Uit de kast

20-08-2012 16:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komen bij mijn vader. Ik heb een problematische relatie met mijn vader en hij weet dus ook niet dat ik op vrouwen val. Dat was nooit en probleem tot nu. Ik heb een vriendin en de mensen die belangrijk voor me zijn weten dit ook en vinden het heel erg leuk voor ons.

Feit is dat ik in een durp woon waar iedereen elkaar wel kent, mijn vader woont ook in dat durp. Grote kans dus dat hij dit 'nieuwsfeit' van een ander hoort. Aan de ene kant boeit dat me niet, hij doet ook lekker waar hij zin in heeft, hij heeft nog nooit rekening met ons gehouden. Maar aan de andere kant zou ik het best vervelend vinden dat hij het van een ander hoort.

Maar hoe of wat moet ik nu doen? Ik heb echt geen idee hoe hij zal reageren, hij kan erg boos worden en dan negeert hij je gewoon, nu vind ik dat niet erg wat zo vaak zie ik hem niet. Het liefst zou ik gewoon bellen want hem in de ogen kijken durf ik al helemaal niet. Maar wat moet ik zeggen en moet ik het überhaupt wel vertellen?
Het lijkt me belangrijk dat je vader het weet én dat je vader het van jou hoort. Maar kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om te vertellen. Vind het ook lastig om advies te geven.

Als je hem wilt bellen, omdat je dat makkelijk vindt praten, dan doe je dat toch?
Wat eten we vanavond?
Zelfde situatie met mijn zus gehad.. Ook een klein dorp en iedereen kent elkaar en iedereen vind het voornamelijk ook erg leuk om het over anderen te hebben.

Enfin; Mijn vader is echt niet de makkelijkste in dat opzicht. Toch heeft mijn zus het hem wel verteld. Tuurlijk, enorme tranen bij hem en ongeloof.. Hij vond het echt niet makkelijk. Maar nu zijn we een aantal jaren verder en hebben we de grootste schik met zn allen. Zodra hij inziet dat ze jou gelukkig maakt zal hij dat echt wel accepteren. Iedereen wil zijn kind gelukkig zien. Gewoon eerlijk zijn en vooral.. hem tijd geven om dit te verwerken, hij zal echt niet meteen jouw vriendin verwelkomen, maar doe rustig aan en dan zal hij het echt wel accepteren. Succes..
Brief schrijven. Is toch heel persoonlijk en je kan alles kwijt zonder direct zijn eerste reactie over je heen te krijgen. En dan kan je na een paar dagen eens bellen of langsgaan om te kijken hoe het gevallen is en of hij nog open staat voor een relatie met jou. Sterkte meid!
Punt is dat mijn vader alleen voor zijn eigen geluk leeft, ik ben gewoon echt bang voor zijn reactie. Dat is eigenlijk niet normaal. Ik weet dat hij een hekel heeft aan homo's, ik weet het even niet nu. Ik zou in de wolken moeten zijn en dat ben ik ook. Mijn moeder vind het geweldig! En is super trots :D

Het is enorm lastig en moeilijk, bah!
Is de mening van je vader echt zo belangrijk?

Ik zou het hem gewoon vertellen en bevalt het hem niet dan is dat toch echt zijn probleem.!

Genoeg mensen toch waaronder je moeder die wél blij voor je zijn?

Geniet van je vriendin en je relatie samen met de mensen die er echt toe doen.

Je vader kan daar ook onderdeel van zijn maar als hij niet wil dan is dat jammer vooral voor hem.!
Wat bloemetje77 zegt, schrijf hem een brief. Dan hoef je zijn negatieve reactie niet te horen en kan hij het nieuws even laten bezinken. Je hoeft het niet ingewikkelder te maken dan het is, schrijf gewoon dat je een vriendin hebt en dat je graag wilt dat hij dat van jou hoort in plaats van iemand anders. Richt je verder op de mensen die er wel positief mee omgaan en geniet van je vriendin.
Hoi

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik kan je adviseren om het persoonlijk te gaan vertellen. Heb je een zus of broer die met je meekan?

Mijn broer is namelijk meegegaan. De reactie was erg pijnlijk. Net zoals de eerste drie jaar. Nu ben ik 8 jaar verder en inmiddels getrouwd en 2 mooie kindjes verder.

Het resultaat is er. Volledige acceptatie. Ik kom ook uit een klein dorp. Probeer er boven te staan. Hoe moeilijk het ook is. Uiteindelijk komt het goed. Wees sterk en vertel het hem persoonlijk. Hou de eer aan jezelf. Je weet zijn reactie al. Het gaat erom dat je jezelf eerlijk in de ogen aan kan kijken. Dat is het aller belangrijkste.

Een brief of telefoon vind ik persoonlijk niet goed.

Het is en blijft je vader hoe hij ook mocht zijn.

Kom op en succes.
Mijn zus heeft op het moment ook ruzie met hem, hij is gewoon een erg moeilijk complexe man.
Ik denk dat je moet doen waar JIJ je het beste bij voelt, ook al is de situatie lastig. Je hebt al het idee dat je vader moeilijk gaat reageren, laat het dus niet als een verassing komen, en gebruik die notie om je sterk te maken, een eventueel schild te bouwen. En denk er aan het gaat om jou. Er zijn hier mooie posts die laten zien dat je, het uit de kast komen kan moeilijk zijn, maar na enige tijd kan er ook acceptatie komen. Succes en een dikke knuffel.
Nou straks is het zo ver, wens me maar succes..

Man, ik zie er zo tegenop!
Suc6!

Wie weet valt het allemaal wel mee!
Je doet het voor jezelf, het vertellen. Niet voor hem. Probeer dat maar voor ogen te houden. Wat hij ook zegt of vindt, jij bent het kwijt en hebt t gezegd! Als dat je doel is ben jij opgelucht na afloop. Wat hij er verder mee doet of van zegt is van hem. Probeer, hoe moeilijk ook, dat bij hem te laten. Veel succes!
quote:sammie00 schreef op 02 september 2012 @ 16:59:

Nou straks is het zo ver, wens me maar succes..

Man, ik zie er zo tegenop! Succes meid en mocht hij het niet kunnen accepteren dan zegt dat nog altijd meer over hem dan over jou en je vriendin.
quote:feerique schreef op 02 september 2012 @ 17:04:

Je doet het voor jezelf, het vertellen. Niet voor hem. Probeer dat maar voor ogen te houden. Wat hij ook zegt of vindt, jij bent het kwijt en hebt t gezegd! Als dat je doel is ben jij opgelucht na afloop. Wat hij er verder mee doet of van zegt is van hem. Probeer, hoe moeilijk ook, dat bij hem te laten. Veel succes!dank! Ik doe het voor mezelf, ik doe het voor mezelf, voor mezelf..
quote:sammie00 schreef op 20 augustus 2012 @ 17:03:

Punt is dat mijn vader alleen voor zijn eigen geluk leeft, .....!Dan zou je jou niks aan moeten trekken van wat hij vindt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:sammie00 schreef op 02 september 2012 @ 17:06:

[...]

dank! Ik doe het voor mezelf, ik doe het voor mezelf, voor mezelf..

Ja je doet het voor jou, je doet het voor jou, je doet het voor jou.

Ik mantra met je mee, veel succes zo!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Succes!!
quote:sammie00 schreef op 02 september 2012 @ 17:06:

[...]

dank! Ik doe het voor mezelf, ik doe het voor mezelf, voor mezelf..Precies,je doet het voor jezelf en je grote liefde je vriendin.!
Je houdt in ieder geval nu de eer aan jezelf door het hem persoonlijk te gaan vertellen. Hij kan je nooit verwijten dat ie het via-via moest horen.

Als hij afwijzend/boos/teleurgesteld/whatever reageert is dat idd zijn probleem, niet die van jou, ondanks dat dat pijn doet. Laat hem dan maar even lekker in z'n eigen soppie gaarkoken.

Feit is dat jij gelukkig bent met je vriendin, en dat heel veel mensen dat geluk met je willen delen.

Sterkte!
En hoe is het gegaan??
Pfff, de tijd tikte weg en mijn hart zat in mijn keel. Eindelijk durfde ik het te zeggen, dat ik een relatie had.

Hij kwam heel vreemd met de vraag of het met een jongen of een meisje was.

Die vraag is totaal geen vraag die mijn vader zou stellen, dus ik denk dat hij al wat heeft opgevangen in het durp. Hij stelde nog wat vragen omdat het zo hoorde. Hoe ze heette en wat voor werk enzo. En wanneer ik haar ging voorstellen.

Maar toen ik een datum noemde, zei hij dat hij dan al iets anders had. Iets wat hij iedere week doet, niks wat niet kan wijken.

Maar ik ben dat al gewend, ik kom laatst.

Maar ik heb het voor mezelf gezegd en voor mijn lief! Ik ben het kwijt en wat hij er van vind boeit me niet. Het is alsof ik nu eindelijk echt mezelf kan zijn, dat ik niet bang moet zijn dat iemand het tegen hem zegt of bang moet zijn wat hij er van vind.

Ik ben verliefd op een heel leuke en lieve vrouw en daar ben ik trots op!

Pfff wat een blok van mijn maag is er trouwens nu..
Wat fijn!!! Jij hebt gezegd wat je wilde en daar draait het om.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heel goed gedaan! Kon de opluchting met je meevoelen toen ik je verhaal las!

Super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven