Even afreageren!!
zondag 2 september 2012 om 22:13
Ik ben zo enorm teleurgesteld in mijn (ex) vriend. Bah, wat kan je je in iemand vergissen! Vandaag weer afgesproken om gezellig even bij te kletsen en wat spullen op te halen. We hebben geen ruzie en eigenlijk hebben we min of meer alweer een relatie.(hij is nota bene de gene die me zooo graag weer terug wou en me zo enorm miste) Ik vroeg wat hem uit kwam qua tijd. Doe maar uurtje of 5.. waardeloze tijd, dus ik nog proberen of ik misschien niet iets eerder kon komen. 'Nah,doe maar niet, wil nog even slapen' Dus ik met mijn goede wil om 5 uur bij mijn vriend op de stoep.. even gepraat en vervolgens zegt hij ik ga tegen half 6 bij een vriend eten. We hadden verder niets afgesproken qua eten en dergelijke, maar hallo, had niet echt in gedachten om na een half uur weer op te rotten. Vervolgens zegt ie 'nou ja, kan vanavond anders wel even langs jou komen, dan kunnen we nog even wandelen of iets dergelijks'. Dus ik vroeg wat het dan in hemelsnaam voor zin had dat ik naar hem kwam (moet een eindje rijden). Nou ja prima, zeg ik, hoe laat ongeveer? Hij dacht zo tussen half 8 / 8 uur dat hij ongeveer mijn kant op zou komen. Inmiddels 9 uur geweest, 'denk toch niet dat het gaat lukken.. heb het best druk!' Ik was al best wel pissig.. dus vroeg of hij misschien even tijd had om te bellen oid zodat ik hem heel duidelijk kon maken dat het zo van mij dus écht niet meer hoeft. Tegen kwartvoor 10 afgesproken.. maar nee hoor, meneer heeft nog steeds niet gebeld en steeds is het 5 min erbij. Wat baal ik nu enorm van mezelf dat ik niet durf te zeggen 'zoek het maar lekker uit!!' Voel me zo enorm dom dat ik zo met mezelf laat sollen en er keer op keer in trapt wat voor mooie praatjes hij heeft! Het lukt me gewoon niet om geen contact meer met hem te hebben, terwijl ik wel 100 redenen kan bedenken waarom het gewoon een dikke lul is..als hij weer lief doet en met me knuffelt vergeet ik het allemaal weer. Maar eenmaal thuis komen de tranen weer.......bah!
zondag 2 september 2012 om 22:59
Nee jullie hebben helemaal gelijk, ik laat me ook echt behandelen als deurmat. Ik kijk het gewoon in alle rust aan...heel heel misschien zit er nog een kans van slagen in en anders houd het hierbij op. Heb hem in ieder geval nu heel duidelijk gemaakt dat dit echt de allerlaatste keer is dat ik me zo laat behandelen en dat als hij echt van me houdt wel wat meer moeite zou doen. Kijk het nog één week aan.. en dan is het klaar! (hoop ik) nee, dan is het écht klaar!
zondag 2 september 2012 om 23:04
quote:cherrry_ schreef op 02 september 2012 @ 22:56:
Hij is niet echt op zoek naar andere vrouwen oid, hij wil gewoon zijn eigen problemen opgelost hebben alvorens hij weer verder wil met onze relatie...
Jullie hadden al een relatie.
Wil hij je bij elk probleem dat ooit gaat komen aan de kant zetten dan?
En wat als jij op dat moment ook een probleem hebt, waar is hij dan?
Klinkt niet echt als teamwork, wij tegen de wereld, samen redden we het wel oid.
Meer als: leuk dat je er bent als het mij uitkomt maar zodra er iets anders is steek ik geen energie in je.
Sorry dat ik het niet aardig zeg hoor, maar ik vind Je toch echt meer waard dan dat.
Daar Hoef ik je niet eens voor te kennen.
Hij is niet echt op zoek naar andere vrouwen oid, hij wil gewoon zijn eigen problemen opgelost hebben alvorens hij weer verder wil met onze relatie...
Jullie hadden al een relatie.
Wil hij je bij elk probleem dat ooit gaat komen aan de kant zetten dan?
En wat als jij op dat moment ook een probleem hebt, waar is hij dan?
Klinkt niet echt als teamwork, wij tegen de wereld, samen redden we het wel oid.
Meer als: leuk dat je er bent als het mij uitkomt maar zodra er iets anders is steek ik geen energie in je.
Sorry dat ik het niet aardig zeg hoor, maar ik vind Je toch echt meer waard dan dat.
Daar Hoef ik je niet eens voor te kennen.
zondag 2 september 2012 om 23:18
Weet je het heeft ook met zelfrespect te maken.
Iemand met een gezonde dosis zelfrespect pikt niet de manier hoe je ex vriend tegen je doet. Het is bij hem ikke, ikke en de rest kan stikken en idd erg onvolwassen gedrag, als hij een probleem heeft geeft hij jou de zak, met zo iemand kan je toch geen volwassen, gelijkwaardige, gezonde relatie hebben, waarin je er voor elkaar bent in goede, maar ook slechte tijden??
Of wel??
Iemand met een gezonde dosis zelfrespect pikt niet de manier hoe je ex vriend tegen je doet. Het is bij hem ikke, ikke en de rest kan stikken en idd erg onvolwassen gedrag, als hij een probleem heeft geeft hij jou de zak, met zo iemand kan je toch geen volwassen, gelijkwaardige, gezonde relatie hebben, waarin je er voor elkaar bent in goede, maar ook slechte tijden??
Of wel??
zondag 2 september 2012 om 23:27
Als hij echt van je hield deed hij uit zichzelf meer moeite voor je.
Dat je er om moet vragen of hij alsjeblieft rekening met je wil houden en zich aan z'n afspraken wil houden zegt al meer dan genoeg.
Jij bent geen prioriteit voor hem.
Grote kans dat hij deze week weer even zijn best doet.
Net lang genoeg om je zoet te houden en de hoop lekker aan te wakkeren en daarna gaat het langzaam maar zeker weer op dezelfde voet verder.
Laat hem die week in zn reet steken joh...
Dat je er om moet vragen of hij alsjeblieft rekening met je wil houden en zich aan z'n afspraken wil houden zegt al meer dan genoeg.
Jij bent geen prioriteit voor hem.
Grote kans dat hij deze week weer even zijn best doet.
Net lang genoeg om je zoet te houden en de hoop lekker aan te wakkeren en daarna gaat het langzaam maar zeker weer op dezelfde voet verder.
Laat hem die week in zn reet steken joh...
zondag 2 september 2012 om 23:33
Ik vrees ook wat cheerlesscard zegt, maar goed daar kom je dan snel genoeg achter.
Ik blijf het maar weer herhalen, sommige situaties in het leven zullen keer op keer zich herhalen en hetzelfde verlopen net zolang totdat jij er anders op reageert... Totdat jij er een halt toe roept... Die ander die verandert niet wslk, mensen veranderen over het algemeen maar zelden tot niet (tenzij ze dat echt zelf willen) Het is dan ook de bedoeling dat je iets van die situatie leert (levenslessen).
Ik blijf het maar weer herhalen, sommige situaties in het leven zullen keer op keer zich herhalen en hetzelfde verlopen net zolang totdat jij er anders op reageert... Totdat jij er een halt toe roept... Die ander die verandert niet wslk, mensen veranderen over het algemeen maar zelden tot niet (tenzij ze dat echt zelf willen) Het is dan ook de bedoeling dat je iets van die situatie leert (levenslessen).
zondag 2 september 2012 om 23:44
quote:xalliesuper2point0 schreef op 02 september 2012 @ 23:33:
Helemaal mee eens!
Alleen jij kan je eigen grenzen bewaken.
Duidelijk eisen stellen voor jezelf en geen genoegen nemen met minder.
Waarom zou hij niet doen waar hij zin in heeft, jij verbind er toch geen consequenties aan.
Helemaal mee eens!
Alleen jij kan je eigen grenzen bewaken.
Duidelijk eisen stellen voor jezelf en geen genoegen nemen met minder.
Waarom zou hij niet doen waar hij zin in heeft, jij verbind er toch geen consequenties aan.
maandag 3 september 2012 om 00:38
Cherrry_, dit klinkt zó herkenbaar!
Mijn ex wil me op dit moment ook 'graag terug', maar doet ondertussen alsof het hem allemaal niet zoveel kan schelen. Hij wil me eigenlijk niet kwijt, maar wil daar ook niet veel moeite / tijd in stoppen om dat te voorkomen. Daar lijkt het bij jou ook een beetje op, volgens mij?
Echt vervelend als je zelf zo heen en weer geslingerd wordt in emoties en dat diegene die dat allemaal veroorzaakt nét niet genoeg om je lijkt te geven om dit te voorkomen. (terwijl je het maar blijft uitleggen..waardoor het komt..)
Ook ik ben steeds beter bezig om mezelf niet als 'deurmat' te laten behandelen, maar dat lukt nog lang niet altijd, dus ik lees even mee op dit topic!
Mijn ex wil me op dit moment ook 'graag terug', maar doet ondertussen alsof het hem allemaal niet zoveel kan schelen. Hij wil me eigenlijk niet kwijt, maar wil daar ook niet veel moeite / tijd in stoppen om dat te voorkomen. Daar lijkt het bij jou ook een beetje op, volgens mij?
Echt vervelend als je zelf zo heen en weer geslingerd wordt in emoties en dat diegene die dat allemaal veroorzaakt nét niet genoeg om je lijkt te geven om dit te voorkomen. (terwijl je het maar blijft uitleggen..waardoor het komt..)
Ook ik ben steeds beter bezig om mezelf niet als 'deurmat' te laten behandelen, maar dat lukt nog lang niet altijd, dus ik lees even mee op dit topic!
maandag 3 september 2012 om 09:41
http://www.carolinefranss ... n-op-foute-mannen-vallen/
ik kwam deze link tegen. Vond ik erg interessant om te lezen en houdt een spiegel voor!
Misschien is het beter om geen woorden meer te geloven zolang de daden er niet naar lijken..
Ik heb ook 1.5 jaar aangemodderd met zo'n man die er niet echt voor ging en ik was meer een bijzaak volgens mij. En ik merk dat mijn "harde"zelf weer terug komt. Die was ik lange tijd kwijt. Ik was altijd keihard voor mensen die mij niet goed behandelden. Nou liefde maakt dus echt blind heb ik gemerkt. Maar nu voel ik me iedere dag sterker worden en ga voortaan meer naar daden kijken ipv naar woorden luisteren.
ik kwam deze link tegen. Vond ik erg interessant om te lezen en houdt een spiegel voor!
Misschien is het beter om geen woorden meer te geloven zolang de daden er niet naar lijken..
Ik heb ook 1.5 jaar aangemodderd met zo'n man die er niet echt voor ging en ik was meer een bijzaak volgens mij. En ik merk dat mijn "harde"zelf weer terug komt. Die was ik lange tijd kwijt. Ik was altijd keihard voor mensen die mij niet goed behandelden. Nou liefde maakt dus echt blind heb ik gemerkt. Maar nu voel ik me iedere dag sterker worden en ga voortaan meer naar daden kijken ipv naar woorden luisteren.
maandag 3 september 2012 om 22:15
Bedankt voor de link.. heb het even doorgelezen: en ja heel herkenbaar!! Gister een gesprek gehad met mijn ex dat ik me er ontzettend rot over gevoeld heb hoe hij zich van het weekend richting mij gedragen heeft en dat ik vind dat hij zijn prioriteiten op een andere manier moet stellen. Dus niet andere afspraken op nummer één, maar tijd en aandacht voor ons met z'n twee op nummer één. Vanmorgen goed begonnen, hij was meteen geïnteresseerd en ontzettend lief. De hele dag een fijn contact gehad. Ik vroeg hem nog even om te reageren op die dag ervoor, hij had alleen gezegd dat hij er aan zou werken. En wat was zijn antwoord: ik heb toch nog echt even wat langer rust nodig en wil gewoon voor mezelf alles op een rijtje zetten hoe en wat. En over een tijdje beslissen of we samen verder gaan ja of nee. Hij vindt dat ik ook gewoon verder met mijn leven kan gaan. Ik zeg ja en als ik nou in de tussentijd iemand tegen kom, moet ik dan al die tijd op jou blijven wachten? Hij zei: als jij denkt dat die persoon je gelukkiger kan maken dan ik dan moet je gaan...ondertussen blijft hij 'lieverd/schatje' en 'ik hou van je' sturen. Heb hem nog een lang bericht gestuurd dat het voor mij niet meer gaat werken als we lekker gaan doen waar we zin in hebben en uiteindelijk het plan is om weer samen te komen, dan is het over. En dat ik dan ook geen contact meer wil. En wat stuurt hij? Hij wil gewoon contact blijven houden en voor hem blijft er altijd hoop bestaan dat we weer samenkomen en hij reageert morgen even hoe hij alles ziet. En tot slot of ik hem even geen berichtjes meer wou sturen want hij wou slapen.
