niet verliefd

09-09-2012 17:48 19 berichten
twee topics op 1 dag, merkbaar dat ik niks te doen heb vandaag haha.

Maar zit met de navolgende overpeinzing... Een kennis van mij die ik regelmatig spreek via de sms heeft aangegeven gevoelens voor me te hebben. Ik mag hem graag als persoon maar zit voor mij verder niets meer in. Spreken af en toe af en hebben regelmatig whatsapp contact. Nu heb ik aangegeven dat het mij verstandig lijkt om het contact te verminderen aangezien hij gevoelens heeft die ik niet ga beantwoorden. Hij geeft aan dit niet nodig te vinden. Ik ondervind zelf verder ook geen last van dit contact maar wil hem ook niet aan het lijntje houden. Heb nog niet gereageerd op de reactie van hem dat hij het niet nodig vind om contact te verminderen...

Wat te doen, doorgaan met contact terwijl ik weet dat hij verliefd op me is en ik hem alleen maar een leuke jongen vind en verder niks (heb al een goede relatie) of toch contact verbreken?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha.....ik heb ook niks te doen, en post me suf!

Het is van een paar dingen afhankelijk denk ik......hoe gemakkelijk of ongemakkelijk voel je je zelf erbij?! Wat vindt je vent ervan? Je bent in principe duidelijk geweest na hem toe, dus houdt je hem niet aan het lijntje, hij weet nu immers dat jij zijn gevoelens niet zult beantwoorden. En hoe belangrijk is het contact voor jou zelf? Is het een goede vriend in spé, of een vage kennis.......dan is het ook niet zo'n punt om het contact te verminderen cq te verbreken......
Zijn verantwoordelijkheid lijkt me. Jij bent duidelijk geweest.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe zie jij jullie contact/vriendschap, los van zijn verliefdheid?

Wat betekent hij voor jou?
Ik zie het probleem niet. Jij bent duidelijk geweest en hij vindt het geen probleem om het contact zoals het is aan te houden.

Hij moet alleen niet gaan lopen miepen achteraf.
Mmmhh, ik zou het contact voorlopig even minderen zodat hij de kans heeft je wat los te laten. Hij had natuurlijk wel gehoopt op een positieve reactie en een afwijzing is nooit leuk.
het contact is voor mij niet zo heel erg van belang, leuke jongen verder niets. Zie hier voor mezelf niet echt een vriendschap uitgroeien, ook omdat ik het een lastige opbouw van vriendschap vind, af en toe smsen en elkaar soms zien. Nu hij aangegeven heeft dat hij verliefd op me is voel ik me iig ongemakkelijk om nog af te spreken op dit moment, weet niet hoe dat in de toekomst gaat. Dus dan zal er voor nu wat gesms over en weer zijn als ik hier door mee ga. leuke jongen, jammer dat ie verliefd geworden is. Maar ja via de sms hem weer afwijzen vind ik ook lullig, misschien gewoon niks meer sturen?
Even laten rusten en dan zie je later wel weer verder lijkt me...
quote:wellebellie schreef op 09 september 2012 @ 18:23:

Mmmhh, ik zou het contact voorlopig even minderen zodat hij de kans heeft je wat los te laten. Hij had natuurlijk wel gehoopt op een positieve reactie en een afwijzing is nooit leuk.

Eens.

Ik denk dat hij nu nonchalanter doet dan dat hij zich voelt en dus kun je hem beter even tegen zichzelf in bescherming nemen.

Overigens vrees ik dat dit een slechte start van een eventuele vriendschap is, omdat jullie je nu beiden waarschijnlijk ongemakelijk voelen.
Aangezien je toch al ruk-materiaal bent en daar nooit eerder last van ondervonden hebt, zie ik geen obstakels om gewoon je huidige relatie met hem voort te zetten, zolang hij niet opdringerig is. Hij zorgt wel voor z'n eigen gevoelens; dat hoef jij niet te doen.
Als er zelfs geen vriendschap in zit, welke reden heb je dan nog om contact te houden? Geen toch? Behalve elkaar eens tegen te komen tijdens het stappen of andere sociale gelegenheden.

Of, en nu speel ik advocaat van de duivel, is zijn aandacht egostrelend, helemaal nu je weet dat hij verliefd op je is?
dus gewoon even niks van me laten horen en niet meer op zijn reactie dat het voor hem niet nodig is te minderen reageren? Komt dat niet te makkelijk over dan?

Denk inderdaad dat dit geen start is voor vriendschap. Hij is nogal hoteldebotel en geeft niet volgens eigen zeggen. Snap het niet zo goed want heb hem nog maar keer of 5 gezien...
Oh w8, je kent hem nog maar net. In dat geval: move on.
ruk-materiaal; whahaha (duurde even voordat ik m snapte )

Ja natuurlijk is het goed voor m'n ego dat hij verliefd op me is maar wil me niet gedragen naar m'n ego en hem aan het lijntje houden, vriendschap zal hem na dit niet worden dus denk dat ik het contact maar subtiel ga verminderen... Zit nu beetje vast na z'n laatste sms waar ik nog op 'moet' reageren.
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 18:46:

Aangezien je toch al ruk-materiaal bent en daar nooit eerder last van ondervonden hebt, zie ik geen obstakels om gewoon je huidige relatie met hem voort te zetten, zolang hij niet opdringerig is. Hij zorgt wel voor z'n eigen gevoelens; dat hoef jij niet te doen.

Oei dit vind ik wel hard hoor. Arme man .

Ik heb overigens ook een man achter me aan, maar ik kies er voor om in dit stadium geen vriendschap met hem aan te gaan. Later wellicht, maar nu is het nog te vroeg. Overigens valt bij hem het kwartje niet, erg lastig .
Waarom subtiel verminderen? Het schijnt dat je vooral duidelijk moet zijn, anders blijven mannen hoop houden. (niet dat ik dat erg goed kan hoor )
@ Iris, waarom denk je dat het later wel kan, wat veranderd er dan aan de situatie?

Ben al duidelijk geweest tegen hem over de situatie en om het niet nog meer hard af te wijzen, leek de subtiele aanpak me wel wat. Kan ook sturen dat ik het hou bij contactvermindering maar misschien beetje overdreven reactie in dit geheel.
Nee, niet doen hoor, want ik was subtiel en hij heeft nog steeds hoop. Dat werkt dus niet.

Misschien is het ijdele hoop van mij dat ik denk dat deze man ooit een vriend kan worden, want hij is verder gewoon erg leuk.
Het enige dat mannen snappen is 'nee'. Al het andere = hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven