Indonesië
woensdag 25 juli 2012 om 20:07
In oktober gaan ik & mijn vriend 2 weken naar Indonesië.
Nu zijn we aan het twijfelen over waar we naartoe willen.
En daarom vraag ik jullie mening.
Moeten we Java verkennen? En niet naar Bali gaan?
Of moeten we Java verkennen maar ook naar Bali?
Ikzelf wil graag naar Bali. Maar we hebben gehoord dat Java ook de moeite is.
Wat vinden jullie?
Nu zijn we aan het twijfelen over waar we naartoe willen.
En daarom vraag ik jullie mening.
Moeten we Java verkennen? En niet naar Bali gaan?
Of moeten we Java verkennen maar ook naar Bali?
Ikzelf wil graag naar Bali. Maar we hebben gehoord dat Java ook de moeite is.
Wat vinden jullie?
dinsdag 31 juli 2012 om 11:14
Er is zo ontzettend veel te zien en te doen op Bali dat ik er wel een boek over kan schrijven bij wijze van. Ik weet niet waar je van houdt, wat vind je leuk?
Ik ben op alle 3 de Gili eilanden geweest. Gili Air vonden wij het leukst. Rustig maar toch gezelligheid. Gili Meno vond ik net iets té rustig en Gili Trawangan vond ik veel te druk. Maar dat is persoonlijk, misschien hou jij wel van drukte. Gili Meno had het mooiste strand.
Wij zijn ook naar de Gili eilanden geweest vanaf Lombok. We hadden in een hotel een transfer geregeld met bootticket, dat kostte ongeveer (weet niet meer precies) rond de 30 euro voor 2 personen.
Vanaf Bali kan je ook met de boot, maar de prijs hangt helemaal af vanaf welke plaats je gaat en met welke boot. De snelle boot is duurder maar ook een heel stuk sneller. Hou het op ongeveer 60 euro voor 2 personen.
Als je maar 2 weken hebt zou ik kiezen voor Java en Bali. Als je toch ook naar de Gili's wil dan zou ik dat doen vanaf ergens Noord Bali, dan is de bootreis minder lang en kost het dus minder tijd. Maar het is wel krap allemaal qua tijd en veel reizen dus.
Ik ben op alle 3 de Gili eilanden geweest. Gili Air vonden wij het leukst. Rustig maar toch gezelligheid. Gili Meno vond ik net iets té rustig en Gili Trawangan vond ik veel te druk. Maar dat is persoonlijk, misschien hou jij wel van drukte. Gili Meno had het mooiste strand.
Wij zijn ook naar de Gili eilanden geweest vanaf Lombok. We hadden in een hotel een transfer geregeld met bootticket, dat kostte ongeveer (weet niet meer precies) rond de 30 euro voor 2 personen.
Vanaf Bali kan je ook met de boot, maar de prijs hangt helemaal af vanaf welke plaats je gaat en met welke boot. De snelle boot is duurder maar ook een heel stuk sneller. Hou het op ongeveer 60 euro voor 2 personen.
Als je maar 2 weken hebt zou ik kiezen voor Java en Bali. Als je toch ook naar de Gili's wil dan zou ik dat doen vanaf ergens Noord Bali, dan is de bootreis minder lang en kost het dus minder tijd. Maar het is wel krap allemaal qua tijd en veel reizen dus.
zondag 5 augustus 2012 om 17:38
Ik ben in Indonesie op de eilanden Java, Bali, Sumatra, Alor, Lombok, Gili's en Noord-Sulawesi geweest.
Mijn allereerste reis was een combinatie van Java & Bali, maar dat was wel drie weken. Ik zou voor 1 van de twee eilanden gaan en niet alle twee anders ben je alleen maar aan het reizen. Ik vond Java wat minder toeristisch, maar dat ligt natuurlijk ook aan waar je heen gaat en hoe je er heen gaat. Ik ben met mijn man gaan backpacken en we hebben heel veel mooie dingen gezien.
Bali is super toeristisch, maar wel veel ontspannener. Je hoeft niks uit te zoeken want dat hebben honderden duizenden toeristen voor je al gedaan. Meer zon, zee en strand, maar ook genoeg culturele uitjes, al zal je daar zelden aan hordes toeristen kunnen ontsnappen.
Mijn allereerste reis was een combinatie van Java & Bali, maar dat was wel drie weken. Ik zou voor 1 van de twee eilanden gaan en niet alle twee anders ben je alleen maar aan het reizen. Ik vond Java wat minder toeristisch, maar dat ligt natuurlijk ook aan waar je heen gaat en hoe je er heen gaat. Ik ben met mijn man gaan backpacken en we hebben heel veel mooie dingen gezien.
Bali is super toeristisch, maar wel veel ontspannener. Je hoeft niks uit te zoeken want dat hebben honderden duizenden toeristen voor je al gedaan. Meer zon, zee en strand, maar ook genoeg culturele uitjes, al zal je daar zelden aan hordes toeristen kunnen ontsnappen.
donderdag 30 augustus 2012 om 19:20
2 Weken Java & Bali is kort maar het is wel te doen. Jullie zouden dan toch een aantal hoogtepunten van Java kunnen bezoeken en zoals de Borobudur en Prambanan tempel en Mount Bromo.
Voorbeeld:
Dag 1: Jakarta
Dag 2: Trein van Jakarta naar Yogyakarta (7 uur)
Dag 3: Bezoek Borobudur
Dag 4: Bezoek Prambanan + Tamansari
Dag 5: 2 Daagse Bromo tour
Dag 6: Bromo Sunrise tour, transfer door naar Bali
Dag 7 - 14:Verblijf Bali
Jullie zouden eventueel nog het een en andere kunnen ondernemen op Bali. (Tanah Lot tempel, Git Git waterfalls, Ubud en nog veel meer leuke dagtrips.)
Groet,
Ramon
Yogyakarta.nl
Voorbeeld:
Dag 1: Jakarta
Dag 2: Trein van Jakarta naar Yogyakarta (7 uur)
Dag 3: Bezoek Borobudur
Dag 4: Bezoek Prambanan + Tamansari
Dag 5: 2 Daagse Bromo tour
Dag 6: Bromo Sunrise tour, transfer door naar Bali
Dag 7 - 14:Verblijf Bali
Jullie zouden eventueel nog het een en andere kunnen ondernemen op Bali. (Tanah Lot tempel, Git Git waterfalls, Ubud en nog veel meer leuke dagtrips.)
Groet,
Ramon
Yogyakarta.nl
maandag 3 september 2012 om 15:02
Ik vond de Bromovulkaan een van de mooiste dingen ooit!!! De kleuren blauw, geel, oranje... En dan ineens dat maanlandschap!! Het was een helse tocht maar ik zal t nooit meer vergeten! Java vond ik sowieso top. Echt een derdewereldland. Echt een totaal andere wereld. Ik vond Bali de tweede keer erg tegenvallen dus zou dat een paar dagen doen!