woonlasten in verhouding tot salaris
donderdag 30 augustus 2012 om 20:01
ik heb het vermoeden dat mijn woonlasten aan de dure kant zijn in verhouding tot mijn salaris en overweeg te gaan verhuizen.
mijn huur is 620 en de vaste lasten als g/w/l, internet tv, en gemeentebelasting en waterschap zorgen dat ik op de 900 euro zit met de lasten .
mijn netto salaris is 2100,-
vinden jullie dit schappelijk?
ik vind eigenlijk mijn lasten te hoog voor mij in mijn eentje..... wat zouden jullie doen?
mijn huur is 620 en de vaste lasten als g/w/l, internet tv, en gemeentebelasting en waterschap zorgen dat ik op de 900 euro zit met de lasten .
mijn netto salaris is 2100,-
vinden jullie dit schappelijk?
ik vind eigenlijk mijn lasten te hoog voor mij in mijn eentje..... wat zouden jullie doen?
donderdag 30 augustus 2012 om 20:47
quote:annepannie schreef op 30 augustus 2012 @ 20:19:
@ nellaaa : weinig = ik heb ongeveer 900 euro 'over' voor sparen en leuke dingen als dansles en uitgaan. leuke dingen dus
heb jij wel enig financieel besef? Er zijn gezinnen, met 2 kinderen, die van een derde van dat bedrag moeten rondkomen...
Je zegt zelf "ik heb geen idee"..... daarmee sla je de spijker op zn kop.
@ nellaaa : weinig = ik heb ongeveer 900 euro 'over' voor sparen en leuke dingen als dansles en uitgaan. leuke dingen dus
heb jij wel enig financieel besef? Er zijn gezinnen, met 2 kinderen, die van een derde van dat bedrag moeten rondkomen...
Je zegt zelf "ik heb geen idee"..... daarmee sla je de spijker op zn kop.
donderdag 30 augustus 2012 om 20:48
quote:annepannie schreef op 30 augustus 2012 @ 20:16:
ik ben mij er pijnlijk van bewust dat ik geen goedkopere woning kan krijgen nee. helaas! wel een oneerlijk lage huurgrens van 34.000. Ik vind dat best aan de lage kant
Oneerlijk? Omdat jij niet in aanmerking komt?
Genoeg mensen die die grens niet halen hoor!
ik ben mij er pijnlijk van bewust dat ik geen goedkopere woning kan krijgen nee. helaas! wel een oneerlijk lage huurgrens van 34.000. Ik vind dat best aan de lage kant
Oneerlijk? Omdat jij niet in aanmerking komt?
Genoeg mensen die die grens niet halen hoor!
donderdag 30 augustus 2012 om 21:02
quote:annepannie schreef op 30 augustus 2012 @ 20:19:
@ nellaaa : weinig = ik heb ongeveer 900 euro 'over' voor sparen en leuke dingen als dansles en uitgaan. leuke dingen dusAls je daar nu eens 500 van spaart, dan houd je nog 400 over voor "leuk" en uitgaan. Dat is nog steeds meer dan de meeste mensen hebben.
@ nellaaa : weinig = ik heb ongeveer 900 euro 'over' voor sparen en leuke dingen als dansles en uitgaan. leuke dingen dusAls je daar nu eens 500 van spaart, dan houd je nog 400 over voor "leuk" en uitgaan. Dat is nog steeds meer dan de meeste mensen hebben.
donderdag 30 augustus 2012 om 21:45
Dus je hebt 900 euro "zakgeld"en je zit te klagen dat je niet kan sparen?
Je moest je echt schamen!
Ik heb jaren van 60 gulden per week moeten rondkomen,en hield niks over.
En ik had 2 kinderen en een hele veestapel die gevoed moesten worden.
Ook toen spaarde ik!
50 gulden per maand,en ik reed ook auto.
En hoezo niet kunnen sparen?
Ik beur de 24ste,en de 25ste word er 100 euro naar mijn spaarrekening geschreven.Automatische incasso,isse simpel!
Je moest je echt schamen!
Ik heb jaren van 60 gulden per week moeten rondkomen,en hield niks over.
En ik had 2 kinderen en een hele veestapel die gevoed moesten worden.
Ook toen spaarde ik!
50 gulden per maand,en ik reed ook auto.
En hoezo niet kunnen sparen?
Ik beur de 24ste,en de 25ste word er 100 euro naar mijn spaarrekening geschreven.Automatische incasso,isse simpel!
zaterdag 1 september 2012 om 17:59
Ik vind het vrij veel,
maar woon je in een appartementje in de stad ( Dat is sowieso duurder en vind je niets goedkopers denk ik )
Ik zelf woon in een dorp en heb je appartementjes van 450 inclusief water, gas, licht, gewoon met woonkamer, 1 slaapkamer, en douche. Dat vind ik mooi voor 1 persoon toch?
En dat scheelt je veel geld.
Maar nogmaals weet niet of je in een stad woont, en of je uberhaupt naar een dorp zou willen verhuizen?
maar woon je in een appartementje in de stad ( Dat is sowieso duurder en vind je niets goedkopers denk ik )
Ik zelf woon in een dorp en heb je appartementjes van 450 inclusief water, gas, licht, gewoon met woonkamer, 1 slaapkamer, en douche. Dat vind ik mooi voor 1 persoon toch?
En dat scheelt je veel geld.
Maar nogmaals weet niet of je in een stad woont, en of je uberhaupt naar een dorp zou willen verhuizen?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zaterdag 1 september 2012 om 18:03
Heel normaal eigenlijk hoor,
Je bent in je eentje heb een salaris van over 1000, waar je huur al van af is. er zijn gezinnen met kinderen die rondkomen van dat salaris en nog kunnen sparen.
Er is niets oneerlijks aan, de mensen met weinig inkomsten huren ook voor minder. Héééel logish. Jij kan het makkelijk betalen, dus zul je ook een iets of wat hogere huur moeten dragen! Tsja.
Je bent in je eentje heb een salaris van over 1000, waar je huur al van af is. er zijn gezinnen met kinderen die rondkomen van dat salaris en nog kunnen sparen.
Er is niets oneerlijks aan, de mensen met weinig inkomsten huren ook voor minder. Héééel logish. Jij kan het makkelijk betalen, dus zul je ook een iets of wat hogere huur moeten dragen! Tsja.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zondag 2 september 2012 om 20:15
quote:flame80 schreef op 30 augustus 2012 @ 21:06:
zoooo...ik heb 1000 euro aan vaste lasten en verdien 1550 per maand..woon ook alleen... Dit dus... Ga wat sparen ofzo, nu je in deze 'luxepositie' zit, zou ik zeggen. Zoals al eerder gezegd is: er zijn gezinnen met kinderen die het met heel wat minder moeten doen.
zoooo...ik heb 1000 euro aan vaste lasten en verdien 1550 per maand..woon ook alleen... Dit dus... Ga wat sparen ofzo, nu je in deze 'luxepositie' zit, zou ik zeggen. Zoals al eerder gezegd is: er zijn gezinnen met kinderen die het met heel wat minder moeten doen.
maandag 3 september 2012 om 00:09
quote:wished- schreef op 01 september 2012 @ 18:03:
[...]
Er is niets oneerlijks aan, de mensen met weinig inkomsten huren ook voor minder. Héééel logish. Jij kan het makkelijk betalen, dus zul je ook een iets of wat hogere huur moeten dragen! Tsja.Dit. Scheefwonen mag tegenwoordig niet meer.
[...]
Er is niets oneerlijks aan, de mensen met weinig inkomsten huren ook voor minder. Héééel logish. Jij kan het makkelijk betalen, dus zul je ook een iets of wat hogere huur moeten dragen! Tsja.Dit. Scheefwonen mag tegenwoordig niet meer.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 3 september 2012 om 00:16
quote:Jaja007 schreef op 03 september 2012 @ 00:09:
[...]
Dit. Scheefwonen mag tegenwoordig niet meer.Fijn altijd, dat argument. Zouden ze voor koopwoningen ook eens moeten invoeren. Betalen naar inkomen ongeacht de kwaliteit van de woning.
[...]
Dit. Scheefwonen mag tegenwoordig niet meer.Fijn altijd, dat argument. Zouden ze voor koopwoningen ook eens moeten invoeren. Betalen naar inkomen ongeacht de kwaliteit van de woning.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

dinsdag 4 september 2012 om 07:09
To, ik snap het wel. Het ligt misschien ook wel aan het bestedingspatroon van mensen om je heen, waar je je makkelijk op aanpast. Ik heb ook ongeveer 1200 euro na het betalen van mijn woonkosten. Daarvan ben je ongeveer 150 aan verzekeringen kwijt, 60 telefoon, 200 reiskosten, 200 uitgaan, 150 kleren&beauty, 50 sporten, 200 boodschappen, 30 krant. Kijk, al deze dingen kun je natuurlijk voor minder doen, maar het gaat soms toch best hard. Maar ik kan dan dus nog wel 200 euro sparen.
Ik vind trouwens het verschil tussen je netto huur en je uiteindelijke woonkosten best groot. Kan je daar ook niet op bezuinigen? En als je niet in Utrecht of Amsterdam woont, is het denk ik ook wel mogelijk om wat goedkoper te wonen. Het is kiezen waar je wilt bezuinigen, maar het moet in ieder geval wel mogelijk zijn om goed te sparen.
Ik vind trouwens het verschil tussen je netto huur en je uiteindelijke woonkosten best groot. Kan je daar ook niet op bezuinigen? En als je niet in Utrecht of Amsterdam woont, is het denk ik ook wel mogelijk om wat goedkoper te wonen. Het is kiezen waar je wilt bezuinigen, maar het moet in ieder geval wel mogelijk zijn om goed te sparen.
dinsdag 4 september 2012 om 07:33
quote:annepannie schreef op donderdag 30 augustus 2012 20:19 @ nellaaa : weinig = ik heb ongeveer 900 euro 'over' voor sparen en leuke dingen als dansles en uitgaan. leuke dingen dusDan heb je toch helemaal niets te zeuren? Ik heb elke maand 600 euro te besteden aan boodschappen, kleding, cadeaus en leuke dingen doen en van die 600 euro spaar ik dan ook nog 200 euro. Eigenlijk doe ik alles dus met 400 euro. Dan moet het toch helemaal lukken met 900 euro? Als je meer wilt sparen, kun je anders een maand je uitgaven opschrijven? Dan heb je een overzicht waar het naartoe gaat.
dinsdag 4 september 2012 om 09:04
quote:annepannie schreef op 30 augustus 2012 @ 20:11:
ik heb inderdaad zo'n 1150 over, na aftrek van enkel mijn woonlasten. Wat er wel nog betaald moet worden van die 1100 is telefoon, zorgverzekering en andere verzekeringen etc. en dan natuurlijk de boodschappen nog.
ik vind zelf dat ik steeds zo weinig te besteden overhoud voor 'leuke dingen' en sparen.
maar dat valt dus misschien wel mee...
Huh? Weinig te besteden?? Mijn inkomen alleen is wat jij overhoudt. En daarvan moet ik dan nog de vaste lasten betalen + ik heb een kind. Je kunt je voorstellen dat er bitter weinig overblijft om "leuke dingen van te doen en te sparen"...
Denk dat je een zeer royale levensstandaard erop na kan houden!
ik heb inderdaad zo'n 1150 over, na aftrek van enkel mijn woonlasten. Wat er wel nog betaald moet worden van die 1100 is telefoon, zorgverzekering en andere verzekeringen etc. en dan natuurlijk de boodschappen nog.
ik vind zelf dat ik steeds zo weinig te besteden overhoud voor 'leuke dingen' en sparen.
maar dat valt dus misschien wel mee...
Huh? Weinig te besteden?? Mijn inkomen alleen is wat jij overhoudt. En daarvan moet ik dan nog de vaste lasten betalen + ik heb een kind. Je kunt je voorstellen dat er bitter weinig overblijft om "leuke dingen van te doen en te sparen"...
dinsdag 4 september 2012 om 09:13
Inkomen:
(bijna) 1100 euro
Betalen:
huur 300
g,w,l, 120
verzekeringen 200
telefoon 40
televisie + internet 50
sportclub dochter 40 p.m.
bijdrage BSO 40
(gemeentelijke) heffingen ed. 25
totaal: 815
Daarvan kunnen wij in principe prima rondkomen, ook met kleding, kadootjes e.d. Alleen onverwachte uitgaven zoals kapotte wasmachine is moeilijk op te vangen (sparen lukt me eigenlijk niet, omdat ik het bedrag 9 van die 10 keer weer terugboek). Dus lijkt me toch dat jij in je up meer dan genoeg over zou moeten houden om royaal van te leven!
(bijna) 1100 euro
Betalen:
huur 300
g,w,l, 120
verzekeringen 200
telefoon 40
televisie + internet 50
sportclub dochter 40 p.m.
bijdrage BSO 40
(gemeentelijke) heffingen ed. 25
totaal: 815
Daarvan kunnen wij in principe prima rondkomen, ook met kleding, kadootjes e.d. Alleen onverwachte uitgaven zoals kapotte wasmachine is moeilijk op te vangen (sparen lukt me eigenlijk niet, omdat ik het bedrag 9 van die 10 keer weer terugboek). Dus lijkt me toch dat jij in je up meer dan genoeg over zou moeten houden om royaal van te leven!
dinsdag 4 september 2012 om 09:15
quote:schouderklopje schreef op 04 september 2012 @ 09:04:
[...]
Idem maar dan drie kinderen.
To ik denk dat je je eens moet gaan verdiepen in wat weinig, duur en oneerlijk is, lees eens een krant ofzo of praat eens met mensen.
[...]
Idem maar dan drie kinderen.
To ik denk dat je je eens moet gaan verdiepen in wat weinig, duur en oneerlijk is, lees eens een krant ofzo of praat eens met mensen.
dinsdag 4 september 2012 om 09:16
ik ben mij er pijnlijk van bewust dat ik geen goedkopere woning kan krijgen nee. helaas! wel een oneerlijk lage huurgrens van 34.000. Ik vind dat best aan de lage kantVoor een gezin met een aantal kinderen vind ik het ook aan de lage kant. Maar voor iemand alleen is dat helemaal niet aan de lage kant voor een sociale huurwoning.
ik ben mij er pijnlijk van bewust dat ik geen goedkopere woning kan krijgen nee. helaas! wel een oneerlijk lage huurgrens van 34.000. Ik vind dat best aan de lage kantVoor een gezin met een aantal kinderen vind ik het ook aan de lage kant. Maar voor iemand alleen is dat helemaal niet aan de lage kant voor een sociale huurwoning.