? En over wat jullie voor de kiezen hebben gekregen?

Klussen is bij uitstek iets om ruzie over te krijgen trouwens. Zelfs de beste relaties lijden hier onder....;-)
Als ik het zo lees, is het wellicht ook beter dat jullie samen geen kinderen hebben.
Been there, done that, elk detail is herkenbaar.

Weet niet hoe oud jullie zijn en hoelang al samen maar het is een fase die er bij hoort (hoe raar klinkt dat?)

Maar niet meteen opgeven. man en ik hebben loads of shit doorgemaakt (extern) en het mag een wonder heten dat we nog bij elkaar zijn, maar we zijn het, houden van elkaar, de pannen vliegen nog wel eens van het dak (zéker met samen klussen maar wij sámen hebben veel overleefd. Dat is nu zo'n band dat we vastplakken, nu inmiddels al 30 jaar.

Om met man te spreken:" we hebben dit allemaal overleefd dus we horen bij elkaar en bovendien, wie wil ons nog hebben.".

Het is ook zo'n romanticus

verder voor jou , ga ervoor want het kan.
quote:Elin_ schreef op 31 augustus 2012 @ 21:08:

Waarom hebben jullie toch geprobeerd een kindje te krijgen als jij er toen al soms over nadacht je spullen te pakken?Dit was ook waar ik gelijk aan moest denken... Of moest het kindje jullie relatie lijmen?
Praten, praten en praten. Elkaar geen verwijten maken. Probeer dichter tot elkaar te komen. Misschien is relatietherapie een idee?
Stoppen met ruzie maken. Kunnen jullie weglopen van de ruzie, of zitten jullie dan helemaal in de emotie?
Waarom blijven jullie bij elkaar? Wat is er zo mooi aan deze relatie? Wat maakt jou blij? Wat maakt hem blij?
Voor het ziekenhuis gedoe begon ging het beter als nu. Geloof dat het een druk op je huwelijk geeft. Ik loop meestal weg als we ruzie hebben. Maar bij terugkomst gaan we door. Ik schaam me vaak voor zijn uitspraken, en daar krijgen we vaak ruzie over. Herkent iemand dit?
Al relatietherapie geprobeerd? Je kunt best leren hoe je constructief van mening kunt verschillen. Als je daar beiden voor open staat tenminste. Een stopteken afspreken voor als je merkt dat het uit de hand begint te lopen is een eerste stap.
quote:rosa007 schreef op 01 september 2012 @ 17:27:

Ik schaam me vaak voor zijn uitspraken, en daar krijgen we vaak ruzie over.Nee, maar begrijp ik goed dat jij hem aanspreekt op een uitspraak, en dat daarop ruzie volgt? Dan lijkt het probleem mij simpel: stop daarmee. Of denk ik dan te simpel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven