Is dit alles- gevoel

01-09-2012 20:51 82 berichten
.
@ financieel afhankelijk zijn : Nee, niet erg nee. We hebben afspraken gemaakt bij de notaris en mocht er echt een enorm drama gebeuren dan kan ik altijd bij mijn ouders terecht.

Bovendien is dit maar tijdelijk

Septembergirl: Die heb ik zeker wel gehad. Op mijn 14e ging ik elke week al uit, heb scharrels gehad, vakanties zonder ouders, 1 jaar in mijn eentje gewoond en nog 1 jaar op kamers.

Dus hoewel ik vroeg gesetteld ben heb ik wel wild geleefd een poosje.

Feerique: Wel fijn dat jullie beiden dit gevoel hebben, mijn man heeft het niet

Ik ga het er binnenkort wel over hebben.

Iets voor onzelf beginnen lijkt mij echt heel erg leuk.

Mocht hij echt nevernooitniet willen verhuizen, hoop ik dat we iets anders kunnen bedenken om toch regelmatig naar het buitenland te gaan, ipv een paar dagen per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Count your blessings en zoek die spanning in kleine dingen. Je kunt nu eenmaal niet halsoverkop een wereldreis gaan maken met een baby.

Misschien toch iets van vrijwilligerswerk al is het maar voor een ochtendje, nieuwe hobby of thuis werk??
Ik begrijp dat het altijd goed is om te werken of een nieuwe hobby te heben, maar daar gaat het me helemaal niet om.

Jullie bedoelen denk ik meer dat ik dan meer afgeleid ben of te druk ben om na te denken/te dromen en ik die dromen dus naar de achtergrond stop.

Door bijv te gaan zwemmen, dansen of werken heb ik het drukker maar doe ik niets met het gevoel om samen met mijn gezin ergens ver weg in een mooi land opnieuw te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
En een idee is misschien nog om eens op vakantie te gaan bij of in contact te komen met mensen, Nederlanders, die in het buitenland iets voor zichzelf zijn begonnen. Zo krijg je een echt inkijkje, ipv al die achterlijke, geregisseerde tv programma's die erover zijn...je kent ze wel.... En misschien is er nog wel eens tijdelijk werk bij zulke lui. Kun je kijken of het echt iets voor je is zonder eerst alle schepen achter je verbrand te hebben. Kan een 'veilige' start zijn voor alle partijen....!

Als wij ons B&B beginnen hihi..ben je in ieder geval van harte welkom ;-)!
Ik denk in ieder geval ver weg in een mooi land niet romantiseren.

Daar kom je uiteindelijk ook in een bepaalde sleur terecht, met het verschil dat je misschien de taal en gewoontes niet zo goed kent en dus nog meer 'alleen' op de wereld zit.

Ik zou proberen wat meer realistischer dromen te stellen. Is het mogelijk om (op termijn) te verhuizen naar wat groter plaatsje waar meer te doen is dan een praatje met de suffe dorpsbewoners. Een passie of werk (studie) zoeken waar je je ei wat meer in kwijt kan. Zulke dingen.

Natuurlijk is dat niet hetzelfde dan de wereld rondreizen, maar je doet wel wat aan het eeuwige voorspelbare in je leven zonder daarbij je gezin het moeilijk te maken.
Ik begrijp je helemaal, als ik nog in mijn geboortedorp zou wonen en niet een half jaar in het buitenland had gewoond had ik mij net zo gevoeld.

Is het niet iets voor je om ergens een maand vrijwilligerswerk in het buitenland te doen?

Ik ben zelf erg snel onrustig en wil altijd iets nieuws proberen. Om geen sleur in mijn relatie te krijgen hebben we nu date night afgesproken, klinkt een beetje sullig maar iedere week moet een van ons iets leuks verzinnen voor de andere als verassing. Dat kan iets simpels als een avondje bios of pannenkoeken bakken of picknicken in het park. Ik heb ook wel eens een themafeest voor ons twee gedaan met aankleding, muziek, hapjes etc.

Het is makkelijk om te doen, leuk om mee bezig te zijn en verassend. Misschien ook iets voor jou?
Hi Marloes,

Wij hebben idd ook een soort schema bedacht. Toen we nog kinderloos waren was man iedere week darten, stappen, etc. Nu gaat hij de ene vrijdag, ik de andere, hij daarna weer, en de week erna SAMEN. dus oppas regelen en dan samen bios/ uit eten/ wat drinken/ etc. 1x per maand dus een avond.

Alle zondagen houden we in principe ook aan voor ons samen (met zn 3en als gezin), als man tenminste niet voor zijn 2e baantje (vaak avonduren/nacht/weekend) weg hoeft. Helaas heeft hij vandaag 2 klussen en zie ik hem heel de middag en avond niet.

Werk in het buitenland is geen optie, ik wil niet lang zonder mijn kind (en man ook liever niet!!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven