Geld & Recht alle pijlers

Aankondiging Politie Beslag

04-09-2012 23:01 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nu wel erg bang. Ik woon bij mijn moeder. Ik heb een schuld open staan van 850 euro die ik binnen 5 dagen moet betalen. Anders komt de deurwaarder langs om inboedel mee te nemen samen met politie agenten. Kan ik nu nog een regeling treffen met hun? want ik ben half jaar werkloos geweest en heb pas een sollicitatie over 2 dagen. Ik weet niet wat ik moet doen.. ik ben helemaal gek aan het worden ;( Wie o Wie kan me tip geven of nog helpen hierbij? wat kan ik nog doen?

bedankt!!!!!!
quote:calvijn1 schreef op 04 september 2012 @ 23:41:

Laat Ze maar komen.

Zal een goede les voor je zijn,,||||,,
quote:calvijn1 schreef op 04 september 2012 @ 23:41:

Laat Ze maar komen.

Zal een goede les voor je zijn

Klinkt wel lullig misschien maar zeg nou zelf, jij opent nu vast sneller de enveloppen en zal eerder actie ondernemen.

Geeft niet hoor, velen van ons hebben ooit wel eens zulks laten slabakken en hebben hun gedrag daarna ook veranderd. Je bent niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn.
Er rammelt iets....
Wacht even hoor... Is deze zaak al voor de rechter geweest? Want zonder een vonnis van de rechter kunnen ze namelijk geen beslag leggen. Ze kunnen er wel mee dreigen uiteraard om je onder druk te zetten.

Ik heb deze situatie laatst aan de hand gehad met de zoon van een vriendin van mn moeder. Hij woonde nog bij zijn ouders, 29 en geen werk of uitkering, ook weinig spullen en wat hij had was gewoon niks waard. Ging om een hogere schuld dan de jouwe, meer dan het dubbele. Afijn, dit was al voor de rechter geweest en de deurwarder is langsgeweest om beslag te komen leggen, zag dat er gewoon niks van waarde bijzat en omdat er ook geen inkomen was waar beslag op kon worden gelegd zijn hun akkoord gegaan met een regeling van 200 euro. Ze kunnen geen beslag leggen op de spullen van iemand anders. In dit geval jouw moeder dus, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Het enige andere dat over zou blijven is beslag op bankrekening, dit is een moment opname dus heel cru gezegt, voor hun s het geluk hebben of er iets opstaat op dat moment, vandaar dat ze dat niet heel snel doen.

Mijn advies is, bel ze op en leg de situatie uit. Dat je wel wil betalen maar simpelweg het geld niet hebt en momenteel zonder inkomen zit. Ik kan je niet vertellen of ze nog akkoord gaan met een betalingsregeling. Dat hangt van jou af, van hun goede wil en natuurlijk van hoe ver de zaak inmiddels gevorderd is. Vaak is er in een beginstadium meer te bereiken dan na een rechtzaak. Maar het is niet onmogelijk, het is anderen gelukt dus je hebt zeker een kans.

succes!
En vertel het je moeder
En heb je er nu van geleerd dat brieven en aanmaningen en een deurwaarder negeren omdat je verwacht dat je 'ooit' weer een baan krijgt niet echt verstandig is?

En wat als je sollicitatigesprek niets wordt? Heb je dan een plan B?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:galanthus schreef op dinsdag 04 september 2012 23:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="qwerttu in "Aankondiging Politie Beslag"" class="messagelink">qwerttu schreef op 04 september 2012 @ 23:20</a>:</b>

Als je geen inkomen hebt, waarom heb je dan in vredesnaam geen draagkrachtmeting aangevraagd? Niet dat je daar nu nog iets aan hebt, maar als we dan toch de feiten aan het opnoemen zijn waar je achteraan aan het hobbelen bent, dan is dit de eerste (en belangrijkste).</div></blockquote>

ik heb te laat een betalingstermijn stop gezet voor 6 maanden.

Ik kwam er pas later achter stom.

Maar je hoeft hem niet stop te zetten! Als je een

Meting naar draagkracht had laten doen, dan zou je niks hoeven betalen omdat je niks verdient per maand én de aflosmaanden gaan wel door.

Je mag je weleens gaan verdiepen in dit soort dingen, anders gaat je toekomst nog heel veel trouble brengen ben ik bang.
Ik vind de titel wel misleidend hoor. Politie beslag is iets heel anders. De politie gaat in dit soort zaken alleen mee omdat die een bevoegdheid hebben om binnen te treden in een woning tegen de wil van de bewoner. Hij kan zich daarbij laten vergezellen door mensen waarvan hij het nodig vindt (de deurwaarder dus). OVerigens heeft niet iedere politieagent deze bevoegdheid hoor.
@kokmeeuw,beetje kort door de bocht dat hij of zij zich moet verdiepen in dit soort dingen,vind ik?

Ik heb nog nooit schulden gehad,en het woord daadkrachtmeting zegt MIJ persoonlijk dan ook niets.

Zou niet weten wat het is,of waar je dat moet halen/aanvragen.

Niet iedereen is bekend met het reilen en zeilen in uitkeringsland hoor (gelukkig)
Daadkrachtmeting wordt in één van de eerste brieven die je van de DUO krijgt over aflossen gewoon uitgelegd.
quote:ladytruckster schreef op 05 september 2012 @ 07:53:

@kokmeeuw,beetje kort door de bocht dat hij of zij zich moet verdiepen in dit soort dingen,vind ik?

Ik heb nog nooit schulden gehad,en het woord daadkrachtmeting zegt MIJ persoonlijk dan ook niets.

Zou niet weten wat het is,of waar je dat moet halen/aanvragen.

Niet iedereen is bekend met het reilen en zeilen in uitkeringsland hoor (gelukkig)

Als je een verbintenis aangaat, zeker een financiële, dan verdiep je je toch in de voorwaarden?

En buiten dat, als je niet beseft dat je stont aan de knikker krijgt als je een lening hebt en die niet terugbetaald en aanmaningen negeert, dan ben je gewoon onnozel.
Maar het is 10 over half 9, TO zal vast al wel gebeld hebben met de deurwaarder. Ben benieuwd wat er uit is gekomen.
Geloof je dat echt himalaya? Volgens mij gaat TO helemaal niet bellen. Ze negeert alle adviezen die zeggen dat ze moet bellen.
Update zal wel niet volgen....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:galanthus schreef op dinsdag 04 september 2012 23:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mevrouwr in "Aankondiging Politie Beslag"" class="messagelink">mevrouwr schreef op 04 september 2012 @ 23:12</a>:</b>

Als jij morgen belt en die 300e overmaakt zal de deurwaarder zeker bereid zijn om in bv 2 extra maanden je schuld te laten aflossen.</div></blockquote>Dus ook al heb ik 5 dagen wat op brief staat 850 te betalen, en ik morgen bel en zeg ik betaal 300 euro deze week nog? dan heb ik nog tijd om het af te lossen? "quote: bel en zeg ik betaal 300 euro deze week nog? dan heb ik nog tijd om het af te lossen?"

Vandaag 300 euro betalen is niet hetzelfde als bellen en zeggen dat je later deze week 300 euro gaat betalen hè.
quote:thomaaas schreef op 05 september 2012 @ 08:13:

Daadkrachtmeting wordt in één van de eerste brieven die je van de DUO krijgt over aflossen gewoon uitgelegd.Daadkrachtmeting? Daar gaan we vandaag toch achter komen? Overigens, mensen die zeuren dat ze er niks mee doet, we zijn haar grote zussen toch niet? Het zal snel genoeg blijken lijkt me...
quote:daikan schreef op 05 september 2012 @ 11:09:

[...]

Het zal snel genoeg blijken lijkt me...Dat denk ik niet, verwacht geen update hier meer.
Draagkrachtmeting is inderdaad iets anders dan tijdelijk de aflossing stopzetten. Bij draagkrachtmeting wordt je aflos-bedrag aangepast aan je inkomen. De maanden waarvoor dit geldt, tellen gewoon mee als aflos-maanden. Je bent dan dus wel gewoon aan het "aflossen", ook al betaal je niets.
Spaargeld?

Hoe kun je in godsnaam beweren dat je spaargeld hebt als je een incasso of deurwaarder achter je aan hebt zitten? Dat getuigt alleen maar nog meer van willens en wetens niet betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven