Is dit alles- gevoel

01-09-2012 20:51 82 berichten
.
Ps: ik vind het erg lief dat jullie zo doorvragen en mij proberen te helpen tot wat inzichten, echt heel leuk dat jullie zo je best doen!
En dat emigreren/ b&b starten is maar een voorbeeld he.

Het liefst trek ik gewoon rond maar zelfs ik als dagdromer en impulsieveling begrijp dat dat echt niet kan met een kindje, die heeft gewoon een basis nodig.

Vandaar het b&b alternatief wat ook al een tijdje door mijn hoofd spookt dus.
Alle reacties Link kopieren
doe eens impulsief, maak een plan.

-compromis jij-echtgenoot ( half jaar hier, half jaar daar bijv)

-welk land, en wat zijn de regels, prijzen en andere belangrijke dingen daar.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 02 september 2012 @ 00:03:

doe eens impulsief, maak een plan.

-compromis jij-echtgenoot ( half jaar hier, half jaar daar bijv)

-welk land, en wat zijn de regels, prijzen en andere belangrijke dingen daar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hee, daar zeg je wat...... Half jaar hier, half jaar daar.. Misschien krijg ik hem dan wel zover! (nadat ik een serieus goed plan heb uiteraard).
heb je serieus nog niks uitgezocht?
wij slapen nooit.
je mijmert wat uit het raam over de weilanden, zeg maar.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 02 september 2012 @ 00:11:

je mijmert wat uit het raam over de weilanden, zeg maar.

Maakt denk ik niets uit als je morgen kan kiezen om op daadwerkelijk doen over te gaan. Behalve misschien als je elke dag kiest om het morgen maar eens te gaan uit zoeken of doen. Gelijk denk ik: Voor sommige mensen is dat ook weer helemaal geen probleem, die voelen zich er prima en rustig bij om elke dag te kiezen om morgen wat te gaan doen.

Alleen als ik zoals TO onrust en ontevredenheid zou voelen, zou ik kiezen om wel te gaan doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
als je echt iets wilt moet je er iets voor doen, anders blijf je mijmeren. en dat schiet niet op.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 02 september 2012 @ 00:19:

als je echt iets wilt moet je er iets voor doen, anders blijf je mijmeren. en dat schiet niet op.Yep.
Je bent nog jong en lekker actief met hardlopen. Heel goed. Je kan je energie niet helemaal kwujt in dat thuismoederen. Dan zou ik gaan werken, je zult zien dat je dan aardig je handen vol hebt.
Ja maar kijk, ik was 22 toen ik onverwacht zwanger raakte, moeder werd, we zijn getrouwd (en nee, geen spijt!) dus er is veel gebeurd de afgelopen tijd.

Mijn man is helaas juist totaal niet impulsief en moet je echt rustig voorbereiden, met kleine dingen al.

Dus ik verspeel echt mijn kansen als ik met een uitgedacht plan en berekeningen aankom bij hem, al is dat een vrijblijvend voorbeeld voor hem. Dan voelt hij zich al overrompelt. Logisch ook wel, maar hij heeft dat best extreem dus daarom droom ik nu over opties waar hij mee zou kunnen instemmen.

Dan zul je nu denken: voor zo'n man is het dan niks om met de dag te leven in een hele andere omgeving, laat staan rondtrekken. Maar tijdens vakanties is hij dus totaal niet meer zo gestressed, is alles mogelijk, is hij impulsief, zooooo fijn. Ik heb soms het gevoel dat dat dorpsgevoel hier (ons-kent-ons) ook hem wat 'saaier' maakt, als we weg zijn is hij heel anders. Zelfs met dagjes weg. Hij is erg bezig met wat anderen vinden, is erg makkelijk (ik vind dat hij over zich heen laat lopen om maar iedereen te vriend te houden) en doet dus geen impulsieve dingen, als we weg zijn wel.

Tot zover de karakterschets van mijn man, haha..
nu denk je al helemaal voor je man, terwijl je zelf nog niet eens een realiseerbaar plan hebt gemaakt.

simpel gezegd zoek je al excuses waarom je het niet doet.
wij slapen nooit.
get a job
Het is echt de reden.

Ik wil eerst gewoon met hem praten over het ídee al. Als hij positief reageert, ga ik pas dingen uitzoeken.
jij denkt in de verkeerde volgorde.

maar goed, ik hoop dat het je lukt.
wij slapen nooit.
Als mijn man een rokerig dartcafe wil openen (iets wat ik dus niks vind bijv) en dit nauwelijks serieus met mij bespreekt, en aankomt met plannen en berekeningen, zou ik het ook een beetje benauwd krijgen Net of ik er al vanuit ga dat hij mee moet, snap je
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 september 2012 @ 00:33:

get a jobDat eerst.
Als je gaat werken heb je niet alleen iets te doen maar ook geld om te reizen!
Huisvrouw in een gehucht, met klein kind en dat als je zo bloedjejong bent als jij. Logisch dat je niet lekker in je vel zit, wat een nachtmerrie zo'n leventje. Ga wat doén meid. Straks heb je spijt dat je je leven zo aan je voorbij hebt laten gaan.
Vind je het trouwens niet eng om zo volledig afhankelijk te zijn van je man, financieel gezien? Juist omdat je een kind hebt....
Goeiesmorgens....

Emigreren speelt bij mij, en ons, ook al jaaaaren.... We zijn regelmatig 'geëmigreerd' van de ene kant van Nederland naar de andere, en weer een nieuwe plaats en baan, en nog een....dus dat gevoel van onrust kan ik wel een beetje kwijt zal ik maar zeggen. Het scheelt wel enorm als je dat gevoel samen met je partner hebt...

Nu heb ik rust op m'n nieuwe stek, maar we sluiten echt niet uit over zoveel jaar weer de koffers te pakken of om echt ver weg te gaan....

En brunetteparis, zorg dat je man weet wat je voelt....wat er bij je speelt. Delen is idd heel belangrijk, ook al heeft hij een heel ander idee van de toekomst! Jij moet je ei wel kwijtkunnen. Dus niet je koffers pakken , maar wel duidelijk laten weten wat jij best zou willen. Wat jullie er dan samen mee doen zal de

toekomst uitwijzen toch?!
TO, ik denk dat je ook heel veel hebt gemist! Je bent al sinds je 20e samen met deze man.

Eigenlijk heb je gewoon heel je studententijd gemist, een tijd om uitdagingen en kansen te op te zoeken, grenzen te verkennen, fouten te maken, reizen, voor het eerste op jezelf, vrienden, vriendjes, veel feesten, puur spontane acties, niet precies weten hoe dingen gaan lopen. Ik zou er ook niet aan moeten denken die tijd niet te hebben meegemaakt.

Dus dat gevoel van 'is dit het nou', dat is wel te snappen. Je hebt niet echt de kans genomen om je wilde haren te verliezen.

Dat gezegd te hebben, de 'oplossing' kan alleen maar uit jezelf komen, jij moet jezelf happy gaan maken!
Toen ik 18 was had ik dat ook (zonder kind) Ik had mijn baan toen opgezegd en ging er vandoor. Een jaartje later ging ik gillend terug naar Nederland. Gelukkig kon ik al vrij snel weer aan de slag. En ik dacht wel 'uitgefladderd' te zijn.

Toen kocht ik een appartement. Helemaal blij, tot ik er goed en wel in zat, het zou namelijk niet meer zo makkelijk zijn om nog te gaan reizen.

Nu ben ik de uitdaging gaan zoeken in mijn baan, en gevonden!

Al zou ik nog wel graag hetzelfde willen doen als nu, alleen dan in het buitenland. Ik heb die kans ook wel gekregen, maar ik heb gekozen voor zekerheid, een vaste baan en dicht bij mijn familie zijn. Dat ik die kans voorbij heb laten gaan, daar heb ik geen spijt van, al zou ik het zo wel graag nog een keer willen, maar ik weet dat het momenteel gewoon niet verstandig is.

Probeer op andere manieren uitdagingen in je leven te hebben, begin een webwinkel, begin een bakker op de hoek, wordt freelancer in dingen waar je goed in bent.

En is het gewoon niet al een uitdaging alleen, om uit deze dip te komen?
En idd geen uitgewerkt toekomstplan aan hem voorleggen. Dan voelt de ander zich al volledig gepasseerd voordat je ook nog maar ergens mee bent begonnen. Dat kan echt niet.... Gevoelens duidelijk maken is delen en houdt je samen. Als het goed is brengt dat je juist dichter bij elkaar....omdat je de ander een inkijkje geeft in je diepste zieleroersels... Zo geef je de ander ook de tijd en de rust om aan het idee te wennen hoe je in elkaar steekt. Dat is nodig, en veel begrip over en weer, om uiteindelijk tot welke beslissing dan ook te komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven