iets lekkers met broccoli

29-08-2012 17:01 36 berichten
ik wil iets maken met broccoli straks.

heb van alles in huis, pasta, wraps, patat aardappels, geitenkaas enzovoort.

heeft iemand een lekker idee? liefst vegetarisch (wat ik niet ben, maar iedere dag vlees eten vind ik niet nodig)
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2012 @ 17:30:

Brocolli kun je ook alleen met gewone kaas in bladerdeeg doen.

Loopt creme fraiche er niet uit? Lijkt me zo dun.

Nee,die dikt in,misschien door de champignonsoep word hij dik zeg maar,en je moet hem laten stollen in de koelkast he.

Word een soort smeerbaar iets met de dikte van sandwichspread ofzo,kan je zo in de bladerdeeg scheppen.
Broccolisoep
lilla nee je bent niet de enige, ik vind het eigenlijk ook niet heel erg lekker. vandaar dat ik er iets leuks mee wilde maken, want gekookt smeer ik ze liever in mijn haar

het is geworden een broccoli soepje. ik vond stokbrood erbij saai, dus heb ik een soort van spinazie geitenkaas bladerdeeg flapjes erbij gemaakt. mijn vriend alias de chef (hij is kok, maar is net thuis dus ging ik koken...) vond die soep erg lekker, die flapjes wat minder. ik had niks fout gedaan, maar hij houdt niet zo van spinazie. fijn, nu heb ik er vier (wie houdt er nou niet van spinazie! dat vind ik dan wel weer erg lekker...)
Ik vind pasta met broccoli, champignons, walnoten en room ook erg lekker.
#lilalinda, vind er ook niet veel aan.. Wel weer beter dan bloemkool... (hoewel die met kerrie wel weer lekker is, maar daar houd mijn gezin dan weer niet van! Zucht)
Gestoomde broccoli en aardappels in groentesaus en daarbij gegrilde vis.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ala jullie een broccoli soep maken, hoe maken jullie die dan?

Vindt het altijd wel weer leuk om iets nieuws uit te proberen, en zeker met een recept waarvan ik weet dat die in de smaak valt.
Stukjes kipfilet wokken, stronkjes broccoli erbij met een kopje water tot ze beetgaar zijn, op smaak brengen met goede ketjap of terriyakisaus en een flinke hand cashewnoten erbij. Serveren met mihoen of rijst.
Broccoli taart:

Je hebt nodig;

-broccoli

- bladerdeeg / deeg voor hartige taart

- eieren

- room

-tomaatjes (als je die lekker vind verwarmt

- uitje

-champions

-geitenkaas

- en alle andere groente die lekker zijn bij broccoli

Broccoli voor koken, bladerdeeg laten ontdooien en in een springvorm leggen, dan de overige groente aan fruiten in een koekenpan. Broccoli erbij, eieren en room erdoorheen husselen en in de spring vorm doen. Geitenkaas eroverheen verkruimelen. De randen van het deeg terug klappen over het mengsel en dan in de voor verwarmde over op 220 graden 45 minuten afbakken.
Van broccoli kan je ook een lekker pesto maken, zeker een aanrader! Pasta met broccolipesto.

Of een ovenschotel met broccoli en merguez. In beide gerechten proef je de broccoli wel goed, maar zijn er ook voldoende andere smaken zodat de broccolismaak niet saai wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven