Geld & Recht alle pijlers

mag dit zomaar?

04-09-2012 19:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man verblijft momenteel in een hotel in Nederland voor zaken (wij wonen in het buitenland).

Hotel is geboekt en betaald met creditcard, hij krijgt dit later terug via zijn werk.

Nu heeft hij vandaag ingecheckt in het hotel en vanmiddag moest ik was bankzaken controleren. Bleek dat er een bedrag van bijna 200 euro afgeschreven was op zijn creditcard. Dit bedrag konden wij beide niet plaatsen. Er staan nog geen gegevens bij dit volgt hier meestal pas na een paar dagen. Ze zetten hier eerst het geld soort van apart en dan na een paar dagen wordt het afgeschreven en staat erbij wat het precies is.

Omdat het een euro bedrag 9wonen in een niet-euro land) was en een vreemd bedrag schrokken mijn man en ik, we dachten dat onze creditcard gehackt was en hadden die bijna laten blokkeren. Gelukkig kregen we via de klantenservice van de bank te horen dat dit bedrag door het hotel was afgeschreven.

Mijn man is zojuist verhaal gaan halen bij het hotel en daar gaven ze aan dat ze dit tegenwoordig standaard doen om zo eventuele restaurant en bar kosten te dekken. Zodat je niet weg kan gaan zonder te betalen ofzo...

Ik vind het persoonlijk echt belachelijk dat ze zomaar geld afschrijven voor eventuele kosten maar nog vreemder vind ik het dat ze dit ook niet even melden. Mag dit zomaar? Lijkt mij toch van niet, lijkt mij dat ze op z'n minst dit vooraf moeten melden.

Hotel is grote keten in Europa.
Het is een reservering, geen afschrijving, en het geldt als een soort borg. Komt vaker voor.
Wat Captain_Obvious zegt.
Hmm lijkt mij wel dat je op de hoogte gesteld moet worden betreft borg. Ik snap het idee van het hotel maar om dit nou ongevraagd te doen zonder mede weten van de klant lijkt mij niet de bedoeling.
Captain, nee het geld is daadwerkelijk afgeschreven, dat hebben we gecontroleerd. Mochten er geen extra kosten zijn dan storten ze het terug zeggen ze...

En dit moeten ze toch melden? Bovendien vind ik bijna 200 euro bovenop de kamerprijs van 130 euro echt bizar veel. Dan moet je het wel heel bond maken in het restaurant of bar...
Als het goed is wordt het ook niet van je rekening afgeschreven. Tenzij je man de minibar leegeet en niet betaalt
Afgeschreven van jullie rekening? Of zie je het op je cc? Bij mij wordt dat maar 1x gedaan per maand.
Captain, onze creditcard gaat direct van de rekening af zeg maar, ander systeem hier. Het is dus echt afgeschreven.

Manlief eet niet eens in het restaurant en minibar leegdrinken zie ik hem ook niet echt doen
ik vind het ook gewoon echt niet kunnen dat het niet gemeld wordt. Dat ze een borg willen hebben alla, maar meld dit dan even. Ik dacht echt shit creditcard gehackt...
Ah, ok. Ik ging uit van een amerikaanse creditcard. Ik zou je man even de kleine letters laten checken waar hij voor getekend heeft. Ik.vind die borgconstructie met een cc zelf wel oké maar het wordt iets anders als het direct afgeschreven wordt natuurlijk.
Relax Floortje... even ter relativering: als dit het enige is waar je je druk om maakt ben je een gezegend mens
Captain, man heeft volgens mij niets getekend, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Maar het bedrag is toch ook behoorlijk hoog lijkt me, is meer dan de kamer kost (en die is al niet goedkoop vind ik)
Dat is redelijk standaard. Normaal merk je het niet omdat het bedrag binnen de afschrijvingstermijn weer terug wordt geboekt, maar bij jou gaat dat blijkbaar direct.
Captain, haha ja je hebt gelijk

heb aantal nachten slecht geslapen ivm spokende dochter, misschien beetje overprikkeld....
Ik vind het wel vreemd, dat ze het van tevoren niet melden.

Sowieso moeten ze je man op de hoogte stellen dat er een borg geldt, en ze mogen het er nooit zomaar af halen!

Stond het niet op de site / folder , of waar je dan ook geboekt hebt?

Als het echt nergens vermeld stond, dan mag het gewoon simpelweg niet. Ze zijn VERPLICHT het vantevoren te melden.

ik vind het ook een absurt bedrag trouwens.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Natonco, oh standaard? Nooit van gehoord eigenlijk, slapen vaker in hotels maar dit nooit meegemaakt. Meestal betalen we overigens niet met cc maar gewoon met pinpas. Misschien dat dat het is?
Ik heb in veel hotels in nederland en buiten nederland gewerkt, en dit is heel normaal. Het wordt niet echt afgeschreven, maar on hold gezet op de creditcard rekekening (dus stel dat je maar 200 credit hebt kan je dit niet gebruiken, als je meer hebt kan je tot die 200 opmaken) de meeste hotels hanteren een regel van een set bedrag, plus een bedrag per dag.

Het zou wel van te voren gemeld moeten worden, dat sowieso. Toch is er altijd veel onbegrip. Het gaat niet alleen om de minibar, of restaurant, maar ook om andere incidentals. Iemand die de kamer afbreekt en dan uitcheckt. Zie het als een borg die je soms ook bij een vakantiehuisje betaalt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dat zou kunnen.

Ik denk trouwens dat het systeem niet gebouwd is op direct afboekende creditcards.. maar je man moet zeker wel ergens voor getekend hebben anders mogen ze het officieel niet afschrijven, ook geen reservering. Ze hebben sowieso het cc nummer nodig.
wished het is geboekt via een zakelijk reisburo, die regelden ook de vlucht. 3 weken terug was hij ook via hun in een hotel in NL en toen was er geen borg niets.

Er is in ieder geval zeker niets van vermeld.

Nou ja het is nu niet anders en is ook geen probleem, ga er maar vanuit dat het morgen weer terug op de rekening staat.
Neem er een kopje thee bij en wees blij dat je zo scherp bent op je financiën !
Captain hahaha ja kopje thee goed plan! Scherp op de financiën is helaas een noodzakelijk kwaad.

Ben wel blij nu dat ik de cc niet meteen heb laten blokkeren
Als jouw man dit vaker doet voor zijn werk dan lijkt het mij tijd worden voor een zakelijke creditcard....
Hoi, het wordt in principe niet afgeschreven tenzij er een no show is, maar sommige hotels doen toch. Maakt natuurlijk niet zoveel uit, maar heb meegemaakt dat ik en de rekening heb betaald en achteraf dit ook nog eens afgeschreven was via mijn creditcard. Heb dit uiteindelijk wel teruggekregen, maar het hotel heeft na veel gezeur dit pas terugbetaald en ook nog eens iets van 15 euro of zo als bookingskosten in rekening gebracht. Heb ze op tripadvisor beoordeeld ) dus hoop dat dat passe is.
quote:Floortje_1981 schreef op 04 september 2012 @ 19:52:

wished het is geboekt via een zakelijk reisburo, die regelden ook de vlucht. 3 weken terug was hij ook via hun in een hotel in NL en toen was er geen borg niets.

Er is in ieder geval zeker niets van vermeld.

Nou ja het is nu niet anders en is ook geen probleem, ga er maar vanuit dat het morgen weer terug op de rekening staat.

Oke, Dan hadden hun het inderdaad moeten vermelden.

Het reisbureau.

Maar goed, als het geld gewoon terug gestort word is er niets aan de hand. Anders kun je bij het reisbureau altijd verhaal halen. Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven