TTTOT Kluphuis 12
zaterdag 1 september 2012 om 21:12
Welkom in ons gezellige kluphuis, waar gelachen , gegeind , geklaagd en gehuild mag worden. Waar je al je leuke momenten, pijntjes, weetjes, verdrietjes, grapjes, en alles wat je verder nog wil vertellen, kwijt kan. Waar een emo-post op z’n tijd een must is en niet wordt afgestraft. Waar we allemaal een tikkie koekoek zijn . Kortom, waar je jezelf kan en mag zijn. En waar Peacy, inmiddels alweer een tijd geleden, iets over heeft geschreven wat de lading dekt:
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
dinsdag 4 september 2012 om 10:08
dinsdag 4 september 2012 om 10:15
dinsdag 4 september 2012 om 10:50
Ik ga niet sporten vandaag... Pfff ben echt veels te moe. Word maar niet wakker en liefst ging ik nog even terug naar bed.
Donderdag en vrijdag ben ik vrij, dus ik ga dan.
Moet de lat even niet te hoog leggen merk ik. 3x in de week is ook goed.
Ben ook bezig met nieuw eetpatroon, en nieuw werk, vandaar...
Donderdag en vrijdag ben ik vrij, dus ik ga dan.
Moet de lat even niet te hoog leggen merk ik. 3x in de week is ook goed.
Ben ook bezig met nieuw eetpatroon, en nieuw werk, vandaar...
dinsdag 4 september 2012 om 11:14
Ik zou het eigenlijk moeten omdraaien, juist voor dat werk heb ik conditie nodig. Dus dat zou een motivator moeten zijn. Maar eerlijk is eerlijk. Niets motiveert me om te gaan sporten.
Misschien omdat ik het verkeerd aanpak. Te veel in 1x, van niets naar alles.
Een maag verkleining klinkt steeds aanlokkelijker. Ik krijg het zelf gewoon echt niet voor elkaar, zelfs een zwangerschap motiveert me niet. Das toch triest...
Was gisteren bij voedingscoach, en ze zei, neee je krijgt geen dieet. En wat krijg ik? Een dieet.
Was afgevallen 3 kilo, maar mijn vetpercentage steeg met 3 en mijn spiermassa daalde met bijna 3. Klopt toch ook geen hout van?
De ene dieetist zegt, je hebt 3000 kcal per dag nodig. Zij zegt 2000. Om gewoon te ademen en mijn hart te laten kloppen.
Basisbehoefte, zit dus 1000 verschil in.
Krijg nu dieet van 1500 kcal. Mi veel te weinig.
En veel te omslachtig. Kortom, ik kan er weer helemaal niets mee. Ik zit weer even in verzet...
En ik weet wel dat ze een punt heeft... Maar he.. Pfffff..
Sesampasta op een kracker... Kom op hei, hoe droog wil je het hebben? Ga ik dus echt niet eten hé
Ik wil gewoon simpel en makkelijk.niet die poespas.
Ik wil gewoon in de ochtend 3 sneetjes brood, bij de lunch 3 sneetjes brood, hier en daar een stuk fruit of een stuk groente, maar niet dat gezever en gerasp en gesnij.
Soep om 11 uur sochtends?? Wtf!
Misschien omdat ik het verkeerd aanpak. Te veel in 1x, van niets naar alles.
Een maag verkleining klinkt steeds aanlokkelijker. Ik krijg het zelf gewoon echt niet voor elkaar, zelfs een zwangerschap motiveert me niet. Das toch triest...
Was gisteren bij voedingscoach, en ze zei, neee je krijgt geen dieet. En wat krijg ik? Een dieet.
Was afgevallen 3 kilo, maar mijn vetpercentage steeg met 3 en mijn spiermassa daalde met bijna 3. Klopt toch ook geen hout van?
De ene dieetist zegt, je hebt 3000 kcal per dag nodig. Zij zegt 2000. Om gewoon te ademen en mijn hart te laten kloppen.
Basisbehoefte, zit dus 1000 verschil in.
Krijg nu dieet van 1500 kcal. Mi veel te weinig.
En veel te omslachtig. Kortom, ik kan er weer helemaal niets mee. Ik zit weer even in verzet...
En ik weet wel dat ze een punt heeft... Maar he.. Pfffff..
Sesampasta op een kracker... Kom op hei, hoe droog wil je het hebben? Ga ik dus echt niet eten hé
Ik wil gewoon simpel en makkelijk.niet die poespas.
Ik wil gewoon in de ochtend 3 sneetjes brood, bij de lunch 3 sneetjes brood, hier en daar een stuk fruit of een stuk groente, maar niet dat gezever en gerasp en gesnij.
Soep om 11 uur sochtends?? Wtf!
dinsdag 4 september 2012 om 11:24
Wat is dat voor raar mens?!?!?
Ik ben nu een paar weken gezonder aan t eten en ik zag gister op de weegschaal het begin van een dalende lijn.
vetpercentage enzo heb ik nooit in geloofd als dat gemeten werd met een weegschaal. Wat een onzin is dat. Dat kan je alleen goed berekenen met een vetplooimeting enzo maar je hebt het helemaal niet nodig om jezelf een gezonde leefstijl aan te meten.
Ik begin nu plezier te krijgen in het streven naar mijn doel. En dat is geen gewicht maar de wil om me volgend jaar niet druk te maken over rolletjes en wel in mijn jurkjes te passen. En verder wil ik gewoon weer conditie hebben, me goed voelen en weer wat zelfbeheersing kweken m.b.t. snoepen snaaien en alcohol.
Zullen we t samen doen Suus?
Ik ben nu een paar weken gezonder aan t eten en ik zag gister op de weegschaal het begin van een dalende lijn.
vetpercentage enzo heb ik nooit in geloofd als dat gemeten werd met een weegschaal. Wat een onzin is dat. Dat kan je alleen goed berekenen met een vetplooimeting enzo maar je hebt het helemaal niet nodig om jezelf een gezonde leefstijl aan te meten.
Ik begin nu plezier te krijgen in het streven naar mijn doel. En dat is geen gewicht maar de wil om me volgend jaar niet druk te maken over rolletjes en wel in mijn jurkjes te passen. En verder wil ik gewoon weer conditie hebben, me goed voelen en weer wat zelfbeheersing kweken m.b.t. snoepen snaaien en alcohol.
Zullen we t samen doen Suus?
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 4 september 2012 om 11:47
Ergens doen we het al samen. Vind hier meer rust en troost dan ergens anders. Ik durf hier een eetbui aan te kondigen en 9 van de 10 krijg ik hem ook nog afgebogen ook. Omdat ik een hart onder de riem krijg en acuut geholpen wordt.
En ik weet wel hoe het moet, wat ik wel en niet moet eten. Maar voor mij is dat vaak niet haalbaar. Ook praktisch niet.
Snoepen en snaaien wil ik ook laten. Alcohol drink ik zelden, is geen probleem voor mij.
Moest wel lachen op het werk gister. Die mannen koken dus zelf.
Vroegen ze of ik op hun afdeling bleef werken. Dus ik zeg, dat ligt eraan hoe lekker jullie koken!
En ik moest gisteren iemand "op kamer" zetten, zegt ie, wanneer ben je er weer? Ik zeg, morgen, dan kom ik hier weer lekker eten...
Net kinderen eigenlijk. Vragen om duidelijkheid.
Veel borderline ook. En veel delicten. Maar dat vind ik niet zo spannend.
Mag trouwens geen koffie meer drinken van haar, dat verzuurt mijn lichaam. Dus kruidenthee is angesagt...
Verzuurt mijn lichaam, nog nooit van gehoord. Zit hier ook danig af te kicken.
Hoop wel dat het helpt tegen het zuurbranden.
Het duizelige gevoel is al wat afgenomen. Ik ben weer met de mineralen en blabla suplementen begonnen. Nu heb ik het alleen nog s avonds een beetje.
En nu heb ik dus hoofdpijn van het tekort aan caffeine... Fukzooi.
Ach ja. Volgend jaar ga ik eens een afspraak met de huisarts maken. Ik heb nu echt zo'n beetje alles geprobeerd. Van atkins tot zig-zag. En ik hou t gewoon niet vol.
Ik gunde mezelf stacker 3 met ephidrine, daar ben ik 2x 30 kilo mee afgevallen. Gewoon ook omdat ik de energie had om iets te doen. Koste geen moeite om iets te doen, ging vanzelf.
Sporten ging toen ook echt wel een stuk beter.
Maar ja, mag niet meer verkocht worden, helaas. Omdat er wat mensen aan gestorven zijn.
En ik weet wel hoe het moet, wat ik wel en niet moet eten. Maar voor mij is dat vaak niet haalbaar. Ook praktisch niet.
Snoepen en snaaien wil ik ook laten. Alcohol drink ik zelden, is geen probleem voor mij.
Moest wel lachen op het werk gister. Die mannen koken dus zelf.
Vroegen ze of ik op hun afdeling bleef werken. Dus ik zeg, dat ligt eraan hoe lekker jullie koken!
En ik moest gisteren iemand "op kamer" zetten, zegt ie, wanneer ben je er weer? Ik zeg, morgen, dan kom ik hier weer lekker eten...
Net kinderen eigenlijk. Vragen om duidelijkheid.
Veel borderline ook. En veel delicten. Maar dat vind ik niet zo spannend.
Mag trouwens geen koffie meer drinken van haar, dat verzuurt mijn lichaam. Dus kruidenthee is angesagt...
Verzuurt mijn lichaam, nog nooit van gehoord. Zit hier ook danig af te kicken.
Hoop wel dat het helpt tegen het zuurbranden.
Het duizelige gevoel is al wat afgenomen. Ik ben weer met de mineralen en blabla suplementen begonnen. Nu heb ik het alleen nog s avonds een beetje.
En nu heb ik dus hoofdpijn van het tekort aan caffeine... Fukzooi.
Ach ja. Volgend jaar ga ik eens een afspraak met de huisarts maken. Ik heb nu echt zo'n beetje alles geprobeerd. Van atkins tot zig-zag. En ik hou t gewoon niet vol.
Ik gunde mezelf stacker 3 met ephidrine, daar ben ik 2x 30 kilo mee afgevallen. Gewoon ook omdat ik de energie had om iets te doen. Koste geen moeite om iets te doen, ging vanzelf.
Sporten ging toen ook echt wel een stuk beter.
Maar ja, mag niet meer verkocht worden, helaas. Omdat er wat mensen aan gestorven zijn.
dinsdag 4 september 2012 om 12:11
Ik ben nu de voedselzandloper aan het lezen. Beetje vaag. (zeker als je ff door de recepten bladert) maar ik neem er van mee wat ik kan gebruiken. Ik ben iig al geswitcht van melk naar sojamelk voor mn ontbijt. Ik weet alleen niet hoe het dan zit met de voedingsstoffen. Of ik dan alles wel binnen krijg.
dinsdag 4 september 2012 om 12:23
dinsdag 4 september 2012 om 13:01
dinsdag 4 september 2012 om 13:10
Ik moet in het weekend vooral opletten dat ik overdag eet. (de normale dingen) anders ga ik in de middag vaak aan de snaai, dropjes vruchtensap, alcoholische versnaperingen en snacks, wat dan in ene moeite door gaat in de avond.
Ik heb nu alarmpjes in mijn telefoon staan dat ik om 9, 12, 3 en 6 uur er aan moet denken dat ik wat eet en om half 8 savond een reminder om te vragen wat ik aan beweging heb gehad die dag. Als dat te weinig is kan ik nog gaan hardlopen.
Ik moet ook uitkijken dat ik niet door blijf eten. Net gelunched met rauwkost, 2 boterhammen met rookvlees, een perzik en (oeps) een kopje cappuchino. Maar nu neig ik te blijven eten maar dan heb ik vanmiddag niets meer en ga ik dan snaaien. dus afblijven da's voor 3 uur.
Als het goed is krijg ik vanmiddag mijn jurk en vest binnen. Da's weer een opstekertje voor mij Project LW
Ik heb nu alarmpjes in mijn telefoon staan dat ik om 9, 12, 3 en 6 uur er aan moet denken dat ik wat eet en om half 8 savond een reminder om te vragen wat ik aan beweging heb gehad die dag. Als dat te weinig is kan ik nog gaan hardlopen.
Ik moet ook uitkijken dat ik niet door blijf eten. Net gelunched met rauwkost, 2 boterhammen met rookvlees, een perzik en (oeps) een kopje cappuchino. Maar nu neig ik te blijven eten maar dan heb ik vanmiddag niets meer en ga ik dan snaaien. dus afblijven da's voor 3 uur.
Als het goed is krijg ik vanmiddag mijn jurk en vest binnen. Da's weer een opstekertje voor mij Project LW