Ik voel mezelf een enorme loser.. hoe kan ik me zo afhankelijk van mijn ex opstellen? Ik word al gek aan het idee dat ik mijn ex gewoon helemaal nooit meer zie; al onze toekomstplannen wat betreft kindjes en alles zijn allemaal over. Hij was echt de ware. Maar ik begrijp mezelf niet: hoe kan ik zo'n enorme lul nog steeds leuk vinden? En kan ik dit hem ooit vergeven mochten we weer samenkomen? Voel me nu ook echt gebruikt al die keren dat ik bij hem langs ben geweest en hij zei dat alles wel goed zou komen als we maar met elkaar bleven praten... en nu is het weer anders! De keuze over of we het wel of niet gaan proberen wordt steeds uitgesteld en ik voel het eigenlijk al aankomen dat mijn vriend last minute zegt dat hij toch niet meer verder wil. Ik laat het ook allemaal toe en sta er bij maar doe er niks mee.. weet ook echt niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik voel mezelf een enorme loser.. hoe kan ik me zo afhankelijk van mijn ex opstellen? Ik word al gek aan het idee dat ik mijn ex gewoon helemaal nooit meer zie; al onze toekomstplannen wat betreft kindjes en alles zijn allemaal over. Hij was echt de ware. Maar ik begrijp mezelf niet: hoe kan ik zo'n enorme lul nog steeds leuk vinden? En kan ik dit hem ooit vergeven mochten we weer samenkomen? Voel me nu ook echt gebruikt al die keren dat ik bij hem langs ben geweest en hij zei dat alles wel goed zou komen als we maar met elkaar bleven praten... en nu is het weer anders! De keuze over of we het wel of niet gaan proberen wordt steeds uitgesteld en ik voel het eigenlijk al aankomen dat mijn vriend last minute zegt dat hij toch niet meer verder wil. Ik laat het ook allemaal toe en sta er bij maar doe er niks mee.. weet ook echt niet hoe ik hier mee om moet gaan.
maandag 3 september 2012 om 22:23
quote:En wat was zijn antwoord: ik heb toch nog echt even wat langer rust nodig en wil gewoon voor mezelf alles op een rijtje zetten hoe en wat. En over een tijdje beslissen of we samen verder gaan ja of nee. Hij vindt dat ik ook gewoon verder met mijn leven kan gaan.
Wat is dit nou weer voor slap gedrag....!! Zo word je zijn neukerdje... met af en toe wat leuke, lieve, woordjes.
Je hebt het niet goed door gelezen kennelijk of laat elk punt nog eens goed tot je door dringen.
Het gaat om zijn daden, niet om zijn woorden...!!
En zijn daden.... sucks!!!
quote:En tot slot of ik hem even geen berichtjes meer wou sturen want hij wou slapenWTF......?!? aaaarrghhhhhhhhhhhhhhhhh
Wat is dit nou weer voor slap gedrag....!! Zo word je zijn neukerdje... met af en toe wat leuke, lieve, woordjes.
Je hebt het niet goed door gelezen kennelijk of laat elk punt nog eens goed tot je door dringen.
Het gaat om zijn daden, niet om zijn woorden...!!
En zijn daden.... sucks!!!
quote:En tot slot of ik hem even geen berichtjes meer wou sturen want hij wou slapenWTF......?!? aaaarrghhhhhhhhhhhhhhhhh
maandag 3 september 2012 om 22:26
Het is uit omdat je steeds onderaan het lijstje stond. Nu scharrelen jullie rustig aan, en sta je nog steeds onderaan zijn lijst.
Hoe haal je het incje hoofd dat het nu anders zou gaan?
Natuurlijk mist hij je, je maakte deel uit van zijn leven. Over dat missen komt hij wel heen. Het wil echter niet zeggen dat je nu hoger op de lijst komt. Dat blijkt. Wat dat betreft is er niets veranderd, en is er dus geen reden voor een doorstart.
Hoe haal je het incje hoofd dat het nu anders zou gaan?
Natuurlijk mist hij je, je maakte deel uit van zijn leven. Over dat missen komt hij wel heen. Het wil echter niet zeggen dat je nu hoger op de lijst komt. Dat blijkt. Wat dat betreft is er niets veranderd, en is er dus geen reden voor een doorstart.
maandag 3 september 2012 om 22:35
quote:Hij was echt de ware.
Dat heb jij ervan gemaakt, weet je wel - sprookje... - Kennelijk is hij dit niet. Hij gedraagt zich niet zo - daden...
quote:De keuze over of we het wel of niet gaan proberen wordt steeds uitgesteld en ik voel het eigenlijk al aankomen dat mijn vriend last minute zegt dat hij toch niet meer verder wil. Ik laat het ook allemaal toe en sta er bij maar doe er niks mee.. weet ook echt niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Hij gaat die keuze ook niet voor je maken. Hij laat het lekker dooretteren. Hij ziet het wel allemaal. Dus jij moet de keuze maken of je doet het niet en je laat hem jouw leven bepalen en leiden... Nou ja maak er maar lijden van... Het is eigenlijk heel simpel. Neem jij de regie (terug) over je eigen leven? Of laat je hem jouw toekomst bepalen.
Nogmaals het gaat ook om zelfrespect. Misschien wordt het tijd om eens hard aan jezelf te gaan werken, zodat je die loser niet meer nodig hebt.
Dat heb jij ervan gemaakt, weet je wel - sprookje... - Kennelijk is hij dit niet. Hij gedraagt zich niet zo - daden...
quote:De keuze over of we het wel of niet gaan proberen wordt steeds uitgesteld en ik voel het eigenlijk al aankomen dat mijn vriend last minute zegt dat hij toch niet meer verder wil. Ik laat het ook allemaal toe en sta er bij maar doe er niks mee.. weet ook echt niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Hij gaat die keuze ook niet voor je maken. Hij laat het lekker dooretteren. Hij ziet het wel allemaal. Dus jij moet de keuze maken of je doet het niet en je laat hem jouw leven bepalen en leiden... Nou ja maak er maar lijden van... Het is eigenlijk heel simpel. Neem jij de regie (terug) over je eigen leven? Of laat je hem jouw toekomst bepalen.
Nogmaals het gaat ook om zelfrespect. Misschien wordt het tijd om eens hard aan jezelf te gaan werken, zodat je die loser niet meer nodig hebt.
maandag 3 september 2012 om 22:37
Where to begin...
1: hij is je vriend niet meer!!
Hij houd je gewoon aan het lijntje tot hij iemand anders tegenkomt.
2: Hij was niet de ware,
Jij wil dat hij de ware is. In werkelijkheid is hij een egocentrische Mafklapper die jou nu als speelgoed gebruikt en zijn reet afveegt met jou en je emoties erbij.
Zolang als hij wat te neuken heeft en gratis kan vreten,wassen,plassen bij jou vind hij het prima hoor.
Als je je been uit het raam hangt heb je zo tien van die losers eraan hangen.
3: wanneer hou je op met achter hem aan huppelen.
Echt waar, je bent jezelf aan het verlagen nu en daar ga je spijt van krijgen.
Hij moet uit zichzelf zijn best doen en niet omdat jij daar om blijft smeken, alles wat hij nu doet is niks waard.
Kijk nou eens echt naar hoe hij is ipv je doodstaren op een ideaalbeeld van hem en hoe geweldig het zou kunnen zijn als hij maar veranderd.
Mensen veranderen niet voor een ander. Gaat echt nooit gebeuren.
Ik zou maar heel erg blij zijn dat je geen kind met hem hebt.
Jij wil dat hij de ware is. In werkelijkheid is hij een egocentrische Mafklapper die jou nu als speelgoed gebruikt en zijn reet afveegt met jou en je emoties erbij.
Zolang als hij wat te neuken heeft en gratis kan vreten,wassen,plassen bij jou vind hij het prima hoor.
Hij moet uit zichzelf zijn best doen en niet omdat jij daar om blijft smeken, alles wat hij nu doet is niks waard.
Kijk nou eens echt naar hoe hij is ipv je doodstaren op een ideaalbeeld van hem en hoe geweldig het zou kunnen zijn als hij maar veranderd.
maandag 3 september 2012 om 22:38
Ik zie nu trouwens ook dat hij niet bang is dat je een ander tegenkomt. Hij maakt zich er niet deuk om.
In 99 van de 100 gevallen betekend dat dat je teveel op hem leunt. Claimt en van hem af laat hangen. En daarbij dat hij geen risico ziet omdat hij niet waardeerd wat hij kwijt zou kunnen raken. Al dan niet veroorzaakt doorvje gedrag richting hem.
Eigenlijk zegt dat al genoeg hè. Kweek tieten en dump hem.
In 99 van de 100 gevallen betekend dat dat je teveel op hem leunt. Claimt en van hem af laat hangen. En daarbij dat hij geen risico ziet omdat hij niet waardeerd wat hij kwijt zou kunnen raken. Al dan niet veroorzaakt doorvje gedrag richting hem.
Eigenlijk zegt dat al genoeg hè. Kweek tieten en dump hem.
maandag 3 september 2012 om 22:42
quote:cheerlesscard schreef op 03 september 2012 @ 22:37:
Where to begin...
Klopt helemaal! Alsjeblieft lieve TO lees alles goed door en laat het tot je doordringen. Je kan het best, maar het oude loslaten is soms heel moeilijk. Maar pas als je dat loslaat, is er ook plaats voor het nieuwe en voor groeien.
Momenteel ben je aan het trekken aan een dood paard en je leven staat zo stil.
Where to begin...
Klopt helemaal! Alsjeblieft lieve TO lees alles goed door en laat het tot je doordringen. Je kan het best, maar het oude loslaten is soms heel moeilijk. Maar pas als je dat loslaat, is er ook plaats voor het nieuwe en voor groeien.
Momenteel ben je aan het trekken aan een dood paard en je leven staat zo stil.
maandag 3 september 2012 om 22:42
Eigenlijk is het denk ik meer dat we beiden heel erg bang zijn om alleen te zijn. Weer alles van voor af aan, weer opnieuw op zoek en vertrouwen opbouwen. En we laten misschien beiden de doorslag van elkaar afhangen, omdat we het zo moeilijk vinden om dit alles kwijt te raken, terwijl we zelf ook zien dat het zo niet langer kan. En ja, het ideaalplaatje was mooi. Mijn ex is voor zijn werk veel in het buitenland, heb veel op hem moeten wachten, en al deze tijd voelt nu als verspilde tijd. Hij zou bijna stoppen met zijn werk in het buitenland en dan zouden we het samen opbouwen. Daar heb ik altijd naar uit gekeken en het allemaal voor gedaan. En nu het eindelijk zo ver is, barst het sprookje uit elkaar. Het probleem is eigenlijk meer, de liefde/passie is er wel, alleen wij samen gaat gewoon niet werken. We zijn gewoon zo verschillend en hebben zo'n ander beeld van wat een relatie in houdt, kom ik nu achter. Het had zo'n mooie zomer kunnen worden met een fijn nieuw werkjaar en nu staat het allemaal even stil. En het is beter, maar het voelt zo tegenstrijdig. En dat levert voor mij heel veel verdriet op.
maandag 3 september 2012 om 22:45
quote:Eigenlijk is het denk ik meer dat we beiden heel erg bang zijn om alleen te zijn. Weer alles van voor af aan, weer opnieuw op zoek en vertrouwen opbouwen. En we laten misschien beiden de doorslag van elkaar afhangen, omdat we het zo moeilijk vinden om dit alles kwijt te raken,
Nee je maakt van allerlei denkfouten.
Jij bent misschien bang, hij niet. Anders gedroeg hij zich wel anders. Dan liet hij je echt niet gaan.
Je bent nu zijn gedrag aan het goedpraten en redenen aan het zoeken/verzinnen hiervoor.
Nee je maakt van allerlei denkfouten.
Jij bent misschien bang, hij niet. Anders gedroeg hij zich wel anders. Dan liet hij je echt niet gaan.
Je bent nu zijn gedrag aan het goedpraten en redenen aan het zoeken/verzinnen hiervoor.