Intens

09-09-2012 15:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik er over nadenk heb ik toch aardig wat mislukte relaties achter de rug. Waar dat nou steeds aan lag, tja. aan mij, aan hem, aan de combinatie, geen idee. In de loop der tijd kom je er in elk geval achter wat je níet wilt, maar vooral ook wat je wél wilt

Heel blij ben ik met mijn huidige relatie. Ineens stond hij voor mijn neus en eigenlijk zijn we sindsdien onafscheidelijk. Althans, voor zover dat lukt, want er moet uiteraard nog wel gewerkt worden en er bestaat ook nog zoiets als vrienden en hobby's (gelukkig).

We hebben een super-geweldige vakantie achter de rug. Een paar weken dag-en nacht samen, een tentje, zo romantisch, maar vooral erg relaxed en fijn samen. Maar sindsdien is het afkicken.

Het 'normale' leven is weer begonnen, wat betekent dat hij heel veel werkt, ik heel veel werk en we een paar dagen per week bij elkaar slapen en ongeveer twee weekenden per maand samen doorbrengen. Ik merk dat ik me op een dag als vandaag een beetje onrustig voel. We missen elkaar en dat frustreert. Ik ben in de weekenden altijd vrij, hij niet. Ik heb wel genoeg afleiding trouwens, genoeg vrienden, een drukke hobby en ook mijn werk laat me niet vervelen, maar toch..

Ik ben heel erg gelukkig met hem, we praten veel, kijken naar de toekomst en zouden het liefst nu al samenwonen. Maar dat is misschien wat vlot, dus blijven we voorlopig nog maar even apart wonen.

Ik open dit topic eigenlijk niet met een speciale vraag, maar merk dat ik gewoon behoefte heb om wat te kletsen. Om andermans ervaringen te horen over relaties waarin je niet altijd samen kunt zijn, terwijl die behoefte zo groot is.

Ergens voelt het ook wel een beetje afhankelijk: ik heb alles prima voor elkaar, vermaak me met andere dingen buiten hem, maar toch zit hij altijd in mijn hoofd en verlang ik er constant aan om met hem te zijn. Het is natuurlijk ook hartstikke gezellig en fijn om samen met hem te zijn, maar soms zou ik het meer willen kunnen relativeren ofzo. Zoals nu, ik zie hem de komende dagen niet en dat vind ik echt ruk. Het zou al kunnen relativeren door te weten dat hij er net zo over denkt, maar tja...

Kortom: wat is de liefde toch intens!
Herkenbaar. Ik ben ook vrij onrustig de laatste dagen zonder hem. Met hem is alles gewoon leuker
Hahaha ja!

Als je verliefd bent wil je alleen maar bij hem zijn hè? Dus so much for relativeren want dat is denk ik gewoon hormonaal bepaald.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtop ... 70&t=31810

De hypothalamus zorgt er tevens voor dat er endorfines vrijkomen wanneer je je liefste ziet en dat veroorzaakt een soort euforie waarvan je psychisch afhankelijk wordt. Hierdoor krijg je sneller een verlangend gevoel bij de afwezigheid van je partner en neig je hem ook te idealiseren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dat realiseer ik me gelukkig, dat scheelt al. Maar PFF, wat kost dat een energie! Ken het ook niet zoals het nu voelt, dit is nog een redelijk prille liefde, maar ook weer niet héél pril.. Maar er wordt nog druk op los gefladderd in dat lijf van me.

Zal wel een goed teken zijn hè?
Hij denkt er net zo over
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jaaa, één en al herkenning! Ik schrijf dit terwijl nieuwe vriendje zijn dingen met vrienden doet en ik alleen thuis ben. Ik vind die vrijheid die ik sinds kort weer heb na einde relatie heerlijk, maar met hem is het ook zo heerlijk!

Hoelang zijn jullie samen?

Ook wij mijmeren over de toekomst...het is eng maar tegelijkertijd lijkt het zo vanzelfsprekend. Hij wil niet zonder mij, ik niet zonder hem..maar door eerdere ervaringen word je voorzichtiger. Dat zul jij wel herkennen. Het is en blijft een sprong in het diepe.

Jullie hebben iig ervaren dat je prima samen kunt kamperen, dat is heel mooi!

Net als jij heb ik dit ook nooit eerder ervaren, en het is best eng..wij worstelen constant tussen verstand en gevoel. Vreet energie inderdaad! Geniet!
quote:Enn schreef op 09 september 2012 @ 15:28:

http://www.infopolitie.nl/forum/viewtop ... 70&t=31810

De hypothalamus zorgt er tevens voor dat er endorfines vrijkomen wanneer je je liefste ziet en dat veroorzaakt een soort euforie waarvan je psychisch afhankelijk wordt. Hierdoor krijg je sneller een verlangend gevoel bij de afwezigheid van je partner en neig je hem ook te idealiseren.Yep...mijn verstand weet het
Oh en to; hij denkt er inderdaad hetzelfde over, anders hadden jullie niet al heerlijk gekampeerd en niet gesproken over de toekomst! Hopelijk geeft dat wat rust..Je kunt niet lijfelijk samen zijn, maar je weet dat het goed zit. Helemaal prima!
Zeg eens eerlijk....heb jij al gemijmerd over trouwen? Dat je zoiets hebt, met hem wil ik dat? En schrok je van jezelf?
Morgen begint dat bij mij/ons ook weer. Dat zal weer ernstig afkicken worden na 3 weken heerlijke samen.
Je hebt het wel al in de pocket...die drie weken.

Mijn vriendje begon over een weekje samen vakantie vieren. Gaat niet lukken, maar toch prettig dat hij daarover nadenkt.
Julus, wat leuk voor je! Ik zou je bijna feliciteren, maar dat is ook weer wat overdreven misschien

Wij zijn *** samen. Afijn, ook wij hebben het toch al volop over de toekomst. Hij is misschien wat 'cleaner' dan ik wat relaties betreft en dat vind ik eigenlijk wel heel erg prettig. We hebben het super samen en het gaat nu ook wel wat anders dan ik (en mijn omgeving) gewend is. Hem niet meteen meeslepen naar iedereen bijvoorbeeld. Komt misschien ook door de relatief weinige tijd die we samen hebben en de behoefte die hij hieraan (niet :-D) heeft. En ik vind het prima allemaal! Want zo start het gewoon veel relaxter ofzo.

Over welke plannen fantaseren jullie?
Julus, alweer een nieuw vriendje? Wat leuk voor je!
Marly, jammer he, dat is gewoon echt géén fijn gevoel.. zien jullie elkaar normaal gesproken veel?

Uhh, toch ergens wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zoiets doormaakt (hoe kan het ook anders). Herkenning, fijn.

Julus, ja, wij hebben het zelfs al over trouwen gehad hoor, niet serieus, maar wel gecheckt of we dat überhaupt zouden willen en welke betekenis dat voor de ander heeft. Interessante gesprekken en ja, gister schrok ik nog van mezelf toen we het hadden over samenwonen en huizen en hoeveel kamers we dan nodig dachten te hebben en er ineens het woord babykamer uit mijn mond kwam. Shocking! Allemaal in de trant van 'vooruit denken' natuurlijk.
quote:Julus schreef op 09 september 2012 @ 15:37:

Je hebt het wel al in de pocket...die drie weken.

Mijn vriendje begon over een weekje samen vakantie vieren. Gaat niet lukken, maar toch prettig dat hij daarover nadenkt.

Die 3 weken zijn binnen inderdaad! Ik klaag ook zeker niet

Toch ga ik hem juist daarom meer missen dan normaal morgen.

Wel fijn dat je vriend erover nadenkt, dan is het in ieder geval geen eenrichtingsverkeer! Wie weet komt het er een andere keer van en kunnen jullie samen genieten. Ik zal voor je duimen!
Philein, dat klinkt allemaal goed zeg! Jullie doen het rustig aan, leren elkaar in alle rust steeds beter kennen. Ik was het ook gewend om met alles snel te zijn en deze keer doe ik het anders. En dat voelt zo goed! Zo blijft het spannend, je hunkert naar meer en het is elke keer beter. Jullie kennen elkaars familie en vrienden nog niet?

Wij hebben gesproken over plannen m.b.t. waar we willen wonen (al dan niet los van elkaar), maar dat ging dus richting samen..van zijn kant. Had hij al over nagedacht..wow. Verder het ontmoeten van ouders en vrienden. En hij wilde een weekje met me op vakantie. Al deze initiatieven komen van zijn kant, en ik geniet optimaal! Jij hebt als topictitel intens gekozen en dat dekt de lading. Een unieke connectie noemt hij het.
Jammer dat jullie niet weg kunnen Julus. Misschien later dit jaar? Of een weekend? Goed teken dat hij zulke initiatieven toont toch!
Trotter, yep! Niet zien aankomen, doodeng, maar o zo geweldig! Nu laat ik mijn verstand zoveel mogelijk spreken, maar is heel moeilijk. Zelfs mijn nuchtere moeder zei; ja maar je kunt hem ook niet een jaar in de wacht zetten want dan ben je hem kwijt....als mijn moeder dat zegt...haha!
quote:Philein schreef op 09 september 2012 @ 15:42:

Marly, jammer he, dat is gewoon echt géén fijn gevoel.. zien jullie elkaar normaal gesproken veel?

Uhh, toch ergens wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zoiets doormaakt (hoe kan het ook anders). Herkenning, fijn.

Julus, ja, wij hebben het zelfs al over trouwen gehad hoor, niet serieus, maar wel gecheckt of we dat überhaupt zouden willen en welke betekenis dat voor de ander heeft. Interessante gesprekken en ja, gister schrok ik nog van mezelf toen we het hadden over samenwonen en huizen en hoeveel kamers we dan nodig dachten te hebben en er ineens het woord babykamer uit mijn mond kwam. Shocking! Allemaal in de trant van 'vooruit denken' natuurlijk. Inderdaad! Ja wij zien elkaar heel vaak, dat dan weer wel. Ik hoef zijn dagelijkse aanwezigheid zeg maar ook niet te missen (gelukkig). We wonen samen! Maar de hele dag samen zijn, leuke dingen doen, veel praten, lachen en dit alles vol energie... Dat ga ik natuurlijk wel even missen als we weer hard aan het werk zijn en in de avond soms wat duffer zijn dan in de vakantie tijd haha!
Whaaaa Philein, herkenbaar! Dat je allebei zo enorm enthousiast bent, inderdaad onder het mom van hihi haha grappig en stel je voor....maar ondertussen. Dat zit wel snor!

Trouwen..mijn vriendje is vorig jaar gescheiden. Ik ben nooit getrouwd geweest. Ik zei zoiets als dat kost geld en heeft het echt een meerwaarde (quasi nuchter..) , waarop hij met argumenten kwam waarom dat zoveel toevoegt...

Ik speel gewoon dat ik overtuigd moet worden haha!
Een topictitel kiezen liet me even nadenken, maar het verwoordt in één woord wel wat ik beleef ja.

Hoe lang zijn jullie samen Julus?

Hij kent mijn familie wel (paar keer ontmoet), ik de zijne nog niet.
Oh jullie wonen al samen Marly! Hoelang zijn jullie samen en na hoelang woonden jullie samen? Snap dat heel goed, als je zo intensief samen bent geweest, mooie dingen hebt beleefd, dan wil je dat vasthouden. Dat stomme werk ook altijd!
Philein, ahum....1 maand. Kennen elkaar twee maanden. En hij heeft vorige maand alles uit de kast getrokken om me te krijgen. Had nog een relatie, maar voelde niet meer goed en wilde mij leren kennen. Lullig voor die ander, die wilde nog door met hem. Maar zijn keuze natuurlijk. Met haar wilde hij geen commitment, met mij gaat hij erg snel. Dus ik beschouw dat als een goed teken.
Marly, ik ben jaloers, heerlijk. Maar alles op z'n tijd. Ik heb weleens samengewoond en het moet dit keer écht goed zitten om het nog eens te doen (en dat zit het wel, maar dan nog wil ik niets overhaasten).

Julus, heerlijk toch, dat praten over van alles en te merken dat de ander ook zo enthousiast is? Ik vind dat echt heerlijk gewoon! Word er echt dolgelukkig van om te merken dat hij al die dingen ook voor zich ziet met mij samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven