Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
quote:frizzy schreef op 31 augustus 2012 @ 08:29:

Voordat je boekt even je cookies verwijderen, ticketsites stemmen hun prijzen af op jouw eerdere zoekopdrachten. Met cookies verwijderen kan de prijs dus lager uitvallen.

Goede tip!

Ik probeerde het net en het scheelt precies op die vlucht die ik graag wil met Eva Air al snel een dikke 50 euro.

Toch weer een leuke reisdag in Thailand.
Fijn!
Pff, eindelijk alle 250 pagina's doorgelezen. Wat een goede en vooral eerlijke info. Ben aan het kijken voor een Thailand trip volgend jaar met man en kinderen (dan 12 en 14). Heb nog niet eens tickets geboekt maar heb nu al voorpret, ik blijf meelezen
Nou, dan ben je wel ff bezig geweest zeg! Staat wel veel dubbele info in ondertussen, of niet?
Valt best mee hoor, ik vind het niet hinderlijk. Ik heb wel veel gescand op Neele en op jou want voor mijn gevoel hebben jullie veel expertise en grappig omdat jij iets meer id budgetcategorie zit, klopt dat? En Neele omdat ze meer in het hogere segment zit.

(hoop niet dat ik nu iemand voor het hoofd stoot)
anoniem_21833 wijzigde dit bericht op 02-09-2012 22:48
Reden: Iets toegevoegd
% gewijzigd
Ja klopt, wij zijn van de budget (laat dat 'iets' maar weg hoor) en Neele is gewoon een luxepaard
Hahahahaha , je stoot mij alleen voor het hoofd aangezien mijn leven nu anders is en ik niet eens meer een ticket naar Thailand kan betalen, laat staan die heerlijke hotels.

Voor de rest heb je helemaal gelijk:-)
quote:Neele01 schreef op 03 september 2012 @ 12:10:

Hahahahaha , je stoot mij alleen voor het hoofd aangezien mijn leven nu anders is en ik niet eens meer een ticket naar Thailand kan betalen, laat staan die heerlijke hotels.

Voor de rest heb je helemaal gelijk:-)

Ik ga de eerste 2 dagen in BKK ook altijd in Marriot Riverside, zalig om bij te komen van vliegreis en jetlag.

Daarna je neus achterna.

Wij gaan begin volgend jaar weer.
Geen bijzonderheden
Dit is mijn eerste opzetje voor mijn planning.

Is het wat?

Wat raden jullie aan wel en niet te boeken vanwege de drukke periode?

Ik moet/wil in elk geval de accommodatie in Koh lanta vastleggen omdat ik daar eentje op het oog heb en die zit nu al bijna vol.

11 december: Vliegen naar BKK.

12 december: Aankomst BKK (rond 14.50uur) – rustig acclimatiseren/slapen.

13 december: Dagje BKK.

14 december: Reizen naar Kanchanaburi in de ochtend – Stad bekijken.

15 december: Tour watervallen, kwai bridge.

16 december: Ayutthaya – in de avond nachttrein naar CM.

17 december: CM – stad bekijken/Massage.

18 december: 1 dag trekking/tour. ( bijvoorbeeld: http://www.travelhubchian ... s/Btour_trek_maewang.html)

19 december: Kookcursus.

20 december: Chiang Mai - ??

21 december: CM naar Phuket vliegen.

22 december: Ferry naar Koh Lanta.

23 december: Koh Lanta.

24 december: Koh Lanta.

25 december: Koh Lanta.

26 december: Koh Lanta.

27 december: Koh Lanta.

28 december: Koh lanta naar Krabi en vliegen naar Bangkok.

29 december: BKK.

30 december: BKK.

31 december: BKK.

1 januari: Terug naar Nederland rond 14.00.
Ik zou helemaal nerveus worden van zo'n strak programma!

Gewoon 2 dagen BKK na aankomst en dan zie je het wel! Relax!
Geen bijzonderheden
Nou dat gaat in die periode helaas niet lukken.

Zeker niet als er dingen zijn die je wil zien.

Dus ja ik moet toch wel wat gaan plannen omdat ik bijv. de binnenlandse vluchten moet boeken.

Dit is een opzetje maar goed ik moet me door de vluchten toch wel aan een aantal data's houden.
Ik heb nog nooit vanuit hier binnenlandse vluchten geboekt, altijd daar ter plaatse.

Op elke straathoek en om de 5 meter kun je vliegtickets kopen.

Ook in hoogseizoen.
Geen bijzonderheden
Ja, maar ze zijn vaak veel duurder en als je rond een bepaalde datum wilt en het lukt niet dan is dat balen.

Ik zit echt rond kerst dus de drukste periode.

Iedereen raad mij tot nu toe aan om van te voren boeken.

Jij dus niet?
Nee, ik niet. Ik ben niet van de strakke planning op vakantie en daar al zeker niet. Als ik de ene dag niet kan vliegen dan wel de volgende dag. Ook in dec. Boeien.

Ik zou stapelgek worden van zo'n 'rooster' wat jij hebt gemaakt.

Het is ook veel leuker om daar pas te zien hoe of wat.

Het land is veel en veel te groot om veel te kunnen meepakken.

Go with the flow!
Geen bijzonderheden
Een binnenlandse vlucht boek je zelf enkele dagen van te voren, via internet. Niks duurder.

Verder is alles op de dag zelf te regelen.
Adeline, Kanchanaburi is mooi. In Ayutthaya kun je ook prima 2 dagen vermaken. Changmai en omgeving zijn heel relaxed..

Niet dat jij dat perse ook zo gaat ervaren, maar jouw planning laat weinig ruimte om eens wat langer ergens te blijven als je het er leuk vindt of bijv leuke mensen ontmoet.

Pin je niet teveel op data en dus vluchten vast. Kijk na een week eens waar je bent en wat je nog wilt gaan doen en kijk van daaruit verder.
Ja, ik ben het met jullie eens en normaal reis ik ook rustiger en veel minder gepland.

Enkel heb ik nu maar 3 weken de tijd en ik wil wel een paar dingen erg graag zien en die staan nu in mijn route.

Deze route is een opzetje zoals ik al zei en al die activiteiten die erin staan zijn meer voor mijzelf een indicatie van wat ik graag zou willen doen. Het ligt niet zo vast omlijnd vast als dat hier nu staat. Het is gewoon een idee voor mijzelf wat ik graag zou willen doen en zien. Verder wil ik op Koh Lanta wel mijn accomodatie boeken want dat zit nu al bijna vol (Zit er met kerst) en dat zal dus wel vast komen te staan. De rest daar naar toe staat niet geheel vast maar goed in 3 weken heb ik niet heel erg veel vrijheid om ergens 3 dagen langer te blijven als ik iets anders ook nog graag zou willen zien.
Narima resort op Lanta vond ik een echte aanrader. En niet duur.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik er 10 jaar geleden was.

Zo'n planning lijkt me killing. De eerste keer Thailand heb ik in 3 weken de trein naar het zuiden genomen, op wat eilandjes gehangen, en rustig terug. Zonder enige planning .

Voor kerst zou ik idd iets boeken maar voor de rest lekker met de dag leven.
Hier is het ook fijn:

http://www.aonang.com/
Geen bijzonderheden
Ik zat te denken aan Red Snapper op Koh Lanta.

Goedkope bungalows en ze hebben hele goede reviews.

Het is van een Nederlands echtpaar en het klinkt echt heel goed. Vooral omdat de prijs laag ligt, ook tijdens de kerst periode. Terwijl dat verder overal best wel heel veel duurder is.

Narima is voor Peak season voor goedkoopste bungalow 3800 baht. Red Snapper betaal ik voor bijna zelfde bungalow 500 bath.

Een behoorlijk verschil, in elk geval voor mij als budget reiziger!

Het is wel grappig (maar ook verwarrend) dat jullie zeggen niets boeken in December, terwijl ik op het Thailand forum wel aangeraden wordt om van te voren te boeken in die periode.
Misschien omdat ik nooit een budgetreiziger ben geweest. Als het wat duurder uitvalt is dat geen probleem.

Dan is er altijd wel wat te vinden.

Het maakt mij bv niet uit dat ik de ene keer in een klein resortje aan het strand zit voor 35 euro en wat dagen later 150 betaal ofzo.

Ik wilde een keer op een bepaalde dag van Chang Mai terug naar BKK. Economy zat vol die dag dus heb ik maar business genomen.

Was maar 120 euro.Thai Airways. Dus dat vind ik dan niet erg.
Geen bijzonderheden
En ik moet er niet aan denken dat ik alles heb vastliggen.

Stel je vindt het ergens heel fijn en leuk maar hee, je moet weg want het volgende is al geboekt.

Horror.
Geen bijzonderheden
Neeee aonang is niet leuk! Veel te veel verkopers enzo.

Ik heb nog nooit iets van te voren geboekt, maar als jij dat prettig vindt dan boek je toch gewoon. Kan me voorstellen dat je dat rustgevend vindt. Enige nadeel is dat je veel minder flexibel bent.

Neele, wat je nu doet is toch ook heerlijk. Ik krijg helemaal zin om daarheen te gaan wanneer ik je foto's zie!
Zouden jullie met kinderen ook op de bonnefooi gaan? Ik ben dus van plan in juli/augustus af te reizen maar zie het niet zitten om met mijn lonely planet onder mijn arm allerlei hotels af te gaan.

Vorig jaar op Bali heb ik van te voren wel accommodatie geboekt en het maakt het wel wat minder avontuurlijk maar vond ik niet storend.

Neele, jij deed het wel met je kind op de bonnefooi toch? Ook in de zomervakantie?
@ Mayou, zou ik je/jullie blog misschien mogen lezen?

runningmonster1967 apestaartje hotmail punt com

Zo nee, ook ok!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven