Weekend weg met collega's van partner

17-04-2008 09:14 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even is het zover: we gaan een Heel Weekend Weg met het werk van mijn man. Van vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag, 2 hele etmalen. Ongeveer 150 mensen gaan mee, en ik ken er geen een van. Behalve mijn man dan. Op zich gaan we best leuke dingen doen, maar ik krijg het wel benauwd bij het idee twee nachten door te moeten brengen (man en ik slapen samen in een hut, maar delen 2 douches en 2 wc's straks met met 33 anderen) en een heel weekend geen tijd voor mezelf te hebben en te socializen met mensen die ik nu nog niet ken.....Pffft. Een feest vind ik van een heel ander kaliber, gezellig om andere mensen te leren kennen en 's avonds lig ik weer in mijn eigen bed. Maar dit.... Mijn man vind het niet leuk dat ik ertegenop zie, ik kan er helaas ook niets aan doen. Het zijn zijn collega's, hij kent ze nagenoeg allemaal. Het zal ook best wel leuk zijn en ik ga erheen met de gedachte er het beste van te maken. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik er huizenhoog tegenop zie.

Hebben jullie ook wel eens moeite met dit soort 'langdurige sociale verplichtingen'? Wie steekt me een hart onder de riem....

weekendje weg met werk van partner?

Totaal aantal stemmen: 60

Gezellig! Mag wel iedere week!!! (15%)
Ik ben niet superenthousiast, maar sla me er wel doorheen me (38%)
Ik ga mee maar ben niet heel erg actief en trek me af en toe (15%)
ik kondig thuis al meteen aan dat 'ie me er met geen ti (32%)
quote:Schravelvot schreef op 18 april 2008 @ 14:07:

Als jij het zelf dan maar wel begrijpt he Sjezus.Wat wilde je dan horen?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
ik zou niet mee gaan, een paar nieuwe mensen leren kennen tot daar aan toe, maar 150 man waarvan 33 dezelde wc delen... nee dank.

(nou hou ik sowieso niet van grote groepen)
Hallo,ook hetzelfde meegemaakt helaas...........

wij gingen ook een weekend weg met werkgever van vriend en collega,s met aanhang.........

Ben nog nooit zo genegeerd want collega,s en aanhang waren alleen maar bezig met de baas z,n kont te likken.bah.

We liepen op een gegeven moment ergens en ik zei nog tegen vriend:

Als we nu overreden worden door een bus of in een groot gat verdwijnen is er niemand die ons mist haha

Ik doe dat soort uitjes nooooooooooit meer.

En als ik nou een sociale nitwit was begrijp je het nog maar ik kan altijd en overal met iedereen opschieten en ben altijd in voor een babbeltje......

Maar deze mensen hadden andere dingen aan hun hoofd blijkbaar

Maar TO hoop dat jij het wel naar je zin hebt hoor,en blijf lekker jezelf,
quote:Schravelvot schreef op 18 april 2008 @ 10:27:

Zuss relax even, ik reageer alleen maar op dat deel van je stukje dat ik gequote heb, het 'zeur-stuk'. Daar ging het mij om. Ik snap niet waarom je nu ineens zo uitvalt.*proest* ik geloof ook dat je echt niet met zuss een weekend weg wil hoorrrrrrrr,
Mijn god je zal een heel weekend met zo'n figuur als Maaswater opgescheept zitten.
Ik geloof dat we het eiland niet eens zouden halen of ik had ze al met liefde over boord geflikkerd.
quote:juliaatje schreef op 18 april 2008 @ 21:37:

[...]

*proest* ik geloof ook dat je echt niet met zuss een weekend weg wil hoorrrrrrrr,En ik begrijp dan weer waarom jij genegeerd werd.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 april 2008 @ 21:57:

[...]

En ik begrijp dan weer waarom jij genegeerd werd.hahaha pippi, jij kent mij niet,dat blijt wel,ik ben nml heeeeeeeeeel leuk
quote:Zuss schreef op 18 april 2008 @ 18:37:

[...]

Wat wilde je dan horen?Ik verbaasde me er gewoon over dat jij -in mijn ogen- uitviel tegen mij, terwijl ik een normale reactie gaf.
quote:gigaluilak schreef op 18 april 2008 @ 18:38:

ik zou niet mee gaan, een paar nieuwe mensen leren kennen tot daar aan toe, maar 150 man waarvan 33 dezelde wc delen... nee dank.

(nou hou ik sowieso niet van grote groepen)

och die 150 man leer je echt niet allemaal kennen hoor,

reken maar uit als je met allemaal 5-10 minuten zou moeten praten is dat 750-1500 minuten, is 12 tot 24 uur.

aangezien je ook nog tijd nodig hebt om te slapen gaat dat niet lukken, je komt gewoon in n kleiner groepje terecht, of je loopt af en toe eens n andere kant op. Merkt niemand, heeft niemand last van, en geniet gewoon van de dingen die je wel leuk vind.Niemand kan je echt verplichten hard te gaan lopen op het strand (eventueel een zwachtel om je enkel en dat is ook opgelost, niet te snel die zwachtel want stel dat je toch wel mee zou willen doen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Tante Sjaan schreef op 18 april 2008 @ 21:57:

Ik geloof dat we het eiland niet eens zouden halen of ik had ze al met liefde over boord geflikkerd.

Ho ho tante sjaan,

Das wel heel spontaan gedrag!,Jij bent vast niet ijdel
Wie is Maaswater überhaupt in Godesnaam? De organisator van dit weekendje weg of zo? Nu ja, ik heb weer even kunnen lachen.

Iedereen verder bedankt voor jullie berichten. Grappig dat iedereen hier weer anders in staat. Ik moet zeggen dat het beeld dat Juliaatje schetst mij wel een beetje doet denken aan de ballentent waar mijn man werkt. De twee kerstdiners die ik daar ooit heb meegemaakt liepen nou niet direct over met mensen met gewoon een gezonde belangstelling voor de medemens. Maar goed, we zien wel.

Adem in, adem uit....
Dropje, er schiet me opeens te binnen dat het ook wel heel leuk kan zijn. Sommige collega's worden heel dronken op zo'n feest en daar kan je ze later lekker mee pesten (nou ja, je man dan, het zijn zijn collega's). Ik heb eens meegemaakt dat we een weekend in Limburg zaten op een vakantiepark met van die huisjes. Midden in de nacht stond er een collega in zijn onderbroek voor de deur aan te bellen. Hij was op weg naar de wc maar nam per ongeluk de buitendeur i.p.v. de wc deur en raakte daarna de weg kwijt.

Maar die gedeelde badkamer daar ben ik ook niet zo gecharmeerd van. Ik ben ook zo'n verwend type dat 'smorgens een uur bezig is met douchen, haar fohnen en make-up. Ik sleep mijn fohn overal mee naar toe. Maar ja doe ik dat niet, dan weet je echt niet wat je ziet, dan kan ik inderdaad maar beter binnen blijven.
Dropje,

Laat je ons nog even weten hoe het afgelopen is?

Een nieuwsgierige Beter Laat
Ik ben vorig jaar ook een weekend weggeweest met collega's van mijn man en ik kende ook niemand maar ik vond het eigenlijk hartstikke leuk, ook vantevoren al, ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en het programma was ook erg leuk. Ik heb een superweekend gehad, en kostte niks dus dat is altijd leuk.
quote:pluizemuis schreef op 28 april 2008 @ 16:12:

en kostte niks dus dat is altijd leuk.
Heel veel grote bedrijven hebben vaak een actieve P&O afdeling. Als werknemers is wegblijven van evenementen vaak moeilijk. De kans op scheve gezichten en roddels is erg groot. En vaak wordt verwacht dat iedereen gewoon komt. Mensen die wegblijven moeten dit vaak uitleggen. Ik heb in mijn omgeving gezien dat wegblijven grote invloed kan hebben op je loopbaan. Een kennis die leidinggevende wilde worden is mede hierom gepasseerd. Hij bleef altijd weg, en was daarom niet sociaal genoeg. Tevens waren andere collega's beter bekend vanwege hun netwerk bij het management. Mensen die wegblijven worden vaak gezien als "niet betrokken", en "eenling".

Het is dus wel belangrijk om bepaalde evenementen te bezoeken. Maak voor jezelf een afweging wat belangrijk is. In dit geval denk ik niet dat je man kan weigeren. Een lang weekendweg kost de baas veel geld. Hij verwacht dus dat iedereen gezellig mee gaat doen. Alleen zeer zwaarwegende redenen (ziekte of kinderen thuis) zal men accepteren.

Het vervelende is dat je op dit weekend niet jezelf kunt zijn. Domme en spontane acties van zowel werknemer als partner blijven de werknemer zijn hele leven achtervolgen. Een partner die zich niet wil vertonen op evenementen van het werk kan vervelende gevolgen hebben.

Gewoon gaan en maar afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven