Schilder thuis bezig, wat moet ik doen..
woensdag 5 september 2012 om 16:13
Hoi ieder die dit leest..
Ik heb momenteel een schilder over de vloer. Hij doet het gehele houtwerk buiten maar ik had er dus geen rekening mee gehouden dat hij hiervoor ook het hele huis doorgaat. Hij is nu nl. alles aan het schoonmaken en ontvetten en hiervoor moet hij kennelijk ook aan de binnenkant van de kozijnen komen. Daarom komt hij ook op de slaapkamers, in de kamer, in de tuin, in de douche.. Er is geen plek meer 'voor mezelf' in mijn huis. Ik word hier erg onrustig van merk ik. Wil hem niet voor de voeten lopen. Liefst ga ik een paar uur weg, maar dit voelt ook een beetje raar... Het is toch mijn huis, met mijn spullen.. En mijn dochter is hier ondertussen ook aan het spelen met haar vriendinnetje dus ik blijf maar.. Heb ondertussen de boontjes al gedopt en de aardappels geschild voor het avondeten, de was gestreken en netjes in de kast (ondertussen alle stapeltjes nagelopen en weer netjes gevouwen in de kledingkast), de zolder opgeruimd, zucht.. wat zal ik nu eens doen...
\
Ik heb momenteel een schilder over de vloer. Hij doet het gehele houtwerk buiten maar ik had er dus geen rekening mee gehouden dat hij hiervoor ook het hele huis doorgaat. Hij is nu nl. alles aan het schoonmaken en ontvetten en hiervoor moet hij kennelijk ook aan de binnenkant van de kozijnen komen. Daarom komt hij ook op de slaapkamers, in de kamer, in de tuin, in de douche.. Er is geen plek meer 'voor mezelf' in mijn huis. Ik word hier erg onrustig van merk ik. Wil hem niet voor de voeten lopen. Liefst ga ik een paar uur weg, maar dit voelt ook een beetje raar... Het is toch mijn huis, met mijn spullen.. En mijn dochter is hier ondertussen ook aan het spelen met haar vriendinnetje dus ik blijf maar.. Heb ondertussen de boontjes al gedopt en de aardappels geschild voor het avondeten, de was gestreken en netjes in de kast (ondertussen alle stapeltjes nagelopen en weer netjes gevouwen in de kledingkast), de zolder opgeruimd, zucht.. wat zal ik nu eens doen...
woensdag 5 september 2012 om 16:49
Ik vind het ook wel raar dat de man binnenkomt. Had dit ook zelf niet van tevoren zo bedacht..
Hij stond net ook op het bed van mijn dochter (wel zonder schoenen hoor..) want haar bed staat onder het raam. Straks gaat hij ook nog schuren van binnenuit, dat hoop ik toch maar niet want dan heb ik het hele huis onder het stof!
Hij stond net ook op het bed van mijn dochter (wel zonder schoenen hoor..) want haar bed staat onder het raam. Straks gaat hij ook nog schuren van binnenuit, dat hoop ik toch maar niet want dan heb ik het hele huis onder het stof!
woensdag 5 september 2012 om 16:58
quote:stevienicks68 schreef op 05 september 2012 @ 16:49:
Ik vind het ook wel raar dat de man binnenkomt. Had dit ook zelf niet van tevoren zo bedacht..
...en zonder dochter ook hoop ik
Heb je hem gevraagd wat hij aan de binnenkant moet doen? Ik kan me er nl niks bij voorstellen...tenzij stopverf-dingens of zo...
...en zonder dochter ook hoop ik
Heb je hem gevraagd wat hij aan de binnenkant moet doen? Ik kan me er nl niks bij voorstellen...tenzij stopverf-dingens of zo...
woensdag 5 september 2012 om 16:59
Ik doe met werklui over de vloer/in de tuin en zo altijd gewoon, heel saai, wat ik anders ook zou doen. Heb hier weleens bouwvakkers gehad die raar stonden te kijken dat ik met dreumesleentje buiten op de trampoline stond te springen. Boeien. Mijn huis/tuin, mijn trampoline, mijn kind, mijn leven en wie dat niet zint die hoepelt maar fijn een eind op. Douchen terwijl er iemand in je badkamer rondloopt is misschien wat extreem. Maar voor de rest zou ik lekker doen waar je zin in hebt. Hij komt om te schilderen. Niet om jou in de gaten te houden of over je te oordelen.
woensdag 5 september 2012 om 17:02
woensdag 5 september 2012 om 17:04
woensdag 5 september 2012 om 17:06
woensdag 5 september 2012 om 17:07
Onze schilder is vanaf begin april tot begin augustus bezig geweest met de buitenboel. En was het maaromdat we zo'n groot huis hebben, maar nee. Het weer zat tegen. Ik vond het ook niks hoor, zo'n onbekende steeds om je heen. Je voelt je toch minder vrij in je eigen huis. Ik ging wel met dochter naar de winkel enzo, maar helemaal opp mijn gemak was ik niet. Had ik met de schoonmaakster ook trouwens.
woensdag 5 september 2012 om 17:13
quote:Soley schreef op 05 september 2012 @ 17:07:
Onze schilder is vanaf begin april tot begin augustus bezig geweest met de buitenboel. En was het maaromdat we zo'n groot huis hebben, maar nee. Het weer zat tegen. Ik vond het ook niks hoor, zo'n onbekende steeds om je heen. Je voelt je toch minder vrij in je eigen huis. Ik ging wel met dochter naar de winkel enzo, maar helemaal opp mijn gemak was ik niet. Had ik met de schoonmaakster ook trouwens.Ik ben ook als een kind zo blij, als mijn schoonmaakster opgehoepeld is
Onze schilder is vanaf begin april tot begin augustus bezig geweest met de buitenboel. En was het maaromdat we zo'n groot huis hebben, maar nee. Het weer zat tegen. Ik vond het ook niks hoor, zo'n onbekende steeds om je heen. Je voelt je toch minder vrij in je eigen huis. Ik ging wel met dochter naar de winkel enzo, maar helemaal opp mijn gemak was ik niet. Had ik met de schoonmaakster ook trouwens.Ik ben ook als een kind zo blij, als mijn schoonmaakster opgehoepeld is
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 5 september 2012 om 17:18
Ik heb net even gekeken op de slaapkamers (de schilder is nu weer in de tuin) en hij heeft de binnenkant van de kozijnen schoongemaakt en ontvet. Ik vermoed dat hij dit dus ook gaat schuren en schilderen maar check het straks even voordat hij weggaat.
Hij had gisteren al aangegeven dat hij vandaag tot 6 uur doorgaat. Hij werkt overigens alleen de middagen, hij start rond half 3. Daarom is hij nog tot in de loop van volgende week bezig.
Hij had gisteren al aangegeven dat hij vandaag tot 6 uur doorgaat. Hij werkt overigens alleen de middagen, hij start rond half 3. Daarom is hij nog tot in de loop van volgende week bezig.
woensdag 5 september 2012 om 17:29
woensdag 5 september 2012 om 17:30
quote:leentjedb schreef op 05 september 2012 @ 16:59:
Heb hier weleens bouwvakkers gehad die raar stonden te kijken dat ik met dreumesleentje buiten op de trampoline stond te springen.
Geweldig en groot gelijk heb je natuurlijk
Voel mij ook altijd opgelaten als ik werklui over de vloer heb. Schoonmaakster heeft een sleutel en die komt als we aan het werk zijn.
Zou trouwens idd wel even vragen of hij de opdracht wel goed begrepen heeft..
Heb hier weleens bouwvakkers gehad die raar stonden te kijken dat ik met dreumesleentje buiten op de trampoline stond te springen.
Geweldig en groot gelijk heb je natuurlijk
Voel mij ook altijd opgelaten als ik werklui over de vloer heb. Schoonmaakster heeft een sleutel en die komt als we aan het werk zijn.
Zou trouwens idd wel even vragen of hij de opdracht wel goed begrepen heeft..
woensdag 5 september 2012 om 17:36
Ik heb de schilder zojuist even aangesproken. Hij vertelde me dat hij er zo van binnenuit beter bij kan (bij de binnenkant van de kozijnen) dan vanaf de buitenkant. Straks gaat hij ook van binnenuit de binnenkant van de kozijnen schilderen (snappen jullie het nog ). Hij hoeft verder niet te schuren, hij schuurt alleen de delen waar hij wat aan moest doen (plamuren), het hout wat nog goed is heeft hij nu dus goed schoongemaakt en ontvet, en dit schildert hij straks zo over.
woensdag 5 september 2012 om 17:46
quote:stevienicks68 schreef op 05 september 2012 @ 17:18:
Ik heb net even gekeken op de slaapkamers (de schilder is nu weer in de tuin) en hij heeft de binnenkant van de kozijnen schoongemaakt en ontvet. Het kozijn waar het raam in zit verf je rondom, dat hoort bij het buitenschilderwerk. Dat is zeg maar het gedeelte dat als je een raam sluit, dat je dan eigenlijk niet ziet. Bedoel je dat.
Ik heb net even gekeken op de slaapkamers (de schilder is nu weer in de tuin) en hij heeft de binnenkant van de kozijnen schoongemaakt en ontvet. Het kozijn waar het raam in zit verf je rondom, dat hoort bij het buitenschilderwerk. Dat is zeg maar het gedeelte dat als je een raam sluit, dat je dan eigenlijk niet ziet. Bedoel je dat.
woensdag 5 september 2012 om 17:46
"Hij hoeft verder niet te schuren, hij schuurt alleen de delen waar hij wat aan moest doen (plamuren), het hout wat nog goed is heeft hij nu dus goed schoongemaakt en ontvet, en dit schildert hij straks zo over."
...klinkt voor mij als: Niet Goed.
Schuren is nl áltijd van belang ivm hechting van de verf.
Nu blijkt dat hij "van binnen naar buiten schildert".
Dat lijkt me óók iets wat je van tevoren zou melden, als schilder zijnde.
Of schildert hij misschien alleen met Zwarte verf...
...klinkt voor mij als: Niet Goed.
Schuren is nl áltijd van belang ivm hechting van de verf.
Nu blijkt dat hij "van binnen naar buiten schildert".
Dat lijkt me óók iets wat je van tevoren zou melden, als schilder zijnde.
Of schildert hij misschien alleen met Zwarte verf...