Zooooo klaar mee....

31-08-2012 22:10 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond na de zoveelste uitbarsting (in restaurant notabene...) besloten om een punt achter mijn relatie te zetten.... Ik kan niet meer... Relatie van 4 jaar, met de nodige ups en downs... Mijn vriend vertoont tekenen van een narcistische stoornis, weet niet of hij officieel dusdanig te beoordelen is, maar alle kenmerken herken ik in hem....

Ik ben zoooo moe van het vechten, het altijd maar commentaar krijgen, nooit eens iets terug kunnen zeggen.....

Hij is na thuis komst meteen naar bed gegaan, ik zit nog beneden... Dit keer ben ik zeker van mijn zaak, het is klaar, ik kan echt niet meer...

Wat wil ik met deze topic? Geen idee, maar even opschrijven waar ik mee worstel denk ik....

Thanks for reading....
quote:keukenstoel schreef op 31 augustus 2012 @ 23:43:

De diagnose narcist mag je als mens zelf stellen als je herkent wat er met je gebeurt en wat voor gedrag je bij je partner ziet.

Dat zijn nm de enige met mensen die dichtbij staan die het waarnemen.

Bovendien is de narcistische persoonlijkheid uit de DSM gehaald dus ook niet meer officieel vast te stellen.

Wauw, heb ik voor niks psychologie gestudeerd, minstens 1 diagnose mocht ik m'n hele leven dus al stellen. Welke mag iedereen nog meer doen? Mag autisme ook, dat wordt namelijk ook graag ingebracht op het forum? En borderline? Accepteren de zorgverzekeringen deze diagnose dan ook?

Kijk, als iemand narcistische trekjes ziet in zijn of haar partner en daarom de relatie wil verbreken is dat zijn/haar goed recht. En als Amand hier op het forum ons er op wil wijzen dat er wel erg veel mensen met de diagnose 'narcisme' aan komen zetten als ze niet (meer) met hun partner kunnen communiceren is dat zijn goed recht. En natuurlijk is het jouw goed recht om te claimen dat iedere leek narcisme kan diagnosticeren. Maar het is mijn goed recht om dat belachelijk te vinden
quote:jibba schreef op 01 september 2012 @ 00:13:

[...]

Jij haalt het kind van TO erbij. Vind jij het dan normaal hoe de vriend van TO zich gedraagt? Dan moet je daar maar bij blijven omdat je relatie niet mag mislukken als je een kind hebt?Ik heb geen idee hoe de vriend van TO zich gedraagt. Ik kan alleen maar het (gekleurde) beeld van TO lezen. Haar kind heeft te maken met het feit dat na 4 jaar een prominent persoon uit haar leven verdwijnt. Dat is het gevolg van het mislukken van de relatie. Hoe TO dat voor zichzelf verklaart is van geen belang voor dat kind (hoop ik van harte).
quote:amand1969 schreef op 01 september 2012 @ 00:18:

[...]

Ik heb geen idee hoe de vriend van TO zich gedraagt. Ik kan alleen maar het (gekleurde) beeld van TO lezen. Haar kind heeft te maken met het feit dat na 4 jaar een prominent persoon uit haar leven verdwijnt. Dat is het gevolg van het mislukken van de relatie. Hoe TO dat voor zichzelf verklaart is van geen belang voor dat kind (hoop ik van harte).Hoe ben jij eigenlijk altijd van je relaties afgekomen?
quote:amand1969 schreef op 01 september 2012 @ 00:18:

[...]

Ik heb geen idee hoe de vriend van TO zich gedraagt. Ik kan alleen maar het (gekleurde) beeld van TO lezen. Haar kind heeft te maken met het feit dat na 4 jaar een prominent persoon uit haar leven verdwijnt. Dat is het gevolg van het mislukken van de relatie. Hoe TO dat voor zichzelf verklaart is van geen belang voor dat kind (hoop ik van harte).

TO schreef dat haar vriend haar met de regelmaat van de klok dik, passief, slecht en dom noemt, dat hij een scene getrapt heeft in een restaurant als zij alleen maar aangeeft dat ze zijn opmerkingen niet erg op prijs stelt.

Dat kun je een gekleurd beeld noemen maar het klinkt mij in de oren als onacceptabel. Als haar kind regelmatig getuige is van de denigrerende opmerkingen/geschreeuw van deze meneer is het beste wat ze kan doen hem eruit trappen.
Ik vind ook dat ze uit die relatie moet hoor, Jibba. Echt.
quote:amand1969 schreef op 01 september 2012 @ 00:28:

Ik vind ook dat ze uit die relatie moet hoor, Jibba. Echt.Nou, wat doe je dan moeilijk?
quote:mazzelen schreef op 01 september 2012 @ 00:29:

[...]

Nou, wat doe je dan moeilijk?Het staat er allemaal hoor, mazzelen. Gewoon lezen.
quote:very__cherry schreef op 01 september 2012 @ 00:31:

[...]

Niet zo'n heldere kijk op partnerkeuze Maz, dat schijnt een lineair verband met elkaar te hebben.Wanneer een relatie mislukt is dat zo'n beetje de enige conclusie die je met zekerheid kunt trekken: de partnerkeuze is verkeerd geweest.
quote:amand1969 schreef op 01 september 2012 @ 00:28:

Ik vind ook dat ze uit die relatie moet hoor, Jibba. Echt.

Oh gelukkig, zijn we het daar over eens

De term 'narcist' wordt op veel mannen geplakt maar ik denk dat veel mannen narcistische trekken gaan vertonen als ze de kans krijgen en geen/niet genoeg tegengas van hun partner krijgen.

Dan nog is het geheel zijn eigen verantwoordelijkheid dat hij zo ongelooflijk gemeen tegen TO doet en is hij dus gewoon geen leuk mens. Weg ermee dus!
Graag on-topic blijven. Off-topic posts zijn verwijderd.

Groet,

Moderator viva forum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:ModeratorViva schreef op 01 september 2012 @ 09:48:

Graag off-topic blijven. Off-topic posts zijn verwijderd.

Groet,

Moderator viva forum.
Thnx mod.
Maakt het wat uit dan, of hij echt een narcist is? Mag je een relatie niet verbreken als hij alleen maar een lul van een vent is?Wordt het ineens het erger als, in plaats van gewoon een botte lul, een narcist je uitmaakt voor van alles wat lelijk is? Biedt het etiket narcist een hoger slachtoffergehalte en extra begrip van de buitenwereld of zo?

Ik denk dat je zo langzamerhand de halve mensheid wel af kan schrijven als narcist, niet in de laatste plaats alle dames op het forum die hier rondschrijven over "zelfrespect" en die hoogt van de toren blazen over "dumpen, dat zou ik niet pikken" bij elk vergrijp van de partner.

@TO: sterkte. Relatie verbreken is kut. Verdergaan met een man die je zo behandelt is nog erger.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:aumentar schreef op 01 september 2012 @ 00:03:

Vrouwen kunnen er ook wat van, maar over hun gedrag gaat het voor het gemak meestal niet in dit soort topics.

Klop, ik ken een vrouw met narcistisch gedrag. Wat niet wil zeggen dat ze er ook een is. Het is gewoon iemand die haar vriend al 6 jaar tot wanhoop drijft met vernederend gedrag. De relatie is een knipperlicht. Ik snap niet hoe een beetje vent dat op zich laat zitten en steeds op hangende pootjes teruggaat. Maar ja andermans boeken zijn duister te lezen.

TO, verlaat dit zinkende schip, want hoe langer dit duurt des te moelijker wordt het om er definitief uit te stappen.

Narcist of niet, je hoeft dit gedrag absoluut niet te nemen.
quote:BWitched schreef op 01 september 2012 @ 10:34:

Maakt het wat uit dan, of hij echt een narcist is? Mag je een relatie niet verbreken als hij alleen maar een lul van een vent is?Wordt het ineens het erger als, in plaats van gewoon een botte lul, een narcist je uitmaakt voor van alles wat lelijk is? Biedt het etiket narcist een hoger slachtoffergehalte en extra begrip van de buitenwereld of zo?

Ik denk dat je zo langzamerhand de halve mensheid wel af kan schrijven als narcist, niet in de laatste plaats alle dames op het forum die hier rondschrijven over "zelfrespect" en die hoogt van de toren blazen over "dumpen, dat zou ik niet pikken" bij elk vergrijp van de partner.

@TO: sterkte. Relatie verbreken is kut. Verdergaan met een man die je zo behandelt is nog erger.Eens. Ik word zo moe van het plakken van die etiketjes. Of die 'er zijn veel meer narcisten, de meeste worden nooit gediagnosticeerd omdat ze niet naar een arts willen' -theorieen.
Als je er een etiket op plakt dan is dat waar het aan ligt en hoef je niet te kijken naar je eigen aandeel in het mislukken van de relatie...
Ik heb niet de intentie om een etiket te plakken, ik noemde het zo, zodat dan enigszins duidelijk wordt hoe hij zich gedraagt... Topic wordt anders zo lang... Ik zie in die kenmerken een heleboel bij hem terug, dus het was om even aan te geven hoe hij een beetje in elkaar steekt... Mijn excuses als ik iemand hiermee voor het hoofd heb gestoten, dat is absoluut nooit mijn bedoeling geweest!
Hij zal zich iig als een egocentrische zak hebben gedragen . En, ben je er al uit hoe je dit gaat aanpakken en hem de deur wijst? Goed dat je er klaar mee bent, hou dat gevoel vast en doe wat je moet doen.
ik heb liever de langere uitleg, zodat ik evt. zelf kan denken dat e.e.a. naar narcistisch gedrag neigt. Ook omdat het altijd al zeer gekleurd is, daar het jouw beleving is. Ik vraag me altijd af hoe gaat een gesprek, in een restaurant nog wel, opeens die kant op dat er niet alleen een 'je bent dik', maar ook een lelijk en dom en dit en dat bij word gehaald.... vreemd.
Hij is weg... Nadat we vanmiddag hebben geprobeerd te praten is het wederom uit de hand gelopen, hij heeft een tas gepakt en is gegaan... Vermoedelijk naar zijn ouders, geen idee.. Heb in mijn woede geroepen dat hij daar blijven kan....

Pffff wel heftig.... Nu dus definitief....

Kan niet eens zeggen of ik nu verdrietig of boos of teleurgesteld ben... Moet het even op mij in laten werken denk ik.....
Geef jezelf even de tijd . Maar krijg nou geen spijt ajb, het is in feite keurig opgelost en je kunt je nu het beste gaan richten op weer een leuk leven leiden met je kind.

Schrijf anders op wat er allemaal mis was, waar hij je voor uitschold, hoe hij je kleineerde en lees dat door mocht je twijfelen.
Thanks Pastiche... Klopt helemaal, want het verleden heeft geleerd dat hij hier volgende week weer met hangende pootjes aan de deur staat... Wordt lastig, dat besef ik mij heel goed, maar ik kan dit keer echt niet meer... Zo moe van het leven met zo'n ingewikkelde persoonlijkheid....

Lastig omdat we ook hele mooie momenten hebben gehad... Anders had het uiteraard geen 4 jaar geduurd....

Thanks!
Goed dat de knoop is doorgehakt.

Heel veel sterkte de komende tijd, je hebt hoe dan ook wel dingen die je verwerken moet.

Maar afgaande op je post denk ik wel dat dit beter voor jou en je kind is. Laat je niet door hem ompraten als hij bij je terug wil komen. Je hebt hem niet nodig, en zult vast gelukkiger zijn zonder hem met zijn vervelende gedrag.
En nu vasthouden aan je beslissing, TO. Sterkte!
quote:pastiche schreef op 01 september 2012 @ 20:12:

Geef jezelf even de tijd . Maar krijg nou geen spijt ajb, het is in feite keurig opgelost en je kunt je nu het beste gaan richten op weer een leuk leven leiden met je kind.

Schrijf anders op wat er allemaal mis was, waar hij je voor uitschold, hoe hij je kleineerde en lees dat door mocht je twijfelen.En andere sloten in de deur zetten. Sterkte in deze moeilijke tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven