Schilder thuis bezig, wat moet ik doen..

05-09-2012 16:13 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ieder die dit leest..

Ik heb momenteel een schilder over de vloer. Hij doet het gehele houtwerk buiten maar ik had er dus geen rekening mee gehouden dat hij hiervoor ook het hele huis doorgaat. Hij is nu nl. alles aan het schoonmaken en ontvetten en hiervoor moet hij kennelijk ook aan de binnenkant van de kozijnen komen. Daarom komt hij ook op de slaapkamers, in de kamer, in de tuin, in de douche.. Er is geen plek meer 'voor mezelf' in mijn huis. Ik word hier erg onrustig van merk ik. Wil hem niet voor de voeten lopen. Liefst ga ik een paar uur weg, maar dit voelt ook een beetje raar... Het is toch mijn huis, met mijn spullen.. En mijn dochter is hier ondertussen ook aan het spelen met haar vriendinnetje dus ik blijf maar.. Heb ondertussen de boontjes al gedopt en de aardappels geschild voor het avondeten, de was gestreken en netjes in de kast (ondertussen alle stapeltjes nagelopen en weer netjes gevouwen in de kledingkast), de zolder opgeruimd, zucht.. wat zal ik nu eens doen... ;-)\
geef hem een kop koffie en een pijpbeurt.

omg waar je je al niet druk om kan maken
In de tuin met een krant?
Foto's uitzoeken en bestellen of zo? Van die dingen waar je anders niet aan toe komt..of nog meer opruimen, keukenkasten uitsoppen, onkruid wieden,er is altijd wel iets te doen toch?
Bedankt voor je bijdrage tipsi..
Dan ga je toch zelf schilderen? Je hebt blijkbaar tijd zat.
Onkruid heb ik al gedaan. Keukenkasten uitsoppen is niet handig want hij moet iedere keer in de keuken zijn.. Foto's zijn uitgezocht.
Kadanz, ik heb zelf het huis aan de binnenkant geschilderd. In het voorjaar al..
Ik begrijp wel dat je je er wat onrustig door voelt.

Ga gewoon lekker tv kijken, boekje lezen of wat forummen ofzo.
Ik heb het idee dat met welk idee we ook komen jij wel een `maar` hebt.

Blijf gewoon forummen zou ik zeggen.

Of wachten tot BGB langs komt, die googled meestal wel leuk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik snap dat wel hoor, onlangs heb ik mijn vader langs laten komen en ben ik zelf gaan sporten, even weg weet je wel.
quote:tipsi schreef op 05 september 2012 @ 16:15:

geef hem een kop koffie en een pijpbeurt.

omg waar je je al niet druk om kan makendan is hij nog langer bezig en heeft ze er nog langer last van
Precies Pluisje en Flower. Ik word er heel onrustig van. Het huis is echt van mezelf en de kinderen. Al sinds ik hier woon, inmiddels 6 jaar. Voelt gewoon raar om hier een man over de vloer te hebben, die ook nog eens in de slaapkamers en de douche e.d. komt. Dat is echt privé-terrein zeg maar, voor mij en de kinderen.

Het liefst ging ik inderdaad weg. De schilder is hier nog tot in de loop van volgende week..
Been there, done that..

Ben toen eventjes naar de super gelopen, even het huis uit..

Kun je niet even met je dochter en haar vriendinnetje buiten in de tuin gaan vertoeven??

Edit: onze schilder is goed te vertrouwen, dus laten we hem meestal onder werktijd komen, hij krijgt dan de huissleutel van ons en gooit deze, als hij klaar is, in de brievenbus.
Je kan ook gaan kijken hoe hij werkt, haha.
de dag is al bijna voorbij dus waarschijnlijk ben je zo van hem af. maare.. wat voor schilder is dat. normaal ontvetten ze en gaan ze daarna verven. als hij nu nog heel je huis doorgaat lijkt me dat ietwat typisch want hij heeft vandaag echt geen tijd meer om alle kozijnen te schilderen (meestal stoppen ze om half 6). Dus dan kan hij morgen opnieuw gaan ontvetten... of is het een beunhaas?
Geef hem een blikje Coca cola

Of even online shoppen ofzo?
Hallo?!
quote:stevienicks68 schreef op 05 september 2012 @ 16:24:

Precies Pluisje en Flower. Ik word er heel onrustig van. Het huis is echt van mezelf en de kinderen. Voelt gewoon raar om hier een man over de vloer te hebben, die ook nog eens in de slaapkamers en de douche e.d. komt. Dat is echt privé-terrein zeg maar, voor mij en de kinderen. Het liefst ging ik dan ook weg. De schilder is hier nog tot in de loop van volgende week.

Gewoon proberen te doen wat je normaal ook zou doen.

Ik heb hier ook 2 weken mensen over de vloer gehad voor verbouwingswerkzaamheden. Werd er ook wel onrustig van.

Ik had ze wel de sleutel gegeven en koffie pakte ze (na even gevraagd te hebben) later gewoon zelf.
Gisterenmiddag is de schilder begonnen. Toen was het erg warm en ben ik inderdaad in de tuin gaan zitten, met een boek. Maar lezen, ho maar. Kon me helemaal niet concentreren.

Nu is het hier bewolkt, niet echt tuinweer. Ik kan wel even met de kinderen naar de supermarkt lopen. We hebben weliswaar niets nodig maar gewoon om even weg te zijn..

Wat doe ik de overige dagen? En is het niet raar om die man hier alleen in mijn huis te laten? (Voelt wel raar..)
quote:stevienicks68 schreef op 05 september 2012 @ 16:27:

Gisterenmiddag is de schilder begonnen. Toen was het erg warm en ben ik inderdaad in de tuin gaan zitten, met een boek. Maar lezen, ho maar. Kon me helemaal niet concentreren.

Nu is het hier bewolkt, niet echt tuinweer. Ik kan wel even met de kinderen naar de supermarkt lopen. We hebben weliswaar niets nodig maar gewoon om even weg te zijn..

Wat doe ik de overige dagen? En is het niet raar om die man hier alleen in mijn huis te laten? (Voelt wel raar..)

Al begrijp ik het echt wel.

Je zo druk maken is helemaal niet nodig hoor. Je maakt jezelf alleen maar gek.

Ik zelf vind het niet gek om die persoon gewoon alleen in je huis zijn werk te laten doen. Je hoeft er heus niet de hele tijd met je neus bovenop te staan.
Ligt eraan of dat je hem vertrouwt daarmee. Is hij een bekende?
Ik wil er ook helemaal niet met mijn neus bovenop staan Flower. Liever niet zelfs.

Mystic, het is geen bekende.
quote:_Doortje_ schreef op 05 september 2012 @ 16:26:

Geef hem een blikje Coca cola

Of even online shoppen ofzo?Ik heb hem al drie keer koffie aangeboden. De derde keer weigerde hij en hij wilde ook niets anders drinken.
Onze schilder deed alles via de buitenkant. Het enige wat me gevraagd werd is om af en toe eens een raam open te zetten zodat hij erbij kon. Overigens is het meestal ook maar een paar dagen, toch? Met drie dagen was hij wel klaar hier.

Sterkte, het is zo weer voorbij en dan is je huis weer mooi.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat die schilder zo door het huis gaat.

Mijn ervaringen bij het buitenschilderwerk is dat de ramen open staan en de schilder zich dan verder van buitenaf wel redt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven