Intens
zondag 9 september 2012 om 15:21
Als ik er over nadenk heb ik toch aardig wat mislukte relaties achter de rug. Waar dat nou steeds aan lag, tja. aan mij, aan hem, aan de combinatie, geen idee. In de loop der tijd kom je er in elk geval achter wat je níet wilt, maar vooral ook wat je wél wilt
Heel blij ben ik met mijn huidige relatie. Ineens stond hij voor mijn neus en eigenlijk zijn we sindsdien onafscheidelijk. Althans, voor zover dat lukt, want er moet uiteraard nog wel gewerkt worden en er bestaat ook nog zoiets als vrienden en hobby's (gelukkig).
We hebben een super-geweldige vakantie achter de rug. Een paar weken dag-en nacht samen, een tentje, zo romantisch, maar vooral erg relaxed en fijn samen. Maar sindsdien is het afkicken.
Het 'normale' leven is weer begonnen, wat betekent dat hij heel veel werkt, ik heel veel werk en we een paar dagen per week bij elkaar slapen en ongeveer twee weekenden per maand samen doorbrengen. Ik merk dat ik me op een dag als vandaag een beetje onrustig voel. We missen elkaar en dat frustreert. Ik ben in de weekenden altijd vrij, hij niet. Ik heb wel genoeg afleiding trouwens, genoeg vrienden, een drukke hobby en ook mijn werk laat me niet vervelen, maar toch..
Ik ben heel erg gelukkig met hem, we praten veel, kijken naar de toekomst en zouden het liefst nu al samenwonen. Maar dat is misschien wat vlot, dus blijven we voorlopig nog maar even apart wonen.
Ik open dit topic eigenlijk niet met een speciale vraag, maar merk dat ik gewoon behoefte heb om wat te kletsen. Om andermans ervaringen te horen over relaties waarin je niet altijd samen kunt zijn, terwijl die behoefte zo groot is.
Ergens voelt het ook wel een beetje afhankelijk: ik heb alles prima voor elkaar, vermaak me met andere dingen buiten hem, maar toch zit hij altijd in mijn hoofd en verlang ik er constant aan om met hem te zijn. Het is natuurlijk ook hartstikke gezellig en fijn om samen met hem te zijn, maar soms zou ik het meer willen kunnen relativeren ofzo. Zoals nu, ik zie hem de komende dagen niet en dat vind ik echt ruk. Het zou al kunnen relativeren door te weten dat hij er net zo over denkt, maar tja...
Kortom: wat is de liefde toch intens!
Heel blij ben ik met mijn huidige relatie. Ineens stond hij voor mijn neus en eigenlijk zijn we sindsdien onafscheidelijk. Althans, voor zover dat lukt, want er moet uiteraard nog wel gewerkt worden en er bestaat ook nog zoiets als vrienden en hobby's (gelukkig).
We hebben een super-geweldige vakantie achter de rug. Een paar weken dag-en nacht samen, een tentje, zo romantisch, maar vooral erg relaxed en fijn samen. Maar sindsdien is het afkicken.
Het 'normale' leven is weer begonnen, wat betekent dat hij heel veel werkt, ik heel veel werk en we een paar dagen per week bij elkaar slapen en ongeveer twee weekenden per maand samen doorbrengen. Ik merk dat ik me op een dag als vandaag een beetje onrustig voel. We missen elkaar en dat frustreert. Ik ben in de weekenden altijd vrij, hij niet. Ik heb wel genoeg afleiding trouwens, genoeg vrienden, een drukke hobby en ook mijn werk laat me niet vervelen, maar toch..
Ik ben heel erg gelukkig met hem, we praten veel, kijken naar de toekomst en zouden het liefst nu al samenwonen. Maar dat is misschien wat vlot, dus blijven we voorlopig nog maar even apart wonen.
Ik open dit topic eigenlijk niet met een speciale vraag, maar merk dat ik gewoon behoefte heb om wat te kletsen. Om andermans ervaringen te horen over relaties waarin je niet altijd samen kunt zijn, terwijl die behoefte zo groot is.
Ergens voelt het ook wel een beetje afhankelijk: ik heb alles prima voor elkaar, vermaak me met andere dingen buiten hem, maar toch zit hij altijd in mijn hoofd en verlang ik er constant aan om met hem te zijn. Het is natuurlijk ook hartstikke gezellig en fijn om samen met hem te zijn, maar soms zou ik het meer willen kunnen relativeren ofzo. Zoals nu, ik zie hem de komende dagen niet en dat vind ik echt ruk. Het zou al kunnen relativeren door te weten dat hij er net zo over denkt, maar tja...
Kortom: wat is de liefde toch intens!
zondag 9 september 2012 om 15:53
Jazeker, daar word je heel erg gelukkig van. Geen gedoe, geen twijfel, niet onzeker hoeven zijn over je motieven en of de ander dat hetzelfde voelt. Ik heb dat nodig die duidelijkheid, iemand die echt voor me gaat.
Wij hebben beide twee keer samengewoond, dus ik ben ook echt voorzichtig. Dit is pril, alles is nog geweldig. Maar ik ben erg nuchter.
Wij hebben beide twee keer samengewoond, dus ik ben ook echt voorzichtig. Dit is pril, alles is nog geweldig. Maar ik ben erg nuchter.
zondag 9 september 2012 om 16:01
quote:Philein schreef op 09 september 2012 @ 15:51:
Marly, ik ben jaloers, heerlijk. Maar alles op z'n tijd. Ik heb weleens samengewoond en het moet dit keer écht goed zitten om het nog eens te doen (en dat zit het wel, maar dan nog wil ik niets overhaasten).
Dat is juist goed dat je wacht tot je het (nog) zeker(der) weet. Overhaasten geeft soms wel wat problemen. Wij waren vanaf date 3 onafscheidelijk, maar ook ik had al eens samengewoond (drama). Het was dus niet mijn plan om meteen met hem te gaan samenwonen. Na 6 maanden hebben we de stap toch gezet en gelukkig is dat een hele goede stap geweest.
Gewoon de tijd nemen die je er zelf voor wilt, bij elkaar zijn kan gelukkig ook met 2 huizen.
Marly, ik ben jaloers, heerlijk. Maar alles op z'n tijd. Ik heb weleens samengewoond en het moet dit keer écht goed zitten om het nog eens te doen (en dat zit het wel, maar dan nog wil ik niets overhaasten).
Dat is juist goed dat je wacht tot je het (nog) zeker(der) weet. Overhaasten geeft soms wel wat problemen. Wij waren vanaf date 3 onafscheidelijk, maar ook ik had al eens samengewoond (drama). Het was dus niet mijn plan om meteen met hem te gaan samenwonen. Na 6 maanden hebben we de stap toch gezet en gelukkig is dat een hele goede stap geweest.
Gewoon de tijd nemen die je er zelf voor wilt, bij elkaar zijn kan gelukkig ook met 2 huizen.
zondag 9 september 2012 om 16:04
Het is inderdaad best moeilijk om iemand te vinden met wie het op alle vlakken zo enorm goed klikt, dus dat moet je zeker koesteren. Ik doe hard mijn best om het niet te verkloten:).
Ben nogal gekwetst door mijn ex, die er een relatie op nahield met mijn vriendin. Maar daar hoeft vriendje niet de dupe van te worden.
Ben nogal gekwetst door mijn ex, die er een relatie op nahield met mijn vriendin. Maar daar hoeft vriendje niet de dupe van te worden.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 09-09-2012 16:09
Reden: weggehaald
Reden: weggehaald
% gewijzigd
zondag 9 september 2012 om 16:10
Heel grof, maar ze passen dus wel goed bij elkaar en ik ben ervan af. En stukken gelukkiger nu! Dat heb ik hem ook laten weten, heks die ik ben. Ik schreef dat ik mijn soulmate heb gevonden...auch. Het is nog waar ook, zo voelt dat voor mij. En ik geloofde daar nooit in. Heb jij dat ook? Dat het voelt als thuiskomen, één en al herkenning, het gemak waarmee je elkaar aanvoelt?
zondag 9 september 2012 om 16:13
Ja, het is relaxter dan met wie dan ook, maar tegelijkertijd vind ik dat ook eng (cliché, maar waar). Ik ben bijv. heel erg bang om hem kwijt te raken, ben erg aan hem gehecht geraakt. We houden van elkaar! Maar doordat het nog vrij pril is en wellicht door mijn eerdere ervaringen, ben ik altijd wat achterdochtig ofzo. Dat is zonde. Hij helpt me wel om niet negatief te denken. Ik heb nooit iemand gehad die me zoveel complimenten gaf en daadwerkelijk op deze manier met me naar de toekomst kon kijken en op eenzelfde lijn zat als ik. BLIJ!
zondag 9 september 2012 om 16:17
Het maakt je kwetsbaar, I know. Het mooie is, dat als je dat allebei zo hebt, dat je elkaar daarin kunt steunen en versterken. Dat is echt bouwen, met elkaar. Nu is de tijd om een sterke basis te leggen voor een stevig fundament. Dat zit bij jullie helemaal goed. Net als jij krijg ik veel complimenten die me in mijn ziel raken. Dat is niet van wat zit je haar leuk, dat gaat veel verder. Heel mooi, fijn, maar het maakt me zo kwetsbaar..
Wij spreken onzekerheden uit; allebei bang dat dit eindigt. Niet weten hoe dingen lopen, juist omdat het zo goed voelt. Het blijft een risico maar dat nemen we graag! Zolang de intentie maar goed is doe je niks fout. Mocht het alsnog niet werken dan was het zuiver.
Wij spreken onzekerheden uit; allebei bang dat dit eindigt. Niet weten hoe dingen lopen, juist omdat het zo goed voelt. Het blijft een risico maar dat nemen we graag! Zolang de intentie maar goed is doe je niks fout. Mocht het alsnog niet werken dan was het zuiver.
zondag 9 september 2012 om 16:37
Ik weet het. Vandaag is wel een rare dag. Zie een beetje op tegen de week vanwege werk (druk) en heb vandaag verder weinig bijzonders gedaan. Hoe vaak zien jullie elkaar meestal dan Julus? Over samenwonen gesproken trouwens: zouden we graag willen, maar is nog niet zo heel praktisch om verschillende redenen. Ik wil ook niets overhaasten, maar samenwonen zou er al wel voor kunnen zorgen dat we elkaar meer zien
zondag 9 september 2012 om 16:56
Wij zien elkaar twee keer per week, 's avonds. Hij blijft dan niet slapen. Tot nu toe nog niet langer samen geweest, maar hopelijk gebeurt dat snel. Heb het er met hem over gehad dat ik graag meer tijd wil doorbrengen samen, om elkaar beter te leren kennen.
Samenwonen moet maar net lukken inderdaad. Ik moet zeggen dat ik mijn eigen ruimte hebben heel fijn vind, maar tegelijkertijd vind ik ook dat we elkaar te weinig zien. Het samen naar bed gaan en wakker worden is zo fijn. Je hebt eraan mogen ruiken en wil meer meer meer:).
Maar ja, zijn pas een maandje een stel, dus ik forceer niks.
Samenwonen moet maar net lukken inderdaad. Ik moet zeggen dat ik mijn eigen ruimte hebben heel fijn vind, maar tegelijkertijd vind ik ook dat we elkaar te weinig zien. Het samen naar bed gaan en wakker worden is zo fijn. Je hebt eraan mogen ruiken en wil meer meer meer:).
Maar ja, zijn pas een maandje een stel, dus ik forceer niks.
zondag 9 september 2012 om 17:12
Precies, het ziet er allemaal goed uit, al heb ik soms last van mijn onzekere momenten. Zoals nu, dat ik vandaag zo weinig hoor. Maar ik weet dat het goed zit, en dat ik ook niet teveel moet willen. Maar ja.....het is nooit genoeg natuurlijk in deze fase. Kwaliteit gaat voor kwantiteit, heb ik intussen geleerd. Als we samen zijn is het geweldig. Dat wil ik niet kapot maken door nu te gaan haasten.
zondag 9 september 2012 om 17:18
Inderdaad. Daar heb ik ook wel van geleerd, niet meteen gaan flippen en je allerlei doemscenario's in je hoofd halen als je niets hoort. Hij heeft ook een leven. En mannen gaan naar mijn idee toch sowieso anders mee om met zulke dingen als sms-en en contact hebben. Nu hoor ik gelukkig altijd veel van mijn vriend en hoef ik me daarover echt geen zorgen te maken. Maar zoals de topictitel betaamt is dit contact nu al maandenlang dus al zo intensief dat het ook wel erg veel energie kost en ik me af en toe afvraag hoe ik het allemaal volhoud.
zondag 9 september 2012 om 19:31
Dat is mooi, dat je veel van hem hoort. Totaal niet nodig om doemscenario's in je hoofd te halen dus. Hoe je dit volhoud..haha, liefde geeft je vleugels! Het is positieve energie, je kunt elke tegenslag aan en leeft op wolkjes. Zo heerlijk, echt van genieten.
Ik hoor dus een paar keer per dag iets van mijn vriend, maar was gewend om de hele dag door contact te hebben met ex. Dus dat moet ik even loslaten. Nieuwe man, nieuwe gewoonten. Hij is enorm ambitieus, stort zich op zijn werk en doet dit met alle dingen. Iedereen krijgt zijn volle aandacht. Dus als hij niet bij mij is, hoor ik minder. Het hangt dus m.i. ook af van het soort leven dat je vriend leidt. Ben benieuwd wat de week ons gaat brengen! Zie je hem morgen? En wonen jullie redelijk dicht bij elkaar in de buurt? Hier wel, halfuurtje rijden.
Ik hoor dus een paar keer per dag iets van mijn vriend, maar was gewend om de hele dag door contact te hebben met ex. Dus dat moet ik even loslaten. Nieuwe man, nieuwe gewoonten. Hij is enorm ambitieus, stort zich op zijn werk en doet dit met alle dingen. Iedereen krijgt zijn volle aandacht. Dus als hij niet bij mij is, hoor ik minder. Het hangt dus m.i. ook af van het soort leven dat je vriend leidt. Ben benieuwd wat de week ons gaat brengen! Zie je hem morgen? En wonen jullie redelijk dicht bij elkaar in de buurt? Hier wel, halfuurtje rijden.
zondag 9 september 2012 om 19:39
Hey Ik scharrel een beetje door mijn huis, wasje gedraaid, gegeten, beetje internetten, opruimen en contact met vriend. Hij is druk bezig vanavond dus wel wat 'afwezig'. Wij wonen ook op een half uur afstand van elkaar, op zich wel te doen dus gelukkig.
Ik zie hem pas over drie dagen weer, dat vind ik eigenlijk wel ruk, want veel te lang. Natuurlijk zijn er ergere situaties, maar daar heb ík niks aan. Dit is zoals het voelt. Voelt niet echt fijn, ben ook wel erg moe merk ik. vermoeidheid komt er vooral uit als ik niet met hem samen ben, op zich ook wel logisch bedenk ik me nu.
Zie jij hem wel weer morgen?
Ik zie hem pas over drie dagen weer, dat vind ik eigenlijk wel ruk, want veel te lang. Natuurlijk zijn er ergere situaties, maar daar heb ík niks aan. Dit is zoals het voelt. Voelt niet echt fijn, ben ook wel erg moe merk ik. vermoeidheid komt er vooral uit als ik niet met hem samen ben, op zich ook wel logisch bedenk ik me nu.
Zie jij hem wel weer morgen?
zondag 9 september 2012 om 19:43
Grappig, hier dezelfde situatie. Snap wel dat de vermoeidheid eruit komt als je alleen bent. Als je samen bent wil je elke minuut benutte, van slapen komt niet veel..zeker als de relatie intensief is kost dat (positieve) energie. Gelukkig is het te handelen zolang je verliefd bent, en gelukkig neemt het ook weer af. Ergens ook jammer, maar misschien wel gezonder en gelijkmatiger. Hm, nog even geduld dus voor jou. Heb je wel wat om naar uit te zien!
Ik weet nog helemaal niks, ik heb niks meer gehoord. Denk niet dat ik hem zie, anders had ik het wel al te horen gekregen. Hij schreef nog wel dat hij eigenlijk niet zonder mij wil...maar dat vertaalt zich dan niet in naar me toe komen..jammer. Maar hij heeft druk weekend achter de rug dus zal morgen wel lekker alleen willen zijn.
Ik weet nog helemaal niks, ik heb niks meer gehoord. Denk niet dat ik hem zie, anders had ik het wel al te horen gekregen. Hij schreef nog wel dat hij eigenlijk niet zonder mij wil...maar dat vertaalt zich dan niet in naar me toe komen..jammer. Maar hij heeft druk weekend achter de rug dus zal morgen wel lekker alleen willen zijn.
zondag 9 september 2012 om 19:46
Heb je wel gevraagd aan hem of hij komt? Misschien heeft ie dat wel nodig om te horen van je en wil hij zich niet opdringen? Klinkt raar, maar dit ken ik van mijn vriend. Die twijfelt soms of ie me niet tot last is, dat ik andere dingen wil doen (vriendinnen zien ofzo) en laat het vaak wel van mij afhangen of ik kan. Maar hij komt dan ook vrijwel altijd naar mij toe, dus kan daar mee te maken hebben.
Nou, vraag 't hem eens zou ik zeggen!
Nou, vraag 't hem eens zou ik zeggen!
zondag 9 september 2012 om 19:50
Ja, dat herken ik ook. Hij geeft aan dat hij me de tijd geeft, dat hij bang is om snel te gaan. Maar heb dus laatst al gezegd dat ik hem graag zou zien, maar dat lukte toen niet. Wil dat niet elke keer doen ,dan voel ik me weer te opdringerig. Best nog lastig, deze fase.. Maar hij zei vandaag dus wel dat hij eigenlijk niet zonder me wil en me mist...moet ik daar iets uit halen denk je? Dat hij eigenlijk hoopt dat ik vraag of hij langs wil komen? Ik ben zo'n miep wat dat betreft.