verzoening

03-09-2012 22:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn relatie is nu een 10 weken uit na 3 jaar relatie.

Ik hou nog van haar en ik heb een mailtje gestuurd om nog is met elkaar te praten face to face. In die 10 weken heb ik al mijn boosheid eruit gegooid via de mail en eigenlijk is dit er nu uit.

Ik heb alles opgekropt in de relatie voor de lieve vrede.

Ik kan best zeggen dat ik nu weer een beetje happy ben met mezelf.

Toch wil ik haar terug om te kijken of we aan onze knelpunten kunnen werken. Ze heeft toegestemd en as zondag gaan we wat doen.Wat jullie wel moeten weten is zij heeft een puberende dochter van 18 waar zijzelf erg veel moeite heb.

Ik wil dat gesprek goed voorbereiden en ik heb een spiegel nodig dus hoe kan ik de knelpunten benoemen zonder te veroordelen.

Onderstaand is mijn uiteenzetting van wat er volgens voor mij gebeurde wat tot de de breuk heeft geleid.

We zouden allebei een andere manier voor ons zelf moeten vinden om op een andere manier onze grenzen naar elkaar te stellen.

Ik ben te weinig assertief stel niet goed mijn grenzen en jij en je dochter kunnen teveel assertief zijn.

Ik denk dat jullie zo reageren door wat er gebeurt is in de relatie met je ex en het geweld wat daarin heeft plaats gevonden. Eigenlijk schieten we alle drie ons doel voorbij.

De lieve vrede word een gewapende vrede en dat is de volgen mij voor mij de rede wat ons uit elkaar dreef.

Volgens mij moeten we hier aan kunnen werken. Ik weet en voel dat we elkaar hoog hebben zitten.

In de laatse 6/7 weken van onze relatie kreeg ik conflicten met jou en je dochter tegelijkertijd. Verschrikkelijk vond ik dat en ik had het gevoel dat ik me niet kon verdedigen. Ik kan alleen maar afdruipen en naar mijn eigen huis gaan.

Je dochter heeft me vaak vernederd met minachtende opmerkingen of hand gebaren.

Als ik hier bovenop ook nog ruzie krijg met jou dan maak ik geen enkele kans en eigenlijk verlies ik daardoor ook het vertrouwen in onze relatie.

Dit is wat er is gebeurt in mij.

De problemen die jij heb met je dochter zouden niet tussen ons in mogen staan. Het tast onze saamhorigheid aan.

We kunnen dit toch ook vermijden als jij meer naar mijn huis zou komen. Dus het patroon doorbreken dat ik altijd bij jullie ben.

tot zover even dit bericht.

Het is de bedoeling dat ik zondag weloverdacht het gesprek aangaat zonder dat ik mezelf loop weg te geven om maar weer een relatie te hebben.

Ik heb altijd moeite gehad met het stellen van grenzen naar andere ook omdat ik bang ben voor mijn eigen agressie.

Ik kom ook uit een geweldadig gezin en daarnaast ben ik veteraan.

ok even genoeg

Wat een jij-bakken heb je in je lijstje staan! Ik herinner me je vorige topic nog en het klinkt verstandiger om de relatie gewoon te laten voor wat het is.
Hoezo noem je je topic in hemelsnaam verzoening?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
wat bedoel je Nella wees wat specifieker, mijn boosheid is min of meer voorbij en wat ik al aangaf is dat ik het anders probeer te doen.

met andere woorden eerst schrijven en nadenken voordat ik het naar haar toe uitspreek.
quote:bremskie schreef op 03 september 2012 @ 22:35:

Ik heb altijd moeite gehad met het stellen van grenzen naar andere ook omdat ik bang ben voor mijn eigen agressie.

Je bent bang voor je eigen agressie? Waarin uit die zich? Moet jij uberhaupt wel een relatie aangaan of kun je beter eerst je agressie eens aanpakken?
Je weet wel wat een jij-bak is toch? Lees je lijstje eens na en tel eens hoe vaak je zegt dat ex/dochter iets verkeerd hebben gedaan of iets anders moeten doen.
Als je constructief iets uit wil praten, dien je dat te doen vanuit jezelf: hoe jij iets ervaart, hoe iets op jou overkomt, wat jij ergens aan wil veranderen, waarom bepaalde dingen jou pijn doen.

En dus niet: de ander doet dit verkeerd, de ander moet dat veranderen.

Verder denk ik dat het een goed idee is om te gaan besluiten een relatie met z'n 2-en te hebben, en niet met z'n 3-en. In bovenstaande tekst betrek je de dochter veel te veel in de relatie die jij met haar moeder hebt. Die dochter heeft weliswaar invloed in die relatie, maar is geen partner in die relatie.
Jezus man, geef het toch op.
quote:nellaaa schreef op maandag 03 september 2012 22:41

Wat een jij-bakken heb je in je lijstje staan! Ik herinner me je vorige topic nog en het klinkt verstandiger om de relatie gewoon te laten voor wat het is.

Jij-bakken?

Wa's da?

@ TO, het spijt me zeer, maar ik maak niet veel op uit je OP. Het enige dat ik er van kan maken is dat jij flink over je heen hebt laten lopen door je ex en haar dochter...?

Ik begrijp niet zo goed wat de toevoeging van huiselijk geweld in je jeugd en veteraan er toe doen.

Ik heb geen advies voor je; behalve dan: denk er goed over na of jullie niet alleen het slechtste in elkaar naar boven halen.
Fijn jullie reacties maar kunnen we ook constructief blijven want dat echt wel wat ik probeer. Ik sta open voor kritiek maar ga me niet niet zitten afzeiken het is de bedoeling dat ik wat mee inzicht krijg in mezelf. Uieindelijk ben ik diegebe die bepaalt wat goed voor me is.

Gelukkig staan er ook 2 berichten in waar ik wel wat mee kan
Ik zie niemand die je afzeikt? Enkel feedback waar je nota bene zelf om vraagt.
Niemand zeikt je hier af Bremskie. Dat wat hier staat misschien niet is wat je wilt horen, is weer iets anders. Mijn opmerking over dat jij heel veel schuld/verantwoordelijkheid in de schoenen van je ex en haar dochter schuift bedoel ik heel serieus. Heb je je stukje nog eens nagelezen en gekeken hoeveel je over haar zegt en hoeveel je vanuit je eigen gevoel (ik ervaar dat.... en niet jij doet dit en dat en zus en zo)schrijft?

Vogelnestje, google maar eens op jij-bak. Wiki heeft een mooie uitleg.
de reactie van Chartreuze daar kan ik wat mee.

Warom zou ik mijn agressie moeten aanpakken, ik sla niemand ik wens niemand e k* tegendeel ik incasseer en voor de lieve vrede hou ik mijn mond en dat is mijn probleem
Als jij deze reacties al afzeiken vindt, denk ik dat je zondag maar lekker iets anders moet gaan doen!
quote:bremskie schreef op 03 september 2012 @ 22:49:

Fijn jullie reacties maar kunnen we ook constructief blijven want dat echt wel wat ik probeer. Ik sta open voor kritiek maar ga me niet niet zitten afzeiken het is de bedoeling dat ik wat mee inzicht krijg in mezelf. Uieindelijk ben ik diegebe die bepaalt wat goed voor me is.

Gelukkig staan er ook 2 berichten in waar ik wel wat mee kan

Is dat de manier waarop je tegen je ex en haar 18-jarige dochter praat? Want dan snap ik wel dat jullie veel ruzie hebben, Schoolmeester.

Ik lees trouwens weinig concrete dingen die fout gingen. Wat moeten zij met 'situaties die niet goed liepen'. Word eens concreet. Wanneer liep de situatie uit de hand? Wat werd er gezegd en waarom was dat voor jou tegen het verkeerde been? Niet: "je zei toen iets gemeens", maar "ik voelde me daardoor vervelend".

En verder ben ik van mening, na het lezen van je andere topics, dat je geen verzoeningspoging moet doen. Maar dat jullie beiden gelukkiger worden zonder elkaar.
Mischien moet ik dit even laten bezinken voordat ik op alle prikkels in gaat maar deze discussie levert nu al veel op voor me.

Uiteindelijk zal ik ook min grenzen naar jullie moeten stellen. :0
Kom op Bremskie. Half augustus opende je een topic met dezelfde strekking, vorige week had je een peptalk nodig omdat het echt voorbij was en nu ga je weer voor een verzoening?

Zij heeft je laten weten dat ze de relatie niet miste en dat ze rust kreeg toen je weg was.

Ze heeft kinderen die ALTIJD voor jou zullen komen. Jij accepteert dat niet. Het wordt niks. Alleen maar een hoop stress voor jou, je ex en haar kinderen. Hak de knoop nu eens definitief door.
Bremskie, als jij zo op constructieve en serieuze reacties reageert vraag ik me af hoe jij reageert als iemand jou echt afzeikt.
quote:bremskie schreef op 03 september 2012 @ 22:59:

Mischien moet ik dit even laten bezinken voordat ik op alle prikkels in gaat maar deze discussie levert nu al veel op voor me.

Uiteindelijk zal ik ook min grenzen naar jullie moeten stellen. :0

Op een forum kun je geen grenzen aan iemand anders opleggen.

Iedereen schrijft wat ie wil, of jij dat nu leuk vindt of niet.

Ik kan me zo voorstellen dat je ex en haar dochter ook IRL doen wat ZIJ willen. Dat is wat het is en als je dat niet kan handelen moet je gewoon uit hun buurt blijven.
quote:isadoro schreef op 03 september 2012 @ 22:58:

[...]

Is dat de manier waarop je tegen je ex en haar 18-jarige dochter praat? Want dan snap ik wel dat jullie veel ruzie hebben, Schoolmeester.

Ik heb me nooit bemoeid met met de opvoeding van haar dochter tegendeel ik heb mijn vriendin altijd een luisterd oor gegeven als zij dat zelf aangaf. dus schoolmeester no way.

Ik heb inderdaad een hoop over me genzen laten gaan en ipv mijn boosheid te tonen tot 10 geteld en de wijste geweest. Aleen sommige dingen moet je op terug komen om het uit tepraten en dat heb ik niet goed gegaan.

Mijn omgeving zeg altijd tegen mij dat ik te lief ben en eerder mijn grenzen moet aangeven, mijn boosheid is daarom vaaak te laat en dat is waar ik aan moet werken.
Echt, get over it en ga verder met je leven ipv topics blijven openen!
quote:bremskie schreef op 03 september 2012 @ 23:08:

[...]

Ik heb me nooit bemoeid met met de opvoeding van haar dochter tegendeel ik heb mijn vriendin altijd een luisterd oor gegeven als zij dat zelf aangaf. dus schoolmeester no way.

Ik heb inderdaad een hoop over me genzen laten gaan en ipv mijn boosheid te tonen tot 10 geteld en de wijste geweest. Aleen sommige dingen moet je op terug komen om het uit tepraten en dat heb ik niet goed gegaan.

Mijn omgeving zeg altijd tegen mij dat ik te lief ben en eerder mijn grenzen moet aangeven, mijn boosheid is daarom vaaak te laat en dat is waar ik aan moet werken.

De dochter in kwestie was al 15 toen jij je ex leerde kennen. Dan is de opvoedfase toch wel een beetje voorbij. Het zou ook erg gek geweest zijn als je je daar wél mee bemoeid zou hebben.

Je gaat voortaan dus niet meer tot 10 tellen maar meteen je frustratie en boosheid eruit gooien of steeds op dingen terugkomen en zeuren? Nou, dat gaat zeker goed werken hoor!
In mijn vorige topic die blijkelijk sommige mensen gevolgd hebben zat een hoop van deze boosheid, niemand gaf me nog een kans op verzoening en toch heb ik as zondag een gesprek. Ze had me ook via de mail kunnen vertellen dat het allemaal geen zin meer heb.
Ik denk niet dat ze een verzoening wil hoor. Denk dat ze het gewoon zielig vindt, en je je verhaal laat doen.

Maar zou niet teveel hopen op een verzoening!
quote:bremskie schreef op 03 september 2012 @ 23:14:

In mijn vorige topic die blijkelijk sommige mensen gevolgd hebben zat een hoop van deze boosheid, niemand gaf me nog een kans op verzoening en toch heb ik as zondag een gesprek. Ze had me ook via de mail kunnen vertellen dat het allemaal geen zin meer heb.

Tja, het is mij ook een raadsel waarom ze weer met je in gesprek gaat. Maar als ik het goed begrijp heeft zij een einde aan de relatie gemaakt en zie ik jou hier een opsomming schrijven van wat er voortaan allemaal anders moet. Eigenlijk lees ik vooral wat zij en haar dochter anders zouden moeten doen. Jij hoeft alleen maar je grenzen duidelijk aan te geven en je boosheid niet meer op te kroppen, toch?

Dream on, Bremskie.

Misschien heeft zij wel een hele lijst eisen voordat ze je weer terugneemt. Misschien wil ze nog 1 keer met je praten om zichzelf ervan te overtuigen dat ze de juiste beslissing heeft genomen door het uit te maken en met de instelling die jij hier ten toon spreidt, gaat ze daar zeker overtuigd van raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven